Honda Insight - 2010

Υβριδική επανάσταση

  • -
  • -
Ισχύς98 PS
Ροπή121 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h12,4 sec
Μέση κατανάλωση4,6 lt/100km
Εκπομπές CO2105 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά
Συνδυασμός βενζινοκινητήρα και ηλεκτροκινητήρα, κιβώτιο CVT, καλοί χώροι και εξοπλισμός από το φθηνότερο υβριδικό στον κόσμο

Η Honda κάνει προσιτή την υβριδική τεχνολογία και η δεύτερη γενιά Insight κοιτάζει τον λαό στα μάτια.

με τη ματιά του Τσιγκρή

Τα γονίδια της Honda συνειδητά σχετίζονται με την οικονομία βενζίνης κάτι που αποδεικνύεται με μια σύντομη αναδρομή στον χρόνο. Από το πρώτο Civic του 1972, οι κατασκευές της ιαπωνικής εταιρείας είχαν κερδίσει δίκαια τις εντυπώσεις για την ταπεινή τους απαίτηση σε καύσιμο δίχως να θυσιάζονται οι επιδόσεις και η απόδοση. Σήμερα που τα υβριδικά είναι το trend της εποχής το Insight επενδύει στο μέλλον και προσφέρεται ως η οικονομικότερη «συσκευασία» σε μια ανθίζουσα κατηγορία. Ωστόσο, η απουσία πλεονάσματος ισχύος και η ουδέτερη αλλά αδιάφορη οδική συμπεριφορά υπενθυμίζουν ότι προς το παρόν το συγκριτικό πλεονέκτημα είναι η οικονομία και η ικανοποίηση των περιβαλλοντικών ανησυχιών.

Το θέμα είναι αν αξίζει να δώσεις 20 χιλιάρικα για το φθηνότερο υβριδικό την στιγμή που μπορείς να έχεις οικολογική συνείδηση και με συμβατική τεχνολογία.

γλυκά
  • κατανάλωση
  • χαμηλοί ρύποι, εξοπλισμός
  • ασφάλεια και φιλικότητα
  • ευκολία χρήσης
ξυνά
  • επιδόσεις
  • συμβατική σχεδίαση
απόψεις

Άποψη

Το Insight τα καταφέρνει μια χαρά στην πράξη. Χάνει ωστόσο τη μάχη των εντυπώσεων, καθώς οι μέσες εκπομπές CO2 είναι 101 gr/km, μόλις πάνω από το όριο των 100 gr/km. Η Honda θα μπορούσε να δώσει μεγαλύτερη έμφαση στην αεροδυναμική. Αυτό άλλωστε έκανε και στο πρώτο Insight, το οποίο χάρη στην αεροδυναμική και στο υβριδικό του σύστημα είχε εκπομπές CO2 μόλις 80 gr/km, εν έτει 1999!

Γιάννης Λημναίος

 

Αντίλογος

Ενδιαφέρον το παιχνίδι του κυνηγιού της «τουλίπας» στο κοντέρ για το φθηνότερο υβριδικό της αγοράς όμως αυτό που αποτελεί πραγματικά άγνωστη ποσότητα είναι πόση ενέργεια απαιτεί η κατασκευή των μπαταριών ώστε να μπορεί να κρίνει κανείς τη επιβάρυνση προς το περιβάλλον από το συνολικό ισοζύγιο κι όχι από τις εκπομπές CO2 κατά τη χρήση.

Βασίλης Παπαδόπουλος

go shopping

Κάτω από 20 χιλιάδες ευρώ(1.3S) o εξοπλισμός δεν έχει σημαντικές ελλείψεις εκτός του ηχοσυστήματος που θα βρείτε στην Comfort των € 21.660. Η μεσαία έκδοση έχει όλα τα απαραίτητα στοιχεία εξοπλισμού για να κερδίζει το στίγμα της ιδανικής. Η πλουσιότερη Elegance(€ 22.680) διαθέτει ένα πλήρες πακέτο ανέσεων και πολυτέλειας καθώς και Paddles πίσω από το τιμόνι, ενώ ο προαιρετικός κατάλογος καλύπτει κάθε απαίτηση.

Για τους δύσπιστους στις νέες τεχνολογίες η Honda προσφέρει 8ετή εγγύηση ή 160.000 km(όποιο από τα δύο συμβεί πρώτο) για οποιοδήποτε υλικό ή κατασκευαστικό ελάττωμα παρουσιαστεί στο σύστημα IMA. Συγκεκριμένα καλύπτονται με εγγύηση τα: Στάτορας και ρότορας ηλεκτροκινητήρα, σύστημα παρακολούθησης κατάστασης μπαταρίας, σύστημα μετατροπής ενέργειας κινητήρα, μονάδα predriver, συγκρότημα μπαταρίας, μονάδες ηλεκτρονικού ελέγχου κινητήρα και μπαταρίας, μετατροπέας AC-DC.

Η πρώτη απόπειρα έγινε το 1999 και ο στόχος της Honda με εκείνο το φουτουριστικό Insight ήταν αποκλειστικά η αμερικάνικη αγορά. Για το «άνοιγμα» στην Ευρώπη, έπρεπε δημιουργήσει κάτι επαναστατικό, από την στιγμή που η έννοια του υβριδικού αυτοκινήτου έχει συνδεθεί στενά με το πετυχημένο Toyota Prius. Εμφανής είναι και η επιρροή που έχει ασκήσει το Prius στο σχεδιασμό του νέου Honda. Η πρακτική χατσμπακ σχεδίαση άλλωστε ταιριάζει γάντι στο κοινό στο οποίο απευθύνεται, που είναι -ως βάση- νεαρά ζευγάρια στις πρώτες τους οικογενειακές υποχρεώσεις.

Το φθηνότερο υβριδικό στον κόσμο

Πρόθεση της Honda ήταν το Insight να παίξει το ρόλο του φθηνού υβριδικού, και ο λόγος αυτός την οδήγησε σε έτοιμες λύσεις. Για την ακρίβεια μοιράζεται κάποια τμήματα του πλαισίου και της ανάρτησης με του Jazz και κινείται από μια αναβαθμισμένη-εξελιγμένη- έκδοση του συστήματος Integrated Motor Assist (ενσωματωμένη υποβοήθηση κινητήρα) που γνωρίσαμε στο Civic Hybrid.

Ο 4κύλινδρος βενζινοκινητήρας των 1.339 κ.εκ. αποδίδει 88 ίππους συνεργάζεται μόνιμα με ένα ηλεκτροκινητήρα 14 ίππων που υποβοηθά το έργο του και η συνδυαστική τους απόδοση φτάνει στους 98 ίππους. Το νέο υβριδικό σύστημα ζυγίζει μόλις 38 κιλά, είναι δηλαδή 28% ελαφρύτερο από την προηγούμενη γενιά, ενώ η Honda υποστηρίζει ότι είναι και 30% πιο αποδοτικό. Το Insight χρησιμοποιεί κιβώτιο CVT, συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης, με δύο προγράμματα λειτουργίας (D και Sport) για καλύτερο αποτέλεσμα. Στην πλούσια έκδοση του μοντέλου υπάρχει η δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε 7 προκαθορισμένες σχέσεις με διακόπτες (paddles) πίσω από το τιμόνι.

Βενζίνη και λουλούδια!

Η Honda ανακοινώνει μια εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση (4,4 lt/100 km), ξεπερνώντας ακόμα και τα οικονομικότερα diesel. Με βάση αυτή την τιμή το ρεζερβουάρ των 40 λίτρων επαρκεί για αυτονομία 900 km! Στην πράξη οι μετρήσεις κατανάλωσης στο σύντομο διάστημα που έμεινε στα χέρια μας κυμάνθηκαν από 5,6 έως 8,1 lt/100km. Το Insight οδηγήθηκε κυρίως στην πόλη, έζησε στιγμές στον αυτοκινητόδρομο με υψηλές ταχύτητες, αλλά και στα πέριξ βουνά ξεχνώντας κάθε έννοια οικολογικής οδήγησης. Ακόμα και στην τελευταία περίπτωση που το μαστίγιο είχε αναλάβει την χαλιναγώγηση των ίππων, τα 8,1 lt/100km εξασφαλίζουν στο μικρό ρεβερβουάρ σχεδόν 500 χιλιόμετρα αυτονομίας. H χαμηλότερη τιμή των 5,6 Lt/100km ήρθε αβίαστα, χωρίς καμία υπερβολή και ύστερα από απλά οικονομική οδήγηση. Το Insight είναι καλά εφοδιασμένο για να γλιτώνει βενζίνη και για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο, απλά ενεργοποιεί κανείς το πρόγραμμα ECON από το αντίστοιχο πράσινο πλήκτρο με σήμα την τουλίπα. Ο φωτισμός στον πίνακα οργάνων αλλάζει ανάλογα με τον τρόπο που πατάει κανείς το γκάζι. Με βαρύ πόδι και επιθετική οδήγηση το βαθύ μπλε κυριαρχεί, με μέτρια χρήση εμφανίζονται αποχρώσεις του γαλάζιου, ενώ στο τρυφερό πάτημα ο φωτισμός πρασινίζει ως ένδειξη οικολογίας. Το πρόγραμμα επεμβαίνει στον κλιματισμό, βελτιστοποιεί τον έλεγχο της πεταλούδας, αλλάζει την χαρτογράφηση του CVT και επιταχύνει το σβήσιμο του κινητήρα σε κάθε στάση του αυτοκινήτου. Αυτά είναι έργο Insight και από τον οδηγό το μόνο που ζητάει είναι το ελαφρύ του πόδι για να αποδώσει τα μέγιστα. Μάλιστα τον επιβραβεύει με ένα πρωτότυπο παιχνίδι που απεικονίζεται στην οθόνη πολλαπλών λειτουργιών. Όσο οικονομικά οδηγεί κανείς αναπτύσσεται σταδιακά ένα λουλούδι και μόλις ολοκληρωθεί ο κύκλος δημιουργίας του, ξεκινάει το επόμενο μέχρι να ολοκληρωθεί ένα πλήρες μπουκέτο από 5 τουλίπες που είναι και το καλύτερο που μπορεί να σου συμβεί. Να λοιπόν που η οδήγηση του Insight περιλαμβάνει και την ρομαντική πλευρά της.

Επί της ουσίας, η εμπλοκή του Integrated Motor Assist δεν γίνεται άμεσα αισθητή, ούτε στη φάση της επιτάχυνσης ούτε κατά την επιβράδυνση. Η αίσθηση των φρένων είναι καλή, ενώ παρά τον ημιάκαμπτο πίσω άξονα και τα στενά ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης καταφέρνει να διατηρεί την τροχιά του αξιοπρεπώς σε καμπές υψηλής ταχύτητας και να είναι σταθερό στο απότομο φρενάρισμα. Άλλωστε για τις υπερβολικές αντιδράσεις υπάρχει το σύστημα ελέγχου ευστάθειας VSA το οποίο επαναφέρει την τάξη ακόμα και αν ο οδηγός υπερεκτιμήσει τις καταστάσεις. Το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης δίνει ελάχιστη πληροφόρηση στον οδηγό γύρω από τη θέση της ευθείας, αλλά βελτιώνεται και βαραίνει όσο αυξάνεται η γωνία στροφής. Δίνει με λίγα λόγια μια γεύση Jazz στην οδηγική του αίσθηση και κάνει σαφές ότι κύριο μέλημα του είναι η φιλικότητα προς τον χρήστη, η ασφάλεια και η αποτελεσματικότητα.

Ταμείο παρακαλώ

Τα υβριδικά γίνονται ολοένα και καλύτερα στην προσπάθειά τους να αποτελέσουν την κυρίαρχη τάση στην αγορά αυτοκινήτου. Το θετικό για το Insight είναι ότι προσφέρει την δυνατότητα σε ευρύ κοινό να αποκτήσουν τα οφέλη της υβριδικής τεχνολογίας χωρίς να ξεφουσκώσει το πορτοφόλι τους. Με τιμή που ξεκινά λίγο κάτω από τα είκοσι χιλιάρικα (€ 19.900), το Insight γνέφει θετικά στον υποψήφιο αγοραστή …που δεν θέλει να έχει καλές σχέσεις με τα βενζινάδικα.

συμπέρασμα
Τo Honda Insight είναι το φθηνότερο υβριδικό και πορεύεται με δόγμα την οικονομία και οικολογία με στόχο να κάνει καλό στην τσέπη και στο πλανήτη. Η συμβατική του σχεδίαση κρύβει με διακριτικότητα το υβριδικό ταμπεραμέντο, Οι επιδόσεις είναι μέτριες και η οδική συμπεριφορά εστιάζει την προσοχή της στην ασφάλεια και φιλικότητα. Το Insight είναι η αισιόδοξη προοπτική της Honda για την σωτηρία του πλανήτη και της αυτοκίνησης.

gocar 90 seconds Honda Insight

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
83
GOCAR Magazine #83

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...