Δοκιμή: Mazda3 SkyActiv-G 2.0 auto

Η Mazda μετά από πέντε χρόνια επιστρέφει δυναμικά στην ελληνική αγορά με ολόκληρη τη γκάμα της και εμείς δοκιμάζουμε το νέο 3άρι

  • -
  • -
Ισχύς122 PS
Ροπή213 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,8 sec
Μέση κατανάλωση5,5 lt/100km
Εκπομπές CO2126 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Μετά από πέντε σχεδόν χρόνια απουσίας, η Mazda επιστρέφει επίσημα και δυναμικά στην Ελλάδα, υπό τη σκέπη του Ομίλου Συγγελίδη. Μια κίνηση που περίμεναν με μεγάλη ανυπομονησία οι πολυάριθμοι φίλοι της φίρμας από την Ιαπωνία. Σε διάθεση θα είναι όλα τα μοντέλα της Mazda, από το μικρό 2, το μικρομεσαίο 3, το μεγάλο 6 και τα SUV, CX3 και CX5, αλλά και φυσικά το εμβληματικό MX5, με τις σχεδόν τρεις δεκαετίες ιστορίας.

Μιλώντας για ιστορία, το πλέον αναγνωρίσιμο μοντέλο της Mazda είναι το μικρομεσαίο 3, το οποίο μετρά σχεδόν έξι δεκαετίες παρουσίας στην παγκόσμια αγορά. Αρχικά με την ονομασία 323 και από το 2003 και έπειτα, όπως το γνωρίζουμε, κρατώντας σκέτο το 3. Το αντίπαλο δέος των Honda Civic και Toyota Corolla, αλλά και του Volkswagen Golf, στην πορεία, όλα αυτά τα χρόνια είχε να επιδείξει αξιοσημείωτη αξιοπιστία, και ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά, τομείς που το έκαναν να ξεχωρίσει και να αγαπηθεί όσο λίγα μοντέλα της κατηγορίας. Οι πωλήσεις του έχουν ξεπεράσει τα έξι εκατομμύρια παγκοσμίως, με το ένα αυτά να κινείται στους ευρωπαϊκούς δρόμους.

Οι μεγάλες αλλαγές σημειώθηκαν το 2013, μαζί με την παρουσίαση της τότε νέας γενιάς του 3. Αυτή ήταν όμως η περίοδος που η Mazda σταμάτησε να έχει εισαγωγέα στην Ελλάδα και κατά συνέπεια, εμείς οι δημοσιογράφοι να έχουμε πρόσβαση στα αυτοκίνητα δοκιμής. Παραστάσεις από αυτή τη γενιά δεν υπάρχουν, αλλά αντιθέτως ένα κενό, που μας έφερε στο 2019 και τη μεγάλη επιστροφή της Mazda στην αγορά μας.

Αυτή συνοδεύεται με τη νέα γενιά του 3, η οποία όπως η ίδια η Mazda διατείνεται, σηματοδοτεί μια νέα εποχή για τη μάρκα. Κοιτώντας και μόνο το νέο Mazda3 οι ισχυρισμοί της ιαπωνικής εταιρείας επιβεβαιώνονται. Ξεχωρίζει από τους ανταγωνιστές, έχοντας μια φιγούρα εντελώς μοναδική για τους ελληνικούς δρόμους. Η σχεδιαστική φιλοσοφία Kodo βρίσκει την τέλεια εφαρμογή πάνω στο νέο 3. Μακρύ καπό, με λεπτά φωτιστικά σώματα, συναντούν μια μεγάλη ενιαία εισαγωγή αέρα σε μαύρο χρώμα, με το σήμα τη Mazda, συνθέτοντας ένα δυναμικό και αναμφίβολα χαρακτηριστικό σύνολο.

Για ενίσχυση του δυναμισμού στο προφίλ φροντίζει η γραμμή των παραθύρων που ανεβαίνει δημιουργώντας ένα τρίγωνο στις πίσω πόρτες και την αίσθηση του κουπέ αμαξώματος, θυσιάζοντας από την άλλη μέρος της ορατότητας από τους πίσω επιβάτες. Η κυρτή οροφή συναντά την παχιά Τρίτη κολόνα που δημιουργεί έναν όγκο στο μάτι, κάτι που οι σχεδιαστές αντιπαρέρχονται με τα κομψά λεπτά πίσω φώτα. Εκ των πραγμάτων το κρύσταλλο της πέμπτης πόρτας είναι μικρό περιορίζοντας έτσι την ορατότητα του οδηγού από τον κεντρικό καθρέπτη.

Με διαστάσεις που αγγίζουν τα 4.460 mm σε μήκος, 1.795 mm πλάτος ύψος 1.435 mm και μεταξόνιο 2.725 mm που είναι πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας, το νέο Mazda3 υπόσχεται ανέσεις ανώτερης κατηγορίας. Στην πράξη, οδηγός και συνοδηγός απολαμβάνουν κορυφαίες ανέσεις, ενώ οι πίσω θα βολευτούν, αλλά με ορισμένους περιορισμούς όσον αφορά την αίσθηση, η οποία λόγω μικρών παραθύρων είναι κλειστοφοβική. Ο όγκος του χώρου αποσκευών είναι 358 λίτρα, τιμή που δεν εντυπωσιάζει με τα σύγχρονα δεδομένα της κατηγορίας, έχοντας ογκώδες κατώφλι, αλλά διαθέτει κανονικό σχήμα που κάνει πιο εύκολη την πλήρη αξιοποίησή του.

Αυτό που εντυπωσιάζει όμως στο εσωτερικό του νέου Mazda3 είναι η ποιότητά του. Κορυφαία με μια λέξη. Η άριστη συναρμογή των ποιοτικών στο σύνολό τους υλικών συνθέτουν μια εικόνα δίχως άλλο premium, ανώτερης κατηγορίας. Μαλακά πλαστικά, με επενδύσεις δέρματος στο δικό μας αυτοκίνητο και φινίρισμα που δεν επιδέχεται κριτικής, κάνουν το εσωτερικό του Mazda 3 αναμφίβολα ξεχωριστό. Κάτι που ισχύει και για την αρχιτεκτονική του.

Η ιαπωνική προσέγγιση είναι ιδιαίτερη, με μίνιμαλ διάθεση και μοναδική εκτέλεση, όπως αυτή αποτυπώνεται από τη τοποθέτηση των αεραγωγών εμπρός από το συνοδηγό και στη μέση του ταμπλό. Μια μικρή οθόνη και τα χειριστήρια για τον κλιματισμό βρίσκονται περίτεχνα… καλυμμένα κάτω από τη μικρή εξοχή της κεντρικής κονσόλας, απελευθερώνοντας ακόμα πιο κάτω χώρο για θήκες.

Ο επιλογέας έχει μετακινηθεί πιο ψηλά και μακριά από τα χέρια του οδηγού στην ιδανική θέση, αφήνοντας χώρο πίσω του για τα χειριστήρια του συστήματος πολυμέσων, με πλοήγησης και στάνταρ 8 ηχεία υψηλής πιστότητας ή προαιρετικά 12 της BOSE. Η μακρόστενη οθόνη 8,8 ιντσών είναι τοποθετημένη λοξά προς τον οδηγό και μακριά από αυτόν έτσι ώστε να βγαίνει ακριβώς εμπρός από το οπτικό του πεδίο, προκειμένου να μην αποσπάται η προσοχή του. Στην ίδια λογική το head-up display που ανήκει στο βασικό εξοπλισμό, προβάλει τις πληροφορίες μακριά στο παρμπρίζ. Ο πίνακας οργάνων όμορφος και διακριτικός, με χειριστήρια στο τιμόνι να συμβάλουν στην καλή εν γένει εργονομία.

Γίνεσαι ένα με αυτό το Mazda, όπως εξάλλου και με όλα τα μοντέλα της εταιρείας που ακολουθούν τη φιλοσοφία «Jimba Ittai”. Η θέση οδήγησης διαθέτει πολλαπλές ρυθμίσεις, με το τιμόνι να μετακινείται τηλεσκοπικά κατά 70 mm έτσι ώστε να έρθει ακριβώς εκεί που πρέπει. Η δουλειά που έχει γίνει στο πλαίσιο αντικατοπτρίζεται τόσο σε επίπεδο ασφάλειας, με το αποτέλεσμα από τον Euro NCAP να φέρνει το Mazda3 στις κορυφαίες θέσεις, όσο και στο δρόμο. Η εν γένει αίσθηση είναι στιβαρή, με την ανάρτηση που αποτελείται από Γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω να δουλεύει άψογα. Αποσβένει ιδανικά κάθε είδους κακοτεχνία, με τους τροχούς 18 ιντσών και τα ελαστικά 215/45 να μην επηρεάζουν την άνεση. Αντιθέτως προσθέτουν σε ακρίβεια χειρισμών, με το ζύγισμα του πλαισίου να δείχνει ότι θα ακολουθήσει τον οδηγό αν ζητήσει κάτι παραπάνω από απλή μετακίνηση.

Η τεχνολογία μηχανικών μερών Skyactiv της Mazda φέρνει κάτω από το καπό του 3 κινητήρες εσωτερικής καύσης που αδιαφορούν για τις τάσεις της εποχής και downsizing. Στο δικό μας υπάρχει το 2λιτρο 16βάλβιδο ατμοσφαιρικό σύνολο βενζίνης mild hybrid 24V με 600 kJ μπαταρία lithium-ion, υψηλή σχέση συμπίεσης 13:1 και απόδοση 122 ίππων στις 6.000 rpm και 213 Nm στις 4.000 rpm. Διαθέτει επίσης σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων με τη εργοστασιακή κατανάλωση σε συνδυαστικό κύκλο να είναι 6,5 lt/100 km, σύμφωνα με τον WLTP και τις εκπομπές CO2 να φτάνουν τα 148 gr/km (126 gr/km με NEDC), έχοντας προδιαγραφές ρύπων Euro 6d-TEMP.

Για τη μετάδοση που περνάει στους εμπρός τροχούς φροντίζει ένα αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων, -υπάρχει και χειροκίνητο- με το 5θυρο Mazda 3 των 1.299 κιλών να επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 km/h σε 10,8 sec έχοντας μέγιστη ταχύτητα 197 km/h. Στην πράξη το σύνολο κινητήρα – κιβώτιο προάγουν την άνεση, προσφέροντας ξεκούραστες μετακινήσεις. Με χρήση νέων υλικών για την κατασκευή του κινητήρα οι Ιάπωνες έχουν πετύχει χαμηλότερα επίπεδα θορύβου και καλύτερη απόδοση.

γλυκά
  • Αισθητική
  • Ποιότητα
  • Ανάρτηση
  • Άνεση
  • Ποιότητα κύλισης
  • Οδική συμπεριφορά
  • Τεχνολογία
  • Ασφάλεια
ξινά
  • Κινητήρας (φορολογικά)
  • Περιορισμένη ορατότητα πίσω
  • Κλειστοφοβική αίσθηση πίσω

Η απενεργοποίηση των δύο κυλίνδρων γίνεται σε συνθήκες χαμηλού φορτίου και οι εναλλαγές μεταξύ δύο και τεσσάρων γίνονται ανεπαίσθητα. Το ήπιο 24V υβριδικό σύστημα φροντίζει μέσω ανακύκλωσης της ενέργειας να μειώσει την κατανάλωση, η οποία κατά τη δοκιμή μας κυμάνθηκε κοντά στα 9 lt/100 km και συμβάλει στην απόδοση, κάνοντας επίσης άμεση επανεκκίνηση του κινητήρα από το Stop & Start. Οι αλλαγές του κιβωτίου είναι ομαλές, με το σύστημα να διαβάζει τον τρόπο οδήγησης και να προσαρμόζει τον τρόπο λειτουργίας του. Παρέχει τη δυνατότητα και χειροκίνητων αλλαγών με paddles πίσω από το τιμόνι, αλλά και μέσω του επιλογέα, δίνοντας ακόμα περισσότερο τον έλεγχο στον οδηγό. Κάτι που εκτιμάται δεόντως σε σχέση με την απολύτως αυτόματη λειτουργία, όπου το κιβώτιο σε ορισμένες φάσεις δείχνει υπερβάλλοντα ζήλο, με πολλές αλλαγές για να πετύχει συνδυασμό απόδοσης με χαμηλή κατανάλωση.

συμπέρασμα

Το νέο Mazda3 ανεβάζει ψηλά τον πήχη στην κατηγορία, όσον αφορά την εν γένει ποιότητα, έχοντας παράλληλα ξεχωριστή εμφάνιση η οποία διαδραματίζει για αρκετούς σημαντικό ρόλο στην επιλογή ενός αυτοκινήτου. Τοποθετώντας το στην αγορά βρίσκει μπροστά του, με κριτήριο την τιμή του, αντιπάλους με βαρύ όνομα, όπως το Audi Α3, την BMW Σειρά 1, την Mercedes-Benz A-Class, αλλά και πιο κάτω, στους βασικούς παίκτες της μικρομεσαίας κατηγορίας, το Volkswagen Golf, το νέο Ford Focus, το Kia Ceed και το καταξιωμένο Opel Astra. Ο 2λιτρος κινητήρας αποτελεί λαχταριστή λεία για το φορολογικό μας σύστημα, με την τιμή της βασικής έκδοσης με το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων να ξεκινά λίγο πάνω από τα 25.000 ευρώ, ενώ για την ευκολία του αυτόματου υπολογίστε συν πέντε χιλιάδες.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

 

Νέο Mazda3 Art That Moves You

POLL

Τι θα αγόραζες σήμερα; Υβριδικό ή diesel;

  • Υβριδικό. Καλύτερη τεχνολογία, αντίστοιχη οικονομία
  • Diesel λόγω περισσότερων επιλογών
  • Δύσκολη επιλογή. Θέλει σκέψη...
67
GOCAR Magazine #67

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...