ΔΟΚΙΜΗ: Suzuki Ignis 1.2 Hybrid 4WD

Και μικρό και υβριδικό και τετρακίνητο, γίνεται; Γίνεται λέει η Suzuki και το αποδεικνύει με το ‘fun&chic’ Ignis

  • - views
  • - comments
Ισχύς90 PS
Ροπή120 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,5 sec
Μέση κατανάλωση4,7 lt/100km
Εκπομπές CO2106 gr/km
Euro NCAP
TOP STORIES
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/www3gocar/public_html/includes/plugins/smarty/function.ice_fix_links.php on line 159
με μια ματιά

Το μικρό SUV της Suzuki είναι διαθέσιμο με κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς ή με τετρακίνηση Suzuki ALLGRIP και με κινητήρα βενζίνης 1,2 λίτρων που μπορεί να συνδυαστεί και με υβριδική τεχνολογία.

Το νέο Ignis αποδείχτηκε ‘λίρα εκατό’ για τη Suzuki. Το μικρό SUV έχει μεγάλη απήχηση στο αγοραστικό - νεανικό και μη – κοινό και πρωταγωνιστεί στην ελληνική αγορά. Βασικός λόγος αναμφίβολα είναι η σχεδίασή του που ξεχωρίζει με ενδιαφέρουσες πινελιές όπως το περίγραμμα που εκτείνεται σε όλο το εμπρός μέρος και εσωκλείει τη γρίλια και τα φώτα, το γωνιώδες τελείωμα της πίσω πόρτας που συνεχίζει στη φαρδιά τρίτη κολώνα, αλλά και τα τονισμένα φτερά που ενισχύουν τον περιπετειώδη χαρακτήρα του ιαπωνικού SUV.

Η εικόνα στο εσωτερικό είναι επίσης πολύ ευχάριστη. Το παιχνίδι με τα χρώματα, η φωτεινή αύρα της καμπίνας και η νεανική αισθητική φτιάχνουν τη διάθεσή σου. Στο κέντρο του ταμπλό «αιωρείται» η οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων που φροντίζει για ενημέρωση, συνδεσιμότητα, ψυχαγωγία αλλά και πλοήγηση. Αντίστοιχα θετικά είναι τα σχόλια για την ποιότητα υλικών και συναρμογής, για τις αρκετές και βολικές θήκες, καθώς και για τη θέση οδήγησης. Κάθεσαι ψηλά και απολαμβάνεις σωστή εργονομία και καλή ορατότητα, με εξαίρεση πίσω δεξιά όπου η φαρδιά κολώνα κλέβει λίγο από το οπτικό σου πεδίο.



Αυτό που πραγματικά σε εντυπωσιάζει όμως, είναι η εκμετάλλευση των χώρων. Η ευρυχωρία είναι αντιστρόφως ανάλογη των κόμπακτ εξωτερικών διαστάσεων (ΜxΠxΥ: 3,7 x 1,7 x 1,6 m). Δύο ενήλικες με ύψος έως και 1,80 m θα επιβιβαστούν πανεύκολα πίσω χάρη στις πόρτες που ανοίγουν διάπλατα και θα βολευτούν με περίσσεια άνεση τόσο για τα γόνατα όσο και για το κεφάλι. Επιπλέον, το πίσω κάθισμα είναι συρόμενο σε δύο ξεχωριστά τμήματα (50/50), ενώ ρυθμιζόμενη είναι και η κλίση της πλάτης.

Suzuki HYBRID

Το mild υβριδικό σύστημα της Suzuki διακρίνεται για το χαμηλό του βάρος και την αποτελεσματικότητά του. Ανακτά ενέργεια κατά το φρενάρισμα, τη συγκεντρώνει σε μια μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου που βρίσκεται κάτω από το κάθισμα του οδηγού και συνδράμει το έργο του κινητήρα στις επιταχύνσεις μέσω της ηλεκτρογεννήτριας ISG (Integrated Starter Generator), μειώνοντας έτσι την κατανάλωση καυσίμου. Ταυτόχρονα, η ISG παίζει το ρόλο της μίζας προσφέροντας και λειτουργία START/STOP στις στάσεις, αυξάνοντας περεταίρω τα οφέλη σε οικονομία καυσίμου.

Στα θετικά και το πορτμπαγκάζ, που λόγω της τετρακίνησης περιορίζεται στα 204 λίτρα (227 χωρίς συρόμενο κάθισμα) έναντι 267 της προσθιοκίνητης έκδοσης, αλλά έχει τετραγωνισμένο και εύκολα εκμεταλλεύσιμο σχήμα και μπορεί να αυξηθεί στα 1.056 lt με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος.

Το μεγάλο ατού του ιαπωνικού SUV είναι ο συνδυασμός υβριδικής τεχνολογίας με τετρακίνηση, παντρεύοντας ιδανικά την οικονομία με την περιπέτεια. Αρχίζοντας από την πρώτη, τα οφέλη της έρχονται να προστεθούν στο έτσι κι αλλιώς χαμηλό κόστος χρήσης που προσφέρει ο 1.200άρης Dualjet. Είναι πραγματικά εκπληκτικό να βλέπεις στο trip computer τιμές μέσης κατανάλωσης ανάμεσα στα 5,5 με 6,0 lt/100 km, απολαμβάνοντας ταυτόχρονα σπιρτάδα και νεύρο στις επιταχύνσεις. Ο ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας των 1.242 κυβικών με τους 90 ίππους και τα 120 Nm ροπής κινεί με εντυπωσιακή προθυμία το Ignis.



Έχει μεγαλύτερο εύρος λειτουργίας από οποιονδήποτε diesel ή turbo βενζίνης του ανταγωνισμού, τραβάει από χαμηλά, δείχνει τον καλύτερο εαυτό του ψηλά μέχρι τον κόφτη και εκμεταλλεύεται στο έπακρο το χαμηλό βάρος (920 kg) για να επιταχύνει το Ignis με απίστευτα σβέλτο ρυθμό! Η Suzuki δίνει επίσημο χρόνο 11,5 sec για το 0-100 km/h, αλλά όπως είθισται και με τα υπόλοιπα μοντέλα της, έτσι και το τετρακίνητο υβριδικό Ignis δείχνει και είναι ταχύτερο στην πραγματικότητα – υπολόγισε 1 με 1,5 sec λιγότερο. Σε αυτό βοηθά και το καλό σε αίσθηση και λειτουργία 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο.

Στο δρόμο το ιαπωνικό A-SUV είναι ιδιαίτερα ευκολοδήγητο. Τα μαλακά χειριστήρια και η αμεσότητά του στις εντολές σου το καθιστούν σπιρτόζικο και διασκεδαστικό. Η ανάρτηση (γόνατα McPherson εμπρός και άκαμπτος άξονας πίσω) έχει μαλακή ρύθμιση και προσφέρει ικανοποιητική άνεση και αποτελεσματικό έλεγχο του αμαξώματος. Και αν το παρακάνεις, το σύστημα ευστάθειας επεμβαίνει για να επαναφέρει την τάξη, χωρίς δράματα. Ειδικά στην πόλη εκτιμάς τη μεγάλη ευελιξία που χαρίζουν οι μικρές διαστάσεις και το τιμόνι που κόβει αρκετά (κύκλος στροφής: 9,4 m).



Το πεδίο δράσης του Ignis διευρύνεται σημαντικά χάρη στην τετρακίνηση AllGrip, την απόσταση των 180 mm από το έδαφος και τρία συστήματα: το Grip Control που εξασφαλίζει ομαλή εκκίνηση (μέχρι 30 km/h) σε ολισθηρά τερέν, το Hill Descent Control που διατηρεί αυτόματα σταθερά χαμηλή ταχύτητα σε απότομες κατωφέρειες και το Hill Hold Control που βοηθά στις εκκινήσεις σε ανηφόρες μην επιτρέποντας στο αυτοκίνητο να κυλίσει προς τα πίσω. Στην πράξη όλα τα παραπάνω συνεργάζονται αρμονικά και αποτελεσματικά, δίνοντας μεγάλες ικανότητες κίνησης εκτός δρόμου ή σε γλιστερό οδόστρωμα.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Ευρυχωρία
  • Πρακτικότητα
  • Εξοπλισμός
  • Απόδοση κινητήρα
  • Τετρακίνηση
  • Επιδόσεις
  • Κατανάλωση
  • Ευκολία οδήγησης
ξινά
  • Ψηλό κατώφλι πορτμπαγκάζ

Σε off road διαδρομές, προσοχή χρειάζεται μόνο στις κοφτερές πέτρες καθώς δεν υπάρχει ρεζέρβα αλλά κιτ επισκευής, το οποίο δεν θα είναι ιδιαίτερα χρήσιμο αν σκιστεί κάποιο ελαστικό.

Λογικά θα περίμενες πως με υβριδική τεχνολογία και τετρακίνηση, το Ignis θα ήταν ακριβό για μικρό SUV. Κι όμως, η τιμή του είναι ελάχιστα πάνω από τα 16.500 ευρώ και μάλιστα συνοδεύεται από πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων 6 αερόσακους, σύστημα ελέγχου ευστάθειας ESP, αυτόματο κλιματισμό, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, αυτόματα φώτα, ζάντες αλουμινίου 16’’, οθόνη αφής με συνδεσιμότητα Android Auto, Apple CarPlay και Mirrorlink, με σύστημα πλοήγησης και με κάμερα οπισθοπορείας, cruise control, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος DCBS (Dual Camera Brake Support) και ράγες οροφής. Τελευταίο αλλά σημαντικό για την ασφάλεια: το Ignis με τον παραπάνω εξοπλισμό ασφάλειας βαθμολογήθηκε με την κορυφαία επίδοση των 5 αστέρων στα crash tests του Euro NCAP.

συμπέρασμα

Σβέλτο, προσιτό, οικονομικό, πρακτικό, ασφαλές, πλούσια εξοπλισμένο και μοντέρνο σε εμφάνιση, το Ignis έχει πάρα πολλούς τρόπους για να σε κερδίσει. Συνολικά είναι ένα πολύ ευχάριστο μικρό SUV που σε κάνει να νιώθεις νεότερος και δραστήριος. Στη συγκεκριμένη έκδοση, ο συνδυασμός τετρακίνησης και υβριδικής τεχνολογίας το κάνει απλώς μοναδικό.


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ, ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

  • Suzuki Ignis ALLGRIP
    CATEGORYSuzuki Ignis ALLGRIP
  • Suzuki Ignis 2017 -  Ignite Your Senses
    CATEGORYSuzuki Ignis 2017 - Ignite Your Senses
  • Suzuki Ignis off road
    CATEGORYSuzuki Ignis off road
POLL

Κάθε πότε κάνετε σέρβις στο αυτοκίνητό σας;

  • Όποτε προβλέπει ο κατασκευαστής
  • Μία φορά το χρόνο τουλάχιστον
  • Πριν κάνω μεγάλο ταξίδι
  • Πριν το πουλήσω
  • Σέρβις;
magazine53

GOCAR Magazine #53

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID