ΔΟΚΙΜΗ Dacia Duster 1.5 diesel 4x4

Ένα ικανό και πρακτικό SUV με πετρελαιοκινητήρα, τετρακίνηση και προσιτή τιμή: η ιδανική συνταγή στα χαρτιά. Στην πράξη;

  • - views
  • - comments
Ισχύς110 PS
Ροπή260 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h12,4 sec
Μέση κατανάλωση4,7 lt/100km
Εκπομπές CO2123 gr/km
Euro NCAP
TOP STORIES
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Το C-SUV της Dacia στη δεύτερη γενιά του είναι διαθέσιμο σε εκδόσεις με κίνηση στους εμπρός ή και στους τέσσερις τροχούς, με κινητήρες βενζίνης και diesel και μηχανικό ή αυτόματο κιβώτιο. Εδώ δοκιμάζουμε την τετρακίνητη έκδοση με τον πετρελαιοκινητήρα dCi των 1,5 λίτρων και 110 ίππων.

Όταν η Dacia λάνσαρε το πρώτο Duster το 2010 λίγοι περίμεναν την τεράστια επιτυχία που θα είχε. Αν το Logan του 2004 ήταν το μοντέλο που έδωσε νέα πνοή στη ρουμανική εταιρία, το Duster είναι αυτό που της προσέδωσε κύρος και αναγνώριση. Δεν είναι τυχαίο που έγινε το πρώτο μοντέλο της Dacia που έσπασε το φράγμα του 1.000.000 οχημάτων σε παραγωγή! Στη δεύτερη γενιά του συνεχίζει ακάθεκτο και ήδη σπάει ταμεία, όντας δεύτερο σε πωλήσεις SUV στην ευρωπαϊκή αγορά λιανικής!
Η πρώτη μας δοκιμή του νέου Duster αφορούσε την προσθιοκίνητη diesel έκδοση με αυτόματο κιβώτιο, η οποία μας άφησε ιδιαίτερα θετικές εντυπώσεις. Πολλοί ωστόσο θέτουν την τετρακίνηση εκ των ουκ άνευ σε ένα SUV, οπότε η έκδοση που δοκιμάζουμε εδώ έχει μεγάλο ενδιαφέρον. Διαθέτει άλλωστε άριστες προδιαγραφές: σύστημα 4x4 με δυνατότητα κλειδώματος, πετρελαιοκινητήρα της Renault 1,5 λίτρων και 110 ίππων και πλούσιο εξοπλισμό σε προσιτή τιμή (έκδοση Sportive).



Στο δρόμο, το πρώτο που διαπιστώνεις είναι η ιδιαίτερα κοντή κλιμάκωση στο 6άρι κιβώτιο (κοντύτερη από την έκδοση 2WD). Ειδικά η 1η σχέση είναι ιδανική για off-road αλλά κουραστική στην καθημερινότητα. Στις περισσότερες περιπτώσεις ξεκινάς με 2η ταχύτητα και κινείσαι συνεχώς με μία σχέση πάνω. Άλλωστε, δεν έχει νόημα να ανεβάζεις πάνω από τις 4.000 rpm, αφού από εκεί και μέχρι τον κόφτη η απόδοση πέφτει και ανεβαίνει ο θόρυβος. Οδηγώντας έξυπνα όμως και αλλάζοντας γρήγορα ταχύτητες, απολαμβάνεις σβελτάδα και οικονομία. Δεν είναι τόσο η ισχύς των 110 ίππων όσο η πλούσια ροπή των 260 Nm, διαθέσιμη μόλις από τις 1.750 rpm, που προσφέρει ζωηράδα χαμηλά και ικανοποιητικές επιδόσεις: 0-100 km/h σε 12,4 sec και τελική ταχύτητα 169 km/h (έναντι 11,8 και 171 αντίστοιχα για την έκδοση 2WD). Εκεί που διακρίνεται το τετρακίνητο diesel SUV είναι στην οικονομία καυσίμου. Είναι ενδεικτικό πως κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε πολύ χαμηλά, στα 6,7 lt/100 km, ενώ αν το επιδιώξεις βλέπεις εύκολα τιμές κάτω από 6 στο trip computer (4,7 lt/100 km ανακοινώνει η Dacia).
Οδηγικά, το Duster προφέρει ασφαλή συμπεριφορά και υψηλό επίπεδο άνεσης, χάρη και στην καλή ηχομόνωση. Η ανάρτηση (γόνατα MacPherson εμπρός - πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω στις εκδόσεις 4x4) έχει μαλακή ρύθμιση και στις υψηλές ταχύτητες επιτρέπει στο αμάξωμα να γέρνει, χωρίς όμως να επηρεάζει το κράτημα. Γενικά το Duster είναι αποτελεσματικότατο, κρατάει πολύ καλά και σου εμπνέει ασφάλεια και σιγουριά. Παράλληλα, απορροφά αποτελεσματικά κάθε είδους ανωμαλία και προσφέρει εξαιρετική ποιότητα κύλισης, εκμεταλλευόμενο και το 65άρι προφίλ των Continental ContiCrossContact LX2 (215/65 R16).



Αν στην άσφαλτο συμπεριφέρεται σαν ένα σύγχρονο και ασφαλέστατο SUV, στο χώμα το 4WD SUV της Dacia δύσκολα θα βρει αντίπαλο. Από τη θέση του οδηγού όλα σου φαίνονται απλά. Το Duster τα κάνει όλα να δείχνουν εύκολα, προσφέροντας πρόσφυση όταν και όπου τη χρειάζεσαι, κρεμώντας ξεδιάντροπα τροχούς στον αέρα, κινούμενο με πλευρική κλίση 30 μοιρών και κατεβαίνοντας ελεγχόμενα απότομες πλαγιές που και πεζός θα δυσκολευόσουν. Με μεγάλη απόσταση από το έδαφος (210 mm), ικανές γωνίες προσέγγισης (30ο), ράμπας (21ο) και διαφυγής (33o), πολύ κοντή 1η σχέση και αποτελεσματική τετρακίνηση, έχει διάθεση και δυνατότητες για περιπέτεια και εξερεύνηση που σπάνια συναντάς σε μοντέλα του ανταγωνισμού. Μέσω του περιστροφικού διακόπτη στην κονσόλα, μπορείς να επιλέξεις ανάμεσα σε τρία προγράμματα λειτουργίας του συστήματος τετρακίνησης: 2WD, AUTO, όπου όταν διαπιστωθεί απώλεια πρόσφυσης στους εμπρός τροχούς μεταφέρεται ποσοστό της ροπής στους πίσω και LOCK, στο οποίο η μετάδοση εμπρός-πίσω κλειδώνει σε αναλογία 50/50.

multi-view camera

Το σύστημα είναι στάνταρ στην πλουσιότερη έκδοση Prestige. Αποτελείται από τέσσερις κάμερες (μία εμπρός, από μία σε κάθε πλευρά του οχήματος και μία στο πίσω μέρος) και επιτρέπει στον οδηγό να έχει μια περιμετρική εικόνα του χώρου γύρω από το αυτοκίνητο, βοηθώντας τον σημαντικά κατά τη διάρκεια των ελιγμών στάθμευσης ή off-road. Το σύστημα ενεργοποιείται αυτόματα με την επιλογή της όπισθεν και αν ο οδηγός επιλέξει την 1η στην οθόνη προβάλλεται η εικόνα από την εμπρός κάμερα. Παράλληλα, η κάμερα μπορεί να ενεργοποιηθεί και χειροκίνητα, πατώντας το κουμπί “MVC”. Με το ίδιο κουμπί ο οδηγός μπορεί να απενεργοποιήσει το σύστημα, το οποίο απενεργοποιείται σε κάθε περίπτωση αυτόματα αν η ταχύτητα του οχήματος ξεπεράσει τα 20 km/h. Οι πλαϊνές κάμερες είναι τοποθετημένες στο κάτω μέρος των εξωτερικών καθρεπτών.


Σε κατηφορικές διαδρομές με μεγάλη κλίση, σύμμαχός σου είναι το Hill Descent Control που κρατά σταθερή την ταχύτητα του αυτοκινήτου. Τέλος, η ρεζέρβα είναι κανονικών διαστάσεων, κάτι επίσης σημαντικό για την off road οδήγηση.
Αισθητικά το τετρακίνητο Duster δείχνει σύγχρονο και μυώδες και δεν ξεχωρίζει από το δικίνητο – τα πλαστικά προστατευτικά στις πόρτες που φαίνονται στις φωτογραφίες ανήκουν στην πλούσια γκάμα αξεσουάρ του μοντέλου. Το ίδιο ισχύει και για το εσωτερικό, το οποίο διακρίνεται για την οδηγοκεντρική του σχεδίαση, την ψηλή και βολική θέση οδήγησης, την προσεγμένη εργονομία και την οθόνη αφής 7’’ του συστήματος MediaNav Evolution που προσφέρει ενημέρωση, ψυχαγωγία, πλοήγηση και συνδεσιμότητα με smartphones, μέσα από ένα απλό κι εύκολο μενού. Εκεί απεικονίζονται και πληροφορίες για την εκτός δρόμου οδήγηση (πυξίδα και κλίσεις διαμήκη και εγκάρσιου άξονα). Τα καθίσματα είναι μεγάλα και αναπαυτικά αλλά προσφέρουν μέτρια πλευρική στήριξη, ενώ η ορατότητα είναι καλή περιμετρικά, χάρη και στα χωνευτά πίσω προσκέφαλα. Φυσικά τα πλαστικά παραμένουν παντού σκληρά και δεν κολακεύουν την ποιότητα, έχουν ωστόσο καλή συναρμογή.



γλυκά
  • Εξωτερική σχεδίαση
  • Άνεση & ποιότητα κύλισης
  • Ροπή κινητήρα
  • Κατανάλωση καυσίμου
  • Χώροι επιβατών & αποσκευών
  • Απόσταση από το έδαφος
  • Ικανότητες off-road
  • Εξοπλισμός
  • Τιμή
  • 5 χρόνια εγγύηση
ξινά
  • Σκληρά πλαστικά ταμπλό
  • Έλλειψη αυτόματου φρεναρίσματος, ακόμη και ως έξτρα
Δυνατό σημείο της καμπίνας είναι οι χώροι. Πίσω κάθονται με άνεση δύο ενήλικες ενώ μπορεί να βολευτεί και τρίτος με μικρές παραχωρήσεις. Το πορτμπαγκάζ είναι επίσης μεγάλο και εύκολα εκμεταλλεύσιμο, με χωρητικότητα 467 lt (2WD: 478) που φτάνει τα 1.614 lt με την αναδίπλωση της πλάτης του πίσω καθίσματος, με τη μόνη παρατήρηση να αφορά το σκαλοπάτι που δημιουργείται στο δάπεδο όταν αναδιπλωθεί το κάθισμα.
Το Duster 1.5 dCi 4x4 στην έκδοση Sportive εξοπλίζεται με στάνταρ 6 αερόσακους, ESC, cruise control, αυτόματα φώτα, κλιματισμό, σύστημα πολυμέσων Media Nav Evo, ράγες οροφής και ζάντες αλουμινίου 16’’. Στον τομέα της ασφάλειας σίγουρα υπάρχει περιθώριο για προσθήκη τεχνολογιών υποβοήθησης του οδηγού, αλλά αυτό θα ανέβαζε σημαντικά την τιμή του αυτοκινήτου. Η οποία στα 17.350 € είναι απλώς ασυναγώνιστη και επιπλέον, συνοδεύεται από 5ετή εγγύηση!

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ:

50 χρόνια DACIA: 12 μοντέλα που σηματοδότησαν την ιστορία της μάρκας

συμπέρασμα

Η Dacia εκσυγχρόνισε το Duster δίχως να επηρεάσει τον σκληροτράχηλο χαρακτήρα του. Η δεύτερη γενιά είναι πιο όμορφη, πιο ευρύχωρη, πιο πρακτική και καλύτερα εξοπλισμένη, διατηρώντας τα πλεονεκτήματα της οικονομίας καυσίμου αλλά και της δυνατότητας κίνησης εκτός δρόμου. Αν η καθημερινότητά σου περιλαμβάνει συχνή οδήγηση σε ολισθηρές συνθήκες ή εξερεύνηση στη φύση, τότε το τετρακίνητο Duster είναι ιδανική επιλογή. Αν όχι, προτίμησε τη δικίνητη έκδοση. Είναι έτσι κι αλλιώς ψηλή και μπορεί να κινηθεί άφοβα σε light χωμάτινες διαδρομές, προσφέροντας ακόμη μεγαλύτερη άνεση και ευκολία οδήγησης στην άσφαλτο. Σε κάθε περίπτωση, το Duster είναι μια πολύ συμφέρουσα αγορά, κάτι πολύ περισσότερο από ένα C-SUV στην τιμή των Β-SUV.


ΦΩΤΟ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ
GOCAR NEWSLETTER

Σου άρεσε το θέμα που διάβασες; Συμπλήρωσε το e-mail σου για να σου στέλνουμε κάθε εβδομάδα τα καλύτερα!

  • Dacia Duster test drive Greece
    CATEGORYDacia Duster test drive Greece
  • Dacia Duster - Day after day
    CATEGORYDacia Duster - Day after day
  • Dacia Duster 2018 Multview System
    CATEGORYDacia Duster 2018 Multview System
  • Dacia Duster 2018 Hill Descent Control
    CATEGORYDacia Duster 2018 Hill Descent Control
  • Dacia Duster 2018 4x4 Monitor
    CATEGORYDacia Duster 2018 4x4 Monitor
POLL

Κάθε πότε κάνετε σέρβις στο αυτοκίνητό σας;

  • Όποτε προβλέπει ο κατασκευαστής
  • Μία φορά το χρόνο τουλάχιστον
  • Πριν κάνω μεγάλο ταξίδι
  • Πριν το πουλήσω
  • Σέρβις;
magazine58

GOCAR Magazine #58

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID
 

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ