ΔΟΚΙΜΗ: Hyundai i20 1.0 T-GDi 100 PS DCT

Με πιο φρέσκια εμφάνιση, καλύτερο επίπεδο εξοπλισμού και ένα αυτόματο κιβώτιο, το i20 αναβαθμίζεται στην κατηγορία του

  • - views
  • - comments
Ισχύς100 PS
Ροπή172 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,4 sec
Μέση κατανάλωση5,2 lt/100km
Εκπομπές CO2117 gr/km
Euro NCAP
TOP STORIES
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Με τον τούρμπο κινητήρα και το αυτόματο κιβώτιο, το i20 αλλάζει «κατηγορία» εστιάζοντας εκτός της γνωστής άνεσης και ευρυχωρίας που προσφέρει, στις επιδόσεις και στην ευκολία χρήσης.


Το Hyundai i20 βρίσκεται στην αγορά από το 2014 και από τότε έχουν αλλάξει πολλά όσον αφορά τον ανταγωνισμό, ο οποίος παρουσιάζεται σημαντικά ενισχυμένος. Παρακολουθώντας τις εξελίξεις οι Κορεάτες έσπευσαν να κάνουν τις απαραίτητες αλλαγές στα μέσα στη ζωής του supermini τους, προκειμένου να το διατηρήσουν φρέσκο και να τονώσουν το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού.

Οι σχεδιαστικές αλλαγές είναι μικρές και όσον αφορά το εμπρός μέρος εστιάζονται στον προφυλακτήρα, με τους διαφορετικούς προβολείς ομίχλης και τις νέες εισαγωγές αέρα, από τις οποίες, κυριαρχεί η κεντρική τραπεζοειδούς σχεδίασης. Νέος είναι και ο πίσω προφυλακτήρας, με ένα μαύρο ένθετο στη μέση και οριζόντια τοποθετημένο, το οποίο εκτόπισε από εκεί την πινακίδα κυκλοφορίας, που βρίσκουμε τώρα στην πόρτα του χώρου αποσκευών. Το τρικ με την βαμμένη τρίτη κολόνα που κάνει την οροφή να μοιάζει ότι αιωρείται, χαρίζει πόντους στη σύγχρονη εικόνα του μοντέλου.

Στην ευρύχωρη καμπίνα των επιβατών, με την αξιοσημείωτη πρακτικότητα, οι αλλαγές εστιάζονται στην προσφερόμενη τεχνολογία. Στις ανώτερες εξοπλιστικά εκδόσεις, τη θέση της μονόχρωμης οθόνης 3,8 ιντσών που συνοδεύει τις δύο πρώτες βασικές, παίρνει μια μεγάλη έγχρωμη αφής επτά ιντσών. Αυτή δίνει τη δυνατότητα σύνδεσης με πρωτόκολλα Android Auto και Apple CarPlay, Bluetooth με αναγνώριση φωνής και θύρα USB για αναπαραγωγή αρχείων αλλά και ταχεία φόρτιση συσκευών.

Συνοδεύεται με χειριστήρια στο τιμόνι, ενώ οδηγός και επιβάτες θα απολαύσουν αξιόλογες ανέσεις για την κατηγορία. Στον χώρο για τους επιβαίνοντες προσθέστε και αυτό των αποσκευών, ο όγκος των οποίων ανέρχεται στα 326 λίτρα, ενώ διευρύνεται στα 1.026 με την πλήρη αναδίπλωση των καθισμάτων και έχετε μια ξεκάθαρη εικόνα για την πρακτικότητα του κορεατικού supermini, που το φέρνει, σε αυτόν τον τομέα, ψηλά στην κατάταξη της κατηγορίας.

Αυτός είναι αναμφίβολα ένας από τους σημαντικούς λόγους που θα σε κάνουν να επιλέξεις το i20, αφήνοντας σε δεύτερη μοίρα την εικόνα των πλαστικών, τα οποία μπορεί αν είναι σκληρά, αλλά ικανοποιούν με τη συναρμογή τους και την ανθεκτικότητα στη χρήση. Στη γενικότερη αναβάθμιση συμβάλουν και οι νέες ταπετσαρίες. Οι διαστάσεις του είναι σωστές για την κατηγορία, με μήκος 4.035 mm και πλάτος 1.734 mm, που του χαρίζουν εκτός από ευρυχωρία και ευελιξία όσον αφορά την κίνηση μέσα στην πόλη, κάνοντας επιπλέον και το παρκάρισμα εύκολη υπόθεση.

Στις καινοτομίες του νέου i20 είναι η ανανέωση της γκάμας των κινητήρων. Οι diesel έφυγαν αφήνοντας κενό για ένα πιο πλούσιο σύνολο κινητήρων βενζίνης, με καλύτερες περιβαλλοντικές επιδόσεις, εναρμονισμένες με τις νέες προδιαγραφές Euro 6d-Temp. Από τον μικρό ατμοσφαιρικό 1.25 με τους 75 ή 84 ίππους, ανάλογα με την έκδοση, μέχρι τον νέο τούρμπο της οικογένειας Kappa 1.0 T-GDi με 100 ή 120 ίππους και σε συνδυασμό με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο στη μικρή του εκδοχή και 6άρι στην ισχυρότερη ή εναλλακτικά με 7άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη και στις δύο.

Εμείς δοκιμάζουμε τη μικρή εκδοχή του 1.0 T-GDi με τους 100 ίππους και το αυτόματο κιβώτιο που δίνει προτεραιότητα στην άνεση, έχοντας δύο προγράμματα λειτουργίας, Normal και Sport. Η ροπή των 172 Nm παίζει κυρίαρχο ρόλο σε αυτή την έκδοση, αφού είναι διαθέσιμη από πολύ χαμηλά, λίγο πάνω από το ρελαντί και πιο συγκεκριμένα από τις 1.500-4.000 rpm. Το αυτόματο κιβώτιο φροντίζει να διατηρεί τις στροφές στο ωφέλιμο εύρος και ανάλογα με την πίεση του δεξιού πεντάλ διαμορφώνει τη λειτουργία του. Οι αλλαγές, σε ήπιους ρυθμούς κίνησης, γίνονται ανεπαίσθητα, ενώ μόνο όταν πιέσεις θα διαπιστώσεις ότι παρουσιάζει ένα δισταγμό στο κατέβασμα.

Ο θόρυβος που παράγεται από τον κινητήρα σε κάθε περίπτωση δεν είναι ενοχλητικός, κάτι που δεν θα λέγαμε και για αυτόν που προέρχεται από τα ελαστικά και την κύλιση. Αντίθετα, η άνεση είναι υψηλού επιπέδου, με το κορεατικό supermini να καταπίνει με χαρακτηριστική ευκολία τις οποιεσδήποτε κακοτεχνίες. Το τίμημα αυτής της ρύθμισης είναι οι αυξημένες κλίσεις του αμαξώματος υπό πίεση, που δεν επηρεάζουν αρνητικά την καλή εν γένει οδική συμπεριφορά του i20, αλλά θα κόψουν τις ορέξεις του ενθουσιώδη που αναζητά το κάτι παραπάνω. Η αίσθηση από το τιμόνι είναι ελαφριά, αλλά ικανοποιεί, με το μικρό Hyundai να είναι ξεκούραστο στην πόλη, χωρίς να γίνεται άσκοπα… φλύαρο στον ανοιχτό δρόμο, όπου τα χιλιόμετρα είναι πολλά.

γλυκά
  • Χώροι
  • Άνεση
  • Κινητήρας
  • Κιβώτιο
  • Τεχνολογία
  • Ποιότητα κύλισης
  • Εργονομία
ξινά
  • Κατανάλωση υπό πίεση

Ταξιδεύει με άνεση και υψηλή ταχύτητα, κρύβοντας τα χιλιόμετρα και αφήνοντας τον οδηγό του ξεκούραστο. Στην τούρμπο εκδοχή του το i20 διευρύνει τους ορίζοντές του, δείχνοντας ξεκάθαρα ότι διακρίνεται και πέρα από την πόλη, έχοντας πιο ολοκληρωμένο χαρακτήρα που το καθιστά ένα οικογενειακό αυτοκίνητο από κάθε άποψη. Οι επιδόσεις του μπορεί να μην βάζουν φωτιά στην άσφαλτο, αλλά κρίνονται περισσότερο από ικανοποιητικές, με τα πρώτα 100 km/h να έρχονται σε 11,4 sec και τη μέγιστη ταχύτητα να αγγίζει τα 182 km/h. Στον τομέα της κατανάλωσης τα καταφέρνει καλά αν αξιοποιήσεις τις δυνατότητες του αυτόματου κιβωτίου που ανεβάζει γρήγορα σχέσεις κατεβάζοντας τις στροφές του κινητήρα.

Ο κατασκευαστής ανακοινώνει 5,2 lt/100 km με την τιμή που είδαμε εμείς κατά τη συμβίωση μαζί του να μην απέχει αρκετά, αφού κάθεται εύκολα κάτω από τα 7 lt/100 km. Ωστόσο, δείχνει ευμετάβλητη, με ανοδικές τάσεις υπό πίεση, αλλά κυρίως σε κλειστές διαδρομές, αφού σε ανοιχτό δρόμο η μακριά κλιμάκωση λειτουργεί ανασταλτικά στις ορέξεις του κινητήρα για καύσιμο. Τέλος, το πακέτο το ανανεωμένου Hyundai i20 συμπληρώνει το πλήρες πακέτο σύγχρονου εξοπλισμού ασφάλειας SmartSense που συνοδεύει τις ανώτερες εκδόσεις και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, αυτόνομη πέδηση, ειδοποίηση για ακούσια αλλαγή λωρίδας, ανίχνευση κόπωσης οδηγού και αυτόματη εναλλαγή σκάλας φώτων και αισθητικά η διχρωμία του αμαξώματος που συμβάλει στην αισθητική αναβάθμιση του μοντέλου.

συμπέρασμα

Αναβαθμισμένο στα σημεία, με περισσότερη τεχνολογία και καθαρούς κινητήρες, το i20 παραμένει το πολυεργαλείο που διακρίνεται για την ευρυχωρία του και την άνεση που προσφέρει. Σε αυτή την τούρμπο εκδοχή του συνδυάζει και τις επιδόσεις, ενώ το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη αποτελεί μια πολυτέλεια που αξίζει ως τέτοια για αυτόν που αναζητά την επιπλέον άνεση, αλλοιώνοντας ωστόσο τον value for money χαρακτήρα του μοντέλου.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

GOCAR NEWSLETTER

Σου άρεσε το θέμα που διάβασες; Συμπλήρωσε το e-mail σου για να σου στέλνουμε κάθε εβδομάδα τα καλύτερα!

POLL

Κάθε πότε κάνετε σέρβις στο αυτοκίνητό σας;

  • Όποτε προβλέπει ο κατασκευαστής
  • Μία φορά το χρόνο τουλάχιστον
  • Πριν κάνω μεγάλο ταξίδι
  • Πριν το πουλήσω
  • Σέρβις;
magazine57

GOCAR Magazine #57

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID
 

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ