ΔΟΚΙΜΗ: Skoda Kodiaq Scout 2.0 TDI 4x4 DSG

Το πληθωρικό Kodiaq το θυμάσαι σίγουρα για τους αχανείς χώρους, όμως τώρα θα το θυμάσαι και για μια νεα έκδοση που κάνει κλικ στους λάτρεις της περιπέτειας

  • -
  • -
Ισχύς190 PS
Ροπή400 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h8,8 sec
Μέση κατανάλωση5,7 lt/100km
Εκπομπές CO2150 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά
Το μεσαίο SUV της Skoda σε έκδοση περιπέτειας έρχεται αποκλειστικά τετρακίνητο, 5θέσιο ή 7θεσιο και σε εκδόσεις TSI και TDI.


Η υπόθεση Kodiaq έβαλε τη Skoda σε ένα πληθωρικό SUV χώρο. Αν και μεσαίας τοποθέτησης κατάφερε να επεκτείνει τις αξιώσεις του ακόμα και απέναντι σε μεγαλύτερα του είδους με όπλο τους γενναίους χώρους που του πρόσφεραν οι διαστάσεις. Με 4.706 mm μήκος και 2.791 mm μεταξόνιο, ο πρωταθλητισμός στον τομέα των χώρων ήταν εύκολη υπόθεση για την simple clever λογική των Τσέχων. Το Kodiaq όμως δεν μένει μόνο εκεί, αλλά προσφέρει την αρτιότητα που αναζητά ο μοντέρνος αγοραστής της κατηγορίας σε κάθε επίπεδο. Στην πλούσια γκάμα του προστίθεται τώρα και η έκδοση που θα σου δώσει το κάτι παραπάνω για τις εξορμήσεις σου στην φύση, μακριά από ασφαλτοστρωμένους δρόμους.  

 Άρωμα περιπέτειας

Δίπλα σε ένα απλό Kodiaq, το ομώνυμο με το χαρακτηριστικό Scout ξεχωρίζει με μικρές οπτικές διαφορές που του δίνουν ταυτότητα ικανότερου για τα δύσκολα. Οι ειδικές προστατευτικές ποδιές στους προφυλακτήρες με το φινίρισμα αλουμινίου, οι ράγες οροφής και οι καθρέπτες με τη ίδια απόχρωση, είναι οι βασικότερες διάφορες στην οπτική εικόνα του. Η μάσκα και το περίγραμμα παραθύρων διαθέτουν τα χρωμιωμένα πλαίσια που τονώνουν την premium αισθητική, ενώ οι τροχοί είναι φυσικά ελαφρού κράματος 19’’ και γεμίζουν τους θόλους συμβάλλοντας στην δυναμική εικόνα του SUV της Skoda. Φυσικά το λογότυπο της έκδοσης στα φτερά είναι μεν εμφανές αλλά και διακριτικό, ενώ σε αντίθεση με άλλες περιπτώσεις του είδους, το Scout δεν έρχεται καλλωπισμένο με αισθητικές και μόνο πινελιές περιπέτειας.

Δεν είναι μόνο ποδιές και προστασία που θα προστατέψουν το αμάξωμα του από χαρακιές που αφήνει η συναναστροφή του με τη φύση, αλλά προσφέρει και κρυφές χάρες. Μπορεί να αντιμετωπίσει με μεγαλύτερη φυσικότητα κακοτράχαλους δρόμους με την απόσταση των 194 mm από το έδαφος, ενώ τόσο η γωνία ράμπας των 19,7 μοιρών, όσο και αυτές της προσέγγισης (22) και φυγής (23,1) οφείλονται στους κοντούς προβόλους και προσφέρουν καλές δυνατότητες αν κρίνουμε από το μέγεθος της κατασκευής. Οι 19’’ ιντσών τροχοί μπορεί να μην είναι ότι καλύτερο για εκτός δρόμου διελεύσεις, παρηγοριά τουλάχιστον στην διάσταση 235 είναι το 50άρι προφίλ, που δεν τρέμει στην πρώτη πέτρα.

Αν και θα θέλαμε έναν κανονικό τροχό, ο εφεδρικός ανάγκης δηλώνει παρών στο δάπεδο του χώρου αποσκευών και δεν θα αγναντεύεις τις πλαγιές του βουνού στην πρώτη στραβή, μέχρι να έρθει η βοήθεια. Συν τοις άλλοις, η αρματωσιά του Scout περιλαμβάνει το πακέτο Rough-Road για προστασία από ζημιά στο κάτω μέρος του αμαξώματος (κινητήρας, φρένα, γραμμή καυσίμου και καλωδίωση). Φυσικά υπάρχει η τετρακίνηση, ένας ηλεκτρονικά ελεγχόμενος πολύδισκος συμπλέκτης τύπου Haldex, που λειτουργεί γρήγορα και έξυπνα για να προλάβει την απώλεια της πρόσφυσης. Στην ηλεκτρονική εκτός δρόμου προίκα του Scout, σημειώστε το off road assist που ενεργοποιείται με το πάτημα ενός κουμπιού και προσαρμόζει τα υποσυστήματα αναλόγως των συνθηκών, με το traction control να γίνεται λιγότερο παρεμβατικό, την απόκριση στο γκάζι πιο γλυκιά και το ηλεκτρονικό μπλοκέ (EDL) να αντιδρά άμεσα στον μέγιστο βαθμό.

Υπάρχουν βεβαίως και τα Hill-Hold και Hill-Descent με το δεύτερο να απλοποιεί το κατέβασμα πλαγιάς ενεργοποιώντας αυτόματα τα φρένα, χωρίς τη συμβολή από πλευράς του οδηγού. O δίλιτρος TDI, στην περίπτωση της δοκιμής, βρίσκεται στην ισχυρότερη μορφή του και αποδίδει 190 ίππους με τη ροπή να εκπροσωπείται από τα 400 Nm, ενώ το 7άρι DSG προσφέρει την αμεσότητα ενός κιβωτίου διπλού συμπλέκτη, είτε επιλέγεις την σειριακή χειροκίνητη αλλαγή από paddles και λεβιέ, είτε την αυτόματη. Στον πλούσιο εξοπλισμό περιλαμβάνεται το Driving Mode Select που στις ρυθμίσεις του (Eco, Normal, Sport, Individual, Snow), έχει προστεθεί η επιλογή για χιονισμένες συνθήκες.

Γίγαντας με σίγουρο πάτημα

Με την είσοδο στο εσωτερικό διαπιστώνεις τις πινελιές Scout στον διάκοσμο. Κομψή απομίμηση ξύλου επενδύει το ταμπλό και αλκαντάρα τα καθίσματα, με το λογότυπο να υπάρχει και στις δυο περιπτώσεις. Σοβαρή αλλά μοντέρνα και ποιοτική εικόνα είναι η κεντρική εικόνα της σχεδίασης με την εργονομία σε υψηλό επίπεδο και τον διάκοσμο και εξοπλισμό σε λογική premium. Φυσικά υπάρχει σύστημα infotainment με στάνταρ το SmartLink+ που ενσωματώνει τη λειτουργία SmartGate, σε συνδυασμό με τα Apple CarPlay, Android Auto και MirrorLink.

Η θέση οδήγησης είναι άνετη, με καλή ορατότητα και με πολλές δυνατότητες ρύθμισης, ενώ οι αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα και τα δύο ντουλαπάκια στην πλευρά του συνοδηγού βολεύουν τα αντικείμενα που κουβαλάς καθημερινά μαζί σου. Στις πίσω θέσεις ξεδιπλώνονται οι πρακτικές αρετές του Kodiaq. Τρεις ενήλικες ακόμα και με δίμετρο ανάστημα θα απολαύσουν την ευρυχωρία, τόσο σε ύψος όσο και για τα γόνατά τους, ενώ το πίσω κάθισμα εκτός από διαιρούμενο (60/40) είναι και συρόμενο κατά 180 mm εμπρός-πίσω, με την πλάτη του να ρυθμίζεται σε κλίση. Αν πάλι είσαι πολύτεκνος ή έχεις πολλούς φίλους, το SUV της Skoda διατίθεται και 7θέσιο.

Στην 5θεσια εκδοχή ο τεράστιος χώρος αποσκευών προσφέρει χωρητικότητα από 650 έως 835 λίτρα, ανάλογα τη θέση του συρόμενου πίσω καθίσματος, ενώ αναδιπλώνοντας τις πλάτες η χωρητικότητα εκτινάσσεται στα 2.065 λίτρα. Στο δρόμο απολαμβάνεις άριστο κράτημα, μικρές κλίσεις του αμαξώματος, αμεσότητα στις εντολές του τιμονιού και εξαιρετικά ποιοτική κύλιση. Είναι πραγματικά εντυπωσιακός ο τρόπος που το Kodiaq πατάει στο δρόμο, στρίβει, φρενάρει, αν και ανήκει στους γίγαντες της αυτοκίνησης αν κρίνουμε από διαστάσεις και βάρος (1.795 kg). Tο DSG με τις ομαλές και ταχύτατες αλλαγές σχέσεων, πουσάρει και απλοποιεί τις επιδόσεις (0-100 km/h σε 8,8’’, τελική ταχύτητα 209 km/h), ενώ η κατανάλωση είναι λογική για τα δεδομένα και την υψηλή απόδοση.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Στιλ περιπέτειας
  • Ποιότητα
  • Απόδοση
  • Επιδόσεις
  • Οδική Συμπεριφορά
  • Ευρυχωρία / πρακτικότητα
  • Οff road ηλεκτρονικό πακέτο
  • Ικανό εκτός δρόμου
  • Τιμή
ξινά
  • Έλλειψη κανονικού εφεδρικού τροχού
  • Τιμή

Μπορείς να κινείσαι ανάμεσα σε ενδείξεις 7 έως 10 lt/100km, με τη δεύτερη περίπτωση να αφορά είτε βιαστική οδήγηση, είτε συνθήκες δύσκολου off road. H ανάρτηση συμπεριφέρεται σωστά, καταπίνει τις ανωμαλίες με φιλότιμο και η συνολική αποτελεσματικότητα, συνεχίζεται ακόμα και όταν οι τροχοί ανακαλύπτουν το βαρύ βουνίσιο τερέν. Η τετρακίνηση δεν αφήνει την πρόσφυση στην τύχη της, τα ηλεκτρονικά δουλεύουν με συνέπεια και τα δύσκολα φαινομενικά περάσματα γίνονται ευκολότερα απ’ ότι φαντάζεσαι. Και όλα αυτά συμβαίνουν με ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας SUV, χωρίς αμιγώς εκτός δρόμου προσανατολισμό και ελαστικά. Το τετρακίνητο Kodiaq παίρνει τις αξίες της Skoda και τις συνδυάζει ιδανικά σε ένα πληρέστατο και ιδιαίτερα ελκυστικό πακέτο περιπέτειας με ονοματεπώνυμο Scout. Με το τσέχικο SUV τελικά τα έχεις όλα. Χώρους για την οικογένεια ή για μετακόμιση, υψηλές επιδόσεις, οικονομία και τεχνολογία που υποστηρίζει την άνεση, την ασφάλεια και την εκδρομική αποτελεσματικότητα, σε κάθε είδους τερέν.

συμπέρασμα

Με το Kodiaq, η τσέχικη φίρμα τοποθετείται πληθωρικά, με τον δικό της simply clever τρόπο, στα μεσαία SUV. Και όταν ψάχνεις Kodiaq για τα δύσκολα η έκδοση Scout έρχεται με τα κατάλληλα εφόδια για να βιώνεις την περιπέτεια. Μια περιπέτεια μακριά από την άσφαλτο που με την στάνταρ τετρακίνηση, το ανάλογο ανάστημα, την προστασία από ποδιές και το ηλεκτρονικό Off Road πακέτο του, θα ανταπεξέλθει με ευκολία. Το SUV της Skoda δείχνει την ίδια ευκολία είτε οι τροχοί του ανακατεύονται με τα χώματα είτε απλοποιεί την αποτελεσματικότητά του στην άσφαλτο. Φυσικά διακρίνεται για το στιλ του που αρέσει χωρίς να φλυαρεί, το φουλ πακέτο τεχνολογίας άνεσης και ασφάλειας, τους τεράστιους χώρους και τις ευφυείς λύσεις που κάνουν την καθημερινότητά σου ευκολότερη. Πλεονέκτημα είναι και η τιμή του για ότι προσφέρει, αλλά και αναπόφευκτο μειονέκτημα που σκαρφαλώνει ψηλά λόγω φορολόγησης.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ & ΒΙΝΤΕΟ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

GOCAR TEST - Skoda Kodiaq Scout 2.0 TDI 4x4 DSG 190 PS

POLL

Τι ποσό θα δίνατε για να αγοράσετε ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Έως 20.000 ευρώ
  • 20.000-40.000 ευρώ
  • Δεν με απασχολεί το ποσό αλλά η αυτονομία
  • Χωρίς δίκτυο φόρτισης δεν σκοπεύω να αγοράσω ηλεκτρικό
70
GOCAR Magazine #70

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...