Δοκιμή: Kia Sportage 1.6D 48V Hybrid - Διπλή οικονομία

Οι αρετές του 1.600άρη diesel της Kia συνδυάζονται με τα οφέλη του 48βολτου υβριδικού συστήματος για να δώσουν στο πολυτάλαντο Sportage ένα ακόμη πλεονέκτημα

  • -
  • -
Ισχύς136 PS
Ροπή320 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,2 sec
Κατανάλωση μ.κ.4,3 lt/100km
Εκπομπές CO2115 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Η τέταρτη γενιά του μεσαίου SUV της Kia ανανεώθηκε το 2018 και είναι διαθέσιμη σε δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις, με κινητήρες βενζίνης και diesel. Νέα προσθήκη στη γκάμα, οι υβριδικές εκδόσεις 1.6 Diesel 48 Volt με 115 και 136 ίππους.

Το νέο Sportage 48V Hybrid είναι ιδιαίτερα σημαντικό μοντέλο, όχι μόνο για την Kia. Τολμά να διαφοροποιηθεί. Είναι γεγονός πως στο δρόμο προς την ηλεκτροκίνηση βιώνουμε παράλληλα μια άνθιση των υβριδικών οχημάτων, ενώ οι κινητήρες diesel αρχίζουν να μπαίνουν σιγά σιγά στο περιθώριο. Η Toyota για παράδειγμα ανακοίνωσε πως δίνει έμφαση στα υβριδικά καταργώντας τους πετρελαιοκινητήρες. Η Kia όμως δεν “τσιμπάει”. Εξέλιξε πρόσφατα τον ολοκαίνουριο, εξαιρετικό σε απόδοση και ποιότητα λειτουργίας 1.6 Diesel που πρωτογνωρίσαμε στο ανανεωμένο Sportage. Και τώρα τον προικίζει με ένα 48βολτο υβριδικό σύστημα, συνδυάζοντας τις αρετές οικονομίας των δύο τεχνολογιών!

 

Το συγκεκριμένο σύστημα είναι σχετικά απλό αλλά ιδιαίτερα αποδοτικό. Αποτελείται από έναν ηλεκτροκινητήρα συνδεδεμένο στο σφόνδυλο του turbodiesel και μια μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου κάτω από το χώρο αποσκευών. Όταν το αυτοκίνητο φρενάρει ή ρολάρει χωρίς γκάζι, ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί σαν γεννήτρια και φορτίζει τη μπαταρία. Η συσσωρευμένη ενέργεια υποβοηθά τον πετρελαιοκινητήρα στην επιτάχυνση με πρόσθετη ισχύ 4-12 kW, αναλόγως τη στάθμη φόρτισης της μπαταρίας, μειώνοντας την κατανάλωση καυσίμου έως και 10%. Μάλιστα, στις επιβραδύνσεις κάτω από 30 km/h ο diesel σβήνει εντελώς για ακόμη μεγαλύτερη οικονομία, ενώ η επανεκκίνησή του γίνεται εξαιρετικά ομαλά και αθόρυβα, μιας και το ρόλο της μίζας αναλαμβάνει ο ηλεκτροκινητήρας. Τέλος, μέρος της ενέργειας που αποθηκεύεται στο 48βολτο σύστημα μπορεί επικουρικά να προσφέρει σταθεροποίηση της 12βολτης τροφοδοσίας του οχήματος.

Ένα ακόμη ατού του υβριδικού συστήματος του Sportage είναι ότι μπορεί να συνδυαστεί με τετρακίνηση και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων. Μπορείς δηλαδή να έχεις ένα υβριδικό, τετρακίνητο, αυτόματο, diesel SUV 1.600 κυβικών!

 

Το λευκό Sportage Hybrid που δοκιμάζουμε είναι προσθιοκίνητο με το πολύ καλό σε αίσθηση χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, στην ιδιαίτερα όμορφη και πλούσια εξοπλισμένη έκδοση GT Line. Στην οδήγηση δεν αντιλαμβάνεσαι τη λειτουργία του υβριδικού συστήματος. Άλλωστε δεν χρειάζεται να κάνεις τίποτα, όλα γίνονται αυτόματα. Μπορείς μάλιστα να παρακολουθείς τη ροή της ενέργειας στον πίνακα οργάνων. Εκεί άλλωστε διαπιστώνεις και τα οφέλη της τεχνολογίας 48Volt Hybrid: στην ένδειξη της μέσης κατανάλωσης.

Στην πόλη με τα συνεχή σταμάτα-ξεκίνα, οι τιμές που βλέπεις στο trip computer φλερτάρουν με τα 6,5 lt/100 km, ενώ αν το επιδιώξεις πλησιάζεις ακόμη και τα 6! Αλλά και στο ταξίδι με υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα δύσκολα ξεπερνάς τα 7,5 lt/100 km. Παράλληλα, ο 1.600άρης diesel με τους 136 ίππους και τα 320 Nm διακρίνεται για την εξαιρετικά ήσυχη λειτουργία και την προθυμία του να κινεί με νεύρο το μεσαίο SUV. Είναι ελαστικός από χαμηλά, τραβάει με περίσσεια δύναμη σε όλη την κλίμακα των στροφών και χαρίζει στο βάρους 1.600 κιλών SUV γρήγορες επιταχύνσεις και προσπεράσεις. Η αίσθηση που σου δίνει το υβριδικό Sportage είναι πως κινείται ταχύτερα από αυτό που υποδηλώνουν τα επίσημα νούμερα: 0-100 km/h σε 11,2 sec, 60-100 km/h σε 7,6 sec, τελική ταχύτητα 180 km/h.

 

Οι πολύ καλές επιδόσεις ενισχύουν τον σπορ χαρακτήρα του Sportage, όπως άλλωστε και το στιβαρό πλαίσιο. Η ποιότητα κύλισης από την καλοστημένη ανάρτηση (Μακφέρσον εμπρός, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) και η ηχομόνωση της καμπίνας συμβάλουν στην εκδρομική του διάθεση, ενώ στις στροφές απολαμβάνεις σταθερότητα, στιβαρότητα και σπορ αίσθηση. Το Sportage GT Line γέρνει ελάχιστα και ακούει άμεσα στις εντολές που του δίνεις με το εύστοχο τιμόνι, με το πίσω μέρος να βοηθά στη σωστή τοποθέτηση αν το επιδιώξεις. Άλλωστε τα δυνατά φρένα και τα ηλεκτρονικά που επεμβαίνουν διακριτικά εξασφαλίζουν πολύ υψηλό επίπεδο ασφάλειας. Συνολικά πρόκειται για ένα από τα πιο αποτελεσματικά και ευχάριστα μεσαία SUV.

Θα σε πάει μάλιστα με άνεση και σε βατούς χωματόδρομους, αρκεί να σεβαστείς τους μεγάλους τροχούς 19’’ με τα ασφάλτινα ελαστικά 245/45. Προσοχή γιατί η υβριδική έκδοση δεν έχει ρεζέρβα αλλά κιτ επισκευής ελαστικού. Εξάλλου όπως είπαμε, υπάρχουν και τετρακίνητες εκδόσεις για όσους αναζητούν την περιπέτεια σε πιο δύσκολές off road διαδρομές.

 

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Ποιότητα
  • Χώροι
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κύλισης
  • Ηχομόνωση
  • Απόδοση – επιδόσεις
  • Κατανάλωση
  • Τεχνολογίες
  • Εξοπλισμός άνεσης & ασφάλειας
  • Δυνατότητα τετρακίνησης & αυτόματου κιβωτίου
  • 7ετής εργοστασιακή εγγύηση
ξινά
  • Έλλειψη ρεζέρβας

Κατά τα λοιπά, οι αρετές της Kia είναι παντού. Η εντυπωσιακή εξωτερική σχεδίαση συνοδεύεται από ένα ποιοτικά φτιαγμένο εσωτερικό με τεράστιους χώρους. Ακόμη και ο μεσαίος επιβάτης στις πίσω θέσεις δεν θα νιώσει άβολα, χάρη στο τούνελ που είναι χαμηλό, ενώ η προσθήκη της μπαταρίας στο πάτωμα του πορτμπαγκάζ δεν έχει κλέψει ιδιαίτερα μεγάλο όγκο, με το χώρο για τις αποσκευές να φτάνει τα 439 λίτρα (έναντι 467 της απλής έκδοσης 1.6 diesel). Επιπλέον, οι πλάτες του πίσω καθίσματος ρυθμίζονται σε κλίση, είτε για να «ξεκλέψεις» λίγο παραπάνω χώρο για τις αποσκευές, είτε για πιο ξεκούραστη στάση των επιβατών. Στο εμπρός μέρος της καμπίνας κυριαρχούν η σύγχρονη σχεδίαση, η σωστή εργονομία, τα ποιοτικά υλικά με την άριστη συναρμογή και ο διάκοσμος που συνδυάζει τη φινετσάτα με τις σπορ πινελιές. Στο ταμπλό, η έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών ελέγχεται εύκολα, φροντίζει για άριστη συνδεσιμότητα μέσω Apple CarPlay και Android Auto και διαθέτει εργοστασιακό σύστημα πλοήγησης και κάμερα οπισθοπορίας.

Σε όλα αυτά προσθέστε τον πλούσιο εξοπλισμό της έκδοσης GT Line που περιλαμβάνει στάνταρ αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ζάντες αλουμινίου 19’’, αυτόματα φώτα και υαλοκαθαριστήρες, καθώς και ένα πληρέστατο πακέτο τεχνολογιών ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού. Ανάμεσά τους το ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας, η προειδοποίηση απόσπασης προσοχής του οδηγού, η προειδοποίηση μετωπικής σύγκρουσης και η αναγνώριση ορίων ταχύτητας.

συμπέρασμα

Η πρόταση της Kia ήταν έτσι κι αλλιώς μια από τις καλύτερες στην κατηγορία. Δυναμικό σε εμφάνιση και συμπεριφορά, πλουσιοπάροχο σε χώρους και ανέσεις, με 7ετή εργοστασιακή εγγύηση και έναν 1.600άρη diesel πραγματικό διαμάντι, το Sportage μόλις απέκτησε ένα ακόμη σημείο υπεροχής: το 48βολτο υβριδικό σύστημα που ενισχύει την οικονομία καυσίμου.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

VIDEOS

GOCAR TEST - Kia Sportage 1.6D 48V Hybrid

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...