ΔΟΚΙΜΗ: Ford Fiesta Active 1.5 TDCi 120 PS

Στην πλούσια εξοπλιστικά και ισχυρή έκδοση diesel, το Fiesta Active αποκτά περισσότερο ενδιαφέρον

  • -
  • -
Ισχύς120 PS
Ροπή270 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,4 sec
Κατανάλωση μ.κ.4,4 lt/100km
Εκπομπές CO2112 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Η ισχυρή εκδοχή του diesel προσφέρει επιδόσεις και οικονομία στην «άγρια» έκδοση του Fiesta με τα διακριτικά Active.


Στις παρυφές της κατηγορίας των crossover, το νέο Fiesta Active, αποτελεί την εναλλακτική για αυτούς που αναζητούν ένα ψηλό -σχετικά- αυτοκίνητο, αλλά δεν είναι διατεθειμένοι να κάνουν παραχωρήσεις σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς. Αυτό που με λίγα λόγια προσφέρει το Active, το οποίο πατάει στο γνωστό μας Fiesta, αλλά στέκεται 18 mm πιο ψηλά από την άσφαλτο και φοράει τη σπορ ενδυμασία της Ford. Νέος εμπρός προφυλακτήρας, με ξεχωριστές εισαγωγές και πιο έντονα τελείωμα στο κάτω μέρος.

Πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος, στους θόλους, χαμηλά στο πλάι και πίσω, εκεί που συναντάμε έναν επίσης ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα. Σε μαύρη απόχρωση είναι τα καλύμματα των εξωτερικών καθρεπτών και η οροφή που μοιάζει από μακριά σαν γυάλινη, με την πιο περιπετειώδη εικόνα να συμπληρώνουν οι ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών μοναδικής σχεδίασης για το Active, με ελαστικά 205/45. Επιπλέον, 10 mm πιο πλατιά είναι τα μετατρόχια, δίνοντας πιο επιθετική εικόνα, look 4x4, στο μικρό της Ford.

Οι αλλαγές όμως δεν αφορούν μόνο το «φαίνεσθαι», αφού η προσοχή που δίνεται από τους μηχανικούς της Ford στη ρύθμιση της ανάρτησης των μοντέλων της, αγγίζει τα όρια… της εμμονής.

Έτσι, με τα γόνατα McPherson και τον ημιάκαμπτο να προικοδοτούνται από το Fiesta και σε αυτή την έκδοση, η οποία όμως έχει διαφορετικές ρυθμίσεις. Πιο συγκεκριμένα τα ελατήρια είναι νέα και τα ψαλίδια έχουν μεγαλύτερη ακαμψία για να διαχειρίζονται πιο αποτελεσματικά τις κακοτεχνίες. Τα εμπρός αμορτισέρ τώρα διαθέτουν σύστημα Hydraulic Rebound Stop με στόχο τη βελτίωση της άνεσης. Από τη θεωρία στην πράξη, όλα τα πιο πάνω γίνονται αντιληπτά, αλλά σε μικρό βαθμό, με το Fiesta Active να είναι πιο άνετο από το αδελφό μοντέλο.

Η ποιότητα που χαρακτηρίζει τη λειτουργία της ανάρτησης του supermini της Ford διακρίνει και το Active, το οποίο παρουσιάζεται λιγότερο ακριβές στις αντιδράσεις υπό πίεση και σε σχέση με το πιο εστιασμένο στο δρόμο ST-Line. Πάντως, στην diesel έκδοση της δοκιμής μας με τον 1.5 TDCi των 120 ίππων, είναι ελαφρώς πιο σφιχτό και άμεσο, σε σχέση με την αντίστοιχη βασική βενζίνης με τον 1.0 EcoBoost 100 PS, που δοκιμάσαμε τον προηγούμενο μήνα.

Ευπρόσδεκτο λοιπόν το κέρδος που προκύπτει σε άνεση από το Active και ειδικά σε δρόμους με κακή ποιότητα ασφάλτου, κάτι σαν τη δική μας δηλαδή, την ελληνική. Σε αυτή την περίπτωση αποδεικνύεται ισοπεδωτικό, περνώντας πάνω από κάθε λακκούβα ή σαμαράκι, αφήνοντας έξω από την καμπίνα των επιβατών κάθε είδους ενοχλητικών κραδασμών και ήχων.

Κάτι που κάνει και ένα πατημένο… χώμα, με την ανάρτηση να διαβάζει γρήγορα και το κοφτερό στην άσφαλτο τιμόνι να δείχνει εδώ, -τηρουμένων των αναλογιών- ανεπηρέαστο από τους κραδασμούς. Δεν είναι off road animal, ούτε εξάλλου φιλοδοξεί να γίνει, αλλά θα σε πάει και πέρα από την άσφαλτο, στο χώμα και λίγο πριν οι φυτευτές πέτρες αρχίζουν να ξεπροβάλουν.

Το Slippery Mode που ήρθε να προστεθεί σε ένα Normal για καθημερινή χρήση και ένα Eco για μέγιστη οικονομία, από τον έτσι και αλλιώς φειδωλό σε καύσιμο diesel κινητήρα, φροντίζει, επεμβαίνοντας στη λειτουργία του ESP και το traction control, να παρέχει καλύτερη πρόσφυση σε γλιστερά εδάφη, όπως χιόνι και λάσπη.

Ο ροπάτος 4κύλινδρος κινητήρας diesel των 1.499 cc με τους 120 ίππους και τα 270 Nm, τραβάει από χαμηλά και κολακεύει, σε κάθε περίπτωση, το σύνολο. Επιταχύνει από στάση μέχρι τα πρώτα 100 km/h σε 9,4 sec και συνεχίζει δυναμικά μέχρι τα 190 km/h της τελικής του ταχύτητας, ενώ πληρώντας τις αυστηρές προδιαγραφές ρύπων Euro6 εκπέμπει 112 gr CO2 ανά km. Η κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων με τις έξι σχέσεις είναι μακριά, δίνοντας έμφαση στην οικονομία και τη χαμηλή στάθμη θρύβου ακόμα και σε ταξίδι.

Σε καμία των περιπτώσεων όμως δεν θα διαπιστώσεις ότι σου λείπει η δύναμη. Στον ανοιχτό δρόμο κινείσαι με… απαγορευτικές ταχύτητες χωρίς να επηρεάζεται η κατανάλωση, η οποία μένει εύκολα και χωρίς ιδιαίτερους χειρισμούς κάτω από τα 5,5 lt/100 km.

Το 6άρι θα το ξεπεράσεις στην περίπτωση που παρασυρθείς από το καλοστημένο πλαίσιο και κυνηγήσεις το Active σε ανηφορικούς δρόμους με στροφές. Εκεί θα διαπιστώσεις ότι το Active, σε σχέση με το απλό Fiesta, θα γύρει λίγο περισσότερο. Δεν θα ανοίξει την πορεία του, ενοχλώντας τον οδηγό, αλλά θα δείξει ότι δίνει προβάδισμα στην άνεση. Το τιμόνι παραμένει σαφές και με σωστό βάρος, άμεσο και γρήγορο, δείχνοντας το δρόμο στον ανταγωνισμό. Αποτελεσματικό αποδεικνύεται και το σύστημα πέδησης που αποτελείται από αεριζόμενους δίσκους εμπρός και απλούς πίσω, με τα φαρδιά ελαστικά της Continental να συμβάλουν με τη σειρά τους το μερίδιο που τους αναλογεί σε αυτόν τον τομέα.

γλυκά
  • Ανάρτηση
  • Άνεση
  • Κινητήρας
  • Επιδόσεις
  • Κατανάλωση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα
  • Εξοπλισμός
ξινά
  • Χώροι πίσω

Στο εσωτερικό η εικόνα είναι γνώριμη, με την αναβαθμισμένη ποιότητα που παρουσιάστηκε στο νέο Fiesta να ακολουθεί και το Active. Κάποια υλικά πιο ανθεκτικά στη σκληρή χρήση δεν αρκούν για να κάνουν τη διαφορά, με το μάτι να πέφτει στη μεγάλη οθόνη του συστήματος πολυμέσων με το τελευταίας γενιάς SYNC 3 να φροντίζει για την ενημέρωση και την ψυχαγωγία. Το καλό ηχοσύστημα της B&O με τα 10 ηχεία ανήκει στο βασικό εξοπλισμό και σίγουρα κερδίζει τις εντυπώσεις με την ποιότητα που προσφέρει. Στον πλούσιο δίχως άλλο βασικό εξοπλισμό του Active περιλαμβάνονται επίσης: Adaptive Cruise Control, αισθητήρες φώτων και βροχής, Driver Alert, Auto Hi-Beam και Trafic Sign Recognition.

Ακόμα έχει, κλιματισμό, τέσσερα ηλεκτρικά παράθυρα, κάμερα οπισθοπορείας, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενος και αναδιπλούμενους εξωτερικούς καθρέπτες, Collision Mitigation System (σύστημα υποβοήθησης αποφυγής σύγκρουσης) και ράγες οροφής.

Η τιμή της έκδοσης Active 2 είναι 19.200 ευρώ, ενώ η πλουσιότερη Active 3 που περιλαμβάνει επιπλέον, ημιδερμάτινα καθίσματα και μεγαλύτερη οθόνη 8’’ με σύστημα πλοήγησης, στοιχίζει 20.556 ευρώ και σε κάθε περίπτωση συνοδεύεται από 8 χρόνια εργοστασιακής εγγύησης.

Το Ford Fieta Active έρχεται να δώσει αυτό που τα άλλα crossover δεν καταφέρνουν καλά. Οδική συμπεριφορά αντάξια όχι απλώς ενός supermini, αλλά του κορυφαίου σε αυτόν τον τομέα αδελφού Fiesta.

Από το οποίο μπορεί να είναι 18 mm ψηλότερο, αλλά είναι εξίσου αποτελεσματικό και μάλιστα λίγο πιο άνετο. Τομέα τον οποίο επίσης θα εκτιμήσουν όσοι αρέσκονται στα crossover. Επιπλέον, προσφέρει αξιόλογη πρακτικότητα, με πολλές θήκες στο εσωτερικό του, και χώρους για τέσσερα άτομα με τις αποσκευές τους.

Ο εξοπλισμός του είναι πλουσιότερος του «απλού» Fiesta, με τη χρηστικότητα του συστήματος πολυμέσων να σε κερδίζει, σε μια εποχή που σχεδόν όλα τα άλλα απαιτούν χρόνο εξοικείωσης και γνώσεις υπολογιστών για να τα χειριστείς. Τέλος, στην εποχή της εμφάνισης, το Fiesta Active χτυπάει κέντρο με την αισθητική του, η οποία χωρίς είναι όσο χρειάζεται δυναμική, χωρίς να καταφεύγει σε υπερβολές.

συμπέρασμα

Χωρίς να αλλοιώνει τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα του μοντέλου, η έκδοση Active προσθέτει στο Fiesta πιο ιδιαίτερη αλά off road εμφάνιση και παράλληλα διευρύνει το πεδίο δράσης. Δεν είναι τετρακίνητο ούτε εκτός δρόμου θηρίο, αλλά περνάει πάνω από κάθε κακοτεχνία με ιδιαίτερη αποτελεσματικότητα. Τροχοπέδη μόνο τα χαμηλού προφίλ ελαστικά που συνδυάζονται με μεγάλες ζάντες και δεν προϊδεάζουν για εκτός δρόμου αποδράσεις. Ο συγκεκριμένος diesel κινητήρας ταιριάζει γάντι με το Fiesta και διακρίνεται για τις επιδόσεις του και τη χαμηλή του κατανάλωση. Η υψηλή σχετικά τιμή αντισταθμίζεται με το πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

VIDEOS

Ford Fiesta Active GR

Ford Fiesta Active 2017

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...