ΔΟΚΙΜΗ: Mitsubishi ASX 1.6

Το ASX ανανεώθηκε αισθητικά και διατίθεται πλέον αποκλειστικά με κινητήρα βενζίνης 1.6 και κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς

  • -
  • -
Ισχύς117 PS
Ροπή154 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,5 sec
Κατανάλωση μ.κ.5,7 lt/100km
Εκπομπές CO2131 gr/km
με μια ματιά

Το ASX ανανεώθηκε αισθητικά και διατίθεται πλέον αποκλειστικά με κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρων και κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς. 


Η λέξη κλειδί για το νέο Mitsubishi ASX είναι ο «χρήστης» και αυτά που ζητά. Γιατί τα διάφορα «gimmick & καθρεφτάκια» που είναι φορτωμένα σήμερα τα αυτοκίνητα μπορεί να είναι καλά, μπορεί να αποτελούν «selling points» στα γυαλιστερά προσπέκτους, αλλά στον καθημερινό πόλεμο των δρόμων πολύ μικρή σημασία έχουν. Θα μπορούσαμε να επιστρατεύσουμε όλα τα «κλισέ», όπως «value for money» και «τίμια αγορά» για να το περιγράψουμε, αλλά το ASX της Mitsubishi προσφέρει πολύ περισσότερα από ένα «gimmick» τετράτροχο. Γιατί είναι ένα αυτοκίνητο που απευθύνεται στον πραγματικό χρήστη, θα καλύψει τις ανάγκες του και του υπόσχεται πολλές χιλιάδες απροβλημάτιστα χιλιόμετρα.

Στο ASX θα βρείτε μόνο όσα είναι απαραίτητα για την επιβίωσή σας. Πιο κλασικό δεν γίνεται! Ένα απλό αυτοκίνητο, έτσι όπως τα ξέραμε. Δεν είναι ούτε fancy ούτε funky, αλλά παλαιάς καλής σχολής αν θέλετε. Βασικό αλλά και με όλα τα παραδοσιακά χαρίσματα, όπως η σφραγίδα «made in Japan» που ακόμα μετράει, το μικρό κόστος συντήρησης και η αξιοπιστία την οποία αντιπροσωπεύει το όνομα της Mitsubishi. Ας μην ξεχνάμε ότι τα SUV και τα crossover αποτελούν τον κύριο όγκο των πωλήσεων με πολλούς να επιμένουν ότι τα επόμενα χρόνια θα αποτελούν τον μισό όγκο των συνολικών πωλήσεων. Να θυμίσουμε ότι η Mitsubishi ASX αυτή τη στιγμή αποτελεί το 30% της αγοράς με συνολικές πωλήσεις στα 900.000 κομμάτια τη χρονιά που μας πέρασε.

Σχεδίαση

Η βασική σχεδίαση δεν έχει μεταβληθεί σημαντικά και τις μεταλλάξεις που έχει υποστεί θα τις ονομάζαμε σαν ένα «βαθύ face-lift». Εμπρός νέα μάσκα που ακολουθεί τη Dynamic Shield που ορίζει τα άκρα της μάσκας, ενώ εσωτερικά οι αλλαγές είναι σημαντικές αν και συνολική εικόνα δεν έχει αλλάξει. Τα όργανα έχουν παραμείνει αναλογικά αλλά τώρα υπάρχει οθόνη TFT 3,3 ιντσών στο κέντρο των οργάνων, ενώ στην κεντρική κονσόλα ζει το multimedia touch screen 6,5 ιντσών, με τους τρεις περιστροφικούς διακόπτες να έχουν μεταφερθεί από κάτω. Τέλος πέντε επιβάτες θα βολευτούν άνετα με πλούσιο χώρο για τα πόδια τους με το χώρο αποσκευών να αρχίζει από τα 406 λίτρα, πριν πέσουν οι πλάτες των καθισμάτων, οπότε και διπλασιάζεται.

Κινητήρας - Συμπεριφορά

Ο MIVEC κινητήρας είναι τετρακύλινδρος εξολοκλήρου αλουμινένιος βενζίνης (ναι βενζίνης) ατμοσφαιρικός (ναι ατμοσφαιρικός) στα 1.590 κ. εκ. αποδίδοντας 117 ίππους στις 6.000 rpm με τη ροπή στα 154 Nm στις 4.000 rpm χάρη σε διπλούς εκκεντροφόρους που κινούν 16 βαλβίδες. Και είχαμε πολύ καιρό να οδηγήσουμε ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης, αφού τα τελευταία χρόνια μέρα-νύχτα όλοι οι κατασκευαστές μας βομβάρδιζαν με υπερσυμπιεζόμενους πετρελαίου. Πως ήταν λοιπόν η επιστροφή σε αυτά που ξέραμε: Καθόλου άσχημη. Αρκετή ροπή από χαμηλά και ευχάριστα ανέβαζε στροφές μέχρι το κόκκινο του στροφόμετρου. Τι ωραίες εποχές! Οι προσπεράσεις ήταν παιχνίδι και δεν χρειάζονταν να παίζεις με το μοχλό ταχυτήτων.

Η μετάδοση μεταφέρεται μόνο στους εμπρός τροχούς από το κιβώτιο των πέντε σχέσεων και η κατανάλωση κρατήθηκε σε πολύ χαμηλά επίπεδα για βενζινοκινητήρας και μπορεί να μην είδαμε τα κάτω από 6,0 lt/100 km που υπόσχεται η Mitsubishi, αλλά είδαμε κάτω από 7,0 λίτρα, νούμερο πολύ εντυπωσιακό (φτάνει να οδηγείτε με το στροφόμετρο μέχρι τις 3.000 rpm), ενώ σε μικτές συνθήκες η κατανάλωση κρατήθηκε στα 8 lt/100 km. Σε αυτό βοηθά και το σύστημα ανάκτησης φόρτισης καθώς και το ηλεκτρικής υποβοήθησης τιμόνι που δεν καταναλώνουν ενέργεια από τον κινητήρα. Εδώ δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι έχουμε να κάνουμε με ένα σχετικά ελαφρύ αυτοκίνητο 1.260 κιλών, με μεγάλους όμως τροχούς, αλλά και καλό αεροδυναμικό συντελεστή Cd 0,32.

Πάντως γενικά καλό θα ήταν ο κινητήρα να λειτουργεί κάτω από τις 4.000 rpm, εκεί που το ταχύμετρο δείχνει 150 km/h με 5η. Μετά αυξάνεται το επίπεδο του θορύβου και σίγουρα μια σχέση ακόμη στο κιβώτιο θα βοηθούσε ώστε να «απλώσει» ο κινητήρας και να μην περιορίζεται στα 180 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας. Εκεί μάλιστα προστίθεται και ο θόρυβος κύλισης από τα ελαστικά. Να κλείσουμε το κεφάλαιο αναφέροντας ότι το ASX πλέον θα προσφέρεται μόνο με έναν κινητήρα βενζίνης αυτόν των 1,6 λίτρων με κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς. Δεν θα υπάρχει σύνολο πετρελαίου ούτε τετρακίνηση, ενώ θα υπάρχουν μόνο δύο επίπεδα εξοπλισμού.

γλυκά
  • Κινητήρας
  • Κατανάλωση
  • Άνεση
  • Ανάρτηση
  • Χώροι
  • Οδική συμπεριφορά
ξινά
  • Αίσθηση τιμονιού

Οι αναρτήσεις αποτελούνται από McPherson εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω, με μεγάλα δισκόφρενα, αεριζόμενα εμπρός και το αυτοκίνητο είναι έτοιμο να καταπιεί όλες τις εδαφικές ανωμαλίες και λόγω του υψηλού προφίλ ελαστικών (εβδομηντάρια) που φορά πάνω σε τροχούς 16 ιντσών. Όμως τα ελαστικά υψηλού προφίλ είναι αυτά που ευθύνονται για την υστέρηση στην αίσθηση που φτάνει στα χέρα του οδηγού. Στην αρχή σε παραξενεύει, αλλά πολύ γρήγορα τη συνηθίζεις και απλά στρίβεις λίγο περισσότερο στην είσοδο της στροφής. Κανένα πρόβλημα και θα πρέπει για μια ακόμα φορά να τονίσουμε τη μοναδική άνεση που προσφέρει ταξιδεύοντας με ευκολία, ακόμα και στους ελληνικούς δρόμους.

συμπέρασμα

Ο νέος ρόλος της Mitsubishi μετά τη στρατηγική συνεργασία της με το γκρουπ (πλέον) Renault-Nissan θα αναδειχτεί μετρά το έτος 2020 που θα αποτελέσει και το χρονικό σημείο πραγματικής ενοποίησης των τριών εταιρειών σε επίπεδο πατωμάτων, ενώ ο ρόλος ο οποίος θα ανατεθεί στην Mitsubishi θα είναι αυτός της εξέλιξης αυτοκινήτων SUV και EV (Electric Vehicles).  Όσο για το ASX θα τολμούσαμε να ρισκάρουμε λέγοντας ότι αποτελεί το τελευταίο των αυτοκινήτων όπως τα ξέραμε, βασισμένο πάνω σε απλές μηχανικές λύσεις. Είμαστε σίγουροι ότι όσοι τελικά το προτιμήσετε θα «πίνετε νερό στο όνομά του». 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: Γ. & Χ. ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

 

VIDEOS

Mitsubishi ASX facelift 2017

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...