Renault Clio 1.2 T

Ώριμο φρούτο

  • -
  • -
Ισχύς101 PS
Ροπή145 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,0 sec
Κατανάλωση μ.κ.5,4 lt/100km
Εκπομπές CO2125 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Ολοκληρωμένο supermini το οποίο συνδυάζεται με έναν αποτελεσματικό κινητήρα 1.2 λίτρων με 100 ίππους. Γοητεύει στο δρόμο, παρέχοντας άνεση και ευκολία οδήγησης, παραμένοντας οδηγικά ένα από τα πιο ενδιαφέροντα μοντέλα της κατηγορίας.

γλυκά
  • Οδική συμπεριφορά
  • Κινητήρας
  • Λειτουργία ανάρτησης
ξυνά
  • Έλλειψη ρύθμισης τιμονιού σε βάθος
  • Όψη - φινίρισμα πλαστικών
  • Εργονομικές ατέλειες
απόψεις

Τo Clio αποτελεί μία από τις επιλογές που θα πρέπει οπωσδήποτε κάποιος να περιλάβει στη short list πριν αποφασίσει τι supermini να αγοράσει. Χωρίς να υπολείπεται από πλευράς εξοπλισμού, η τιμή του είναι πολύ κοντά στους άμεσους ανταγωνιστές του, οπότε τα κριτήρια επιλογής αφορούν τo όνομα της μάρκας και αυτό αδικεί κάπως το Renault. Πάντως η λειτουργία του κινητήρα turbo είναι εξαιρετική και μάλιστα υπερτερεί σε σύγκριση με TSI και MultiAir.

Βασίλης Παπαδόπουλος

 

Η λογική του downsizing, στην οποία βασίζεται και ο νέος 1.2 Turbo της Renault, συνδυάζει καλύτερες επιδόσεις με χαμηλότερη κατανάλωση και εκπομπές ρύπων σε σύγκριση με έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα αντίστοιχης απόδοσης. Και αν τα δύο πρώτα επιτυγχάνονται στην περίπτωση του Clio 1.2 T, παραμένει ερωτηματικό ο μέσος όρος εκπομπών CO2: τα 137 g/km είναι τιμή αρκετά πάνω από κάποιους ατμοσφαιρικούς ανταγωνιστές του.

Γιάννης Λημναίος

 

go shopping

Πλήρως ανταγωνιστικές οι τιμές των δύο εκδόσεων του Clio 1.2 TCE. Η βασική έκδοση Expression τιμάται στην 5θυρη εκδοχή 13.800€ και διαθέτει: 4 αερόσακους, A/C, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα, ραδιο-CD με MP3, υπολογιστή ταξιδιού και ζάντες αλουμινίου. Η πιο ακριβή έκδοση Dynamic κοστίζει 14.900€ παρέχοντας επιπλέον αερόσακους κουρτίνας, ηλεκτρονικό κλιματισμό, αισθητήρα βροχής, ηλεκτρικούς καθρέπτες, θύρα-USB, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών και προβολείς ομίχλης. Προαιρετικό είναι το σύστημα έλεγχου ευστάθειας ESP.

Στην καλύτερη του φάση το τωρινό Clio ταιριάζει απόλυτα τεχνολογικά και οικονομοτεχνικά με τον «διαβολικό» 1.2 λίτρων TCE, με τους 100 ίππους, την ροπή ατμοσφαιρικού 1.600αριού και την λογική κατανάλωση καυσίμου.

 

Ποιοτικός καρπός

Προτού γυρίσει η μίζα, παρατηρώντας το εξωτερικά, οι αλλαγές του facelift μοντέλου είναι αμφιλεγόμενες. Σύγχρονο πάντως, αν και συνηθισμένο οπτικά, εν τέλει δεν μπορείς να του καταλογίσεις και πολλά για την σχεδιαστική του ηλικία. Το εσωτερικό προσπαθεί να κερδίσει τον οδηγό με την αίσθηση απτής ποιότητας, κυρίως στο πάνω μέρος του ταμπλό, αν και κάποια πλαστικά θα μπορούσαν να δείχνουν καλύτερα. Η εργονομία κάποιων χειριστηρίων και λειτουργιών θέλει μια ελαφριά εξάσκηση, ώστε να εξασφαλίσεις μια πιο ανέμελη καθημερινότητα πίσω από το τιμόνι. Επίμαχο σημείο η θέση οδήγησης με την ύπτια θέση του τιμονιού, το οποίο μεταβάλλεται μόνον σε ύψος, οπότε πρέπει να παίξεις με τις υπόλοιπες ρυθμίσεις του καθίσματος, για να προσεγγίσεις την ιδανική θέση οδήγησης. Τα εμπρός καθίσματα, φιλοξενούν άνετα τους επιβάτες, αν και κάποιοι θα αναζητήσουν καλύτερη πλευρική στήριξη. Στις πίσω θέσεις το μεταξόνιο των 2.575mm και η υψηλή οροφή επιτρέπουν την άνετη παρουσία των επιβατών, σημαντικό στοιχείο για ένα σύγχρονο supermini. Από τους κορυφαίους της κατηγορίας είναι ο χώρος αποσκευών, ο οποίος έχει χαμηλό κατώφλι φόρτωσης και χωρητικότητα 290 lt. Με την αναδίπλωση της πίσω σειράς καθισμάτων, η χωρητικότητα εκτοξεύεται στα 1040lt.

 

Ζωντανή ψυχή!

Η μεγάλη προσφορά του 1.2 TCE στον χαρακτήρα του Clio αποκαλύπτεται από τα πρώτα χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι. Ο ψαγμένος κινητήρας 1.2 λίτρων με το μικρό turbo της Mitsubishi αποδεικνύεται «χρυσός» για το σημερινό Clio. Η πίεση του turbo φτάνει τα 0,65 bar, ενώ υπάρχει και λειτουργία overboost (0,75bar) διάρκειας 1 min, με 2η,3η και 4η πάνω από τις 4500rpm. Στην καθημερινή οδήγηση ταιριάζει απόλυτα, χωρίς κενά και ξεσπάσματα στην απόδοση, συνεργάζεται σωστά με το χειροκίνητο κιβώτιο, εξασφαλίζοντας «μάχιμες» επιδόσεις για το χαρακτήρα του. Τα 145Nm ροπής είναι υπεύθυνα για τις καλές ρεπρίζ, οι οποίες «κοντράρουν» δυνατά τον ανταγωνισμό της κατηγορίας. Σε πλήρως μικτό ρυθμό, πιέζοντας ακόμα και μέχρι το όριο περιστροφής, οι απαιτήσεις σε καύσιμο έφθασαν τα 8,8 lt/100km.

 

Ιδανική οδηγική γεύση

Αναζητώντας το ποιόν του Clio στο δρόμο, απολαμβάνεις την εξαιρετική ρύθμιση της ανάρτησης, η οποία ακροβατεί ιδανικά ανάμεσα στην άνεση και την ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά. Ποιότητα κύλισης κοντά στην κορυφή της κατηγορίας και σωστή ηχομόνωση, μεταφέρουν «αύρα» μεγαλύτερης κατασκευής στο εσωτερικό. Ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας, δίνει την δυνατότητα στον οδηγό να εμπλακεί δυναμικά, διαθέτοντας πάντα ελεγχόμενες αντιδράσεις και στιβαρότητα, παρά την έλλειψη ηλεκτρονικής «χειραγώγησης»  (ESP) στον βασικό εξοπλισμό. Συνηθίζοντας την τεχνητή αίσθηση, του βελτιωμένου σε σχέση με την προηγούμενη γενιά τιμονιού, αποκαλύπτεις ένα εξαιρετικό σε γεωμετρία εμπρός μέρος, το οποίο παρέχει πρόσφυση χωρίς παρενέργειες. Ιδανικό για την πόλη, κατάλληλο και για πιο «οδηγοκεντρικές» καταστάσεις, το Clio συνδυάζει το διττό προφίλ του, χωρίς να πληρώνει το τίμημα των ξερών αντιδράσεων της ανάρτησης, εξασφαλίζοντας, μικρές κλίσεις του αμαξώματος και «γαλλική» ποιότητα κύλισης σε κάθε τερέν δράσης. Αποτελεσματικό και με σωστή αίσθηση αποδεικνύεται και το πεντάλ του φρένου, το οποίο έχει άμεση απόκριση, χωρίς απότομη λειτουργία, εξυπηρετώντας ιδανικά τις δύσκολες καταστάσεις στην κίνηση της πόλης.

συμπέρασμα

Επιλογή ουσίας, αφού αν το οδηγήσεις και κάνεις τις πράξεις, το Clio αποδεικνύεται μια από τις πιο ολοκληρωμένες προτάσεις της κατηγορίας. Σίγουρα υπάρχουν προτάσεις που ο χαρακτηρισμός «εργαλείο» ταιριάζει καλύτερα, οι οποίες όμως απαιτούν σε δεύτερο επίπεδο κάποιους μικρούς ή μεγάλους συμβιβασμούς. Αν θες να κινηθείς στην ρότα της εποχής, αναζητώντας ένα ποιοτικό προϊόν, το οποίο να μην λειτουργεί εις βάρος της τσέπης σου και να επιτρέπει να χαμογελάς πίσω από τιμόνι, όποτε και αν το θες, το Clio σου κλείνει με τρόπο το μάτι.

VIDEOS

Renault Clio

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...