ΔΟΚΙΜΗ: Opel Astra 1.4T 150 PS

Αν προτεραιότητα για εσάς έχουν οι κινητήρες βενζίνης, τότε σίγουρα πρέπει να δείτε το 1.400άρι Astra με τους 150 ίππους

  • -
  • -
Ισχύς150 PS
Ροπή230 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h8,9 sec
Μέση κατανάλωση5,4 lt/100km
Εκπομπές CO2125 gr/km
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Αυτή είναι η κορυφαία βενζινοκίνητη έκδοση του Opel Astra, με τον τούρμπο κινητήρα των 1,4 λίτρων απόδοσης 150 ίππων, που προσφέρεται σε πλούσια έκδοση και με μεγάλο ατού το Opel On Star.


Μετά από ένα σημαντικό χρονικό διάστημα που οι κινητήρες diesel πήραν κεφάλι σε επίπεδο ενδιαφέροντος και κατ’ επέκταση πωλήσεων, οι βενζίνης φαίνεται να επιστρέφουν. Ακολουθούν την τεχνολογία που τρέχει και τώρα αποδεικνύονται ικανοί, όχι μόνο σε επιδόσεις, αλλά και στον τομέα της κατανάλωσης. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ο νέος 4κύλινδρος αλουμινένιος 1.400άρης τούρμπο της Opel, που φοράει το νέο Astra. Στην πρόσφατη εκδοχή του μάλιστα παρουσιάζεται ενδυναμωμένος κατά 10 ίππους σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση του μοντέλου, φτάνοντας πλέον του 150 ίππους.


Χαρακτηριστικό του γνώρισμα η πλούσια ροπή που αγγίζει τα 230 Nm και είναι διαθέσιμη σταθερά στο σύνολο της τιμής της από τις 2.000 έως και τις 4.000 rpm. Αυτή η έκδοση έρχεται να τοποθετηθεί πάνω από τη βασική βενζίνης με τον 3κύλινδρο 1.000άρη ecoFLEX που αποδίδει 105 ίππους. Στην πράξη είναι η κορυφαία βενζινοκίνητη και σημαντικά πιο γρήγορη από τη «μικρή» του 1,0 λίτρου. Πιο συγκεκριμένα επιταχύνει από στάση μέχρι τα πρώτα 100 km/h σε 8,5 sec, όταν η «μικρή» απαιτεί για την ίδια διαδικασία 11,2 sec, ενώ έχει ελάχιστες παραπάνω απαιτήσεις σε καύσιμο, 4,9 lt/100 km έναντι 4,4 lt/100 km της 1.0 ecoFLEX, σύμφωνα με τον κατασκευαστή.

Όσον αφορά την τιμή, η διαφορά ανάμεσα στις ίδιες εκδόσεις, Dynamic που είναι διαθέσιμη ως βασική η 1.4 Turbo ecoFLEX και είναι ουσιαστικά η πλούσια, είναι 1.500 ευρώ. Ωστόσο, το 1.000άρι Astra διατίθεται και σε μια έκδοση πιο κάτω με την ονομασία Selection που δεν έχει το 1.400άρι και κάνει τη διαφορά και το «μικρό» ιδιαίτερα ελκυστικό, αφού με ανταλλαγή λίγο από τον εξοπλισμό αγοράζεις ένα Astra τούρμπο βενζίνη με 17.300 ευρώ. Όσον αφορά την αισθητική του 5θυρου Astra, αυτή δεν διαφοροποιείται στην ανώτερη κινητήρια έκδοση, με την αρμονία στις γραμμές του να το καθιστούν ελκυστικό και τα χαρακτηριστικά νέα φώτα IntelliLux LED Matrix να το κάνουν ξεχωριστό, ακόμα και την ημέρα, δικαιολογώντας το έξτρα κόστος μέχρι τελευταία δεκάρας.


Η ποιότητα είναι χαρακτηριστικό της Opel, κάτι που δεν χρειάζεται να είσαι ειδικός για να διαπιστώσεις. Περνώντας στο εσωτερικό η εικόνα που συναντάς μπορεί να απέχει από το να χαρακτηριστεί νεανική, ωστόσο σε κερδίζει με την απλή προσέγγιση, την καλύτερη σε σχέση με το παρελθόν εργονομία, με τα λιγότερα δυνατά button να κάνουν το έργο του οδηγού πιο εύκολο και την ευρυχωρία του. Η μεγάλη οθόνη αφής κυριαρχεί στο ταμπλό, παρέχοντας πολλές ευκολίες με το Opel OnStar να αποτελεί με τη μοναδικότητά του αναμφίβολα το δυνατό σημείο του Astra. Ο «προσωπικός σας βοηθός» τον ονομάζει η Opel και είναι διαθέσιμος 24 ώρες την ημέρα να σε εξυπηρετήσει στέλνοντας τις οδηγίες για τον προορισμό που έχεις ζητήσει και οδηγώντας σε εκεί μέσω του συστήματος πλοήγησης.

Σε Wi-Fi HOTSPOT μετατρέπεται το Astra, παρέχοντας στους επιβάτες του πρόσβαση στο internet για έως και επτά συσκευές. Επίσης, δεν χρειάζεται να ανησυχείς για την κατάσταση του αυτοκινήτου, αφού το σύστημα παρακολουθεί τις λειτουργίες του και θα σε ενημερώσει για τυχών βλάβη ή επισκευή. Σε περίπτωση ατυχήματος, ακόμα και αν οι επιβαίνοντες δεν είναι σε θέση να στείλουν σήμα βοήθειας, το σύστημα φροντίζει να το κάνει αυτόματα για εσάς. Πέρα από την τεχνολογία το 5θυρο Astra διακρίνεται για την ευρυχωρία του και την άνεση που προσφέρει σε τέσσερις επιβάτες με τις αποσκευές τους που μπορεί να φτάνουν και τα 370 λίτρα σε όγκο ή τα 1.210 με τις πλάτες των πίσω καθισμάτων αναδιπλωμένες. Η έλλειψη θηκών για μικραντικείμενα θα προβληματίσει στην καθημερινότητα, ρίχνοντας το βάρος στις μεγάλες πλαϊνές τσέπες των θυρών.


Στον δρόμο το Opel Astra 1.4T μπορεί να μην σε… ξεσηκώνει, ακολουθώντας, εκτός εξαιρέσεων, τη γενικότερη φιλοσοφία που χαρακτηρίζει τα μοντέλα του είδους. Η ανάρτηση είναι σφιχτή και ελέγχει ικανοποιητικά τις κινήσεις του αμαξώματος, κρατώντας όμως τις όποιες κακοτεχνίες έξω από το αμάξωμα. Η ποιότητα κύλισης και η άνεση σε ανοιχτό δρόμο είναι όπως αρμόζει σε ένα οικογενειακό μοντέλο, ενώ χαρακτηριστική είναι η ευελιξία που δείχνει το Astra στα στενά της πόλης και παρά το γρήγορο τιμόνι του. Γρήγορο μεν, με αίσθηση όμως ελαφριά που κρατά λόγω ρυθμίσεων τα τεκταινόμενα του δρόμου μακριά από τα χέρια του οδηγού, κάνοντας το έργο λιγότερο συναρπαστικό, αλλά σημαντικά πιο εύκολο.

γλυκά
  • Κινητήρας
  • Ποιότητα
  • Επιδόσεις
  • Εξοπλισμός
  • Opel OnStar
  • Άνεση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Τιμή
ξινά
  • Θήκες για μικροαντικείμενα

Η λειτουργία του κινητήρα είναι γεμάτη και παρά τη χρήση τούρμπο, χωρίς εξάρσεις. Τραβάει από χαμηλά, ενώ λίγο πάνω από τις 1.800 rpm ο κινητήρας μεταμορφώνεται, δίνοντας στον οδηγό όλη του τη δύναμη. Περισσότερο ταξιδιάρικος ο χαρακτήρας του, αφού μαζεύει με χαρακτηριστική ευκολία χιλιόμετρα στο ταχύμετρο, χωρίς να σε υποχρεώνει να πιέσεις για να κινηθείς γρήγορα. Η μακριά έκτη του καλού σε αίσθηση αλλά με μεγάλες διαδρομές χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων, φροντίζει να κρατήσει χαμηλά την κατανάλωση στον ανοιχτό δρόμο, με τιμές κάτω από τα 7 lt/100 km να έρχονται χωρίς κόπο. Από την άλλη, μέσα στην πόλη αν σε συνεπάρει η δύναμη του κινητήρα και δεν φανείς ευγενικός με το γκάζι, θα δεις στον υπολογιστή ταξιδίου τη μέση κατανάλωση να σκαρφαλώνει πάνω από τα 8 lt/100 km. Όταν επέλθει η εξοικείωση και γίνεις λιγότερο επιθετικός με το γκάζι, διαπιστώνεις ότι μια ενδιάμεση τιμή περίπου στα 7,5 lt/100 km είναι αυτή που θα σε ακολουθεί στη συμβίωσή σου με το Astra 1.4T.

συμπέρασμα

Το Opel Astra 1.4T με τους 150 ίππους προσφέρει αξιόλογες επιδόσεις σε ένα ποιοτικό πακέτο και σε ελκυστική τιμή. Η τελευταία μάλιστα γίνεται ακόμα πιο ελκυστική αναλογικά με το πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού που διαθέτει και φυσικά την ποιότητα, η οποία μπορεί να μην μπαίνει στη ζυγαριά του κοστολογίου, αλλά αναμφίβολα συνυπολογίζεται στα θετικά για την αγορά ενός αυτοκινήτου. Το μοναδικό για την κατηγορία πλεονέκτημα που του προσδίδει το Opel OnStar κάνει το Astra και τεχνολογικά πιο προηγμένο από τον ανταγωνισμό, κερδίζοντας χωρίς κόπο τους λάτρεις του είδους.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

POLL

Τι ποσό θα δίνατε για να αγοράσετε ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Έως 20.000 ευρώ
  • 20.000-40.000 ευρώ
  • Δεν με απασχολεί το ποσό αλλά η αυτονομία
  • Χωρίς δίκτυο φόρτισης δεν σκοπεύω να αγοράσω ηλεκτρικό
71
GOCAR Magazine #71

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ 2019 (LIVE)

GOCAR TV

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ 2019 (LIVE)