ΔΟΚΙΜΗ: Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 MIVEC 2WD

Εκδρομικό, σύγχρονο και προικισμένο με σχεδιαστική ταυτότητα και τεχνολογίες, το νέο SUV της Mitsubishi εισβάλει με τον τρόπο του στην κατηγορία

  • - views
  • - comments
Ισχύς163 PS
Ροπή250 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,3 sec
Μέση κατανάλωση6,6 lt/100km
Εκπομπές CO2151 gr/km
Euro NCAP
TOP STORIES
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά
Η Mitsubishi με τη μακρόχρονη ιστορία στα SUV προσφέρει ένα μοντέλο με τολμηρό σχεδιασμό και αρκετή τεχνολογία, που κάθεται ανάμεσα στο κέντρο του στόχου.

Η Mitsubishi έκρινε ότι ανάμεσα στο ASX και το μεγαλύτερο Outlander υπάρχει ένα σημαντικό κενό στη γκάμα της. Ένα κενό όχι τόσο λόγω διαστάσεων, αλλά στιλ, απτής ποιότητας και τεχνολογίας που θα μπορούσε να γυαλίσει στο μάτι του επίδοξου αγοραστή ανάμεσα στην υπερπροσφορά των σύγχρονων SUV. Κάπου εδώ λοιπόν έρχεται το μήκους 4,4 μέτρων Eclipse Cross για να πάρει το κομμάτι που του ανήκει στην δημοφιλή κατηγορία.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Αισθητική
  • Κινητήρας
  • Απόδοση
  • Επιδόσεις
  • Ποιότητα
  • Οδική συμπεριφορά
  • Εξοπλισμός
  • Χώροι
  • Τεχνολογίες
ξινά
  • Εργονομικό σφάλμα στους διακόπτες των παράθυρων
  • Ορατότητα πίσω

 

Νέος και ωραίος

Ένα φρέσκο πρόσωπο στα SUV/Crossover πάντα προσελκύει και το Eclipse Cross το καταφέρνει όχι μόνο με την νεότητα του, αλλά και με την εικόνα του. Το νέο Eclipse Cross διακρίνεται για τον δυναμισμό του, την έντονη προσωπικότητα και την κουπέ αισθητική. Δεν μένει όμως μόνο στην εικόνα. Όλα όμως ξεκινούν από εκεί και το Compact Coupe SUV είναι το σημείο καμπής για την Mitsubishi στην προσπάθεια να προσφέρει ένα φρέσκο εκπρόσωπο στη δημοφιλή κατηγορία. Το Eclipse Cross είναι αυτόνομο προϊόν της Mitsubishi, χωρίς εμπλοκή της Renault - Nissan του ίδιου ομίλου. Η εξέλιξη ξεκίνησε νωρίτερα από την «ένωση» των τριών εταιρειών, και χρονολογείται από το 2013, όταν και παρουσιάστηκε ως πρωτότυπο στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Τόκιο. Δύο χρόνια μετά το 2015 σε μια έκδοση πιο κοντά στην παραγωγή το είδαμε στην Έκθεση της Γενεύης, ενώ πέρυσι τον Οκτώβριο έκανε την πρεμιέρα του στην τελική του μορφή ως μοντέλο παραγωγής.



Αν ψάξει λοιπόν κανείς για κοινά μηχανικά μέρη και συγγένειες δύσκολα θα ταυτίσει δεδομένα, με το SUV της Mitsubishi να ακολουθεί τον δικό του ξεχωριστό δρόμο βασισμένο στην δημιουργικότητα των σχεδιαστών της και στην μακρόχρονη ιστορία στα οχήματα περιπέτειας. Έπρεπε βέβαια όλα αυτά να συνδυάζονται με τις τεχνολογίες που αναζητά ο σημερινός αγοραστής και να ενσωματώνει ένα ελκυστικό πακέτο στο σύνολο που θα τον προσελκύσει προς τις εκθέσεις της Ιαπωνικής φίρμας. Σχεδιαστικά καταφέρνει να ξεχωρίσει με τις μοντέρνες γραμμές του συνδυασμένες με έντονες ακμές στο αμάξωμα. Στο έντονα πληθωρικό εμπρός μέρος δεσπόζουν τα φωτιστικά σώματα και το χρώμιο στον προφυλακτήρα που βρίσκεται σε αφθονία, ενώ στο προφίλ το μάτι θα γοητευτεί από την κουπέ αισθητική της οροφής που χαμηλώνει προς τα πίσω. Στην ουρά, η μπάρα που ενώνει τα φωτιστικά σώματα χωρίζει στα δύο το πίσω τζάμι, προσθέτοντας στιλιστικούς πόντους, βελτιώνοντας ταυτόχρονα και την ορατότητα. Ως αντίβαρο στην κομψότητα υπάρχουν και τα προστατευτικά πλαστικά τριγύρω και χαμηλά που ενισχύουν την άλλη διάσταση του μοντέλου, που εστιάζει στην περιπέτεια. Μοντέρνο χωρίς υπερβολές δεν θα το πεις εκκεντρικό, αλλά ξεχωριστό στις λεπτομέρειες με τις κεφάτες πινελιές των σχεδιαστών να κάνουν την διαφορά.

Στο εσωτερικό η φρέσκια και νεανική σχεδίαση έπιασε τόπο.Το σύγχρονο αποτέλεσμα, συνδυάζεται με παραδοσιακά ποιοτική ιαπωνική εικόνα και πλούσιο επίκαιρο εξοπλισμό. Το παρών βέβαια δίνουν πλήθος συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, που χάρισαν στο Eclipse Cross την πεντάστερη αξιολόγηση στις δοκιμές του Euro NCAP. Με μαλακά υλικά στο πάνω μέρος του ταμπλό, αλλά και καλοφινιρισμένα σκληρότερα χαμηλά, η ποιότητα συναρμογής τους δεν επιδέχεται κριτική. Από την άλλη την καλή συνολικά εργονομία έρχεται να χαλάσει η θέση για τους διακόπτες των παραθύρων, οι οποίοι είναι τοποθετημένοι εμπρός από τις μεγάλες χειρολαβές των θυρών και απαιτούν ευλυγισία για να τους προσεγγίσεις. Παρά την κουπέ σιλουέτα, δε γίνονται θυσίες στην πρακτικότητα που είναι δημιουργική και χωροταξικά θα ικανοποιήσει τις ανάγκες 5 επιβατών. Συμβάλει εδώ και το μεγάλο μεταξόνιο των 2.670 mm, με βάση την παραλλαγή της πλατφόρμας Outlander που χρησιμοποιεί, κάτι που επιτρέπει καλούς χώρους τόσο μπροστά όσο και πίσω.


Αποθηκευτικοί χώροι για μικροαντικείμενα υπάρχουν διάσπαρτοι στο εσωτερικό και θα φιλοξενήσουν περισσότερα από τα πράγματα που συνήθως μεταφέρετε στην καθημερινότητά σας. Φυσικά τα πίσω καθίσματα μετακινούνται κατά τον διαμήκη άξονα σε εύρος 200 mm, αυξομειώνοντας τον διαθέσιμο χώρο για τα πόδια τους και τις αποσκευές. Έτσι, ο όγκος του χώρου αποσκευών διαμορφώνεται ανάλογα με τη θέση των καθισμάτων από τα 341 έως τα 448 λίτρα. Η σχεδιαστική πινελιά με την διπλή γυάλινη επιφάνια πίσω προς όφελος της ορατότητας κρύβει και την ιδιαιτερότητα του μη ορατού υαλοκαθαριστήρα που ταμπουρώνεται πίσω από την αεροτομή της κουπέ οροφής. Οι δυνατότητες συνδεσιμότητας με Aplle CarPlay και Android Auto θα αναλάβουν να γοητεύσουν το νεανικό κοινό, ενώ στα τεχνολογικά highlight εκτός από την έγχρωμη οθόνη αφής 7’’, θα πρέπει να προσθέσουμε το touchpad δίπλα στον επιλογέα. 

Δρομέας εν τάχει

Ο νεος 1500άρης τούρμπο με τους 163 ίππους, αναλαμβάνει να αντιμετωπίσει με προθυμία την καθημερινότητα και να προσφέρει τις επιδόσεις που αναζητάς από ένα SUV. Τούρμπο, άμεσος ψεκασμός και μεταβλητός χρονισμός MIVEC στην εισαγωγή και  εξαγωγή είναι τα χαρακτηριστικά της τεχνολογικής του ταυτότητας, ενώ η ισχύς συνδυάζεται και με 250 Nm ροπής, διαθέσιμα από τις 1.800 rpm. Η εργοστασιακή ανακοινώσιμη τιμή για τα πρώτα 100 km/h από στάση αναφέρει 10,3’’, κάτι που το Eclipse Cross δείχνει να τα έχει με ευκολία παρά την μακριά κλιμάκωση στο χειροκίνητο 6άρι και τα παραπάνω από  1.500 κιλά του (με γεμάτο ρεζερβουάρ και οδηγό). Σε συνδυασμό με τα 205 km/h τελικής ταχύτητας, το σύνολο των επιδόσεων ικανοποιεί για τα δεδομένα της κατηγορίας του, με τίμημα τις ελαφρώς τσιμπημένες τιμές κατανάλωσης όταν αναζητάς το μέγιστο της ταχύτητας. Σε αυτή την περίπτωση φλερτάρεις με τη βάση των διψήφιων αριθμών, που αν αποφασίσεις να μαζέψεις την επιθετικότητα και να σεταριστείς στην ροπάτη απόδοση και οικονομία, θα παραμένεις σβέλτος στο δρόμο με καταναλώσεις που θα γυροφέρνουν τα 8 lt/100km. Μπορείς και οικονομικότερα, όμως προϋπόθεση είναι ο ανοιχτός δρόμος και το ακόμα ελαφρύτερο πόδι του οδηγού.


Στον αυτοκινητόδρομο ταξιδεύεις άνετα και με κεκτημένη ταχύτητα χωρίς να καταβάλεις κόπο, με τους επιβάτες να απολαμβάνουν τον εκδρομικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Η ποιότητα κύλισης και η ηχομόνωση αποτελούν ένα ακόμα κέρδος για ξεκούραστο ταξίδι. Σε κλειστά κομμάτια θα εκτιμήσεις την προθυμία του κινητήρα, ενώ το καλό σε αίσθηση κιβώτιο ταχυτήτων, με τις σαφείς διαδρομές προσφέρει ένα καλό σύμμαχο στην προσπάθειά σου να κινηθείς γρήγορα. Οδηγός και συνοδηγός κάθονται ψηλά και αναπαυτικά στα καθίσματα με την πλευρική στήριξη να μην συγκαταλέγεται στα ατού, όταν αποφασίσει ο πρώτος να επιτεθεί στις στροφές. Άλλωστε την επίθεση, θα νιώσεις ότι το Compact Coupe SUV της Mitsubishi την ακολουθεί μέχρι ένα σημείο. Μετά από αυτό, εκδηλώνει υπαρκτές και όχι υπερβολικές κλίσεις, αλλά ανοίγει την τροχιά του σαν να σου λέει, φτάνει!

Το Eclipse Cross πατάει σε ανάρτηση που αποτελείται από McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Η ρύθμιση είναι σφιχτή μεν, με τα αμορτισέρ να ελέγχουν καλά τις κινήσεις του αμαξώματος, παρέχει πληροφόρηση στον οδηγό και αντιμετωπίζει αποτελεσματικά τις στροφές, αλλά δεν βάζει σαν προτεραιότητα την σπορ συμπεριφορά. Άλλωστε δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι τομέας δράσης του δεν είναι μόνο το ασφαλτινο τερέν, αλλά και η απροβλημάτιστη διάσχιση χωματόδρομων ακόμα και για την μπροσθιοκίνητη έκδοση δοκιμής. Ένας λόγος παραπάνω που και το τιμόνι με την τεχνητή αίσθηση (βαραίνει όσο αυξάνεται η ταχύτητα), είναι προσαρμοσμένο στο διπλό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Παρέχει μεν πληροφόρηση, αλλά δεν θα το θυμάσαι για την ταχύτητα και αμεσότητα στις εντολές που του δίνεις σε σχέση με τα top της κατηγορίας. Η ελαφριά υποστροφική συμπεριφορά είναι το καμπανάκι της υπερβολής στο ρυθμό του οδηγού και αμέσως μετα αναλαμβάνουν να επαναφέρουν την τάξη τα ηλεκτρονικά.

Συνολικά αποτελεσματικό όμως και με προοδευτικότητα στις αντιδράσεις του, δεν θα χαλάσει τη διάθεση του οδηγού που έχει γνώση, ούτε θα προβληματίσει τον άπειρο αν το παρακάνει. Τα δυνατά και με καλή αίσθηση φρένα συντελούν στο φιλικό, σβέλτο και ασφαλέςπακέτο πουδεν θα συμβιβάσει το ρυθμό του αν επιλέγεις να το οδηγείς γρήγορα. Το Eclipse Cross αποτελεί το μέλλον της Mitsubishi, όπως αποτυπώνεται από την σχεδίαση, την συνολική του απόδοση και τις παροχές του. Φυσικά για όσους αναζητούν περισσότερες στιγμές περιπέτειας, υπάρχει και τετρακίνητη έκδοση που συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο συνεχούς μεταβαλλόμενης σχέσης (CVT).



ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

συμπέρασμα
Ένα σύγχρονο και κομψό SUV με την σφραγίδα της Mitsubishi, που εκτός από την επίκαιρη μπροστοκίνητη ζήτηση ανάμεσα στην πιάτσα των crossover, δεν ξεχνά την τετρακίνητη ιστορία της εταιρίας. Δεν ξεχνά όμως και ένα όνομα συνδεδεμένο με τα coupe στην άλλη άκρη του Ατλαντικού και το προσφέρει με ανάλογο στιλ στις σύγχρονες ανάγκες που επιτάσσει η Ευρωπαϊκή αγορά. Η σχεδίαση του Eclipse Cross μαγνητίζει τα βλέμματα, ενώ ο νέος βενζινοκινητήρας και ο πλούσιος εξοπλισμός ασφάλειας και συνδεσιμότητας του δίνουν προβάδισμα έναντι αρκετών ανταγωνιστών του. Αποκλειστικά βενζινοκίνητο για την ώρα, με δυο επιλογές κιβωτίων ταχυτήτων και δυνατότητα τετρακίνησης για όσους αναζητούν το μέγιστο των δυνατοτήτων του.
GOCAR NEWSLETTER

Σου άρεσε το θέμα που διάβασες; Συμπλήρωσε το e-mail σου για να σου στέλνουμε κάθε εβδομάδα τα καλύτερα!

  • GOCAR TEST - Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 MIVEC Turbo 2WD
    CATEGORYGOCAR TEST - Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 MIVEC Turbo 2WD
POLL

Κάθε πότε κάνετε σέρβις στο αυτοκίνητό σας;

  • Όποτε προβλέπει ο κατασκευαστής
  • Μία φορά το χρόνο τουλάχιστον
  • Πριν κάνω μεγάλο ταξίδι
  • Πριν το πουλήσω
  • Σέρβις;
magazine58

GOCAR Magazine #58

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID
 

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ