ΔΟΚΙΜΗ: Citroen C4 Cactus 1.6 BlueHdi Grip Control

Το Cactus αποκτά bonus το Grip Control για να μην διστάζει στην περιπέτεια

  • -
  • -
Ισχύς100 PS
Ροπή254 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,7 sec
Μέση κατανάλωση3,4 lt/100km
Εκπομπές CO290 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η κομψή απλότητα του C4 Cactus προσφέρει δόσεις lifestyle και extreme εμφάνισης με έμφαση τις ρεαλιστικές ανάγκες. Με την προσθήκη του Grip Control, κερδίζει πρόσφυση σε ποικιλία τερέν, αν και παραμένει πιστό στην μπροστινή κίνηση. 


Φτιαγμένο σε μικρομεσαία συνταγή με εσανς crossover και τον δικό του ξεχωριστό χαρακτήρα. To C4 Cactus βασίζεται στην λιτή κομψότητα και την λογική της δίαιτας σε βάρος και περιττές φλυαρίες της σύγχρονης αυτοκινητοβιομηχανίας. Το ελαφρύ και ανατρεπτικό Citroen ερμηνεύει την καθημερινότητα με ευκολία, δεν του λείπει σχεδόν τίποτα από σύγχρονες ανέσεις και gadget και εξωτερικεύει με δραστήρια διάθεση τα δυναμικά του χαρακτηριστικά προσφέροντας απόδοση, οικονομία και ορεξάτη διάθεση για περιήγηση εκεί που δεν υπάρχουν απαραίτητα καλοστρωμένοι δρόμοι. 

Κυνηγός light περιπέτειας

Τώρα μάλιστα που αποκτά έναν σημαντικό σύμμαχο, τσιμπάει πόντους στο πεδίο δράσης του. Το Grip Control χρησιμοποιεί μια εξελιγμένη αντιολισθητική λειτουργία ενσωματωμένη στο ESP, η οποία διαχειρίζεται την πρόσφυση των εμπρός κινητήριων τροχών και την προσαρμόζει στις εκάστοτε συνθήκες οδήγησης. Μέσω του περιστροφικού επιλογέα που υπάρχει στην κονσόλα μπορείς να επιλέξεις ανάμεσα από πέντε διαφορετικά προγράμματα οδήγησης. STANDARD για να οδηγείς στην πόλη, στον αυτοκινητόδρομο ή την εξοχή, SAND για την άμμο, OFF ROAD για να οδηγείς με περισσότερη ασφάλεια στα χώματα ακόμα και αν υπάρχει λάσπη ή βρεγμένα χόρτα κάτω από τους τροχούς σου και SNOW για να επισκέπτεσαι πιο εύκολα τα χιονοδρομικά κέντρα το χειμώνα. Φυσικά μπορείς να απενεργοποιήσεις το ESP μέχρι 50 km/h όταν αναζητάς λόγους για να σπινάρεις τους εμπρός κινητήριους τροχούς. Βέβαια το C4 Cactus δεν μεταμορφώνεται σε ένα τετράτροχο αγρίμι της φύσης καθώς απουσιάζει η τετρακίνηση, όμως θα φτάσεις πιο μακριά συγκριτικά με ένα απλό Cactus, καθώς το σύστημα μοιράζει τη ροπή με πιο έξυπνο τρόπο προσαρμοσμένο στο εκάστοτε τερέν, έχοντας φυσικά και τη σημαντική συνδρομή των ελαστικών Mud & Snow.

Στα θετικά και ο 1.6 BlueHDi που αποδίδει 100 ίππους και 254 Nm ροπής και κινεί σβέλτα το ελαφρύ αμάξωμα, επιταχύνοντάς το στα πρώτα 100 km/h από στάση σε 10,7 sec και μέχρι την τελική των 184 km/h. Ούτε οι μακριές σχέσεις στο θετικό σε αίσθηση και λειτουργία 5άρι κιβώτιο τον φέρνουν σε δύσκολη θέση, με τις προσπεράσεις να γίνονται σβέλτα. Μόνο πολύ χαμηλά νιώθεις μια μικρή έλλειψη ροπής, αλλά μόλις σανιδώσεις το γκάζι ο 1.600άρης turbodiesel επιταχύνει με ελαστικότητα και προθυμία. Και όλα αυτά, με τις επιδόσεις σε κατανάλωση να είναι εξαιρετικές. Είναι εύκολο να κρατάς την ένδειξη του trip computer στα 6 lt/100 km. Αν εξασκήσεις τις γνώσεις σου στην οικονομική οδήγηση, θα δεις νούμερα που ξεκινούν από 4, ενώ αν ξεζουμίζεις τον κινητήρα κυνηγώντας το χρόνο δεν ξεπερνάς τα 8-8,5, με τη μέση κατανάλωση να κυμαίνεται στα, μόλις 5,5 lt/100 km. Tο Cactus μπορεί να κινηθεί γρήγορα με τη δυναμική του αυτοκινήτου να ικανοποιεί τον οδηγό τόσο για την σταθερότητα και ευχάριστη κύλιση στις ευθείες όσο και για την αποτελεσματικότητα στις στροφές.

Οι κλίσεις από την ανάρτηση δεν υπερβάλλουν, η ομοιογένεια από τιμόνι, πλαίσιο, ανάρτηση προσφέρει αίσθηση και κράτημα ποιοτικού μικρομεσαίου, ενώ αν και δεν ήρθε να εντυπωσιάσει για τα σπορ κατορθώματά του δεν θα απογοητεύσει αν το παρακάνεις. Τα χειμερινά λάστιχα ανακαλύπτουν γρήγορα πρόσφυση ακόμα και στα πιο γυαλισμένα οδοστρώματα, αλλά αν το παρακάνεις το ESP θα δηλώσει διακριτικά το παρόν και τα καναπεδάτα καθίσματα αδυνατούν να συγκρατήσουν σε μια θέση το σώμα! Αν ακολουθήσεις την οδήγηση με ροή και όχι την επιθετικότητα, θα διαπιστώσεις ότι οι δυνατότητες του Cactus είναι αποτελεσματικές, και δεν διστάζει να το δείξει και όταν αποφασίσεις να ψαχτείς εκτός των ασφαλτοστρωμένων στεγνών οδοστρωμάτων. Ανάλογα με το πρόγραμμα που θα επιλέξεις το Traction σετάρεται στα δεδομένα της στιγμής και το σύστημα αποδίδει αποτελεσματικά το έργο του. Αρκεί βέβαια να μην ξεχάσεις ότι οδηγείς ένα αυτοκίνητο με ελαφρά ανύψωση από το έδαφος και με κινητήριους τροχούς αποκλειστικά τους μπροστινούς. Στα υπέρ της καθημερινότητας σε αστικές συνθήκες συγκαταλέγονται η εύστοχη λειτουργία του Start&Stop, η εργονομία και φιλικότητα, καθώς και η περιφερειακή ορατότητα που περιορίζει τις τυφλές γωνίες.

Κατά τα άλλα, Cactus!

Το Cactus είναι από τα ξεχωριστά σε σχεδιασμό αυτοκίνητα που κυκλοφορούν γύρω μας και ή θα το λατρέψεις ή θα το μισήσεις. Καμπύλες και καθαρές γραμμές στη σχεδίαση που προσφέρονται με μια ευπρόσδεκτη απλότητα αλλά και μια ελιτίστικη και επαναστατική εκτέλεση. Ξεχωριστά σημάδια της ιδιαιτερότητάς του είναι οι διχρωμίες από τα άβαφα πλαστικά που ντύνουν τριγύρω το αμάξωμα σε μια προσπάθεια προστασίας για τον ρόλο του αστικού crossover που σιωπηλά βαφτίζει η Citroen. Τα πλαστικά χείλη των φτερών, τα κάτω τμήματα των προφυλακτήρων και τα μασπιέ είναι γκριζομαύρα, ενώ υπάρχει επιλογή για καφέ απόχρωση στα airbumps αλλά και στα πλαστικά που ντύνουν την πίσω πόρτα και τα εμπρός κύρια φώτα. Τα airbumps εκτός από το στιλ και την ξεχωριστή εικόνα προσφέρουν χρησιμότητα στις μικροεπαφές προστατεύοντας τις πόρτες. Η πατενταρισμένη ιδέα της Citroen είναι φτιαγμένη από μαλακό πλαστικό που περιλαμβάνει αεροθύλακες που πιέζονται και επιστρέφουν στην αρχική τους θέση.

Στην λογική της Citroen, το Cactus, εκτός από την ανατρεπτική του σχεδίαση έπρεπε να διατηρήσει κόστος και βάρος χαμηλά, χωρίς εκπτώσεις όμως σε τεχνολογία και ανέσεις. Σαφώς πιο κόμπακτ σε διαστάσεις από το C4, το Cactus διατηρεί σχεδόν όμοιο το μεταξόνιο του (2.595 mm), κάτι που δεν επηρεάζει τους χώρους, ενώ οι διαστάσεις του το κάνουν πιο ευέλικτο (κοντύτερο κατά 172 mm) για τον αστικό του ρόλο. Σε σχέση με την C4 εμφανίζεται ελαφρύτερο έως και 200 κιλά, γυροφέρνοντας λίγο έως πολύ πάνω από το χιλιάρικο ανάλογα με την έκδοση και τον παρεχόμενο εξοπλισμό. Βάρος εξοικονομήθηκε από τα σταθερά πίσω παράθυρα (με μηχανισμό ανάκλησης), από τον μηχανισμό των μπροστινών (απουσία αυτόματης λειτουργίας), από την απουσία τηλεσκοπικής ρύθμισης του τιμονιού, από πάνελ του αμαξώματος (π.χ. καπό), από το απλοποιημένο σαλόνι (ψηφιακές οθόνες, λιγότεροι διακόπτες), και από δυο ακόμα καινοτομίες-τεχνολογίες όπως το Airbag in Roof και το Smart Wash. Το μεν πρώτο τοποθετεί τον αερόσακο συνοδηγού ψηλά στην οροφή, απελευθερώνοντας χώρο και βάρος από το ταμπλό, ενώ το Smart Wash προσφέρει ιδανική πλύση παρμπρίζ με τα ακροφύσιο του ψεκασμού να είναι επάνω στους καθαριστήρες. Ψεκάζουν με μικρότερη ποσότητα, αντλούν καθαριστικό υγρό και από μικρότερο δοχείο και με παρόμοιες πολλές τέτοιες μικρές λεπτομέρειες εξοικονόμησης βάρους το Cactus καταφέρνει να εντυπωσιάσει την ζυγαριά.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Στιλ περιπέτειας
  • Απόδοση κινητήρα
  • Οδική συμπεριφορά
  • Grip Control
  • Κομψό σαλόνι
  • Ποιοτική ανάρτηση
  • Πρακτικότητα
  • Κατανάλωση
  • Εξοπλισμός
ξινά
  • Ποτηροθήκες
  • Παράθυρα πίσω

Δεν εντυπωσιάζει όμως μόνο την ζυγαριά, αλλά και τους πέντε επιβάτες που θα βρεθούν στο φιλόξενο και ευχάριστο σαλόνι. Η προχωρημένη σχεδίαση εδώ, δεν σε κουράζει, δεν φλυαρεί και δεν τρομάζει τον αμύητο στην τεχνολογία. Απέριττη αλλά κομψή αισθητική είναι η κεντρική ιδέα, ενώ στο στενό ταμπλό αντικρίζει κανείς την μακρόστενη οθόνη πίσω από το τιμόνι, στον ρόλο του πίνακα οργάνων και ένα «tablet» στην κονσόλα για όλα τα υπόλοιπα (ψυχαγωγία, ενημέρωση, διαδραστικότητα, πλοήγηση, ηχοσύστημα, σύστημα κλιματισμού, πληροφορίες σχετικά με το αυτοκίνητο, κ.α). Από την οθόνη των 7’’ που είναι touch θα περιηγηθείτε στο μενού όλων των παραπάνω και το κυριότερο είναι ότι δεν θα βγείτε πελαγωμένοι. Θέσεις για μικροαντικείμενα υπάρχουν διάσπαρτες, ορατές και κρυφές, όπως αυτή που παίζει τον ρόλο του ντουλαπιού μπροστά από τον συνοδηγό. Ανοίγει από πάνω και αποκαλύπτει ένα ικανό χώρο εκμεταλλευόμενο την απουσία του αερόσακου. Σχεδίαση, αισθητική και ποιοτική αύρα αφήνουν εξαιρετικές εντυπώσεις, ενώ το πλεονέκτημα της εξαιρετικής εκμετάλλευσης χώρων παραμένει δυνατό σημείο του Cactus τόσο για επιβάτες όσο και αποσκευές (358 lt). Η ένσταση θα υποβληθεί βέβαια για τα παράθυρα πίσω που προσφέρουν μόνο ανάκληση, για το σχετικά ψηλό κατώφλι στον χώρο αποσκευών, αλλά και για την μοναδική ποτηροθήκη που βρίσκει κανείς στο επίκεντρο της καμπίνας. Με το C4 Cactus δεν θα ξεχωρίζεις απλά στον δρόμο, αλλά θα οδηγείς ένα αυτοκίνητο που θα σου ανεβάζει καθημερινά την διάθεση και είναι το ιδανικό αντίδοτο για όσους θεωρούν βαρετά τα σύγχρονα μικρομεσαία και τα δήθεν περιπετειώδη παράγωγά τους. Το Grip Control τονώνει τις δυνατότητές του και είναι ένα δώρο στον εκδρομικό του χαρακτήρα, αναβαθμίζοντας με σεμνότητα τις crossover δυνατότητες.

συμπέρασμα

Το προνόμιο του συστήματος ελέγχου της πρόσφυσης με ονοματεπώνυμο Grip Control, εισβάλει στην ζωή του C4 Cactus και δεν αποτελεί προνόμιο ξεχωριστών ειδικών εκδόσεων για λίγους με φορτωμένο πορτοφόλι. Πλέον η light περιπέτεια του ανατρεπτικού Citroen κερδίζει bonus στην crossover λογική του ένα σημαντικό εφόδιο, για να τονώσει την αυτοπεποίθηση και να μην το φρενάρει σε «λογικές» δυσκολίες πρόσφυσης που θα βρει στο δρόμο του. Το Grip Control σε συνδυασμό με τα χειμερινά λάστιχα θα σε πάνε πιο μακριά από ότι φαντάζεσαι και το C4 Cactus έχει τον τρόπο του να τονώσει ακόμα πιο δυναμικά την όρεξη για εκδρομική αναζήτηση. 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

Citroen C4 Cactus Rip Curl 2016

Citroen C4 Cactus στο Σαλόνι της Γενεύης

POLL

Τι θα αγόραζες σήμερα; Υβριδικό ή diesel;

  • Υβριδικό. Καλύτερη τεχνολογία, αντίστοιχη οικονομία
  • Diesel λόγω περισσότερων επιλογών
  • Δύσκολη επιλογή. Θέλει σκέψη...
67
GOCAR Magazine #67

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...