ΔΟΚΙΜΗ: Honda HR-V 1.5 i-VTEC

Με 130 ατμοσφαιρικούς ίππους, το βενζινοκίνητο ιαπωνικό SUV αψηφά τον υπερτροφοδοτούμενο ανταγωνισμό

  • -
  • -
Ισχύς130 PS
Ροπή155 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,7 sec
Κατανάλωση μ.κ.5,6 lt/100km
Εκπομπές CO2130 gr/km
Euro NCAP

Το Honda HR-V με τον 1.600άρη diesel των 120 ίππων μας έχει αφήσει εξαιρετικές εντυπώσεις. Για τους λάτρεις όμως των κόμπακτ SUV που δεν θέλουν να περάσουν το σκαλοπάτι των 25.000 ευρώ, η επιλογή στη γκάμα του ιαπωνικού μοντέλου έχει βενζινοκίνητο προσανατολισμό. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει πως θα πρέπει να συμβιβαστούν ιδιαίτερα, είτε σε απόδοση είτε σε οικονομία.

Ο ατμοσφαιρικός 1.500άρης i-VTEC αποδίδει 130 ίππους και 155 Nm ροπής και υπόσχεται καλές επιδόσεις (0-100 km/h σε 10,7 sec, τελική ταχύτητα 192 km/h) και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου (5,6 lt/100 km). 

HR-V 1.5 CVT - Το αυτόματο

Το βενζινοκίνητο HR-V διατίθεται και με κιβώτιο CVT που προσομοιώνει 7 σχέσεις για χειροκίνητες αλλαγές και έχει βελτιωμένη λειτουργία χάρη στο Early Downshift During Braking που αυξάνει τις στροφές του μοτέρ αυτόματα για να βοηθήσει στο φρενάρισμα και το Fast Off που μετρά πόσο γρήγορα ο οδηγός αφήνει το γκάζι και πατά φρένο, π.χ. διακόπτοντας μια προσπέραση την τελευταία στιγμή λόγω ξαφνικού εμποδίου. Το σύστημα διατηρεί σταθερές τις στροφές του κινητήρα για να ενεργοποιήσει το φρένο του κινητήρα αλλά και για να προετοιμαστεί για την ολοκλήρωση της προσπέρασης. Στην πράξη, το CVT συνεργάζεται καλά με τον κινητήρα και προσφέρει άνεση και χαμηλή κατανάλωση (5,2 lt/100 km), αλλά όταν χρειαστείς επιδόσεις και σανιδώσεις το γκάζι κρατά συνεχώς ψηλά τις στροφές του μοτέρ και (συνεπώς) τον θόρυβό του. Το κόλπο είναι να πατάς αποφασιστικά το γκάζι στην επιτάχυνση και να το αφήνεις μετά, καθώς η ελαστικότητα του μοτέρ βοηθά στη διατήρηση της ταχύτητας.

Στην πράξη ο βενζινοκινητήρας αποδεικνύεται ελαστικός από πολύ χαμηλά. Είναι χαρακτηριστικό πως τραβάει ακόμη και με 6η σχέση από τις 1.200 rpm μόλις. Και αν εκμεταλλεύεσαι το καλό σε αίσθηση χειροκίνητο κιβώτιο, μπορείς εύκολα να δεις κάτω από 7 lt/100 km μέση κατανάλωση στο trip computer. Είναι χαρακτηριστικό πως οδηγώντας το HR-V 1.5 i-VTEC χαλαρά έως και πολύ γρήγορα σε πόλη, επαρχία και αυτοκινητόδρομο, καταγράψαμε τιμές από 6,5 μέχρι 8,5 lt/100 km. Αν θες πάντως να κινηθείς γρήγορα, χρειάζεται αποφασιστικό σανίδωμα του γκαζιού, κάτι που σε αποζημιώνει με έναν υπέροχο σπορ ήχο βγαλμένο από τα παλιά VTEC! 
Οδηγικά, το βενζινοκίνητο HR-V δεν διαφέρει από το diesel έχοντας σπορ προσανατολισμό, για τα δεδομένα της κατηγορίας πάντα. Η ανάρτηση ελέγχει εντυπωσιακά καλά τις κινήσεις του αμαξώματος, οι τροχοί αντιστέκονται σθεναρά στην απώλεια πρόσφυσης, οι κλίσεις είναι περιορισμένες, το πάτημα γερό και το στάνταρ ESP επεμβαίνει διακριτικότατα, μόνο όπου και όσο χρειάζεται. Στα θετικά και τα δυνατά φρένα, ενώ σε κάθε περίπτωση σύμμαχοι του οδηγού είναι οι τεχνολογίες που κάνουν την οδήγηση ευκολότερη και ασφαλέστερη, όπως το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος City-Brake Active.

Η ανάρτηση (γόνατα Μακφέρσον εμπρός και ημιάκαμπτος άξονας πίσω) εκτός από αποτελεσματικότητα, προσφέρει ακόμη πολύ υψηλό επίπεδο άνεσης και ποιοτική κύλιση. Εκτός δρόμου, με όχι ιδιαίτερα μεγάλη απόσταση από το έδαφος, χωρίς τετρακίνηση και με ασφάλτινα ελαστικά, το HR-V δεν είναι για πολλά. Θα κινηθεί πάντως με άνεση σε βατούς χωματόδρομους, χωρίς θορύβους από την ανάρτηση ή κραδασμούς στο τιμόνι.

 

Ντιζαϊνάτο και πρακτικό

Το HR-V ξεχωρίζει σχεδιαστικά, τόσο εξωτερικά όσο και στο εσωτερικό όπου η αίσθηση που αποκομίζεις είναι αυτή ενός μεγαλύτερου αυτοκινήτου: πολύ ευρύχωρο, με premium αέρα και προσοχή στη λεπτομέρεια. Βολεύεσαι γρήγορα στη σωστή θέση οδήγησης και εκτιμάς την άψογη εργονομία, την καλή ορατότητα και τον εντυπωσιακό πίνακα οργάνων εμπρός σου. Στο ταμπλό δεσπόζει η 7-ιντση οθόνη αφής του Honda Connect που φροντίζει για την απαιτούμενη συνδεσιμότητα, πληροφόρηση, πλοήγηση και ψυχαγωγία. Χρειάζεται πάντως εξοικείωση στην περιήγηση του μενού. Πιο χαμηλά, η οθόνη του συστήματος κλιματισμού - αφής και αυτή - μαζί με την υπερυψωμένη κεντρική κονσόλα με piano black επένδυση, ολοκληρώνουν την ιδιαίτερα ευχάριστη, hi-tech αίσθηση που αποπνέει η καμπίνα. Προσεγμένη είναι και η ποιότητα κατασκευής με μαλακό υλικό στο εμπρός μέρος του ταμπλό, σκληρό στο επάνω τμήμα του, μαλακό ύφασμα στις πόρτες και άπταιστη συναρμογή.

Τέσσερις ενήλικες απολαμβάνουν άφθονο χώρο για το κεφάλι και τα γόνατα και μόνο ο πέμπτος θα δυσκολευτεί λίγο με το σκληρό κέντρο του πίσω καθίσματος. Κορυφαία πρακτικότητα χαρίζουν τα Magic Seats. Δίνουν αξεπέραστες δυνατότητες διαμόρφωσης της καμπίνας για μεταφορά φορτίων με μεγάλο όγκο, μάκρος ή ύψος. Επιτρέπει στο καθένα από τα διαιρούμενα (60:40) πίσω καθίσματα να αναδιπλωθεί ή να ανασηκωθεί με οποιονδήποτε από τους παρακάτω τρόπους:

Hi-Tech ασφάλεια

Η έκδοση Elegance, επιπλέον των City-Brake Active, VSA και Hill Start Assist, εξοπλίζεται με ηλεκτρονικά συστήματα που βοηθούν στην αποφυγή ατυχημάτων, όπως τα: Forward Collision Warning (Προειδοποίηση μετωπικής σύγκρουσης), Traffic Sign Recognition (Αναγνώριση Πινακίδων Κυκλοφορίας), Intelligent Speed Limiter (Έξυπνος περιοριστής ταχύτητας), Lane Departure Warning (Προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας) και High-beam Support (Υποστήριξης προβολέων). 

  • Utility mode: η πλάτη του πίσω καθίσματος αναδιπλώνεται προς τα εμπρός καθώς η έδρα χαμηλώνει την περιοχή των ποδιών των πίσω επιβατών, δημιουργώντας ένα εντελώς επίπεδο χώρο φόρτωσης μέγιστου μήκους 1.845 mm.
  • Tall mode: το έδρανο των πίσω καθισμάτων ανασηκώνεται και κλειδώνει σε κάθετη θέση, δημιουργώντας χώρο 1.240 mm από το πάτωμα μέχρι την οροφή, για την τοποθέτηση ψηλών αντικειμένων πίσω από τα εμπρός καθίσματα.
  • Long mode: η πλάτη του καθίσματος του συνοδηγού αναδιπλώνεται προς τα πίσω σε οριζόντια θέση, ενώ η πλάτη των πίσω καθισμάτων αναδιπλώνεται προς τα εμπρός, δημιουργώντας ένα ‘τούνελ’ για τη μεταφορά αντικειμένων μήκους μέχρι 2.445 mm.

Τέλος, η κλίση της πλάτης του πίσω καθίσματος ρυθμίζεται σε δύο θέσεις. Μεγάλη είναι και η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ, στα 453 λίτρα με τα καθίσματα στη θέση τους (1.533 λίτρα με αναδιπλωμένα καθίσματα), ενώ διακρίνεται ακόμη για το εύκολα εκμεταλλεύσιμο σχήμα και το χαμηλό του κατώφλι.

Όπως είπαμε και στην αρχή, το πλεονέκτημα του βενζινοκίνητου HR-V έναντι του diesel είναι στην τιμή που στη βασική έκδοση Comfort είναι στα 22.325 ευρώ. Συνοδεύεται μάλιστα από στάνταρ μεταλλικό χρώμα και ένα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων 6 αερόσακους, σύστημα ελέγχου της ευστάθειας VSA, ζάντες αλουμινίου 16’’, αυτόματο κλιματισμό, ράδιο-CD με Bluetooth/USB/AUX, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, cruise control, αυτόματα φώτα, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες, ηλεκτρικό χειρόφρενο, Hill Start Assist και σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος CTBA.

συμπέρασμα

Το βενζινοκίνητο HR-V είναι πολύ ευχάριστο για να ζεις μαζί του. Διατηρεί τη σχεδιαστική του γοητεία στο πέρασμα του χρόνου, είναι ποιοτικά φτιαγμένο, εξαιρετικά ευρύχωρο και πρακτικό, ευχάριστο στην οδήγηση και οικονομικό στη χρήση. Έχει δηλαδή ό,τι χρειάζεσαι από ένα σύγχρονο κόμπακτ SUV.


VIDEOS

Honda HR-V - The perfect fit garage

Honda HR-V 2015 - Stepping

GOCAR TEST - Honda HR-V 1.6 i-DTEC

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...