ΔΟΚΙΜΗ: Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100 PS

Το ορόσημο της οδικής συμπεριφοράς σε οργασμό σύγχρονης εκτέλεσης

  • -
  • -
Ισχύς100 PS
Ροπή170 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,0 sec
Μέση κατανάλωση4,8 lt/100km
Εκπομπές CO2110 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

H 8η γενιά Fiesta έρχεται με πλούσιο βιογραφικό που διατηρεί τις αξίες που το έκαναν να ξεχωρίζει και ανεβαίνει ένα κλικ παραπάνω σε τεχνολογίες, συμπεριφορά, εξοπλισμό και φινέτσα. 41 χρόνια ιστορίας Fiesta γιορτάζονται και με 8 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση.


Για την Ford η υπόθεση Fiesta είναι τόσο σημαντική όσο διαφαινόμενο και το ενδιαφέρον που δείχνει στο supermini μοντέλο της. Έχει επενδύσει ήδη περίπου 293 εκατομμύρια ευρώ σε νέες διαδικασίες παραγωγής στο εργοστάσιο της Κολωνίας, που ήδη θεωρείται από τα πιο αποδοτικά εργοστάσια παραγωγής αυτοκινήτων σε όλο τον κόσμο, με την προοπτική ένα Fiesta να βγαίνει από τη γραμμή παραγωγής κάθε 68 δευτερόλεπτα. Στόχος της λοιπόν είναι να υπάρχει πάντα διαθεσιμότητα ώστε να παραμείνει νούμερο 1 σε πωλήσεις στα μικρά αυτοκίνητα στην Ευρώπη, κάτι που απολαμβάνει για 4 συνεχόμενες χρονιές. Ένα άλλο ενδιαφέρον στατιστικό στοιχείο που δείχνει την υψηλή ζήτηση είναι ότι παραμένει 2ο πιο καλοπουλημένο μοντέλο στην Ευρώπη ανεξαρτήτως κατηγορίας, τα 6 από τα τελευταία 7 χρόνια. Με τη νεότερη 8η γενιά λοιπόν η Ford ξεκινά την εμπορική της πορεία με προγραμματισμό που τείνει στο τέλειο. Δεν αρκεί όμως μόνο αυτό, αλλά οφείλει να πείσει με τις αλλαγές του, ότι αξίζει.

Πρώτο μέλημα των ανθρώπων της Ford ήταν να μετατρέψουν τη σφηνοειδή εικόνα σε κάτι πιο εκλεκτό στο μάτι και πατώντας επάνω στην κεντρική ιδέα σχεδιασμού κατάφεραν να δώσουν μια λογική εξέλιξη. Εμφανώς κομψότερο και με αρμονικότερο δέσιμο της χαρακτηριστικής μάσκας με τον φρέσκο προφυλακτήρα και τα νέα φωτιστικά σώματα. Δεν το μπερδεύεις όμως, εξακολουθείς με την πρώτη ματιά να λες Fiesta, κάτι που θα σου πάρει λίγο χρόνο κοιτώντας το να φεύγει. Πίσω τα νέα οριζόντια φώτα αλλάζουν την κατάσταση και δίνουν μια εικόνα από Focus. Σε γενικές γραμμές μπορείς να το πεις πετυχημένο το νέο λουκ, ίσως λιγότερο αρρενωπό για τον δυναμισμό του μοντέλου, αλλά φρέσκο και επίκαιρο. Κέρδισε λίγο μήκος (71 mm), ανεπαίσθητο πλάτος (10 mm) και κόντυνε ελάχιστα (12 mm), όμως δεν μπορείς να πεις ότι ξέφυγε από την λογική που το γνωρίζαμε.

Στο εσωτερικό όμως οι αλλαγές είναι κοσμογονικές. Καθολικά νέο ταμπλό με επίσης νέο φωτεινότερο και σαφώς πιο ενημερωμένο σε πληροφορίες πίνακα οργάνων, που μιμείται μια αύρα από την ανώτερη κλάση, όπως συνολικά η εικόνα του σαλονιού. Μοντέρνα σχεδίαση, μελετημένη εργονομία, βελτιωμένη ποιότητα υλικών και συναρμογής, άνετα καθίσματα και ευχάριστος διάκοσμος είναι μερικά από τα οφέλη στο εσωτερικό. Στο ταμπλό ξεχωρίζει η οθόνη αφής 8 ιντσών που εξέχει από την κομψότερη κονσόλα. Μεγάλη και στο σωστό ύψος για να τη χειρίζεσαι μέσω του infotainment SYNC3, από όπου ελέγχονται τα συστήματα ήχου, πλοήγησης και τα συνδεδεμένα smartphones, ακόμα και με φωνητικές εντολές.

Μεγάλη προσοχή έχει δοθεί και στον ήχο με τη συνδρομή της B&O PLAY, που δίνει έξτρα ποιότητα με συνολική ισχύ 675 watt, ενώ για όσους αναζητούν επιπλέον πολυτέλεια και πλουραλισμό στον εξοπλισμό, η Ford προσφέρει εκτός από τις συνήθεις (Trend, Business, ST Line, Titanium) και έκδοση Vignale. Από την Business και την Titanium της δοκιμής όμως δεν βρίσκεις ελλείψεις, αντιθέτως απολαμβάνεις ανέσεις και τεχνολογίες που συνήθως συναντάς ψηλότερα, ενώ και ο εξοπλισμός της βασικής Trend μόνο βασικός δεν είναι. Καλύτερη χωροταξική εικόνα εμφανίζει το νέο Fiesta κάτι που οφείλει στην εσωτερική μελέτη του χώρου, στα νέα λεπτότερα καθίσματα και λιγότερο στην «μυρωδιά» αύξησης του μεταξονίου ( 4 mm). Οι ενήλικοι επιβάτες θα βρουν τους χώρους επαρκείς τόσο όσον αφορά τα πόδια, όσο και τον χώρο του κεφαλιού, ενώ ο χώρος αποσκευών με τα 303 λίτρα ικανοποιεί χωρίς να κάνει πρωταθλητισμό στην κλάση.

Πέρα από την εμφάνιση, τη φινέτσα και τις παρεχόμενες τεχνολογίες από το πάνω ράφι, το Fiesta είναι ωφελημένο και σε δομικό επίπεδο. Το αμάξωμα του αποτελείται από 36% περισσότερο ατσάλι βορίου για μεγαλύτερη στιβαρότητα αλλά και ποιοτικότερη παθητική ασφάλεια. Η πιο άκαμπτη καμπίνα προσφέρει μειωμένους κραδασμούς και θορύβους, ενώ η βελτιωμένη μόνωση του κινητήρα και το ήχο-απορροφητικό παρμπρίζ συμβάλουν σε 7% βελτίωση στο συνολικό επίπεδο θορύβου που φτάνει στο εσωτερικό. Η συνολικά δεμένη αίσθηση είναι κάτι που γεύεσαι από τη στιγμή που βρεθείς μέσα σε ένα νέο Fiesta που κινείται στο δρόμο. Ποιοτικότερη κύλιση και εμφανώς φιλτραρισμένοι ήχοι από εξωτερικό περιβάλλον και αεροδυναμικό πανηγύρι. Ένας καλοτάξιδος χαρακτήρας που εν ολίγοις θα μπορούσε να ανήκει σε μια κλάση παραπάνω.

O χιλιάρης EcoΒoost εκφράζει ότι ακριβώς σκεφτόταν η Ford με τη σύλληψη της ιδέας για την υλοποίηση του. Στο ελαφρύ Fiesta δημιουργεί ακόμα μεγαλύτερες προσδοκίες που η εκδοχή των 100 ίππων με 170 Nm ροπής, επαρκεί για επιδόσεις ζωηρές στα δεδομένα της κατηγορίας. Με 183 km/h τελικής ταχύτητας και με 0-100 km/h σε 10,5’’ μόνο αργός δεν αισθάνεσαι. Αν όμως αισθάνεσαι, υπάρχουν εκδόσεις του ίδιου κινητήρα με 125 και 140 ίππους. Η ποιοτική λειτουργία και η πλούσια ροπή συνηγορούν σε ένα αποτέλεσμα ζωηρό και σβέλτο ενώ το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο συνεργάζεται σωστά, επικεντρωμένο στην καθημερινή οδήγηση και το οικονομικό ταξίδι. Οι επιδόσεις που ανακοινώνει η Ford, επαληθεύονται σε αίσθηση, κάτι που δεν ισχύει για την κατανάλωση. Σε οικονομικά εστιασμένη οδήγηση, η μέση τιμή των 6,5 - 7,0 lt/100km κρίνεται αποδεκτή, αλλά υπό πίεση ο EcoΒoost ζητά περισσότερο καύσιμο για να ξεδιπλώσει τον πληθωρικό χαρακτήρα του.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Σπορ και κομψή αισθητική
  • Ποιότητα
  • Τεχνολογία
  • Οδική συμπεριφορά
  • Απόδοση
  • Φρένα
  • Εξοπλισμός
ξινά
  • Κατανάλωση (υπό πίεση)

Πίσω από το τιμόνι του Fiesta περιμένεις το προφανές. Αμεσότητα και πληροφορία στο μέγιστο βαθμό που συναντάς σε supermini, μόνο που τώρα προσθέτει στην εξίσωση και ποιοτικότερη αντιμετώπιση από την ανάρτηση σε επίπεδο θορύβων κακοτεχνιών κάτι που οφείλει λιγότερο στο γνωστό setup και περισσότερο στην γενικότερη αναβάθμιση του πλαισίου. Η ποιοτική λειτουργία της ανάρτησης, παίρνει άριστα, αγγίζοντας τη χρυσή τομή άνεσης και αποτελεσματικότητας, ενώ η σπορ κουλτούρα που επιβάλλει το Fiesta στο πάτημα του, ενισχύεται και από ένα σωστό σε αίσθηση τιμόνι και αποτελεσματικά φρένα. Μελετημένο ζύγισμα από μια συνδυασμένη συνεργασία όλων των συντελεστών που συμβάλουν στη δυναμική συμπεριφορά και σπορτιφ γεύση συμπεριφοράς που δεν σπαταλά χρόνο και μέτρα μέχρι να σε ενημερώσει για τα τεκτενόμενα. Ουδέτερο, με εξαιρετική ευστάθεια στα πολλά, χωρίς προβληματικές συμπεριφορές, αναζητά τη στρωτή και γρήγορη οδήγηση. Στήριγμα και το διακριτικό ESP, το οποίο εξασφαλίζει την απόλυτη ασφάλεια στον μέσο οδηγό. Η πετυχημένη συνταγή, βρήκε μια ακόμα πιο ιδανική εκτέλεση και το νέο Fiesta έρχεται με αξιώσεις να υπερασπίσει τη θέση του.

συμπέρασμα

Ήταν και παραμένει ένα από τα δυνατότερα χαρτιά της κατηγορίας αλλά χρειαζόταν το μαγικό άγγιγμα της ανανέωσης για να ανταπεξέλθει στον ανταγωνισμό που βρίσκεται σε αναβρασμό. Με την 8η γενιά Fiesta εδραιώνεται ξανά στις πρωτοκλασάτες επιλογές και το πετυχαίνει με εκμοντερνισμό της σχεδίασης μέσα και έξω, προσθέτει τεχνολογίες από το πλούσιο καλάθι της Ford και γαρνίρει με premium αύρα τον εσωτερικό του κόσμο σε ότι αφορά εξοπλισμό, φινίρισμα, εργονομία και συνολική αίσθηση. Τα δυναμικά χαρακτηριστικά και το προνόμιο της απόδοσης του χιλιάρη EcoBoost παραμένουν ισχυρά όπλα στην φαρέτρα του, ενώ τώρα κερδίζει και σε επίπεδο άνεσης. Και μέσα σε όλα σημειώστε και τα 8 χρόνια εργοστασιακής εγγύησης για να έχετε μια εικόνα πως φτιάχνεται ένα ολοκληρωμένο πακέτο που φλερτάρει ακόμα μια φορά με την κορυφή των supermini.  

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

POLL

Τι ποσό θα δίνατε για να αγοράσετε ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Έως 20.000 ευρώ
  • 20.000-40.000 ευρώ
  • Δεν με απασχολεί το ποσό αλλά η αυτονομία
  • Χωρίς δίκτυο φόρτισης δεν σκοπεύω να αγοράσω ηλεκτρικό
70
GOCAR Magazine #70

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...