Δοκιμή Renault Captur 1.3 TCe 130 PS: Του δίνει φτερά

Η προσθήκη του νέου τούρμπο κινητήρα 1.3 TCe κάνει το Captur να… πετάει, έχοντας στις βαλίτσες του ως πλεονέκτημα και τη χαμηλή τιμή

  • -
  • -
Ισχύς130 PS
Ροπή220 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,2 sec
Μέση κατανάλωση5,6 lt/100km
Εκπομπές CO2128 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το Renault Captur μπορεί να μην είναι νέο μοντέλο, αλλά σίγουρα ένα καταξιωμένο που έχει αποδείξει την αξία του και την έχει εξαργυρώσει με μια θέση ψηλά στις πωλήσεις και την εκτίμηση του αγοραστικού κοινού. Έχοντας την άνεση, τους χώρους και την ευελιξία ως βασικές αρετές του, κινείται σε μονοπάτια ανάμεσα σε κατηγορίες πρακτικών -οικογενειακών-, αλλά και μοδάτων -crossover- μοντέλων. Σε αυτή τη φάση της ζωής του, με μια σχετική καθυστέρηση σε σχέση με την ευρωπαϊκή αγορά, αποκτά ένα νέο σύγχρονο κινητήρα βενζίνης που του χαρίζει επιδόσεις, οικονομία και του προσθέτει ποιότητα.

Ο συγκεκριμένος κινητήρας βενζίνης των 1.333 cc είναι προϊόν της συνεργασίας του ομίλου Renault με την Daimler και γνωστός από τις εφαρμογές του και σε άλλα μοντέλα. Αναμφίβολα πρόκειται για ένα αξιόλογο κινητήριο σύνολο, που έχει μας αφήσει τις καλύτερες εντυπώσεις, ακόμα και σε μοντέλα μεγαλύτερα σε μέγεθος και βάρος. Στο Captur, το οποίο βρίσκεται στην τελευταία στροφή… της ζωής του, ταιριάζει γάντι, αφού οι 130 ίπποι που αποδίδει είναι περισσότερο από αρκετοί για τη φιλοσοφία του μοντέλου, με τα 220 Nm ροπής να είναι το κερασάκι στην εύγευστη τούρτα.

Σε σχέση με τον 1.2 TCe που αντικαθιστά, ο 1.3 TCe αποδίδει 10 περισσότερους ίππους και +15 Nm ροπής, ενώ υπάρχει και ισχυρότερη εκδοχή με 150 ίππους και 250 Nm ροπής, με το σημαντικότερο πλεονέκτημά του να είναι η πιο πολιτισμένη του λειτουργία. Συνδυάζεται με ένα χειροκίνητο εξάρι κιβώτιο ταχυτήτων, με καλή αίσθηση και σωστό κούμπωμα. Ακόμα και στις γρήγορες - βιαστικές αλλαγές δεν διαμαρτύρεται, ακολουθώντας την προκαθορισμένη διαδρομή του.

Η σωστή κλιμάκωση ενισχύει την καλή εν γένει εικόνα του συνόλου, συνδυάζοντας επιδόσεις και οικονομία σε ένα πακέτο. Ο εύστροφος κινητήρας με την πλούσια ροπή των 220 Nm που είναι διαθέσιμη στο σύνολό της από τις 2.250 rpm, τραβάει από χαμηλά και ανεβάζει με όρεξη μέχρι ψηλά, εκεί στις 5.000 rpm όπου αποδίδονται τα 130 άλογα. Η τυπική επιτάχυνση από στάση μέχρι τα πρώτα 100 km/h, διαδικασία για την οποία απαιτεί 10,2 sec δεν αποδίδει την πραγματική εικόνα του αυτοκινήτου, αφού εκεί που διακρίνεται είναι στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις. Σε κανονικές συνθήκες κίνησης δηλαδή, όπου το 1.300άρι Captur μοιάζει να μην έχει ανταγωνισμό.

Με μέγιστη ταχύτητα που αγγίζει τα 200 km/h δείχνει δίχως άλλο τον ταξιδιάρικο χαρακτήρα του, διατηρώντας υψηλή μέση ωριαία με χαρακτηριστική ευκολία. Αν είσαι προσεκτικός με το δεξί σου πόδι καταφέρνεις και καλά νούμερα σε κατανάλωση, κρατώντας την κάτω από τα 8 lt/100 km, αρκετά κοντά στις τιμές του κατασκευαστή που ανακοινώνει 5,6-5,8 lt/100 km σύμφωνα με τον κύκλο μέτρησης WLTP.

γλυκά
  • Αισθητική
  • Άνεση
  • Πρακτικότητα
  • Κινητήρας
  • Επιδόσεις
  • Τιμή
  • Χώροι
  • Ευελιξία
  • Εξοπλισμός
ξινά
  • Αίσθηση τιμονιού
  • Κατανάλωση υπό πίεση
  • Στη δύση της καριέρας του

Οι τροχοί των 16 ιντσών με τα ελαστικά 205/60 προάγουν την άνεση, χωρίς να ζημιώνουν την οδική συμπεριφορά του μοντέλου. Η ήπια ρύθμιση της ανάρτησης αποσβένει με μαεστρία κάθε είδους κακοτεχνία της ελληνικής ασφάλτου, χωρίς από την άλλη όμως να επιτρέπει μεγάλες κλίσεις στο αμάξωμα. Οι 17 πόντοι καθαρής απόστασης από το έδαφος ενισχύουν περισσότερο τον εκδρομικό χαρακτήρα του μοντέλου, με τον οδηγό να μην ανησυχεί αν θα βρει η κοιλιά του Captur σε μια χωμάτινη διαδρομή, λίγο πέρα από την άσφαλτο. Κατά τα λοιπά, περισσότερο γνωστά πλέον για το Captur, οι συμπαγείς διαστάσεις του, με μήκος 4.122 mm και μεταξόνιο 2.606 mm, του χαρίζουν επιπλέον της δεδομένης ευελιξίας και χώρους καλύτερους από όσο τα νούμερα υπόσχονται. Το εσωτερικό είναι χτισμένο με γνώμονα την πρακτικότητα και την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση των διαστάσεων.

Τέσσερις επιβάτες απολαμβάνουν ανέσεις κορυφαίου επιπέδου, με τους πίσω να κάθονται πιο ψηλά, έχοντας μεγάλο χώρο για τα πόδια και το κεφάλι τους. Τα πίσω καθίσματα μετακινούνται κατά τον διαμήκη άξονα κατά 16 cm διαμορφώνοντας ανάλογα τον χώρο αποσκευών που έχει όγκο από 377 έως 455 λίτρα, ενώ φτάνει τα 1.235 με τις πλάτες αναδιπλωμένες.

συμπέρασμα

Άργησε να έρθει στην ελληνική αγορά αλλά αποτελεί μια αξιόλογη επιλογή πλέον που δεν μπορείς να παραβλέψεις, αν στην εξίσωση βάλει και την άκρως δελεαστική τιμή του. Η βασική έκδοση Authentic στοιχίζει 15.980 ευρώ και ένα χιλιάρικο πιο πάνω τοποθετείται η πλουσιότερη έκδοση Expression, που έχει επιπλέον μεταξύ άλλων, ζάντες αλουμινίου και οθόνη αφής επτά ιντσών με το σύστημα R-Link.


New Renault CAPTUR - Habitability

POLL

Τι ποσό θα δίνατε για να αγοράσετε ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Έως 20.000 ευρώ
  • 20.000-40.000 ευρώ
  • Δεν με απασχολεί το ποσό αλλά η αυτονομία
  • Χωρίς δίκτυο φόρτισης δεν σκοπεύω να αγοράσω ηλεκτρικό
70
GOCAR Magazine #70

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...