ΔΟΚΙΜΗ: Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet

Παραμένει πιστό στο καθήκον του να σε ταξιδεύει περιορίζοντας τους συμβιβασμούς και η ανανέωση το βρίσκει οπλισμένο με κομψότητα, τεχνολογίες και απόδοση.

  • -
  • -
Ισχύς140 PS
Ροπή220 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,5 sec
Μέση κατανάλωση5,8 lt/100km
Εκπομπές CO2131 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά
Η ανανέωση του Vitara το βρίσκει φρεσκαρισμένο σε φινέτσα, αποκλειστικά με βενζινοκινητήρες Boosterjet, αλλά και με τελευταίας γενιάς συστήματα υποβοήθησης του οδηγού.

Η επανεμφάνιση του Vitara μόνο καλό έκανε στην Suzuki. Ένα όνομα απόλυτα συνδεδεμένο με την εκδρομική λογική και όχι απαραίτητα με αυτή του off road animal, του σκληροπυρηνικού οχήματος για αποκλειστική χρήση σε ανάγλυφο τερέν. Έπρεπε λοιπόν να επιστρέψει και να το κάνει με μοντέρνο τρόπο, εκδρομικό μεν αλλά με ανέσεις και σκεπτικό που θα ικανοποιεί τους πολλούς και όχι μια ειδική κατηγορία πελατών. Στους πρώτους μήνες του 2015 τα πρώτα Vitara 4ης γενιάς έγιναν το μήλο της έριδος, γνωρίσαν την αποδοχή και η νεα καριέρα του γνώρισε ένδοξες μέρες από το παρελθόν. Άλλωστε κούμπωσε ακριβώς στην ανάγκη για κάτι ποιο εύστοχο στα σύγχρονα πρότυπα της crossover γειτονίας και τώρα έφτασε η στιγμή να ανανεώσει την γκαρνταρόμπα του.



 

γλυκά
  • Μοντέρνο στιλ
  • Αναβαθμισμένη ποιότητα
  • Τεχνολογίες υποβοήθησης
  • Ορατότητα
  • Απόδοση
  • Επιδόσεις
  • Οδική Συμπεριφορά
  • Πρακτικότητα εσωτερικού
ξινά
  • Έλλειψη εφεδρικού τροχού
  • Μέτρια πλαστικά καμπίνας

 

Νέα εποχή …νέου Vitara

Η υπόθεση ανανέωση δεν φέρνει κοσμογονικές αλλαγές, αλλά ένα εύστοχο face lift σε πρώτη φάση, κάτι που γίνεται εμφανές με την πρώτη ματιά. Πριν προχωρήσουμε στη δεύτερη, η αρχική ματιά αναγνωρίζει αλλαγές στους προφυλακτήρες, με τις βαμμένες σε χρώμα αλουμινίου ενθέσεις να προσθέτουν στην λεπτομέρειά τους, νέα μάσκα με έντονο το στοιχείο του χρωμίου για πιο premium αισθητική, νέα πίσω φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED, όπως επίσης και διαφορετικής σχεδίασης ζάντες αλουμινίου. Με την φρέσκια οπτική του εξωτερική εικόνα, το Vitara ανεβαίνει το σκαλί της πετυχημένης εμφάνισης και νιώθεις να θέλει να σε εντυπωσιάσει με την είσοδο στο σαλόνι του. Εδώ τα πράματα, αν κρίνεις με φευγαλέα ματιά, είναι λίγο πολύ γνωστά. Αν όμως εμβαθύνεις θα διαπιστώσεις αρκετές αλλαγές που αναβαθμίζουν την εικόνα του. Το πάνω μέρος του ταμπλό απέκτησε μαλακά υλικά, ενώ οι επενδύσεις σε καθίσματα και πόρτες που συνδυάζουν το δέρμα με κομψό ύφασμα βελτίωσαν την αισθητική, ώστε να βλέπεις τα πράγματα ποιοτικότερα. Τα υπόλοιπα υλικά διατηρούν τη σκληρή μορφή τους, όμως δεν ενοχλούν και η συναρμογή τους είναι στο γνωστό καλό επίπεδο της Suzuki. Ο εσωτερικός διάκοσμος έχει τη φρέσκια εικόνα που οφείλει να έχει ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας, δεν διεκδικεί ταμπέλα premium όμως όλα είναι τακτοποιημένα, χωροταξικά ικανοποιεί και οι πρακτικές λύσεις το χαρακτηρίζουν. Το σπορ δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι, το αλουμινένιο διακοσμητικό φιλέτο στο ταμπλό, το αλουμινένιο περίγραμμα στους κυκλικούς αεραγωγούς και το ίδιου μεγέθους αναλογικό ρολόι ανάμεσα στους δυο κεντρικούς στην κορυφή της κονσόλας, αποτελούν σήμα κατατεθέν της εσωτερικής σχεδίασης Vitara. Η αναβάθμιση φέρνει ένα νέο πίνακα οργάνων, με έγχρωμη οθόνη ανάμεσα σε στροφόμετρο και ταχύμετρο, στην οποία απεικονίζονται αρκετές πληροφορίες, ενώ το σύστημα πολυμέσων μέσω της έγχρωμης οθόνης αφής των 7’’, αν και χρειάζεται εξοικείωση, δεν αφήνει παράπονα όσον αφορά την συνδεσιμότητα για ψυχαγωγία, πλοήγηση και ενημέρωση. Στα θετικά παραμένει η ορατότητα, με τις εμπρός κολόνες του αμαξώματος να μην έχουν μεγάλη κλίση και οι γυάλινες επιφάνειες να προσφέρουν εξαιρετική οπτική προς τα έξω. Οι καθρέφτες είναι μεγάλοι, ενώ οι ευθείες γραμμές του αμαξώματος σου επιτρέπουν να υπολογίζεις που τελειώνει και να παρκάρεις εύκολα. Υπάρχουν ακόμα αρκετές θήκες για μικροπράγματα και καλοί χώροι για τέσσερις ενήλικες, ενώ το πίσω κάθισμα είναι εύκολο στην αναδίπλωση δημιουργώντας επίπεδο χώρο 1.120 λίτρων. Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ με τα πίσω καθίσματα στην κανονική τους θέση είναι στα 375 λίτρα, μια εξαιρετική τιμή για τις εκδρομικές ανάγκες όλων των επιβατών. Στα νεα δεδομένα που αφορούν το Vitara συγκαταλέγεται φυσικά και η ομπρέλα συστημάτων υποβοήθησης οδηγού που περιλαμβάνει κάθε επικαιρότητα όπως αυτόνομη πέδηση, ειδοποίηση για ακούσια αλλαγή λωρίδας και διόρθωση της πορείας του αυτοκινήτου, αναγνώριση σημάτων οδικής κυκλοφορίας, ειδοποίηση για κάθετα διερχόμενα οχήματα κατά την οπισθοπορεία, κάμερα οπισθοπορείας, κ.α.  


 

Σβέλτο και ευκίνητο

Αυτή είναι η κεντρική ιδέα που προκύπτει από τη στιγμή που πάρεις θέση πίσω από το τιμόνι και κάνεις τα πρώτα σου χιλιόμετρα. Ο πολυχρηστικός χαρακτήρας του νέου Vitara πάει χέρι-χέρι με ευκολία στην οδήγηση, άνεση και φιλική αποτελεσματικότητα όταν αποφασίσεις να το οδηγείς σβέλτα, κάτι που δεν στο αρνείται. Με τον αναβαθμισμένο κινητήρα 1.4 λίτρων της σειράς BoosterJet (που δηλώνει υπερτροφοδότηση και άμεσο ψεκασμό) να έχει εναρμονιστεί ώστε να ανταποκρίνεται στο αυστηρότερο πρωτόκολλο μετρήσεων κατανάλωσης και ρύπων, η υπόθεση επιδόσεις είναι απλή για το ελαφρύ αμάξωμα των 1.120 κιλών του Vitara. Τα πρώτα 100 km/h από στάση έρχονται σε 9,5’’ αλλάζοντας διαδοχικά σχέσεις στο θετικό σε αίσθηση 6άρι κιβώτιο, ενώ η επιτάχυνση παραμένει ζωηρή και ψηλότερα με μια αναμενόμενη σταδιακή κάλμα όσο πλησιάζει προς την τελική ταχύτητα των 200 km/h. Η απόδοση του κινητήρα είναι γραμμική σε ένα μεγάλο φάσμα που ξεκινά στο κατώφλι των 2.000 rpm και ξεπερνά τις 5.500 rpm με τους 140 ίππους να υπεραρκούν για δυναμικές στιγμές πίσω από το τιμόνι του Vitara. Φυσικά τα 220 Nm ροπής κάνουν το θαύμα τους και σε ρεπρίζ παρά τη μακριά κλιμάκωση που βοηθά και στην κατανάλωση. Αν είσαι συνεπής σε φυσιολογικό ρυθμό οδήγησης θα βλέπεις το trip computer να απεικονίζει νούμερα γύρω στα 7,8 με 8,6 lt/100km, ενώ αν ελαφρύνεις το πόδι σου οριακά θα αγγίζεις τα 7lt/100km. Φυσικά για το μέγιστο των επιδόσεων θα εισπράξεις ένα διψήφιο νούμερο και πάλι όμως θα το δεις στο χαμηλό του. Οδηγικά είναι λίγο μαλακό αλλά παραμένει σταθερό, άνετο και ευέλικτο στις εντολές που του δίνεις αποτυπώνοντας καλό κράτημα και ευχάριστη επικοινωνία προς τον οδηγό. Ταξιδεύει με ασφάλεια στον αυτοκινητόδρομο και ρέει ευχάριστα στον επαρχιακό, προσφέροντας καλό έλεγχο, ενώ δεν θα σου χαλάσει χατίρι ακόμα και αν νιώσεις την ανάγκη για δυναμική οδήγηση σε δρόμο με συνεχείς στροφές. Το αμάξωμα δεν γέρνει έντονα, το τιμόνι έχει ακρίβεια χωρίς να μεταφέρει κραδασμούς και η πρόσφυση είναι πολύ καλή. Μόνο σε απότομες εναλλαγές στα σφιχτά S θα νιώσεις μια υστέρηση από τιμόνι και ανάρτηση να ανταποκριθούν με αμεσότητα, όμως δεν είναι λόγος για γκρίνια γιατί μιλάμε για SUV. Στο χωματόδρομο, τα 185 mm απόστασης από το έδαφος υποστηρίζουν τον περιηγητικό χαρακτήρα του και με το παραπάνω, ενώ για όσους αρέσκονται σε off road εξορμήσεις υπάρχει και η αυτόματη τετρακίνηση All Grip, που θα σας πάει μακρύτερα απ’ ότι φαντάζεστε. Φυσικά υπάρχει και ο 3κύλινδρος χιλιάρης Boosterjet των 112 ίππων που ουσιαστικά αντικαθιστά τον ατμοσφαιρικό 1.6 και κάνει πιο προσιτό και ακόμα πιο σβέλτο το SUV της Suzuki, από τη βάση της γκάμας του. Η Suzuki αποδεικνύει για πολλοστή φορά ότι έχει τον τρόπο της με τα εκδρομικά αυτοκίνητα για την ελληνική πραγματικότητα, με το νέο Vitara έρχεται εύστοχο στο σκοπό του.





ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

 

συμπέρασμα

Στην πρόσφατη επικαιρότητα της εποχής για τη Suzuki, το όνομα Jimny είχε την τιμητική του. Παράλληλα όμως, με λιγότερες τυμπανοκρουσίες, έρχεται ανανεωμένο και το Vitara που καλείται να παραμείνει πιστό στις crossover και SUV ορέξεις του κοινού. Μοντέρνο ήταν και παραμένει με τις μικρές αισθητικές πινελιές που δέχτηκε, η ποιότητα του εσωτερικού του κέρδισε παραπάνω φινέτσα και η απόδοση είναι πλέον αποκλειστικότητα των Boosterjet. Τη θέση του ατμοσφαιρικού 1.6 παίρνει ο 3κυλινδρος χιλιάρης των 112 ίππων και ο βασικός λόγος της απόδοσης ανήκει στον 1.4 με τους 140 ίππους. Συμπληρώστε το υψηλό επίπεδο πρακτικότητας και εξοπλισμού, τόσο για ανέσεις όσο και στην ομπρέλα συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, προσθέστε και τα 7 χρόνια εργοστασιακής εγγύησης ( ή 140.000) και να γιατί θεωρείται διαχρονική αξία την ώρα που ψάχνεις για ιδανικό εκδρομικό αυτοκίνητο.

GOCAR TEST - Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 2WD

POLL

Ποιο θα επιλέγατε για αυτοκίνητο της χρονιάς;

  • Alpine A110
  • Citroen C5 Aircross
  • Ford Focus
  • Jaguar I-Pace
  • Kia Ceed
  • Mercedes-Benz A-Class
  • Peugeot 508
60
GOCAR Magazine #60

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...