ΔΟΚΙΜΗ: Audi Q3 35 TFSI S Tronic

Η δεύτερη γενιά του premium SUV είναι εδώ και τη δοκιμάζουμε στην άκρως ενδιαφέρουσα έκδοση με τον 1.5 Turbo των 150 ίππων

  • -
  • -
Ισχύς150 PS
Ροπή250 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,2 sec
Μέση κατανάλωση5,7 lt/100km
Εκπομπές CO2131 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η δεύτερη γενιά του κόμπακτ premium SUV της Audi προσφέρεται με κινητήρες βενζίνης και diesel με ισχύ 150 έως 230 ίππους, χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Stronic και με κίνηση στους εμπρός τροχούς ή τετρακίνηση quattro.


Στο πρόσωπο του Q3 η Audi έχει να διαχειριστεί ένα ακόμη success story. Μια ιστορία επιτυχίας της οποίας ο πρόλογος γράφτηκε το 2006 από τον Julian Hoenig, τον σχεδιαστή του Audi Cross Coupé quattro. Το εντυπωσιακό concept ήταν ο προπομπός της κατηγορίας των premium compact SUV, αν και τελικά η BMW πρόλαβε την Audi με την Χ1, το 2009. Η εταιρία από το Ίνγκολστατ απάντησε το 2011 με το πρώτο Q3, που αποδείχτηκε ένας από τους πρωταγωνιστές της κατηγορίας. Τα χρόνια που ακολούθησαν ωστόσο ο ανταγωνισμός ανδρώθηκε και πλήθυνε με νέες προτάσεις από κάθε κατασκευαστή που διεκδικεί τον τίτλο premium: Mercedes-Benz GLA, Volvo XC40, Range Rover Evoque, Jaguar E-Pace... Έτσι, η Audi ετοίμασε τη σημαντικά βελτιωμένη δεύτερη γενιά, με στόχο τίποτε λιγότερο παρά την κορυφή της κατηγορίας.

Το ολοκαίνουριο Q3 είναι μεγαλύτερο, ομορφότερο και εφοδιασμένο με περισσότερη δύναμη, πολυτέλεια και τεχνολογία. Μάκρυνε στα 4,5 μέτρα σχεδόν και γοητεύει τη ματιά σου με το φαρδύ του αποτύπωμα, το εμπνευσμένο ντιζάιν από το εντυπωσιακό Q8 και τις πινελιές από το νεανικό Q2.



Την επιβλητική οκτάγωνη μάσκα εμπρός συνοδεύουν οι εκφραστικοί προβολείς LED, στο πλάι η δυναμική γραμμή τονίζει τους ώμους και πίσω κυριαρχούν τα εκλεπτυσμένα, στενόμακρα φωτιστικά σώματα. Συνολικά, η αισθητική ισορροπεί ιδανικά ανάμεσα στην κομψότητα και το δυναμισμό.

 

Ποιότητα, πρακτικότητα και φινέτσα

Αντίστοιχα προσεγμένη είναι η εικόνα στην μοντέρνα σχεδιαστικά, πρακτική και τεχνολογικά άρτια καμπίνα. Η παραδοσιακά κορυφαία ποιότητα υλικών και συναρμογής συνοδεύεται από πολυτελή διάκοσμο, με στοιχεία όπως ο ατμοσφαιρικός φωτισμός και η χρωματιστή φάσα από αλκαντάρα που διατρέχει το ταμπλό να κερδίζουν τις εντυπώσεις. Το ταμπλό έχει κλίση προς τον οδηγό συμβάλλοντας στην άριστη εργονομία, τα καθίσματα προσφέρουν άνεση και αποτελεσματική στήριξη και η ορατότητα γύρω γύρω είναι απρόσκοπτη.

Αυτό που ξεχωρίζει είναι το ιδιαίτερα hi-tech, για τα δεδομένα της κατηγορίας, προφίλ. Τα εύσημα στον στάνταρ ψηφιακό πίνακα οργάνων Audi virtual cockpit 10,25 ιντσών (προαιρετικά 12,5’’) με πληθώρα ενδείξεων και ρυθμίσεων στην απεικόνισή τους, αλλά και το infotainment MMI με οθόνη αφής 8,8’’ (προαιρετικά 10,1’’) που φροντίζει για συνδεσιμότητα, πλοήγηση και ψυχαγωγία και συνοδεύεται από τις υπηρεσίες Audi Connect Emergency Call (κλήση έκτακτης ανάγκης) & Service.



Πέρα από τη σχεδίαση και τις ανέσεις, σημαντική βελτίωση έχει συντελεστεί στους χώρους που πλέον είναι οι μεγαλύτεροι της κατηγορίας και συγκαταλέγονται στα ατού του νέου Q3. Πέντε ενήλικες βολεύονται με άνεση στη φιλόξενη καμπίνα, ενώ την πρακτικότητα ενισχύουν το συρόμενο (κατά 150 mm) και διαιρούμενο πίσω κάθισμα με τη ρυθμιζόμενη σε 7 θέσεις κλίση της πλάτης. Ωφελημένος από το μεγαλύτερο μήκος (+97 mm) και μεταξόνιο (+77 mm) του Q3 είναι και ο χώρος αποσκευών, που μεγάλωσε σημαντικά σε όγκο. Μεταβάλλεται από 530 έως 675 λίτρα - ανάλογα τη θέση του πίσω καθίσματος - και εκτινάσσεται στα 1.525 lt με την αναδίπλωση της πλάτης.

 

35 TFSI

Η γκάμα του νέου Q3 περιλαμβάνει αρκετές επιλογές σε κινητήρες και μετάδοση. Στη νέα ονοματολογία που ακολουθεί πλέον η Audi, η έκδοση “35 TFSI” που δοκιμάζουμε παραπέμπει στον 1.500άρη τούρμπο βενζίνης, ο οποίος αποτελεί τη βάση της γκάμας. Αποδίδει 150 ίππους και 250 Nm ροπής, που στην περίπτωσή μας περνούν στους εμπρός τροχούς μέσω του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη S tronic 7 σχέσεων. Το μοτέρ έχει ποιοτική λειτουργία, εκμεταλλεύεται την πλούσια ροπή που αποδίδεται σε μεγάλο εύρος στροφών και επιταχύνει με σθένος το Q3, στα 100 km/h από στάση σε 9,2 sec και μέχρι την τελική ταχύτητα των 207 km/h. Στα συν και το S tronic με την ομαλή και σβέλτη λειτουργία στις αλλαγές, που γίνονται και χειροκίνητα είτε από τον λεβιέ είτε από τα χειριστήρια στο τιμόνι.



Γενικά, το σύνολο κινητήρα-κιβωτίου διακρίνεται για την αρμονική συνεργασία, την ποιοτική λειτουργία και την παροχή υψηλών επιδόσεων με τον αβίαστο, ξεκούραστο τρόπο που περιμένεις από ένα premium SUV.

Η δύναμη του TFSI είναι πανταχού παρούσα, χωρίς να θυσιάζει την οικονομία καυσίμου. Χάρη και στο σύστημα cylinder-on-demand που απενεργοποιεί τους δύο από τους 4 κυλίνδρους όταν δεν υπάρχει ανάγκη ισχύος, η κατανάλωση είναι λογική για την ιπποδύναμη, το μέγεθος και τα δεδομένα της κατηγορίας: 9,2 lt/100 km κατά μέσο όρο και γύρω στα 8,5 lt/100 km στο ταξίδι με νορμάλ ρυθμό (Audi: 5,7-5,9 lt/100 km).

 

Πλέγμα προστασίας

Με το νέο Q3 ταξιδεύεις ταχύτατα και με περίσσεια άνεση. Στον αυτοκινητόδρομο απολαμβάνεις ηρεμία, αίσθηση ασφάλειας και ξεκούραστη κάλυψη μεγάλων αποστάσεων στον ελάχιστο χρόνο. Στις στροφές του επαρχιακού δικτύου το SUV της Audi πατάει ευχάριστα και με σιγουριά, δίνοντάς σου αυτοπεποίθηση να διατηρήσεις ιδιαίτερα σβέλτο ρυθμό. Άλλωστε, έχεις πάντα συμμάχους το ακριβές τιμόνι, τα δυνατά φρένα και το πλούσιο πακέτο συστημάτων υποβοήθησης. Πέρα από το ESP, στάνταρ είναι το αυτόματο φρενάρισμα (Audi pre sense front) που ανιχνεύει πεζούς, ποδηλάτες και άλλα οχήματα και η προειδοποίηση απόκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας που προχωρά σε διορθωτικές παρεμβάσεις στο τιμόνι αν ο οδηγός δεν διορθώσει την πορεία του. Προαιρετικά, το Q3 μπορεί αν εξοπλιστεί με συστήματα όπως η υποβοήθηση κυκλοφοριακής συμφόρησης (traffic jam assist), η υποβοήθηση στάθμευσης (park assist), ο έλεγχος διασταύρωσης (cross traffic assist rear) και οι τέσσερις κάμερες ελέγχου 360 μοιρών που προβάλουν στη μεγάλη οθόνη του infotainment ό,τι υπάρχει περιμετρικά του αυτοκινήτου.



γλυκά
  • Αισθητική
  • Hi-tech εσωτερικό
  • Ποιότητα & διάκοσμος
  • Χώροι & πρακτικότητα
  • Εξοπλισμός άνεσης & ασφάλειας
  • Απόδοση κινητήρα
  • Ασφάλεια στην οδήγηση
  • Άνεση & ποιότητα κύλισης
  • Τεχνολογία
ξινά
  • Ιδιαίτερα παρεμβατικό ESP για το λάτρη της σπορ οδήγησης

Όλα αυτά συνθέτουν ένα πλέγμα προστασίας που επεμβαίνει έγκαιρα για να διατηρήσει την τάξη πολύ πριν το δράμα εκδηλωθεί και πάρει έκταση. Ο λάτρης της σπορ οδήγησης θα επιθυμούσε βέβαια τα ηλεκτρονικά να απενεργοποιούνται πλήρως (π.χ. το ESP) και να είναι λιγότερο παρεμβατικά, στο τέλος όμως αυτό που μετράει είναι το εξαιρετικά υψηλό επίπεδο ασφάλειας που προσφέρει το Q3. Άλλωστε, με την σπορ ανάρτηση της έκδοσης S line η οδική συμπεριφορά γίνεται πιο “πιπεράτη”, όπως είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε οδηγώντας για λίγο την έκδοση 45 TFSI quattro.

Στην πόλη, το νέο SUV της Audi “ισοπεδώνει” τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και διακρίνεται για το κορυφαίο επίπεδο άνεσης και κύλισης που προσφέρει η ανάρτηση (διάταξη MacPherson εμπρός, σύστημα τεσσάρων συνδέσμων πίσω) παρά τους τροχούς 18’’ (ελαστικά 235/55). Σε χωματόδρομους διατηρεί τον ιδιαίτερα άνετο χαρακτήρα του και δεν θα βρει εύκολα κάτω σε τυχόν εμπόδια. Σε τερέν με κάποια δυσκολία έχει ως επιπλέον εφόδιο το off road mode ανάμεσα στα 6 προγράμματα οδήγησης του (στάνταρ) Audi drive select, με το οποίο μπορείς να μεταβάλεις τα χαρακτηριστικά του Q3 ανάλογα με τις οδικές συνθήκες ή τις προσωπικές σου επιθυμίες. Προσοχή χρειάζεται σε κοφτερές πέτρες, καθώς δεν υπάρχει ρεζέρβα αλλά κιτ επιδιόρθωσης ελαστικού. Αν πάντως αναζητάς την περιπέτεια, μπορείς να στραφείς προς τις τετρακίνητες εκδόσεις quattro που διαθέτει η γκάμα.

συμπέρασμα

Εντυπωσιάζει με την εξωτερική του εμφάνιση, αλλά σε κερδίζει με το συνολικό πακέτο που προσφέρει. Το νέο Audi Q3 διακρίνεται για την ολοκληρωμένη του προσωπικότητα. Ντιζαϊνάτο, ευρύχωρο και πρακτικό, γρήγορο και οικονομικό και με προηγμένη τεχνολογία, κερδίζει τον τίτλο του all-rounder της κατηγορίας και είναι βέβαιο πως θα πρωταγωνιστήσει στα κόμπακτ premium SUV.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

GOCAR TEST - Audi Q3 35 TFSI S tronic

POLL

Τι θα αγόραζες σήμερα; Υβριδικό ή diesel;

  • Υβριδικό. Καλύτερη τεχνολογία, αντίστοιχη οικονομία
  • Diesel λόγω περισσότερων επιλογών
  • Δύσκολη επιλογή. Θέλει σκέψη...
65
GOCAR Magazine #65

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...