ΔΟΚΙΜΗ: NISSAN Qashqai 1.6 dCi 4x4 Techna+

Πλούσιο τεχνολογικό καλάθι, τετρακίνηση και πολυτέλεια στο εσωτερικό του, ισορροπεί τον φευγάτο SUV χαρακτήρα

  • -
  • -
Ισχύς130 PS
Ροπή320 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,5 sec
Κατανάλωση μ.κ.4,9 lt/100km
Εκπομπές CO2129 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά
Εκσυγχρονισμένο σε εικόνα και δεδομένα, πλούσιο στο κομμάτι των παροχών και δυναμικό στα μέτρα της κατηγορίας του, το Qashqai συνεχίσει την πετυχημένη του πορεία.

Μπορεί οι δικίνητες εκδόσεις του Qashqai να καρπώνονται την μερίδα του λέοντος στις πωλήσεις της πλούσιας γκάμας του, όμως διατηρεί το προνόμιο του πρωτοπόρου στην πιάτσα που προσφέρει σαν επιλογή την τετρακίνηση. Και για να την προσφέρει μάλιστα δεν χρησιμοποιεί ένα μεγάλο κινητήρα που συνήθως απομακρύνει τον αγοραστή, αλλά ένα σύγχρονο turbodiesel με χωρητικότητα εύπεπτη για τα φορολογικά δεδομένα. Ο εμπνευστής μιας ιδέας που υλοποίησε και έκανε τους άλλους να ακολουθήσουν έχει με το μέρος του τα εφόδια για να προσελκύσει και να δικαιολογήσει τη φήμη του.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Εξοπλισμός
  • Ποιότητα
  • Απόδοση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Τετρακίνηση
  • Κατανάλωση
  • Εργονομία
  • Χώροι
  • Πρακτικότητα
ξινά
  • Τροχοί 19’’ ασφάλτινης λογικής
  • Τιμή

 




Ομάδα που κερδίζει, δεν αλλάζει

Απλά προσαρμόζεται στα δεδομένα της εποχής και διαμορφώνει τον χαρακτήρα του ώστε να συνεχίσει την επιτυχία. Μια επιτυχία που το βρίσκει σε ηγετική θέση πανευρωπαϊκά στην κλάση του και ως ιδρυτικό μέλος των SUV/Crossover έχει τα μυστικά της συνταγής για να κερδίσει τη πλειοψηφία της αποδοχής του κοινού που ψάχνει ένα αστικό αυτοκίνητο με χαρακτηριστικά περιπέτειας. To νεότερο Qashqai στην πληρέστερη μορφή του καρπώνεται τις αλλαγές με τους σχεδιαστές να πατούν σε γνώριμες φόρμες, προσθέτοντας σεμνές και κομψές πινελιές που ωφέλησαν την σιλουέτα του. Το εκλεπτυσμένο στιλ προκύπτει με νέο δυναμικότερο προφυλακτήρα και μάσκα σε σχήμα V-Motion, που ενσωματώνει το μεγάλο σήμα της Nissan μέσα σε διάφανο πλαστικό, διαφοροποιημένο με ακμές καπό και νέα φώτα εμπρός τεχνολογίας LED. Στο προφίλ δεσπόζουν οι τροχοί των 19’’ που γεμίζουν τους θόλους, ξεχωρίζουν οι καμπύλες της σχεδίασης, ενώ πίσω ένας φρέσκος προφυλακτήρας δένει με τα πιο δυναμικά ανάγλυφα φώτα, επίσης τεχνολογίας LED. Οι ασημί και νίκελ λεπτομέρειες δένουν αρμονικά προσφέροντας μια ισορροπία ανάμεσα στην δυναμική και κομψή λογική που διαθέτει για να ταιριάζει σε σαλόνια και αλώνια. Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου διαπιστώνεις με τη δεύτερη ματιά ότι η ήδη καλή ποιότητα των υλικών έχει βελτιωθεί, ενώ ψάχνοντας για αλλαγές επικεντρώνεσαι κυρίως στο τιμόνι. Περισσότερο σπορτίφ σε εμφάνιση, με κομψότερα χειριστήρια, αδυνατισμένο για καλύτερη οπτική επαφή με τα όργανα και με καλύτερες λαβές για τα χέρια του οδηγού. Ο premium χαρακτήρας τονίζεται από τον πλήρη εξοπλισμό της πλούσιας έκδοσης Techna+ με τα δερμάτινα τύπου NAPPA με 3D σχεδιασμό καθίσματα να έχουν την τιμητική τους. Είναι θερμαινόμενα, διαθέτουν και ηλεκτρική ρύθμιση με μνήμες δυο οδηγών, διαφορετικού σωματότυπου, που μάλιστα ρυθμίζουν αυτόματα και τους εξωτερικούς καθρέφτες. Η πανοραμική οροφή ανεβάζει τη διάθεση φωτίζοντας το εσωτερικό της καμπίνας, ενώ  χωροταξικά η καμπίνα προσφέρει πολλούς αποθηκευτικούς χώρους για μικροαντικείμενα και αποζημιώνει την καθημερινότητα και τις οικογενειακές ανάγκες. Άνετα θα κάτσουν πίσω δύο ενήλικοι, ενώ οι παραχωρήσεις που θα επιβάλλει και ένας τρίτος είναι πραγματικά λίγες. Ο χώρος αποσκευών είναι επίσης ευέλικτος στην φόρτωση με χωρητικότητα 430 λίτρων που αυξάνεται στα 860 λίτρα, όταν τα πίσω καθίσματα αναδιπλωθούν σε διάταξη 60:40. Σε όλα τα παραπάνω, πρέπει να υπολογίζει κανείς και το ποιοτικό περιβάλλον με τα καλά υλικά σε όλες τις επιφάνειες, το εξαιρετικό φινίρισμα και την απόλυτα σύγχρονη αισθητική του ταμπλό. Σε επίπεδο εξοπλισμού σχεδόν το σύνολο του τεχνολογικού ρεπερτορίου της ανανέωσης, είναι διαθέσιμο.





Το ηχοσύστημα BOSE 8 ηχείων, με 8κάναλο ενισχυτή για κρυστάλλινο ήχο είναι διαθέσιμο και το πρώτο που θα εκτιμήσεις με την είσοδο στο εσωτερικό του Qashqai. Φυσικά το crossover της Nissan θεωρείται καλοεξοπλισμένο από την έκδοση Acenta (όπου: cruise control, speed limiter, ηλεκτρικό χειρόφρενο, ένδειξη αλλαγής ταχύτητας κιβωτίου, έξι αερόσακοι, Hill Start Assist, start-stop, αυτόματος κλιματισμός δύο ζωνών, αισθητήρες βροχής και φώτων, ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι καθρέφτες και άλλα πολλά είναι διαθέσιμα), πόσο μάλιστα στην έκδοση της δοκιμής. Στη γνώριμη έγχρωμη οθόνη αφής το σύστημα NissanConnect έχει αλλάξει ελαφρώς ως προς το interface, με σκοπό την πιο απλή πλοήγηση του χρήστη στις επιλογές του infotainment. Στις επάλξεις είναι και τα συστήματα: Rear Cross Traffic Alert, Traffic Sign Recognition (αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας), Driver Attention Alert (παρακολούθηση της προσοχής του οδηγού), Intelligent Park Assist (βοήθημα παρκαρίσματος), Intelligent Around View Monitor (αναγνώριση εμποδίων περιμετρικά), Blind Spot Warning (ενημέρωση για εμπόδιο στο «τυφλό» σημείο στο πλάι) και Lane Departure Warning(ενημέρωση για ακούσια αλλαγή λωρίδας). Η σημαντικότερη τεχνολογική προσθήκη είναι το ProPILOT, το οποίο θα είναι διαθέσιμο στα τέλη του 2018 και θα το βοηθάει να κινείται ημι-αυτόνομα βάζοντας στο Qashqai την επίκαιρη σφραγίδα της εποχής.  

 

Ώρα εκδρομής

Αν και θα περάσει λοιπόν το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του στην πόλη, το Qashqai ζητάει την απόδραση. Στο αστικό του καθήκον τα καταφέρνει περίφημα, τόσο σε επίπεδο ευκολίας και φιλικότητας, όσο συνολικά με την αμφιθεατρική θέση που δίνει στον οδηγό καλύτερη εποπτεία αλλά και με την απόδοση γενικότερα. Τα εύσημα εδώ πάνε στον γαλλικής καταγωγής κινητήρα που προσφέρει μια άριστη ισορροπία ανάμεσα στην οικονομία και στις επιδόσεις. Μακριά από τις τεχνικές της οικονομικής οδήγησης, με δυσκολία θα ξεπεράσει τα 7,0 lt/100 km σε πραγματικά μικτές συνθήκες, ενώ αν είσαι λίγο προσεκτικός εύκολα θα δεις τιμές με αρχικό νούμερο το πέντε. Ο 1.6 dCi με τους 130 ίππους και τα 320 Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ. αποτελεί ισχυρό χαρτί απόδοσης και δεν είναι δύσκολο να ταιριάξεις μαζί του στην καθημερινότητα ούτε όταν ψάχνεις το μέγιστο των επιδόσεων. Τα νούμερα βέβαια έχουν μικρή σημασία (0-100 km/h: 10,5’’, τελική ταχύτητα 190 km/h). Κανένας turbodiesel αυτής της κατηγορίας δεν βάζει φωτιά στο δρόμο, ιδίως αν έχει να μεταφέρει σχεδόν 1.700 κιλά που ζυγίζει ένα Qashqai με φουλ εξοπλισμό, τετρακίνηση, καύσιμα και τον οδηγό του. Οι ρεπρίζ του όμως είναι πάντα φιλότιμες και η γεμάτη ροπή σώζουν την παρτίδα ώστε να νιώθεις πάντα ότι στο πάτημα του γκαζιού, το SUV της Nissan ανταποκρίνεται με γενναίο τράβηγμα προς τα μπρός. Το χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο προσφέρει ποιοτικό κούμπωμα και μελετημένη κλιμάκωση για να ανταπεξέλθει με πλήρη φόρτο στις οικογενειακές απαιτήσεις και απλωμένες σχέσεις για ήσυχο, σβέλτο και οικονομικό ταξίδι. Ποιότητα κύλισης και ηχομόνωση ικανοποιούν, δεν κουράζουν και συμβάλουν στον εκδρομικό χαρακτήρα του Qashqai, ενώ οι τροχοί των 19’’ με ελαστικά 225/45 πουσάρουν την αμεσότητα ώστε να εμφανίζεται επικοινωνιακότερο και εμφανώς πιο εύστοχο στο κυνήγι των στροφών. Ταυτόχρονα καταφέρνουν να ισορροπούν το φιλτράρισμα των κακοτεχνιών και την αποτελεσματική εικόνα που οφείλει να έχει ένα σύγχρονο δραστήριο Crossover. Οι περιποιήσεις της Nissan στην ανάρτηση (σινεμπλόκ και παχύτερες αντιστρεπτικές) περιόρισαν αισθητά το φαινόμενο και το σύνολο εμφανίζεται πιο ομοιογενές και δεμένο για να το οδηγήσεις δυναμικά. Αρκεί φυσικά να θυμάσαι τι οδηγείς, να θυμάσαι δηλαδή ότι σου επιτρέπει εξαιρετικά χαρακτηριστικά σε ασφαλτοστρωμένους δρόμους και ελαφρώς μεγαλύτερες διαδρομές στην ανάρτηση και απόσταση από το έδαφος για να μπεις χωρίς άγχος στον χωματόδρομο. Εδώ από τη μια ο σύμμαχος είναι η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση.




Κατά βάση είναι προσθιοκινητο, αλλά με το πάτημα ενός κουμπιού μπορεί ο οδηγός να επιλέξει τη λειτουργία auto, που ουσιαστικά ανιχνεύει την απώλεια πρόσφυσης μπροστά και στέλνει αυτόματα ροπή στους πίσω τροχούς, όταν και για όσο χρειάζεται. Αν πάλι οι συνθήκες ζορίζουν, πατάς πάλι το κουμπί και κλειδώνεις την τετρακίνηση για ταχύτητες μέχρι 50 km/h. Μόλις τα ξεπεράσεις το σύστημα επιστρέφει πάλι στην θέση της αυτόματης τετρακίνησης. Από την άλλη όμως το 45άρι προφίλ των ελαστικών ακυρώνει ουσιαστικά την υπαρκτή εκδρομική και φυσιολατρική του υπόσταση, απουσία μάλιστα εφεδρικού τροχού. Η εκδρομική του φύση προσαρμόζεται θετικά χωρίς την άσφαλτο όμως απαιτεί συντηρητικό στιλ οδήγησης. Από την άλλη αν παρασυρθείς στην άσφαλτο από το καλοστημένο σύνολο και το παρακάνεις στην είσοδο θα νιώσεις την υποστροφή να σε ενημερώνει για τα καμώματά σου, αλλά σύντομα η άμυνα θα έρθει από τα ηλεκτρονικά. Εξασφαλίζουν μεν την ασφάλεια, αλλά κόβουν τη ροή του ρυθμού επιβάλλοντας συμβιβασμό στην επιθετικότητα. Παρόλα αυτά στο σύνολό του καταφέρνει να αποσπάσει θετική εικόνα για την αποτελεσματικότητα της συμπεριφοράς του.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

συμπέρασμα
Tο δημοφιλές crossover/SUV της Nissan μετα την ανανέωση, εξακολουθεί να πατά σε γερές βάσεις που δεν το εκθρονίζουν από την επιτυχία, παρά την υπερπροσφορά που εμφανίζει στις μέρες μας η μοδάτη κλάση. Στην ακριβή του εκδοχή διαθέτει πλουραλισμό στον εξοπλισμό ανέσεων - ασφάλειας - τεχνολογίας και δυνατότητες να ανταπεξέλθει στον εκδρομικό του χαρακτήρα λόγω τετρακίνησης. Πακέτο με τον turbodiesel των 130 ίππων, δεν του λείπει κάτι τόσο σε επίπεδο απόδοσης, αλλά και οικονομίας καυσίμου. Απλά, απογειώνεται σε τιμή απόκτησής του! 
VIDEOS

GOCAR TEST - Nissan Qashqai 1.6 dCi 4x4

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...