ΔΟΚΙΜΗ: Kia Sportage 1.6 T-GDi GT Line

Απόλυτα εναρμονισμένο στο πνεύμα της εποχής του, το Sportage έρχεται φορτωμένο τεχνολογίες, δυναμισμό σε εικόνα και συμπεριφορά και αποδοτικό πνεύμα εξερεύνησης.

  • -
  • -
Ισχύς177 PS
Ροπή265 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,2 sec
Μέση κατανάλωση7,6 lt/100km
Εκπομπές CO2173 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά
Μοντέρνο και αποδοτικό με δυναμικά χαρακτηριστικά για τον απαιτητικό και με σωστά εφόδια για να σταθεί με αξιώσεις στην ακμάζουσα κατηγορία των SUV. Το Sportage έρχεται ενισχυμένο και γεμάτο αυτοπεποίθηση.


Έχουν περάσει τρία χρόνια από τη στιγμή που η 4η γενια έκανε το λανσάρισμα στις ευρωπαϊκές αγορές και η ανανέωση ήταν θέμα χρόνου. Στο ήδη πετυχημένο σχήμα η Kia έκανε μικρές αλλά καίριες σχεδιαστικές αλλαγές που θα τονώσουν το στιλ, αλλά και ουσιαστικότερες που θα φρεσκάρουν την θέση του με την επικαιρότητα. 
 

 

Πληθωρικά δυναμικό

Τα «νεύρα» στο καπό, οι διαφορετικοί προφυλακτήρες και τα φώτα συγκεντρώνουν το στίγμα των οπτικών αλλαγών. Ο σπορ προσανατολισμός της έκδοσης GT Line είναι εμφανής και συνοδεύεται με ποδιές και ψευτοδιαχύτη σε απόχρωση αλουμίνιου με τον τελευταίο να ενσωματώνει διπλές οβάλ απολήξεις με νίκελ περίγραμμα, από τις οποίες φυσικά δεν εκπνέουν εξατμίσεις, αλλά εξυπηρετούν το στιλ. Στάνταρ είναι και τα φώτα ημέρας LED σε σχήμα «ice cube» που χαρίζουν ξεχωριστή ταυτότητα, μπροστά η γνωστή μάσκα tiger noise με γυαλιστερό μαύρο πλέγμα τονώνει το δυναμισμό, ενώ οι προσεγμένες λεπτομέρειες χρωμίου συμβάλουν σε μια σπορ κομψότητα. Οι γενναίες διαστάσεις δεν επηρεάζουν την αρμονία της σχεδίασης και το Sportage εμφανίζεται δυναμικό αλλά και ουσιαστικό στο σκοπό του όταν περάσεις στο εσωτερικό.



Το μεταξόνιο (2.670 mm) προσφέρει χωροταξική άνεση στους επιβάτες, που θα κάτσουν αδιαμαρτύρητα πίσω ακόμα και αν το ύψος του δικαιολογεί θέση σε 5αδα ομάδας μπάσκετ. Ο χώρος στα πόδια του μεσαίου επιβάτη δεν δημιουργεί πρόβλημα γιατί το τούνελ είναι χαμηλό. Τα 491 λίτρα (με ρεζέρβα ή 503 λίτρα με κιτ επισκευής) στο πορτ-μπαγκάζ είναι αρκετά για να τοποθετηθούν οι βαλίτσες και όσα χρειάζεται μια τετραμελή οικογένεια, που ετοιμάζεται για μια απόδραση. Μάλιστα, οι κλίσεις των πίσω καθισμάτων βοηθούν στο να «ξεκλέψεις» λίγο παραπάνω χώρο είτε για τις αποσκευές είτε για την βολικότερη θέση της πλάτης του επιβάτη. Σε κάθε περίπτωση το νέο Sportage διαπρέπει σε ευρυχωρία, αλλά δεν θα το θυμάσαι μόνο για αυτό. Η σύγχρονη εικόνα είναι δεδομένη τόσο από τα μαλακά υλικά που χρησιμοποιούνται όσο από την άριστη συναρμογή τους και τον διάκοσμο που συνδυάζει φινετσάτα τις διχρωμίες στην έκδοση GT Line. Τα υλικά είναι καλοφινιρισμένα και μοιρασμένα ως προς τη σκληρότητα, ενώ ο συνδυασμός ημιδερματινων επενδύσεων με ποιοτικές ραφές σε καθίσματα και εύστοχη χρήση piano black επιφανειών και «φιλέτων» αλουμινίου σε καίρια σημεία, τονώνουν την σπορτιφ αίσθηση.

Οι σημαντικότερες αλλαγές στο εσωτερικό εντοπίζονται στην κεντρική κονσόλα, με την αναβαθμισμένη εργονομία να προκύπτει από τα μεγάλα κουμπιά που εξυπηρετούν εύκολα την άμεση εύρεση και επιλογή λειτουργιών από τον οδηγό ή τον συνοδηγό. Ψηλά στην κονσόλα υπάρχει σε σωστή θέση η οθόνη αφής των 7’’, με τους νέους αεραγωγούς, αλλά και το φρεσκάρισμα του πίνακα οργάνων να δημιουργούν μια συνολικά ελκυστική εικόνα. Ανάμεσα στα δυο κυκλικά αναλογικά όργανα για ταχύμετρο και στροφόμετρο (που ενσωματώνουν ενδείξεις βενζίνης και θερμοκρασίας κινητήρα), υπάρχει ψηφιακή απεικόνιση πληροφοριών που διευκολύνει τη ζωή του οδηγού. Ο εξοπλισμός είναι πλήρης και η μεγάλη οθόνη αφής περιλαμβάνει το σύστημα πλοήγησης και την κάμερα οπισθοπορείας. Ταυτόχρονα, το infotainment είναι συμβατό με συσκευές iPhone και smartphones με android λογισμικό μέσω των Apple CarPlay και Android Auto αντίστοιχα. Ο ευρωπαϊκός αέρας κυριαρχεί ενώ στον πλούσιο εξοπλισμό περιλαμβάνεται και μια πλήρη λίστα τεχνολογιών υποβοήθησης του οδηγού, που αναβαθμίζουν την ασφάλεια.


 

Ευελιξία και αποτέλεσμα

Αν και όχημα που σε ωθεί σε αποδράσεις, πρακτικά το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του θα σουλατσάρει σε αστικό φόντο, ένα καθήκον που εκπληρώνει περίφημα, τόσο σε επίπεδο ευκολίας και φιλικότητας, όσο συνολικά με την αμφιθεατρική θέση που δίνει στον οδηγό καλύτερη εποπτεία. Τις πληθωρικές διαστάσεις και το βάρος που ξεπερνά τα 1.500 kg, αναλαμβάνει να καμουφλάρει ο υπερτροφοδοτούμενος των 1.6 λίτρων και το πετυχαίνει με πανηγυρικό τρόπο χάρη στην απόδοσή του. Ο 1.6 T-GDi αποδίδει 177 ίππους και 265 Nm ροπής, με τα τελευταία να είναι διαθέσιμα από τις 1.500 rpm έως τις 4.500 rpm, κάτι που επιτρέπει γεμάτη απόδοση στις χαμηλομεσαίες και κάνει το Sportage ταχύ και αεράτο. Τα επίσημα νούμερα αναφέρουν 205 km/h τελικής ταχύτητας και 9,2’’ για τα πρώτα 100 km/h από στάση.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Κομψό και δυναμικό στιλ
  • Ποιότητα
  • Χώροι
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιοτική ανάρτηση
  • Απόδοση - επιδόσεις
  • Φρένα
  • Τεχνολογίες
  • Εξοπλισμός
  • Τιμή
  • Εγγύηση
ξινά
  • Κατανάλωση
  • Τροχοί (19’’) που περιορίζουν την εξερεύνηση

Στην πράξη δείχνει γρηγορότερο, τόσο σε επιταχύνσεις όσο και σε ρεπρίζ με την κλιμάκωση να παίζει το ρόλο της όντας μελετημένη από σχέση σε σχέση. Παράλληλα και το θετικό κούμπωμα είναι στα συν με τον οδηγό να απολαμβάνει την απόδοση που προσφέρει ο βενζινοκινητήρας, αλλά όχι και την κατανάλωσή του όταν παίρνει το μέγιστο. Με απελευθερωμένη οδήγηση η μέση κατανάλωση θρονιάστηκε στα 10,7 lt/100 km, ενώ αν το πόδι πέφτει σαν αμόνι στο δεξί πεντάλ, το διψήφιο νούμερο ανηφορίζει. Από την άλλη βέβαια μπορείς να πέσεις σε μονοψήφιες τιμές αν οδηγείς ανθρώπινα και δεν σε εξιτάρει η ταχύτητα, όμως η οικονομία καυσίμου δεν είναι στα φόρτε του. Το Sportage φυσικά έχει τον τρόπο του να σε πείσει ότι δεν είναι μόνο μοτέρ.



Ποιότητα κύλισης και ηχομόνωση ικανοποιούν, δεν κουράζουν και συμβάλουν στον εκδρομικό χαρακτήρα του, ενώ οι τροχοί των 19’’ με ελαστικά 245/45 πουσάρουν την αμεσότητα ώστε να εμφανίζεται επικοινωνιακότερο και εμφανώς πιο εύστοχο στο κυνήγι των στροφών. Ταυτόχρονα καταφέρνουν να ισορροπούν το φιλτράρισμα των κακοτεχνιών και την αποτελεσματική εικόνα που οφείλει να έχει ένα σύγχρονο δραστήριο αυτοκίνητο του είδους. Η ανεξάρτητη φιλοσοφία της ανάρτησης (McPherson εμπρός, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) και το γενικότερο στήσιμο δημιουργούν προϋποθέσεις σπορ λογικής στη οδήγησή του. Γέρνει ελάχιστα και δεν επηρεάζει την ισορροπία της συμπεριφοράς, το τιμόνι είναι άμεσο και εύστοχο με την γνωστή ελαφριά αίσθηση που όμως δεν ενοχλεί, ενώ η πλευρική πρόσφυση είναι προνόμιο χωρίς να σπινάρει ανεξέλεγκτα τον εσωτερικό τροχό. Η ουρά βοηθάει στην τοποθέτηση ακόμα και με το ESP στο on, ενώ όλα συμβαίνουν φυσιολογικά χωρίς να νιώθεις ότι υπερβάλεις. Στα θετικά και τα φρένα με την εύστοχη απόδοσή τους που δεν χλόμιασαν ποτέ ούτε αυτά, ούτε ο οδηγός του Sportage.

Το σύνολο είναι με το σπαθί του ομοιογενές και δεμένο για να το οδηγήσεις δυναμικά. Αρκεί φυσικά να θυμάσαι τι οδηγείς, να θυμάσαι δηλαδή ότι σου επιτρέπει εξαιρετικά χαρακτηριστικά σε ασφαλτοστρωμένους δρόμους και ελαφρώς μεγαλύτερες διαδρομές στην ανάρτηση και απόσταση από το έδαφος για να μπεις χωρίς άγχος στον χωματόδρομο. Τους ηρωισμούς καλό είναι να τους αφήσεις για την τετρακίνητη έκδοση γιατί το 45άρι προφίλ σε 19άρη τροχό ακυρώνει ουσιαστικά την όποια φυσιολατρική του υπόσταση. Παρηγοριά βέβαια ο εφεδρικός τροχός ανάγκης, που συνήθως απουσιάζει από τους ανταγωνιστές του Sportage. Η εκδρομική του φύση προσαρμόζεται θετικά χωρίς την άσφαλτο, όμως απαιτεί συντηρητικό στιλ οδήγησης. Μέχρι να διαπιστώσουμε τα κατορθώματα του τετρακίνητου μικρομεσαίου SUV της Kia κρατάμε τις θετικές εντυπώσεις πίσω από το τιμόνι του δικίνητου 1.6 T-GDi στην έκδοση GT Line. Ένα χαρισματικό συνολικά αυτοκίνητο που του αξίζει πρωταγωνιστικός ρόλος στην κατηγορία.

συμπέρασμα
Με την ανανέωση της 4ης γενιάς η Kia προσφέρει ένα επίκαιρο Sportage ανάμεσα σε ισχυρούς ανταγωνιστές της κατηγορίας. Η βάση ήταν ήδη καλή για να δεχτεί βελτιώσεις που φρεσκάρουν την εικόνα με μοντέρνα στοιχεία, αναβαθμίζοντας ποιότητα και αισθητική, οι τεχνολογίες πλουτίζουν το υπόβαθρο του Κορεάτικου SUV και οι χώροι παραμένουν σε top επίπεδο για μικρομεσαία τοποθέτηση στην κλάση. Η γκάμα θεωρείται πλήρης και στην GT Line έκδοση με τον υπερτροφοδοτούμενο 1.6, οι επιδόσεις είναι παραπάνω από ικανοποιητικές, όπως και η σπορ εσανς της οδικής συμπεριφοράς του. Η υπόθεση Sportage δείχνει άρτια για πρωταθλητισμό στην κατηγορία και έχει μαζί της συμμάχους την τιμή και την επταετή εγγύηση.





ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

 

POLL

Τι ποσό θα δίνατε για να αγοράσετε ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Έως 20.000 ευρώ
  • 20.000-40.000 ευρώ
  • Δεν με απασχολεί το ποσό αλλά η αυτονομία
  • Χωρίς δίκτυο φόρτισης δεν σκοπεύω να αγοράσω ηλεκτρικό
71
GOCAR Magazine #71

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ 2019 (LIVE)

GOCAR TV

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ 2019 (LIVE)