ΔΟΚΙΜΗ: Hyundai i10 1.0 65PS

Ένα value for money αυτοκίνητο που χαίρεσαι να ζεις μαζί του και συνοδεύεται με σφραγίδα αξιοπιστίας και πέντε χρόνια εργοστασιακής εγγύησης

  • -
  • -
Ισχύς65 PS
Ροπή95 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h14,7 sec
Μέση κατανάλωση5,1 lt/100km
Εκπομπές CO2117 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά
Η Hyundai δίνει σημαντική αξία στην μικρή κατηγορία με το i10 να προσφέρει αυτά που συναντάμε κυρίως σε μεγαλύτερα αυτοκίνητα.

Κάποτε το μικρό της Hyundai λεγόταν Atos, σήμερα i10. Τα βασικά τους χαρακτηριστικά όμως έμειναν ίδια, γι’ αυτό και παραμένει μια από τις πιο αξιόλογες προτάσεις στην κατηγορία του. Τι είναι πραγματικά αυτό που αναζητάς από ένα αυτοκίνητο πόλης; Να είναι οικονομικό, ευέλικτο, ασφαλές, ευρύχωρο και -για όσους «ανησυχούν»- με γενναιόδωρη εργοστασιακή εγγύηση. Όλα τα παραπάνω υπάρχουν σε μια «συσκευασία» που ακούει στο όνομα i10 και για να το αποκτήσεις χρειάζεσαι μόνο 10.090 ευρώ. Ακόμα δεν "ψήθηκες";

Το Hyundai i10 έχει αναβαθμιστεί αισθητικά, δημιουργώντας ένα ελκυστικό αποτέλεσμα, που σε κάνει να χαίρεσαι να… ζεις μαζί του. Η σχεδιαστική φιλοσοφία της «ρέουσας γλυπτικής» έχει περάσει και στο μικρότερο μοντέλο της κορεάτικης φίρμας με τις μεγαλύτερες αλλαγές -σε σχέση με τον προκάτοχό του- να είναι τα στρογγυλά φώτα ημέρας τύπου LED, τα οποία βρίσκονται στη γρίλια και τα διαφορετικά πίσω φωτιστικά. Οι διαστάσεις του είναι ένα από τα ατού του, μιας και με 3,7 μέτρα μήκος, το i10 μπορεί να κινείται μέσα στην πόλη με μεγάλη άνεση και να παρκάρει στις… περισσότερες θέσεις.

Περνώντας στο εσωτερικό, η Hyundai υποστηρίζει ότι το μικρό της μοντέλο μπορεί να φιλοξενήσει τρεις επιβάτες στη δεύτερη σειρά των καθισμάτων και να μην νιώθουν πολύ στρυμωγμένοι. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, αντιληφθήκαμε όντως πόσο ευρύχωρη είναι η καμπίνα, ωστόσο τρεις ενήλικες στο πίσω κάθισμα δεν θα μπορούσαν να ταξιδέψουν για αρκετά μεγάλο διάστημα, πριν αρχίσουν τα... παράπονα. Ο χώρος αποσκευών όμως είναι από τους μεγαλύτερους της κατηγορίας. Ξεκινάει από τα 255 λίτρα και φτάνει τα 1.046 λίτρα σε περίπτωση που αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα, ενώ υπάρχει δυνατότητα επιλογής 60:40. Η μοντέρνα γραμμή και ο χαριτωμένος χαρακτήρας δεν λείπει, ενώ συνδυάζεται με σκληρά πλαστικά καλής ποιότητας. Κατά την ανανέωση, το i10 απέκτησε και 7 ιντσών οθόνη αφής και το λειτουργικό είναι εύκολο να το χειριστείς. Μάλιστα, συνεργάζεται με τα Apple CarPlay και Android Auto (στις εκδόσεις Style και Premium), που βοηθούν αρκετά στην καθημερινότητα του ιδιοκτήτη, εφόσον υπάρχει πάντα ένα καλώδιο μέσα στη θύρα USB. Παράλληλα, οι δύο βάσεις στήριξης για ποτήρια είναι χρήσιμες και στον αποθηκευτικό χώρο των δύο εμπρόσθιων θυρών, όπου μπορούν να τοποθετηθεί μπουκάλι 1,5 λίτρου σε κάθε πλευρά. Αξίζει να σημειωθεί ότι στον προαιρετικό κατάλογο υπάρχουν μεταξύ άλλων τα θερμαινόμενα καθίσματα και το θερμαινόμενο τιμόνι.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Άνεση
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Χώροι
  • Οδική συμπεριφορά
  • Κατανάλωση
  • Τιμή
  • Εγγύηση
Ο 1.000άρης ατμοσφαιρικός κινητήρας δεν «κομπλεξάρεται» απέναντι στην... τουρμποκρατούμενη εποχή, που θέλει όλα τα μηχανολογικά σύνολα χαμηλού κυβισμού να συνοδεύονται με υπερτροφοδότη. Έχει τη δύναμη που 
ξινά
  • Επιδόσεις (για τον 1.0)
  • Πληροφόρηση τιμονιού
  • Ηχομόνωση
χρειάζεται για να κινήσει άνετα το αμάξωμα των 933 κιλών. Πιο συγκεκριμένα, το μικρότερο μοτέρ της γκάμας αποδίδει 65 ίππους και 95 Nm ροπής (διατίθεται με 500 ευρώ επιπλέον και ο 1.25 των 87 ίππων), ενώ ταυτόχρονα δεν «καίει». Τόσο ο 3κύλινδρος, όσο και ο ισχυρότερος 4κύλινδρος συνδυάζονται με το χειροκίνητο 5άρι κιβώτιο ταχυτήτων ή με το αυτόματο κιβώτιο 4 σχέσεων (800 ευρώ επιπλέον). H Hyundai ανακοινώνει μέση κατανάλωση 5,1 lt./100 km και δεν απέχει πολύ από την πραγματικότητα. Η τιμή που μας έδειξε ο υπολογιστής ταξιδιού είναι 6,2 lt./100 km, ενώ πρέπει να παραδεχτούμε ότι υπήρχε ακόμα ένα μικρό περιθώριο μείωσης της κατανάλωσης. Να προσθέσουμε ότι οι εκπεμπόμενοι ρύποι CO2 είναι 117 g/km.

Το Hyundai i10 είναι σταθερό στον δρόμο και μπορεί να ταξιδέψει άνετα, χάρη στην σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση. Μέσα στην πόλη νιώθει σαν στο… σπίτι του, ενώ οι 14 ιντσών ζάντες με τα ελαστικά 175/65 έχουν το περιθώριο να σε «προστατέψουν» από οποιαδήποτε κακοτεχνία του δρόμου. Το τιμόνι δίνει τη βασική πληροφόρηση που χρειάζεται ο οδηγός με την ηλεκτρική υποβοήθηση να έχει την τάση να βαραίνει όταν ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα στο ταχύμετρο. Σημαντική προσθήκη στο i10 είναι το σύστημα SmartSense με το οποίο μπορεί να εξοπλιστεί, το οποίο αποτελείται από ένα πακέτο τεχνολογιών ασφάλειας. Εκτός από τους έξι αερόσακους, το ABS, ESP και το σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών, η κορεάτικη φίρμα αναβαθμίζει προαιρετικά τον βενιαμίν της με τα συστήματα προειδοποίησης μετωπικής σύγκρουσης, παρέκκλισης από τη λωρίδα και την υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα. Ακόμα, o θόρυβος στην καμπίνα είναι αισθητός και οφείλεται κυρίως στον τρικύλινδρο κινητήρα αλλά και λόγω της αεροδυναμικής. Ωστόσο δεν ενοχλεί σε υψηλό βαθμό μιας και έχει γίνει αξιοπρεπέστατη δουλειά στην ηχομόνωση από τους μηχανικούς.
Γενικά, αισθάνεσαι ευχάριστα μέσα στο i10 και δεν θα σε αφήσει με κανένα παράπονο. Το mini μοντέλο της Hyundai πλησιάζει τα προτερήματα ενός supermini, όσον αφορά την ευρυχωρία, την άνεση κλπ., κατατάσσοντάς το στην κατηγορία των value for money αυτοκινήτων. Φυσικά με όλα τα παραπάνω, η Hyundai σερβίρει την εξαιρετική ποιότητα και αξιοπιστία, όπως κάνει άλλωστε σε όλα της τα αυτοκίνητα, γεγονός που αναγνωρίζεται από έρευνες (βλέπε JD Power) και στατιστικά στοιχεία τα προηγούμενα χρόνια.

συμπέρασμα
Η επιλογή αυτοκινήτου με budget τα 10.000 ευρώ είναι δύσκολη! Ωστόσο, η Hyundai σού κάνει τη... ζωή πιο εύκολη. Προσφέρει ένα αυτοκίνητο πόλης σε προσιτή τιμή, με σφραγίδα υψηλής αξιοπιστίας, με άνετο στο εσωτερικό και με οικονομικό χαρακτήρα. Αν δεν καταλήξεις σε αυτό, τότε είναι σίγουρο ότι θα βρίσκεται στις επιλογές σου!

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

HYUNDAI i10 - Apple CarPlay GOCAR

HYUNDAI i10 2018 ADV VIDEO

POLL

Τι ποσό θα δίνατε για να αγοράσετε ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Έως 20.000 ευρώ
  • 20.000-40.000 ευρώ
  • Δεν με απασχολεί το ποσό αλλά η αυτονομία
  • Χωρίς δίκτυο φόρτισης δεν σκοπεύω να αγοράσω ηλεκτρικό
70
GOCAR Magazine #70

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...