ΔΟΚΙΜΗ: Mercedes-Benz X 250d 4MATIC Auto

Η X-Class κάνει εντυπωσιακή είσοδο στην κατηγορία των pick-up με ποιότητα, άνεση και ασφάλεια επιπέδου Mercedes-Benz

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Το πρώτο pick-up της Mercedes-Benz έρχεται στην κατηγορία του ενός τόνου χρησιμοποιώντας ως βάση το Nissan Navara και με σκοπό να προσελκύσει στους δραστήριους ανθρώπους, επαγγελματίες ή μη.

Ένα pick-up από μια premium μάρκα όπως η Mercedes-Benz, είναι δίχως αμφιβολία μια πολύ εντυπωσιακή είδηση. Από την άλλη, η Mercedes-Benz έχει μακρά παράδοση στα επαγγελματικά οχήματα. Με δεδομένη λοιπόν την επιτυχημένη συνεργασία με τον όμιλο Renault-Nissan και τη ύπαρξη μιας εξαιρετικής βάσης όπως το Navara, τι πιο λογικό από την εξέλιξη του πρώτου premium pick-up που φέρνει τις αξίες της μάρκας από τη Στουτγάρδη στη σκληροτράχηλη κατηγορία;

Εγένετο X-Class λοιπόν, ένα νέο είδος Mercedes-Benz. Το διπλοκάμπινο μεσαίο pick up ενός τόνου έχει μήκος 5,34 m, πλάτος 1,92 m και ύψος 1,82 m, εντυπωσιάζοντας με τις πληθωρικές διαστάσεις και την επιβλητική του όψη. Αν το δεις στον καθρέπτη σου να σε ακολουθεί, έχεις την αίσθηση πως είναι κάποιο καινούριο SUV της γερμανικής μάρκας, αφού μάσκα, φώτα, προφυλακτήρας και καπό παραπέμπουν εμφανισιακά στις Mercedes-Benz αυτής της κατηγορίας. Στο πλάι ξεχωρίζουν οι τονισμένοι θόλοι των τροχών, ενώ πίσω είναι πιο απλά τα πράγματα με τα κάθετα φωτιστικά σώματα και το αστέρι της φίρμας στην πόρτα να τραβούν τα βλέμματα. Το μυώδες σύνολο ενστερνίζεται πλήρως τις σχεδιαστικές αρχές της εταιρίας και σε κερδίζει με την κομψότητα και το δυναμισμό που εκπέμπει.



Στο εσωτερικό η σφραγίδα Mercedes-Benz είναι το ίδιο έντονη, τόσο αισθητικά όσο και σε ποιοτικό επίπεδο. Πίσω θα βολευτούν ακόμη και τρεις ενήλικες με μόνη παρατήρηση το ψηλό πάτωμα που δυσκολεύει ελαφρώς το μπες-βγες, συγκριτικά πάντα με ένα επιβατικό SUV. Εμπρός η εικόνα σε κερδίζει από την πρώτη στιγμή, με στοιχεία όπως οι αεραγωγοί, η οθόνη και το touchpad να παραπέμπουν ευθέως σε πιο ακριβά μοντέλα της μάρκας. Η απομίμηση ξύλου στο ταμπλό δείχνει ποιοτική και τα υλικά είναι μαλακά στο μεγαλύτερο μέρος της καμπίνας. Η μόνη παρατήρηση αφορά το σκληρό πλαστικό στο μέσο τμήμα του ταμπλό, που φαίνεται λίγο άχαρο επειδή είναι άδειο, δεν υπάρχει δηλαδή κανένας διακόπτης ή ένδειξη. Στον αντίποδα, ο πίνακας οργάνων με την έγχρωμη οθόνη 5,5’’ στο κέντρο είναι πολύ οικείος σε κάποιον που οδηγεί οποιαδήποτε σύγχρονη Mercedes-Benz, προσφέροντας μπόλικη πληροφορία και συμβάλλοντας στο συνολικά ευχάριστο περιβάλλον της X-Class.

Τα παραπάνω ισχύουν κυρίως για την κορυφαία έκδοση Power της δοκιμής μας, που δίνει έμφαση στο lifestyle και συνοδεύεται από πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας με στάνταρ στοιχεία όπως οι 7 αερόσακοι (μετωπικοί, πλευρικοί, οροφής και γονάτων οδηγού), ESP, το infotainment με οθόνη 7’’, τα ηλεκτρικά καθίσματα εμπρός, το cruise control, οι ζάντες αλουμινίου 18’’, το αυτόματο φρενάρισμα Active Brake Assist, η αναγνώριση οδικών σημάτων Traffic Sign Assist, η υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας Lane Keeping Assist, η κλήση έκτακτης ανάγκης και όλες οι κλασικές ηλεκτρικές ευκολίες. Οι άλλες δύο γραμμές εξοπλισμού είναι η βασική Pure και η μεσαία Progressive, ενώ ο μακρύς κατάλογος των extra περιλαμβάνει κομφόρ όπως κάμερες 360ο και οπισθοπορείας, θερμαινόμενα καθίσματα, δερμάτινες επενδύσεις, σύστημα πλοήγησης, τροχούς 19’’, πίσω ηλεκτρικά ανοιγόμενο παράθυρο και αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων 7G-Tronic.

Το τελευταίο δίνει το παρών και στην X 250d της δοκιμής μας, συνδυαζόμενο με τετρακίνηση 4MATIC και τον πετρελαιοκινητήρα των 2,3 λίτρων που με τη βοήθεια διπλού τούρμπο αποδίδει 190 ίππους στις 3.750 rpm και 450 Nm ροπής, διαθέσιμα από τις 1.500 μέχρι τις 2.500 rpm - υπάρχει και η “μικρότερη” Χ 220d με 163 PS και 403 Nm. Στο πάτημα του γκαζιού νιώθεις στιγμιαία την αδράνεια του μεγάλου βάρους (2,2 τόνοι είναι αυτοί), αλλά στη συνέχεια η επιτάχυνση έρχεται με γραμμικό και σβέλτο ρυθμό. Οι επιδόσεις είναι ζωηρές, πάντα για τα δεδομένα της κατηγορίας, με το 0-100 km/h να ολοκληρώνεται σε 11,8 sec και την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 175 km/h – αν και, ως γνωστόν, η νομοθεσία απαγορεύει τέτοιες ταχύτητες για αυτοκίνητα του είδους. Άλλωστε, αν κυνηγάς τις επιδόσεις ανεβαίνει αντίστοιχα και η κατανάλωση, αρκετά πιο πάνω από τα 7,9 lt/100 km που ανακοινώνει ο κατασκευαστής ως μέσο όρο. Στα θετικά και το κιβώτιο που πραγματοποιεί εξαιρετικά ομαλές αλλαγές, τόσο στην αυτόματη όσο και στη χειροκίνητη λειτουργία, χωρίς να υστερεί ιδιαίτερα σε σβελτάδα.

Οδηγικά, η X 250d πλησιάζει αρκετά τη συμπεριφορά των SUV. Μόλις συνηθίσεις τη μέτρια αίσθηση του τιμονιού εκτιμάς το καλό κράτημα, την ευελιξία, τις περιορισμένες κλίσεις του αμαξώματος και την ασφάλεια που εμπνέουν το στιβαρό πλαίσιο και τα ηλεκτρονικά βοηθήματα. Αν πάλι το πιέσεις υπερβολικά έχεις να αντιμετωπίσεις κατά βάση υποστροφή, μιας και η ουρά σπάνια δείχνει τάσεις αποσταθεροποίησης. Ταυτόχρονα, η ανάρτηση προσφέρει υψηλό επίπεδο άνεσης και σε συνδυασμό με την καλή ηχομόνωση της καμπίνας εξασφαλίζει ξεκούραστη κάλυψη μικρών και μεγάλων αποστάσεων. Αξιοσημείωτο επίσης το γεγονός πως, παρά το πλαίσιο τύπου σκάλας, οι ταλαντώσεις και οι αναπηδήσεις από το αμάξωμα είναι σχεδόν ανύπαρκτες. Τα εύσημα ανήκουν σε μεγάλο ποσοστό στην πίσω ανάρτηση πολλαπλών (5) συνδέσμων. Δίχως περιστροφές, σε ποιότητα κύλισης αυτή είναι η Mercedes-Benz των pick-up!

γλυκά
  • Σχεδίαση μέσα-έξω
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Εξοπλισμός άνεσης & ασφάλειας
  • Απόδοση κινητήρα
  • Δυνατότητες off-road
  • Χώρος φόρτωσης
  • Ποικιλία χρήσιμων αξεσουάρ
ξινά
  • Αίσθηση τιμονιού
  • Ορατότητα προς τα πίσω

Εκτός δρόμου, η X-Class αισθάνεται ακόμη καλύτερα! Η ανάρτηση ξεδιπλώνει τις μεγάλες της διαδρομές και προσφέρει καλό έλεγχο και άνεση, οι κραδασμοί στο τιμόνι λάμπουν δια της απουσίας τους και η τετρακίνηση προσφέρει αποτελεσματικότητα και σιγουριά σε κάθε είδους τερέν. Την τετρακίνηση την επιστρατεύεις όταν κι εφόσον τη χρειαστείς μέσω του περιστροφικού διακόπτη χαμηλά στην κεντρική κονσόλα επιλέγοντας το 4Η, ενώ για πιο δύσκολες καταστάσεις υπάρχει και η επιλογή 4LO για κοντές σχέσεις. Αν μάλιστα πάρεις και την βοήθεια του (προαιρετικού) ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού, του Hill Descent Control και του Hill Start Assist, σκαρφαλώνεις και κατεβαίνεις σε σημεία που ούτε καν το φαντάζεσαι πως θα μπορούσες! Βοηθούν φυσικά η απόσταση από το έδαφος (202 mm) και οι μεγάλες γωνίες προσέγγισης (29ο), ράμπας (20,4ο) και διαφυγής (24ο). Αν τέλος αναζητάς το παιχνίδι σε πατημένο χώμα, αφήνεις την κίνηση στους πίσω τροχούς και απενεργοποιείς το ESP για να απολαύσεις γλιστρήματα της ουράς - έχοντας πάντα στο νου τις πληθωρικές διαστάσεις και το τιμόνι που κάπως αργό για τέτοιες καταστάσεις.

Παρότι η X-Class δεν απευθύνεται τόσο σε όσους χρησιμοποιούν το pick-up τους αποκλειστικά ως εργαλείο, δεν θα φοβηθεί να κουβαλήσει μεγάλα φορτία. Έχει δυνατότητα φόρτωσης 1,1 τόνο και ρυμούλκησης 3,5 τόνους, ενώ ο ωφέλιμος χώρος στην καρότσα είναι σχεδόν τετράγωνος με μήκος 1.581 mm, πλάτος 1.560 mm (εκτός από τα σημεία στους θόλους που είναι 1.215 mm), ύψος 475 mm και χωράει μια παλέτα ευρωπαϊκών προδιαγραφών. Ευκολία στη φόρτωση προσφέρει η πόρτα που ανοίγει στα 815 mm από το έδαφος και ο φωτισμός του χώρου με LED που υπάρχουν ενσωματωμένα στο τρίτο stop, ενώ μια σειρά από αξεσουάρ όπως οι διάφορες επενδύσεις και τα καλύμματα του χώρου φόρτωσης, ο κοτσαδόρος, η κάμερα οπισθοπορείας που βοηθά στην ασφαλή προσέγγιση του φορτίου με την όπισθεν, το σύστημα διαχωρισμού της καρότσας και οι γάντζοι πρόσδεσης που σύρονται σε ράγες, κάνουν πιο εύκολη τη ζωή του επαγγελματία.

συμπέρασμα

Η X-Class είναι ένα νέο είδος, όχι μόνο στη γκάμα Mercedes-Benz, αλλά και στην κατηγορία των pickup. Αν και στην κορυφαία έκδοση Power κινείται σε πιο lifestyle μονοπάτια, ως εναλλακτικό SUV που υπόσχεται κορυφαίες ικανότητες off-road με ποιότητα, άνεση και ασφάλεια επιπέδου Mercedes-Benz, δεν διστάζει να χωθεί στις λάσπες και να γίνει πραγματικό εργαλείο για τον επαγγελματία. Αναμφίβολα, όλα τα σύγχρονα διπλοκάμπινα νιώθουν άνετα σε αλώνια και σαλόνια. Κάτι που κάνει με ευκολία και η X-Class, προσφέροντας παράλληλα το υψηλότερο γόητρο που εκπέμπει το αστέρι της Mercedes-Benz. Και για αρκετούς, αυτό μετράει πολύ.


Mercedes-Benz X 250d 4MATIC

Κινητήρας                         2.3 Turbodiesel

Ιπποδύναμη                     190 PS

Ροπή                                 450 Nm

Κιβώτιο                             αυτόματο 7 σχέσεων

0-100 km/h                        11,8 sec

Τελική ταχύτητα               175 km/h

Μέση κατανάλωση           7,9 lt/100 km

Εκπομπές CO2                 207 g/km

Τιμή                                   48.009 €

ΦΩΤΟ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

 

Mercedes-Benz X-Class- Pickup Meets Lifestyle – Trailer #2.

Mercedes-Benz X-Class official

HOT or NOT Mercedes-Benz X-Class

POLL

Τι περιμένετε για να αγοράσετε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Να υποχωρήσουν οι τιμές τους
  • Να αυξηθεί η αυτονομία τους
  • Να πληθύνουν οι δημόσιοι σταθμοί φόρτισης
69
GOCAR Magazine #69

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...