ΔΟΚΙΜΗ: SUZUKI Swift Sport

To ελαφρύτερο στην κατηγορία, διατηρεί ζεστή τη σχέση του με τις επιδόσεις κερδίζοντας τούρμπο στο σύγχρονο βιογραφικό του.

  • -
  • -
Ισχύς140 PS
Ροπή230 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h8,1 sec
Κατανάλωση μ.κ.5,6 lt/100km
Εκπομπές CO2125 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Με πίστη στη λογική «fun to drive», η 3η γενιά Swift Sport προσθέτει υπερτροφοδότηση και επιδόσεις στο ρεπερτόριό του.  


Υπήρξε ως GTi ένα από τα προσιτά γρήγορα μικρά, με το πολύστροφο μοτέρ να φωλιάζει στις επιθυμίες του ανήσυχου νεανικού κοινού. Ο μικρός κυβισμός του ήταν αντιστρόφως ανάλογος των κατορθωμάτων του σε επίπεδο επιδόσεων και η συνολική του αίσθηση έπειθε τον ψαγμένο που ήθελε ένα δραστήριο και ευχάριστο σπορ αυτοκίνητο χωρίς να απογειώσει τον προϋπολογισμό του. Από το 2005 που το Swift πέρασε στην σύγχρονη εποχή του άφησε την ταμπέλα GTi στην ιστορία, αλλά όχι και τον χαρακτήρα. Πορεύτηκε από τότε ως Sport και μέχρι πρότινος με ατμοσφαιρικό μοτέρ 1.6 λίτρων διατήρησε τη σχέση του με τη σπορ λογική ως συνώνυμο της προσιτής οδηγικής απόλαυσης. Οι καιροί αλλάζουν όμως και το γρήγορο Swift άφησε άλλο ένα χαρακτηριστικό του γνώρισμα, προς όφελός του, περνώντας στην υπερτροφοδοτούμενη εποχή.

 

Ατμοσφαιρική ανάσα γιοκ

Με τον 1.4 BoosterJet διαθέσιμο, οι τεχνικοί της Suzuki δεν χρειάστηκε να σκεφτούν πολύ για την μεταμόσχευση καρδιάς που θα έκαναν ως κινητήρια μονάδα. Με εξαιρετικές εντυπώσεις στο Vitara, η εφαρμογή του στο πανάλαφρο για τα σημερινά δεδομένα Swift θα ήταν ευεργετική για το κομμάτι απόδοσης συνδυαζόμενο με καθαρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα στον πλανήτη. Συνοδοιπόρος ένα 6άρι κιβώτιο με εμφανώς πιο απλωτές σχέσεις που συνδυάζουν χαμηλές στροφές μέσα στην ωφέλιμη περιοχή της ροπής χωρίς συμβιβασμό των επιδόσεων, πιο πολιτισμένη λειτουργία σε επίπεδο ηχορύπανσης και καλύτερο αποτέλεσμα όσον αφορά την εξίσωση κατανάλωση - ρύποι. Συγκριτικά με τον ατμοσφαιρικό 1.600άρη του απερχόμενου, ο νέος 1.400άρης Turbo δεν υπερέχει τόσο σε ισχύ (140 έναντι 136 PS) όσο σε ροπή (230 έναντι 160 Nm). Και ενώ θα ήταν ευκολότερη λύση το πουσάρισμα του υπερτροφοδοτούμενου μοτέρ ώστε να κερδίσει άλογα στο στάβλο του, η Suzuki προτίμησε έναν άλλο δρόμο που βελτιώνει το αποτέλεσμα. Δεν είναι ανάγκη να δυναμώσεις για να γίνεις σβέλτος, ταχύς, δραστήριος και αθλητικότερος, αλλά αρκεί να μειώσεις το βάρος σου για να το πετύχεις. Επένδυσαν λοιπόν στην πολύ ελαφριά και στιβαρή πλατφόρμα HEARTECT του απλού Swift και κατάφεραν να συγκρατήσουν το βάρος κάτω από τον τόνο (975 kg), με το νέο μοντέλο και είναι 80 κιλά ελαφρύτερο από το προηγούμενο! Αυτό από μόνο του  απογειώνει τις επιδόσεις, που σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που ανακοινώνουν οι Ιάπωνες είναι 8,1’’ για τα πρώτα 0-100 km/h και 210 km/h για την τελική ταχύτητα.

Στην πράξη δικαιώνεται με εξαιρετική απόκριση από χαμηλά για τούρμπο, πλούσια ροπή στο pick της μεταξύ 2.500-3.500 rpm, γενναίο τράβηγμα και ζωηρή διάθεση να ανεβάζει τα χιλιόμετρα στο ταχύμετρο. Η ροπή σε συνδυασμό με το μακρύτερο αλλά με εύστοχη διαδοχή στις σχέσεις του κιβώτιο κάνει τη ζωή του οδηγού ευκολότερη σε κάθε επίπεδο. Είτε θέλει να εκμεταλλευτεί τις ρεπρίζ, είτε να ανακατεύει το λεβιέ, είτε ταξιδεύει, είτε τεμπελιάζει οδηγικά και αναζητά καταναλώσεις, ο συνδυασμός μοτέρ σασμάν φλερτάρει με το άριστα. Μπορείς να οδηγείς με μια ή και δυο επάνω να απολαμβάνεις επιτάχυνση και ταυτόχρονα να μην ξεπερνάς τα 8,5 lt/100 km. Με απαλό πόδι και ασκήσεις οικονομικής οδήγησης θα ρίξεις κάτι παραπανω από λίτρο την μέση κατανάλωση, ενώ αν βράζει το αίμα σου και οδηγείς με τεντωμένο δεξί πόδι, το δωδεκάρι δεν είναι επιβράβευση σε διαγωνισμό Eurovision, αλλά οι τιμές που θα βλέπουν τα μάτια σου στο trip computer. Η ουσία όμως είναι ότι στην 3η του γενιά, το hot hatch της Suzuki συνεχίζει στις ρίζες του με όπλα του το χαμηλό βάρος και τον συνδυασμό καλοστημένο πλαίσιο και ανάρτηση. Το πλαίσιο δείχνει στιβαρότερο των προσδοκιών, αντέχει παραπάνω άλογα, ενώ η ανάρτηση (γόνατα McPherson εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω) χαμήλωσε και έσφιξε. Τα αμορτισέρ της Monroe, τα μεγαλύτερα μετατρόχια και οι τροχοί που πατούν σε χαμηλοπρόφιλα Continental (195/45 R17), έχουν δώσει στην - ήδη θετική και ευχάριστη από τις απλές εκδόσεις - συμπεριφορά του Swift, την sport γεύση που δηλώνει η ονομασία του.

γλυκά
  • Σπορ εμφάνιση
  • Κράτημα
  • Οδηγική ευχαρίστηση
  • Βάρος
  • Επιδόσεις
  • Εξοπλισμός
ξινά
  • Ήχος (απουσία σπορ χροιάς) 

Ζωηρή αίσθηση σχεδόν σπαρταριστή σε κάθε εντολή που δέχεται, με τιμόνι ακριβές και σβέλτο δίνει τις κατάλληλες πληροφορίες στον οδηγό για να ακολουθήσει το σημάδι της ιδανικής γραμμής. Το πίσω μέρος είναι αρκετά δραστήριο για να σε βοηθά στην τοποθέτηση χωρίς ποτέ να παίρνει ανησυχητικές πρωτοβουλίες, ενώ ακόμα και αν συμβεί τα ηλεκτρονικά θα ξυπνήσουν ασχέτως  αν προηγουμένως τα έχεις απενεργοποιήσει. Αυτό μπορεί να μην χαλάει τη μανέστρα της οδηγικής ουσίας, όμως αν περιμένεις ποζεράδικα πλασαρίσματα το σύγχρονο Swift Sport σε επαναφέρει στην τάξη. και τα φρένα στέκονται στο ύψος των περιστάσεων όντας δυνατά, ανθεκτικά και με καλή αίσθηση. Σημασία έχει ότι δεν αντιδρά άτσαλα, δεν γέρνει και προσφέρει πολύ καλή πρόσφυση χτίζοντας εμπιστοσύνη για να κινηθείς γρήγορα και να απολαύσεις σπορ οδήγηση. Το θετικό πρόσημο κάνει το check in του και στα φρένα που στέκονται στο ύψος των περιστάσεων όντας δυνατά, ανθεκτικά και με καλή αίσθηση. Αν κάτι νιώθεις ότι πρέπει να του χρεώσεις είναι η απουσία εθιστικού ήχου από το μοτέρ για να δικαιολογήσει το πικάντικο παρελθόν του.

 

Old new school

Ποτέ το ταξίδι με ένα Swift Sport δεν ήταν χαρακτηρισμένο από ησυχία και ξεκούραστη λογική. Σήμερα όμως η σφιχτή ανάρτηση δεν ταλαιπωρεί τόσο, αποδέχεται με κατανόηση τις ανωμαλίες και προσφέρει ποιοτικότερη λειτουργία. Αρκεί φυσικά να έχεις πάντα στο μυαλό σου σε τι αυτοκίνητο είσαι μέσα.  Πιστό στη λογική ότι ένα γρήγορο αυτοκίνητο πρέπει να το δείχνει, το Swift Sport δεν κρύβεται. Η προτεταμένη μάσκα, τα αεροδυναμικά βοηθήματα σε στυλ ανθρακονήματος και οι διπλές απολήξεις της εξάτμισης, κάνουν σαφές το διαφορετικό, πιο αγριεμένο ύφος, ενώ η διχρωμία στους εξωτερικούς καθρέφτες προσφέρει μια νότα εξατομίκευσης. Οι κρυφές πίσω χειρολαβές κρύβουν εν μέρη την αποκλειστικά 5θυρη υπόσταση του και είναι το σήμα κατατεθέν της πρόσφατης ιστορίας του.

Στο εσωτερικό ο όμορφος και πλήρης σε ενδείξεις πίνακας οργάνων με το μεγάλο στροφόμετρο στα αριστερά, είναι η ευχάριστη παρέα στα μάτια του οδηγού. Τα τύπου μπάκετ καθίσματα εκτός από την αποτελεσματικότητα στη στήριξη δίνουν το σπορ απόσταγμα, κάτι που υποστηρίζουν επίσης τα αλουμινένια πεντάλ, το δερμάτινο τιμόνι και οι κόκκινες πινελιές σε ταμπλό, πόρτες και ραφές. Τα πλαστικά δεν αλλάζουν σε σχέση με τα υπόλοιπα Swift και είναι παντού σκληρά με προσεγμένη συναρμογή, ενώ η σωστή εργονομία και το συνολικά ευχάριστο περιβάλλον συνοδεύεται με καλούς χώρους για τις διαστάσεις του. Στην κεντρική κονσόλα δεσπόζει η γνωστή οθόνη αφής 7’’ που φροντίζει για ενημέρωση, συνδεσιμότητα, πλοήγηση και ψυχαγωγία, ενώ ο εξοπλισμός περιλαμβάνει ένα πλούσιο πακέτο άνεσης και ασφάλειας με στοιχεία όπως οι 6 αερόσακοι, το ESP, ο αυτόματος κλιματισμός και τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Δυναμικό σε εμφάνιση και με πολύ υποσχόμενες προδιαγραφές, το νέο Swift Sport δηλώνει άξιος συνεχιστής της παράδοσης των προκατόχων του. Οι Ιάπωνες δημιούργησαν ένα ιδιαίτερα απολαυστικό και εξαιρετικά ισορροπημένο μικρό σπορ χατσμπακ που νιώθει άνετα και δείχνει φιλότιμο, είτε ελίσσεται σε ασφάλτινες κορδέλες με υψηλή ταχύτητα, είτε στριμώχνεται στην ανιαρή καθημερινότητα.

συμπέρασμα

Αποχαιρετά το πολύστροφο ατμοσφαιρικό παρελθόν του και εισβάλει έστω και αργοπορημένα στην υπερτροφοδοτούμενη εποχή του. Το Swift Sport με τον 1.4 BoosterJet των 140 ίππων δεν είναι το αφηνιασμένο θηρίο στο κλουβί, αλλά μια γρήγορη και πλούσια σε απόδοση περίπτωση με σύγχρονη έκφραση. H ευχάριστη σπορ συμπεριφορά είναι κάτι που διαχρονικά το ακολουθεί και το ανάλαφρο πάτημα με τον τρόπο του βάζει τη σφραγίδα του στη γειτονιά των γρήγορων supermini.





ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...