ΟΔΗΓΟΥΜΕ το νέο AUDI Q3 στην Ελλάδα

Η 2η γενιά του κόμπακτ SUV της Audi επενδύει σε εμφάνιση, χώρους και τεχνολογία για να κοντράρει την BMW X1

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Αν θέλαμε να χαρακτηρίσουμε το νέο Audi Q3 με μια λέξη μόνο, αυτή θα ήταν «ολοκληρωμένο». Το νέο SUV κάνει ντεμπούτο στην ελληνική αγορά με τιμή από 32.900 ευρώ, σε μια ευρεία γκάμα κινητήρων και εκδόσεων. Το οδηγήσαμε στην Αθήνα και διαπιστώσαμε πως συνδυάζει τα πάντα στο μέγιστο βαθμό: εμφάνιση, ποιότητα, τεχνολογία, ευρυχωρία, άνεση και δυναμικά χαρακτηριστικά.

Το πρώτο στοιχείο που σε εντυπωσιάζει είναι η σχεδίασή του. Ισορροπεί ιδανικά ανάμεσα στην κομψότητα και το δυναμισμό, με την επιβλητική οκτάγωνη μάσκα, τους προβολείς LED και τη χαρακτηριστική γραμμή ψηλά στο πλαϊνό μέρος που τονίζει τους ώμους και θυμίζει Q2, να μαγνητίζουν τη ματιά σου.


Αντίστοιχη είναι η εικόνα στο εσωτερικό, όπου η αισθητική, οι χώροι και οι ανέσεις έχουν αναβαθμιστεί σημαντικά. Μπαίνοντας έχεις αμέσως την αίσθηση ενός μοντέρνου, premium, προηγμένου τεχνολογικά SUV. Στο οδηγοκεντρικό ταμπλό κυριαρχεί η ψηφιακή τεχνολογία. Ο πίνακας οργάνων Audi virtual cockpit (στάνταρ 10,25’’, προαιρετικά 12,5’’) προσφέρει πληρότητα ενημέρωσης και δυνατότητα ρύθμισης στην απεικόνιση των ενδείξεων, ενώ το infotainment MMI (στάνταρ οθόνη αφής 8,8’’, προαιρετικά 10,1’’) φροντίζει για συνδεσιμότητα, πλοήγηση και ψυχαγωγία. Τα υλικά είναι ποιοτικά και έχουν άριστη συναρμογή, ενώ στο αυτοκίνητο που οδηγήσαμε ξεχωρίζει η χρωματιστή φάσα από αλκαντάρα που διατρέχει το ταμπλό, αλλά και ο ήχος από το ηχοσύστημα της Bang & Olufsen.

Το προηγούμενο Q3 υστερούσε σε χώρους συγκριτικά με τον ανταγωνισμό. Η δεύτερη γενιά σκαρφαλώνει κατευθείαν στην κορυφή! Ωφέλησε βέβαια και το μεγαλύτερο κατά 97 mm μήκος (4.485 mm). Πλέον, πέντε ενήλικες βολεύονται με άνεση στην ευρύχωρη καμπίνα και ο χώρος αποσκευών αυξήθηκε στα 530 λίτρα. Μάλιστα, μπορεί να μεγαλώσει κι άλλο στα 675 lt χάρη στο συρόμενο (και διαιρούμενο σε αναλογία 40/20/40) πίσω κάθισμα, ενώ με την αναδίπλωση της πλάτης εκτινάσσεται στα 1.525 lt. Ένα ακόμη στοιχείο πρακτικότητας είναι η ρυθμιζόμενη κλίση της πλάτης σε 7 θέσεις.

Οδηγικά, το νέο Q3 κοιτά με αξιώσεις στα μάτια την BMW X1. Στρίβει με αυτοπεποίθηση, κρατά πολύ καλά, γέρνει ελάχιστα και χαρίζει εμπιστοσύνη στον οδηγό να κινηθεί με υψηλή μέση ωριαία στην εθνική οδό ή να πιέσει σε επαρχιακό δρόμο με στροφές. Την ίδια στιγμή η ανάρτηση προσφέρει υψηλό επίπεδο άνεσης και ποιότητας κύλισης, με την αποτελεσματική ηχομόνωση να κρατά το εσωτερικό ήσυχο κι ευχάριστο. Σε κάθε περίπτωση, ο οδηγός μπορεί να προσαρμόσει το Q3 στο στυλ οδήγησης που επιθυμεί, επιλέγοντας ανάμεσα στα 6 προγράμματα του συστήματος ελέγχου δυναμικής συμπεριφοράς Audi drive select.

Ένα από αυτά είναι και το mode offroad, με τo οποίο το Q3 φορά τη στολή περιπέτειας, βοηθώντας το σύστημα τετρακίνησης quattro (με Haldex τελευταίας γενιάς) να ξεδιπλώσει τις αρετές του. Δεν δοκιμάσαμε το Q3 σε δύσβατες εκτός δρόμου διαδρομές, αλλά μας έκανε εντύπωση η πρόσφυση και η άνεση της ανάρτησης στον βρεγμένο χωματόδρομο που κινηθήκαμε για λίγο.

Η έκδοση που οδηγήσαμε ήταν η κορυφαία 45 TFSI quattro με τον 2λιτρο turbo βενζινοκινητήρα των 230 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic των 7 σχέσεων. Η δύναμη είναι πανταχού παρούσα και πλουσιοπάροχη και οι επιδόσεις ενθουσιάζουν: 6,3 sec για το 0-100 km/h και τελική ταχύτητα 233 km/h.

Οι υπόλοιπες επιλογές στη γκάμα περιλαμβάνουν προς το παρόν τον 1.5 turbo των 150 ίππων (Q3 35 TFSI με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ή S tronic και κίνηση εμπρός), και τον 2λιτρο diesel σε εκδόσεις των 150 (Q3 35 TDI S tronic) και 190 ίππων (Q3 40 TDI S tronic).


Το τεχνολογικό καλάθι του Q3 διαθέτει και ένα πλούσιο πακέτο συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού. Ανάμεσά τους η πρόληψη και αποφυγή σύγκρουσης Audi pre sense front, η προειδοποίηση απόκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας Audi active lane assist και η υποβοήθηση στάθμευσης park assist. Επιπλέον, τέσσερις κάμερες καταγράφουν οτιδήποτε υπάρχει γύρω από το αυτοκίνητο και το προβάλουν στην οθόνη του infotainment.

ΔΕΣ ΕΔΩ ΤΙΣ ΤΙΜΕΣ ΤΟΥ ΝΕΟΥ AUDI Q3

συμπέρασμα

Το πιο καλοπουλημένο premium κόμπακτ SUV διατήρησε τα θετικά του χαρακτηριστικά και εξάλειψε τις όποιες αδυναμίες του. Οδηγικά κοντράρει στα ίσια την BMW X1, υπερέχει σε ευρυχωρία, πρακτικότητα και τεχνολογία και είναι το φαβορί για τον τίτλο του πιο ολοκληρωμένου μοντέλου της κατηγορίας.




Audi Q3 2019

AUDI Q3 2019 exterior design

POLL

Τι θα αγόραζες σήμερα; Υβριδικό ή diesel;

  • Υβριδικό. Καλύτερη τεχνολογία, αντίστοιχη οικονομία
  • Diesel λόγω περισσότερων επιλογών
  • Δύσκολη επιλογή. Θέλει σκέψη...
65
GOCAR Magazine #65

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...