ΔΟΚΙΜΗ: Renault Clio 1.5 dCi 110 PS

Το Clio υιοθετεί την ισχυρή έκδοση του 1.5 dCi με τους 110 ίππους και προσφέρει ένα ολοκληρωμένο πακέτο και άκρως ελκυστικό

  • -
  • -
Ισχύς110 PS
Ροπή260 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,2 sec
Κατανάλωση μ.κ.3,5 lt/100km
Εκπομπές CO290 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Η ισχυρότερη έκδοση diesel του μικρού Clio συνδυάζει επιδόσεις με χαμηλή κατανάλωση, διαθέτωντας παράλληλα το ολοκληρωμένου πακέτο που γνωρίζουμε από το γαλλικό supermini. Στην ανανεωμένη του γενιά παραμένει ελκυστικό στο μάτι και στο δρόμο και στη συγκεκριμένη έκδοση σβέλτο και οικονομικό. 


Οι Γάλλοι όπως φαίνεται έχουν βρει τη συνταγή για τη δημιουργία ενός ελκυστικού supermini. Σίγουρα σημαντικό ρόλο σε αυτό διαδραματίζουν και τα υλικά πρώτης διαλογής που χρησιμοποιεί, όπως στην περίπτωσή του μοντέλου δοκιμής μας αποτελεί ο diesel κινητήρας 1.5 dCi. Στην ισχυρότερη μορφή του, με τους 110 ίππους δεν στέκεται μόνο στην οικονομία καυσίμου, περνώντας στα λημέρια των κινητήρων βενζίνης και προσφέροντας αξιόλογες επιδόσεις.

Εμφάνιση…

Στην ανανεωμένη γενιά του το Clio δεν άλλαξε δραματικά σε αισθητική, με τους Γάλλους να περιορίζονται σε επιμέρους βελτιώσεις, προκειμένου να τονώσουν το ήδη έντονο ενδιαφέρον των αγοραστών. Ωστόσο, το Clio ήταν ελκυστικό και παραμένει και σήμερα φρέσκο στο μάτι, ακόμα και απέναντι στον πιο νέο ανταγωνισμό. Τα φωτιστικά LED με τις τροποποιήσεις στους προφυλακτήρες, τη νέα γκάμα τροχών ελαφρού κράματος. Αναβάθμιση έχει γίνει και στο εσωτερικό και πιο συγκεκριμένα στα υλικά κατασκευής, με χρήση μαλακών πλαστικών στο πάνω μέρος του ταμπλό προκειμένου να βελτιωθεί η εικόνα και η απτή ποιότητα.

Τα καταφέρνει μια χαρά σε αυτό τον τομέα το Clio που σε κερδίζει με την εικόνα του, αφήνοντας ένα παράπονο στον τομέα της πρακτικότητας της καμπίνας. Ρηχές ποτηροθήκες με μικρή διάμετρο ενδεχομένως να μην καταφέρουν να φιλοξενήσουν τα μεγαλύτερα ποτήρια, ενώ και οι μικρές «τσέπες» στις πόρτες χωράνε οριακά τα μικροπράγματα της καθημερινότητάς σου. Ο οδηγός κάθεται καλά πίσω από το τιμόνι με τις πολλαπλές ρυθμίσεις και θα βρει εύκολα τη θέση που τον βολεύει, αφήνοντας αρκετό χώρο και για τους πίσω. Οι τελευταίοι αν έχουν ύψος πάνω από το μέσο όρο θα έρθουν σε πιο στενή επαφή με την κυρτή οροφή. Από την άλλη ο βαθύς χώρος αποσκευών με όγκο 300 λίτρα ικανοποιεί, ενώ αν αναδιπλώσεις τις πλάτες των πίσω καθισμάτων τότε διευρύνεται στα 1.147 λίτρα.

Στην κεντρική κονσόλα συναντάμε όμορφες ξεχωριστές γαλλικές πινελιές, με λάκα piano black να προσδίδει κύρος και η ιδιαίτερη σχεδίαση του πίνακα οργάνων με την ψηφιακή ένδειξη της ταχύτητας και τα χειριστήρια του κλιματισμού να αποτελούν όμορφες λεπτομέρειες. Πιο πάνω η οθόνη αφής επτά ιντσών με σύστημα R-LINK Evolution ή Media Nav Evolution στην ανώτερη εξοπλιστικά έκδοση Dynamic κεντρίζει το βλέμμα. Μέσα από αυτό έχεις πρόσβαση στις λειτουργίες του αυτοκινήτου, τις πληροφορίες, το τηλέφωνο, τα πολυμέσα και το σύστημα πλοήγησης. Πλούσιο μενού, με σχετικά εύκολη πρόσβαση στις επιμέρους λειτουργίες, ενώ, για τους πιο παραδοσιακούς ευκολότερη κάνουν την κατάσταση όσον αφορά τον έλεγχο του ηχοσυστήματος τα γνωστά χειριστήρια της Renault στην κολόνα του τιμονιού. Στις ευκολίες προσθέστε και το keyless entry με την αυτόματη λειτουργία κλειδώματος κατά την απομάκρυνση από το αυτοκίνητο.

… και ουσία

Εκεί που εστιάζεται η διαφορά της συγκεκριμένης έκδοσης είναι στον κινητήρα. Γνωστός για την ποιότητά του, ο 1.5 dCi πετρελαίου, στην κορυφαία του εκδοχή αποδίδει 110 ίππους και 260 Nm ροπής, διαθέσιμα από τις 1.750 rpm. Χορταστικές τιμές, που στην πραγματικότητα επιβεβαιώνονται και με το παραπάνω, αφού η αίσθηση επιτάχυνση είναι έντονη, με το τράβηγμα να ξεκινά από χαμηλά. Το εύρος στροφών είναι μικρό όπως σε όλους τους diesel, αλλά ο 1.5 dCi ανεβαίνει εύκολα, χωρίς να λαχανιάζει, μέχρι το όριο περιστροφής του, αποδίδοντας τη μέγιστη τιμή ισχύος του στις 4.000 rpm. Ο χαρακτηριστικός θόρυβος που συνοδεύει τους diesel δεν περνάει στην καμπίνα, αφήνοντας οδηγός και επιβάτες ξεκούραστους στα καλά μονωμένο εσωτερικό του Clio.

Το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων διακρίνεται για την καλή κλιμάκωση και την ακρίβειά του. Θετικό αυτό, αφού η δύναμη του κινητήρα σε συνδυασμό με το μικρό εύρος στροφών λειτουργίας του θα σε υποχρεώσουν υπό μία έννοια να καταφεύγεις συχνά στη χρήση του αν αποφασίσεις να κινηθείς σβέλτα. Κάτι που εξάλλου το Clio 1.5 dCi κάνει με χαρακτηριστική ευκολία και μάλιστα με απολαυστικό τρόπο. Οι επιδόσεις δεν κόβουν την ανάσα, με τα 11,2 sec που ανακοινώνει ο κατασκευαστής για το 0-100 km/h όμως να μοιάζει μάλλον απαισιόδοξη τιμή, αν εστιάσεις στην αίσθηση που σου δίνει, αφού δείχνει να μπορεί ακόμα καλύτερα. Η μέγιστη ταχύτητα αγγίζει τα 194 km/h, ενώ η μέση εργοστασιακή κατανάλωση είναι 3,5 lt/100 km.

Στην πράξη και χωρίς ιδιαίτερη προσοχή, η κατανάλωση μένει, όπως διαπιστώσαμε κατά τη συμβίωσή μας με το Clio 1.5 dCi, στα 5,5 lt/100 km. Δίχως άλλο, τιμή άκρως ικανοποιητική για αυτοκίνητο της κατηγορίας του και με δεδομένο ότι το diesel Clio ζυγίζει 1.200 κιλά, δηλαδή περίπου 100 κιλά περισσότερα από το αδελφό βενζινοκίνητο τούρμπο 1.2 TCe που έχει αντίστοιχη τιμή κοντά στα 8 lt/100 km. Το τιμόνι με την ελαφριά αίσθηση στις χαμηλές ταχύτητες βοηθάει στους επιτόπιους ελιγμούς, ενώ όταν τα χιλιόμετρα ανέβουν, σφίγγει προσφέροντας πιο μεστή αίσθηση στα χέρια του οδηγού. Η ανάρτηση ακολουθεί τα γαλλικά πρότυπα, με σφιχτή σχετικά ρύθμιση, που όμως δεν κουράζει στην καθημερινότητα. Αντίθετα διακρίνεται για την ποιότητα κύλισης που προσφέρει και την άνεση που διατηρεί ακόμα και στις δύσκολες συνθήκες των κακών ελληνικών δρόμων, με εξαίρεση ελάχιστες περιπτώσεις.

γλυκά
  • Κινητήρας
  • Κατανάλωση
  • Επιδόσεις
  • Οδική συμπεριφορά
  • Άνεση
  • Ποιότητα κύλισης
  • Χώροι
ξινά
  • Χειρισμός συστήματος πολυμέσων
  • Ορατότητα πίσω
  • Ρηχές ποτηροθήκες

Από την άλλη και χωρίς καμία εξαίρεση τα φρένα στέκονται στο ύψος των περιστάσεων, με σωστή αίσθηση και απόδοση. Το Renault Clio 1.5 dCi προάγει ένα οικονομικό προφίλ, ενώ σε αυτή την κορυφαία εκδοχή του με τους 110 ίππους καταφέρνει να συνδυάζει και τις επιδόσεις ισορροπώντας ανάμεσα σε αυτά τα δύο. Κάτι ανάλογο που κάνει και όσον αφορά τον τρόπο που πατά και κινείται στο δρόμο. Η άνεση με την καλή ποιότητα κύλισης δεν θυσιάζονται σε καμία περίπτωση, όπως αρμόζει σε μια γαλλική κατασκευή, ενώ παράλληλα τα δυναμικά χαρακτηριστικά του μπορεί να μην αγγίζουν την κορυφή της κατηγορίας, αλλά θα ικανοποιήσουν σε μεγάλο βαθμό αυτόν που αναζητά κάτι παραπάνω από το supermini του. Σε κάθε περίπτωση μαζί του ταξιδεύεις με υψηλές ταχύτητες, γρήγορα, άνετα, ξεκούραστα και κυρίως οικονομικά.

συμπέρασμα

Με τον εξελιγμένο κινητήρα diesel των 1,5 λίτρων των 110 ίππων, το Clio αποτελεί μια πρωτοκλασάτη επιλογή στα supermini. Ελκυστικό όχι μόνο στο μάτι, αλλά και ως πακέτο, που περιλαμβάνει έναν κινητήρα διαμάντι που δεν κάνει εκπτώσεις σε κανένα τομέα, με κοφτερή οδική συμπεριφορά, αλλά και αξιόλογη στα γαλλικά πρότυπα ποιότητα κύλισης και άνεση. Δεν του λείπουν οι χώροι, ούτε η τεχνολογία, με την τιμή του να είναι το μόνο… αγκάθι το οποίο αντισταθμίζεται με όσα προσφέρει σε όλα τα επίπεδα. 

 

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...