Δοκιμή Nissan Qashqai 1.5 dCi DCT: Η σωστή επιλογή

Το καλύτερο Qashqai φοράει τον μικρό νέο diesel και το νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το ανανεωμένο Nissan Qashqai έφερε εκτός από τις μικρές αισθητικές αλλαγές, σημαντικότερες όσον αφορά τα μηχανικά του μέρη. Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος αναμφίβολα ο εξαιρετικός νέος τούρμπο βενζίνης 1.33, ενώ σημαντική προσθήκη αποτελεί ο ισχυρός diesel 1.7. Δίχως άλλο όμως αυτός που παίζει δυνατή μπάλα σε αγοραστικό επίπεδο, κερδίζοντας το ενδιαφέρον του κοινού είναι ο «μικρός» πετρελαίου 1.5 dCi. Αποτελεί τη βάση και παρά τον πόλεμο που έχει ξεσπάσει στους diesel συνεχίζει να αποτελεί ενδιαφέρουσα επιλογή για αυτούς που κάνουν πολλά χιλιόμετρα και αναζητούν την οικονομία καυσίμου.

Στη νέα του εκδοχή, το μόνο κοινό που διατηρεί με τον κινητήρα που αντικαθιστά είναι η χωρητικότητα, αφού κατά τα άλλα είναι εντελώς νέος. Στην πράξη ο 4κύλινδρος κινητήρας 1.461 cc που πληροί τις αυστηρότερες προδιαγραφές ρύπων Euro 6d-temp, αποδίδει 116 ίππων στις 3.750 rpm, δηλαδή είναι ενισχυμένος με 6 ίππους σε σχέση με την προηγούμενη εκδοχή του και 260 Nm ροπής στις 2.000 rpm.

Ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον αποκτά η έκδοση δοκιμής μας με την προσθήκη του νέου αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη DCT με τις επτά σχέσεις. Αυτή είναι μάλιστα η μοναδική έκδοση diesel που εφοδιάζεται με το συγκεκριμένο κιβώτιο, αφού η ισχυρότερη 1.7 χρησιμοποιεί το CVT (συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης).

Έτσι, το αυτόματο diesel Qashqai επιταχύνει από στάση μέχρι τα πρώτα 100 km/h σε 13,0 sec και συνεχίζει δυνατά μέχρι την τελική του ταχύτητα που ορίζεται στα 183 km/h. Το ιαπωνικό SUV στο δρόμο είναι περισσότερα από όσα η απλή ανάγνωση των συγκεκριμένων αριθμών μπορεί να αποτυπώσει. Ο συνδυασμός με το πολύ καλό αυτόματο κιβώτιο κάνει το έργο του ραφιναρισμένου κινητήρα εύκολο, αφού αξιοποιεί με ιδανικό τρόπο τη δύναμη και κυρίως τη ροπή του.

Μάλιστα, ούτε η μικρή έλλειψη δύναμης στις χαμηλές στροφές γίνεται αντιληπτή με αυτό τον συνδυασμό κινητήρα-κιβωτίου, αφού φροντίζει να βρίσκει τη σωστή σχέση, άμεσα και γρήγορα, όταν νιώσει επιπλέον πίεση στο δεξί πεντάλ. Λιγότερο άμεσο, αλλά σαφώς πιο οικονομικό αποδεικνύεται στη λειτουργία ECO, όπου το κιβώτιο αλλάζει με γνώμονα τη χαμηλή κατανάλωση, διατηρώντας τις στροφές του κινητήρα στο κάτω άκρο. Στην πράξη και με κανονικούς ρυθμούς κίνησης, το συγκεκριμένο Qashqai επιβεβαιώνει τον τίτλο του «οικονομικού», αφού η μέση τιμή κατανάλωσης στα χέρια μας κυμάνθηκε κοντά στα 6 lt/100 km.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Κινητήρας
  • Κατανάλωση
  • Οικονομία
  • Κιβώτιο
  • Άνεση
  • Ευκολία χρήσης
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα
  • Εξοπλισμός
ξινά
  • Τιμή

Στην ανανεωμένη του εκδοχή οι Ιάπωνες φρόντισαν να δώσουν ακόμα καλύτερα χαρακτηριστικά κίνησης. Έσφιξαν, -χωρίς να καταφύγουν σε υπερβολές- την ανάρτηση, η οποία ελέγχει ακόμα καλύτερα τις κινήσεις του αμαξώματος. Το ιαπωνικό SUV διακρίνεται για την άνεσή του, την ευκολία στη χρήση, χωρίς παράλληλα να δυσανασχετεί σε κομμάτια με στροφές. Το επιπλέον βάρος από τον diesel κινητήρα στον εμπρός άξονα, εκεί όπου περνάει και η μετάδοση της κίνησης, δεν διαταράσσει την ισορροπία του πλαισίου, με την αίσθηση από το τιμόνι και τα φρένα να είναι θετική. Μπορεί να μην αποτελεί την πιο σπορ επιλογή στην κατηγορία, αλλά το Qashqai 1.5 dCi προσφέρει έναν αξιόλογο συνδυασμό άνεσης - οδικής συμπεριφοράς, που είναι και το μέγα ζητούμενο στα SUV, δικαιολογώντας με το παραπάνω τα ηνία της κατηγορίας που κρατά όλα αυτά τα χρόνια. Σχεδιαστικά το Qashqai διατηρεί και σε αυτή την έκδοση το χαρακτηριστικό του σχήμα, με τις μοντέρνες γραμμές, που το έχουν καθιερώσει. Μοντέρνο και αρκούντως νεανικό, εικόνα που συναντάμε και στο καλοφτιαγμένο εσωτερικό του. Με μήκος 4.394 mm και μεταξόνιο 2.646 mm προσφέρει αξιόλογους χώρους για τέσσερις ενήλικες, ενώ όσον αφορά τις αποσκευές του με όγκο 430 λίτρα, δεν διεκδικεί την κορυφή της κατηγορίας, αλλά σίγουρα θα ικανοποιήσει τον οικογενειάρχη.

Η ποιότητα «ιαπωνική» με την εργονομία να είναι στα φόρτε της, ειδικά μετά την προσθήκη του νέου πιο εύχρηστου και αποτελεσματικού συστήματος πολυμέσων, με οθόνη, ακόμα και 7 ιντσών ανάλογα με την έκδοση. Παρέχει όλες τις ευκολίες σύνδεσης και ψυχαγωγίας, όπως επίσης πλοήγηση και κάμερα οπισθοπορείας.

συμπέρασμα

Ένα πλήρες πακέτο με τιμή στα 22.430 ευρώ που είναι ελαφρώς αυξημένη λίγο πάνω από τα 500 ευρώ σε σχέση με αυτή του χειροκίνητου Qashqai 1.5 dCi. Η άνεση που προσφέρει το αυτόματο σίγουρα τα αξίζει τα επιπλέον χρήματα, ενώ στην πράξη αποδεικνύεται και πιο αποτελεσματικό, αφού το καλό κιβώτιο διαβάζει τις συνθήκες και αξιοποιεί στο μέγιστο τις δυνατότητες του αναμφίβολα οικονομικού κινητήρα.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

 

 

NISSAN QASHQAI TECH THAT MOVES

POLL

Τι ποσό θα δίνατε για να αγοράσετε ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Έως 20.000 ευρώ
  • 20.000-40.000 ευρώ
  • Δεν με απασχολεί το ποσό αλλά η αυτονομία
  • Χωρίς δίκτυο φόρτισης δεν σκοπεύω να αγοράσω ηλεκτρικό
70
GOCAR Magazine #70

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...