ΔΟΚΙΜΗ: Kia Stonic 1.6 CRDi diesel

Το κόμπακτ crossover της Kia έρχεται με όρεξη να πρωταγωνιστήσει στα B-SUV, προτάσσοντας το νεανικό στυλ και τον σπορ του χαρακτήρα

  • -
  • -
Ισχύς115 PS
Ροπή280 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,9 sec
Μέση κατανάλωση4,0 lt/100km
Εκπομπές CO2106 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Μια από τις κατηγορίες που πουλάνε σαν ζεστό ψωμί στην Ευρώπη είναι αυτή των B-SUV. Των SUV δηλαδή με μέγεθος αντίστοιχο των σουπερμίνι που ουσιαστικά εξαφάνισαν τα μικρά MPV και προσελκύουν αγοραστές από διάφορες κατηγορίες, ακόμη και από τα μεγαλύτερα μικρομεσαία χάτσμπακ. Η Kia  μπαίνει δυναμικά στο συγκεκριμένο segment με το Stonic, ένα από τα 6 καινούρια μοντέλα που παρουσίασε η μάρκα το 2017.

Στο Stonic θα βρεις όλα εκείνα τα στοιχεία που προσδίδουν στα αυτοκίνητα της Kia νεανικό αέρα και ολοκληρωμένο χαρακτήρα: ξεχωριστή εμφάνιση, προσεγμένη κατασκευή, ευχάριστο οδηγικό χαρακτήρα και πλούσιο εξοπλισμό σε προσιτή τιμή. Από την πρώτη κιόλας ματιά που θα ρίξεις στο μήκους 4,14 m B-SUV της Kia, θα εκτιμήσεις τη δυναμική του αισθητική. Η χαρακτηριστική μάσκα εμπρός που θυμίζει μύτη τίγρης, οι κοντοί πρόβολοι, το έντονο ανάγλυφο στο πλάι, το χαμηλό αμάξωμα και οι πίσω κολόνες που ενώνονται θυμίζοντας οροφή targa, είναι στοιχεία που δίνουν σπορ αύρα στο αμάξωμα. Την ίδια στιγμή οι τονισμένοι ώμοι, οι ποδιές και τα άβαφα προστατευτικά πλαστικά σε θόλους και μασπιέ κλείνουν το μάτι στη light περιπέτεια.


Ένα ακόμη χαρακτηριστικό του είναι οι πολλοί διαθέσιμοι τρόποι για να το προσαρμόσεις στο προσωπικό σου γούστο. Το Stonic είναι το μοντέλο της Kia με τις μεγαλύτερες δυνατότητες εξατομίκευσης: 9 χρώματα αμαξώματος και άλλα 5 για την οροφή ανεβάζουν τους συνολικούς συνδυασμούς στους 20. Αντίστοιχα, για το εσωτερικό υπάρχουν τα πακέτα Grey, Orange και Green με συνδυασμούς υφάσματος - συνθετικού δέρματος και διχρωμία σε σκούρο και ανοιχτό γκρι, καθώς και το πακέτο Bronze με σαλόνι από διάτρητο συνθετικό μαύρο δέρμα.

Σχεδιαστικά η καμπίνα έχει νεανικό και μοντέρνο στυλ, τα υλικά είναι σκληρά αλλά ποιοτικά και σωστά συναρμολογημένα και η εργονομία είναι αψεγάδιαστη. Το ταμπλό έχει μια μικρή κλίση προς τον οδηγό και στο κέντρο του δεσπόζει η ‘αιωρούμενη’ οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων HMI. Έχει διαγώνιο 7’’ και φροντίζει για ενημέρωση, ψυχαγωγία και συνδεσιμότητα με smartphones μέσω Apple CarPlay (για iPhone 5 ή νεότερο) και Android Auto.


Έτσι, μπορείς να χρησιμοποιείς πλοήγηση μέσω Apple Maps ή Google Maps, διάφορες εφαρμογές εν κινήσει ή να ακούς τη μουσική σου.

Kia Connected Services

Όταν εξοπλίζεται με δορυφορική πλοήγηση (κόστος 400€), το Stonic είναι διαθέσιμο και με τις υπηρεσίες Kia Connected Services by TomTom. Το προαιρετικά διαθέσιμο πακέτο συνδεσιμότητας περιλαμβάνει ειδοποιήσεις κυκλοφορίας, ενημέρωση για σημεία ύπαρξης καμερών ελέγχου ταχύτητας στη διαδρομή, σημεία ενδιαφέροντος και δελτία καιρού. Οι υπηρεσίες Kia Connected Services διατίθενται δωρεάν για 7 χρόνια μετά την αγορά του αυτοκινήτου.

Ο έλεγχος της οθόνης γίνεται και μέσω φωνητικών εντολών, ενώ προαιρετικά μπορεί να εξοπλιστεί με σύστημα πλοήγησης (400 €) και DAB ψηφιακό ραδιόφωνο. Μια θύρα USB στη κεντρική κονσόλα επιτρέπει τη σύνδεση και φόρτιση συσκευών mobile, ενώ διαθέσιμη είναι μια ακόμη θύρα USB για τους πίσω επιβάτες.

Χωροταξικά, το μεταξόνιο των 2.580 mm εξασφαλίζει άνεση για τέσσερις ενήλικες, ενώ τα 352 λίτρα του χώρου αποσκευών ικανοποιούν τις ανάγκες μιας μικρής οικογένειας. Και αν χρειαστεί, ο χώρος φτάνει στα 1.155 λίτρα με την ανάκληση του πίσω καθίσματος. Μόνη παρατήρηση το ψηλό κατώφλι. Στα συν και οι πολλές και πρακτικές θήκες της καμπίνας, όπως το ραφάκι στην κονσόλα που χωρά όλα τα σύγχρονα μεγάλα smartphones (iPhone X, Galaxy Note 8 κλπ), οι τσέπες στις πόρτες που φιλοξενούν φιάλες 1,5 λίτρου και ο χώρος 3,3 λίτρων κάτω από το συρόμενο υποβραχιόνιο.

Από την ευρεία γκάμα κινητήρων του μικρού crossover ένας μόνο καίει πετρέλαιο και είναι αυτός που κινεί το συγκεκριμένο λευκό Stonic που δοκιμάζουμε. Ο 1.600άρης diesel έχει απόδοση 110 ίππους και 260 Nm ροπής και συνδυάζεται με κιβώτιο 6 σχέσεων με κοντή κλιμάκωση. Ακούγεται αρκετά αλλά διακρίνεται για την προθυμία του να ανταποκριθεί από χαμηλά στο πάτημα του γκαζιού και τη ζωντάνια του στις μεσαίες στροφές που χαρίζει πολύ καλές επιδόσεις. Είναι αξιοσημείωτο ότι τραβάει από τις 1.000 rpm ακόμη και με 6η σχέση χωρίς να σκορτσάρει και γενικά νιώθεις πως το Stonic 1.6 CRDi είναι αισθητά ταχύτερο από αυτό που δηλώνουν τα επίσημα εργοστασιακά νούμερα (0-100 km/h σε 11,3 sec, τελική ταχύτητα 175 km/h). Παράλληλα αποδεικνύεται και λιτοδίαιτο σε καύσιμο, με τη μέση τιμή της δοκιμής μας να κυμαίνεται στα 6,5 lt/100 km (εργοστασιακή τιμή: 4,2 lt/100 km).


Τις επιδόσεις υποστηρίζει το σφιχτό στήσιμο της ανάρτησης, που αποτελείται από γόνατα MacPherson εμπρός και ημιάκαπτο άξονα πίσω και διαθέτει ειδικά αμορτισέρ με υδραυλικά rebound stoppers που μειώνουν τις τάσεις πλεύσης. Σε συνδυασμό με το καλό τιμόνι, το Stonic είναι απολαυστικό και εύστοχο στις εντολές που του δίνεις, δίνοντάς σου αυτοπεποίθηση να οδηγείς επιθετικά και να διατηρείς την ταχύτητά σου μέσα στη στροφή. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι ανεπαίσθητες και η πρόσφυση πολύ καλή, χάρη και στα Continental ContiPremiumContact5 διάστασης 205/55 R17. Σύμμαχός σου σε κάθε περίπτωση είναι και τα δυνατά φρένα (αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός - δίσκοι πίσω). Συνολικά, η άμεση οδική συμπεριφορά θυμίζει μικρό σπορ χάτσμπακ.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Απόδοση κινητήρα
  • Κατανάλωση καυσίμου
  • Εξοπλισμός
  • Πρακτικότητα
  • Τιμή
ξινά
  • Θορυβώδης κινητήρας
  • Άνεση ανάρτησης

Μακριά από την άσφαλτο, όντας αποκλειστικά προσθιοκίνητο και με μόνο εφόδιο την απόσταση των 183 mm από το έδαφος, το crossover της Kia δεν θα πει "όχι" σε βατούς χωματόδρομους αλλά δεν προορίζεται για ηρωισμούς και off road περιπέτειες. Το αντίτιμο πληρώνεται στην άνεση, καθώς η σφικτή ρύθμιση γίνεται αισθητή στις κακοτεχνίες και τις λακκούβες.

Για την ασφάλεια στην οδήγηση φροντίζουν το σύστημα ευστάθειας VSM και οι 6 αερόσακοι που είναι στάνταρ, καθώς και το προαιρετικό πακέτο ADAS που χρεώνεται 1.000 € και αξίζει να το επιλέξεις, καθώς περιλαμβάνει αυτόνομο φρενάρισμα (AEB), προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας (LDWS), προειδοποίηση μετωπικής σύγκρουσης (FCA), προειδοποίηση απόσπασης προσοχής (DAA) και αυτόματη εναλλαγή προβολέων (HBA). Βασική έκδοση με τον κινητήρα 1.6 CRDi είναι η EX Uptown που έχει πλούσιο εξοπλισμό με στάνταρ ηχοσύστημα - infotainment με οθόνη αφής 7’’, air-condition, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικούς καθρέπτες, αυτόματα φώτα, ζάντες αλουμινίου 17’’, ράγες οροφής και συναγερμό.

συμπέρασμα

Το Stonic είναι το σημαντικότερο νέο μοντέλο της Kia. Μπαίνει στην πιο απαιτητική κατηγορία της αγοράς, αυτή των κόμπακτ crossover και έχει τα φόντα να πρωταγωνιστήσει με κυριότερα όπλα του το μοντέρνο στυλ, τη δραστήρια οδική συμπεριφορά, τον πλούσιο εξοπλισμό αλλά και την 7ετή εργοστασιακή εγγύηση. Στην έκδοση με τον 1.600άρη diesel προσφέρει οικονομία και επιδόσεις που υποστηρίζουν τον σπορ προσανατολισμό του μοντέλου.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: ΠΡΩΤΗ ΟΔΗΓΗΣΗ ΤΟΥ KIA STONIC 1.2

 

Φωτογραφίες: Σπύρος Κανατάς

Kia Stonic 2017 Details

Kia Stonic - Live Every Moment

Kia Stonic - confident stylish and innovative

POLL

Τι θα αγόραζες σήμερα; Υβριδικό ή diesel;

  • Υβριδικό. Καλύτερη τεχνολογία, αντίστοιχη οικονομία
  • Diesel λόγω περισσότερων επιλογών
  • Δύσκολη επιλογή. Θέλει σκέψη...
66
GOCAR Magazine #66

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...