ΔΟΚΙΜΗ: Volkswagen Polo 1.0 TSI 95 PS

Η Volkswagen κάνει ένα ακόμη μεγάλο βήμα με το νέο Polo, αυξάνοντας τις διαστάσεις του, στοχεύοντας πλέον στην «πλήρη οικογένεια»

  • -
  • -
Ισχύς95 PS
Ροπή175 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,8 sec
Κατανάλωση μ.κ.4,6 lt/100km
Εκπομπές CO2104 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Το VW Polo μεγάλωσε σε διαστάσεις, ωρίμασε σε χαρακτήρα και έγινε παράλληλα πιο νεανικό κοιτώντας το εσωτερικό του. Ο τούρμπο 1.000άρης κινητήρας TSI με τους 95 ίππους είναι κάτω από το καπό, ενώ στο εσωτερικό της έκδοσης Beats θα βρεις ένα ηχοσύστημα που τα… σπάει. 


Παρουσιάστηκε το 1975 και από τότε έχει πουλήσει τον διόλου ευκαταφρόνητο αριθμό των 16.500.000 αυτοκινήτων! Όμως πλέον, το «τότε» Polo δεν έχει την παραμικρή σχέση με το αυτοκίνητο που γνωρίζουμε σήμερα. Έχοντας πάρει συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο ακόμη 8,1 cm σε μήκος, έxει ξεπεράσει, έστω και οριακά τα τέσσερα μέτρα (για την ακρίβεια 4,053 m), έχει φαρδύνει κατά 6,3 cm σε πλάτος, με το μεταξόνιο να έχει πάρει 9,4 cm φτάνοντας τα 2,54 m, ενώ και ο όγκος του χώρου αποσκευών αυξήθηκε 351 λίτρα! Επίσης, μετά από 42 χρόνια ζωής, είναι η πρώτη φορά που θα υπάρξει μόνο 5θυρη εκδοχή. Εξωτερικά το αυτοκίνητο δεν ακολουθεί πια στο 100% τη σχολή Golf, ισορροπώντας ευχάριστα μεταξύ του στιβαρού και του νεωτεριστικού.

Εσωτερικά έγινε μια προσπάθεια ώστε το νέο Polo να δείχνει πιο νεανικό. Η σχεδιαστική ομάδα της Volkswagen πήγε αρκετά βήματα παραπέρα περνώντας σε άλλο επίπεδο, ειδικά στις ανώτερες εκδόσεις. Άξια αναφοράς και μάλιστα με μεγάλα… γράμματα, είναι η τεχνολογία όπως αποτυπώνεται π.χ. στον προαιρετικό ψηφιακό πίνακα οργάνων των 10,25 ιντσών που για πρώτη φορά προσφέρεται σε αυτή την κατηγορία. Στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει μια ακόμη οθόνη αφής 8’’ που φροντίζει για ενημέρωση, συνδεσιμότητα και ψυχαγωγία. Στα παραπάνω σημειώστε και το δυνατό ηχοσύστημα της έκδοσης Beats που περιλαμβάνει 8-κάναλο ενισχυτή, 6 ηχεία και συνολική ισχύ 300 Watt και συνοδεύεται από σπορ καθίσματα με ύφασμα-δέρμα και διακοσμητικά στοιχεία στο αμάξωμα και το εσωτερικό.

Εξαιρετική και η γενικότερη ποιότητα που αποπνέει το Polo, όχι μόνο σε επίπεδο υλικών, αλλά και στη δουλειά που έχει γίνει στην όλη του αίσθηση που προσφέρει και η οποία είναι… μεταξένια. Κανένα άλλο αυτοκίνητο της κατηγορίας του (αλλά και κάποια μεγαλύτερα) δεν μπορεί να συγκριθεί με το Polo. Και να μην ξεχνάμε ότι οι νέες μεγαλύτερες διαστάσεις έχουν «φουσκώσει» και το εσωτερικό, το οποίο πλέον είναι από τα καλύτερα σε χώρους και ειδικά των πίσω επιβατών.

Ο 3κύλινδρος TSI των 999 cc αποδίδει 95 ίππους στις 3.500 rpm, αλλά θα πρέπει να ξεπεράσει τις 1.500 rpm για να αισθανθεί ζωηρός. Το βάρος έχει διατηρηθεί χαμηλά, στα 1.145 κιλά, με τον κινητήρα να τα διαχειρίζεται με χαρακτηριστική ευκολία, αν και θα θέλαμε μια έκτη σχέση στο καλό σε αίσθηση 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Όσο για τη ροπή του τούρμπο κινητήρα, αγγίζει τα 175 Nm και είναι διαθέσιμη στο σύνολό της από τις 2.000 έως τις 3.500 rpm.

Και μπορεί ο ήχος του κινητήρα να μην μπορεί να αποχωριστεί το χαρακτηριστικό «γρύλισμα» των τριών κυλίνδρων, αλλά από εκεί και πέρα είναι ένα πραγματικό διαμάντι. Κινεί το Polo, ευχάριστα, εύκολα, με οικονομία, δεν υστερεί στον αυτοκινητόδρομο, όπου ταξιδεύει πολιτισμένα. Οι λάτρεις των αριθμών, σημειώστε: 0-100 km/h σε 10,8 sec, τελική ταχύτητα 187 km/h, μέση κατανάλωση 4,5 lt/100 km και εκπομπές C02 103 g/km.

Έτσι, φτάσαμε στο αγαπημένο μας κεφάλαιο αυτό της οδικής συμπεριφοράς. Και λέμε αγαπημένο μας, γιατί καλή η ποιότητα και οι επιδόσεις, αλλά αν το αυτοκίνητο δεν στρίβει, αρκετούς μας αφήνει αδιάφορους. Και το Polo δεν μας άφησε αδιάφορους. Και μπορεί να διαθέτει το κλασικό χάρισμα των Γερμανών που θέλει μετά από λίγο να ξεχνάς ότι οδηγείς, αλλά όταν πιεστεί, καθισμένο πάνω στο μεγάλο του μεταξόνιο και μετατρόχια, προσφέρει πλήρη έλεγχο και αίσθηση. Όχι δεν είναι ένα συναρπαστικό αυτοκίνητο με την έννοια ενός σπορ τετράτροχου, όμως προσφέρει σιγουριά και δίνει αυτοπεποίθηση ακόμα και στο νέο οδηγό, ενώ ένας έμπειρος με χιλιόμετρα στη πλάτη του θα κινηθεί με μέση ωριαία ταχύτητα πολύ υψηλότερη από αυτή που υπαινίσσονται τα χίλια κυβικά του. Είναι όσο πιστό χρειάζεται και όσο συνεργάσιμο απαιτούν οι ελληνικοί δρόμοι, με αναρτήσεις (γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτος άξονας πίσω) έτσι όπως μας αρέσουν, δηλαδή προς το σφιχτό.

γλυκά
  • Χώροι
  • Ποιότητα
  • Οδική συμπεριφορά
  • Κινητήρας
  • Επιδόσεις
  • Κατανάλωση
ξινά
  • Έλλειψη έκτης σχέσης

Στον τομέα της ασφάλειας συνεισφέρουν ακόμη συστήματα υποβοήθησης όπως τα Front Assist με αυτόματο φρενάρισμα και ανίχνευση πεζών, αποφυγή πολλαπλών συγκρούσεων και hill hold. Αξιοσημείωτο πως τα παραπάνω είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις, μαζί με πίσω ηλεκτρικά παράθυρα 6 αερόσακους, ESP και κλιματισμό. Το μικρό Polo, το οποίο μόνο μικρό δεν είναι πλέον, ακόμα και με τον 1.000άρη κινητήρα των 95 ίππων μπορεί να αποτελέσει το μεταφορικό μέσο μιας πλήρους οικογένειας (μπαμπάς, μαμά, παιδάκια) χωρίς να υστερεί σε τίποτα από την παραπάνω κατηγορία. Μήπως αυτό ήταν τελικά που ήθελε η VW; Όπως και να έχει πάντως το θέμα, το Polo μπορεί να παίξει με άνεση το ρόλο του μοναδικού αυτοκινήτου μιας ελληνικής οικογένειας, την οποία και θα καλύψει πλήρως.

συμπέρασμα

Το νέο Volkswagen Polo ωρίμασε και μεγάλωσε σε βαθμό που πλέον δεν είναι απλώς ένα αυτοκίνητο πόλης, αλλά μια ολοκληρωμένη πρόταση που θα εξυπηρετήσει τις ανάγκες μια οικογένειας και μάλιστα με χαρακτηριστική άνεση. Η συγκεκριμένη έκδοση με τον μικρό κινητήρα βενζίνης κρίνεται ικανοποιητική σε επιδόσεις και διακρίνεται σε κατανάλωση, ενώ εξοπλιστικά τα διακριτικά Beats κλείνουν το μάτι στη νεολαία. 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

VIDEOS

VOLKSWAGEN POLO - DAY & NIGHT

Volkswagen Polo 6th gen official video

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...