ΔΟΚΙΜΗ: SEAT Ibiza 1.0 TSI 115 PS

Το εντελώς νέο Ibiza τρέχει τις εξελίξεις στα supermini και δείχνει πιο Leon από ποτέ

  • -
  • -
Ισχύς115 PS
Ροπή200 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,3 sec
Κατανάλωση μ.κ.4,7 lt/100km
Εκπομπές CO2108 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

H 5η γενιά Ibiza διαπρέπει σε όλους τους τομείς, διατηρεί ταπεραμέντο και δυναμισμό και ωφελείται σε χώρους, συμπεριφορά και τεχνολογίες, ενώ έχει μαζί του την τιμή. 


Η αναγέννηση της SEAT ήρθε με το Ibiza και η ίδια η εταιρία το αναγνωρίζει ύστερα από 5.400.000 πωλήσεις που συνοδεύουν τις τέσσερις προηγούμενες γενιές. Το πιο εμβληματικό μοντέλο της ισπανικής μάρκας ανέκαθεν προσέλκυε νεαρό κοινό με όπλο του το μεσογειακό ταπεραμέντο που πρόκυπτε με εμπνευσμένη σχεδιαστική πένα σε σπορτίφ τόνο, αλλά και στο γενικότερο πακέτο που ήταν πάντα ένα ποτήρι μισογεμάτο. Καλός εξοπλισμός, ζωηρή συμπεριφορά και επιδόσεις, εσάνς προσεγμένης κατασκευής που διατηρούσε καλή εικόνα σε επίπεδο αξιοπιστίας και ταυτόχρονα χαμηλά κόστη για να το αποκτήσεις-συντηρήσεις, ήταν μερικά από τα χαρακτηριστικά στην κεντρική ιδέα ενός Ibiza.

Και εγένετο… Leon!

Για τη 5η και πιο πρόσφατη γενιά, η SEAT επένδυσε πολύ. Όταν αναγνωρίζεις στο παιδί σου τα κατορθώματά του, αυτά που σε απογείωσαν στην κοινωνία της αυτοκινητοβιομηχανίας, θέλεις γι’ αυτό το καλύτερο. Ακυρώσαν λοιπόν τις 3θυρες εκδόσεις με το μικρό εμπορικό ενδιαφέρον, έκαναν πέρα από την παραγωγή τις εκδόσεις ST και επικεντρώθηκαν σε ένα 5θυρο αμάξωμα που θα ξεφουρνίζει το εργοστάσιο στο Μαρτορέλ. Η συνολική ετήσια παραγωγή πάνω στη νέα αυτή πλατφόρμα MQB A0 θα ξεπεράσει τις 700.000 μονάδες, με στόχο να ικανοποιήσει τις ανάγκες όλων των εταιρειών του ομίλου Volkswagen. Αν και δεν ξεφεύγει σε διαστάσεις και ιδιαίτερα σε μήκος από τα ανώτερα πρότυπα της κατηγορίας, το μεγάλο νέο βγαίνει από το πλάτος.

Εδώ έχουμε μια αύξηση 87 mm, όπου έχει θετικό αποτέλεσμα στην μυώδη εμφάνιση του supermini της SEAT, χωρίς οι σχεδιαστές να έχουν υπερβάλει σε λεπτομέρειες. Αντιθέτως επέλεξαν σεμνές αλλά δυναμικές γραμμές που εμπνέονται από το μικρομεσαίο μοντέλο και τώρα το Ibiza δείχνει πιο Leon από ποτέ. Σε βαθμό μάλιστα που εύκολα τα μπερδεύεις ακόμα και αν είναι παρκαρισμένα δίπλα δίπλα. Κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα κέλυφος απόλυτα αρμονικό στο μάτι που καρπώνεται το φλογερό μεσογειακό ταπεραμέντο και απλώνει δίχτυα στο ευρύ κοινό της κατηγορίας. Η νέα πλατφόρμα MQB A0 του ομίλου Volkswagen, κάνει πρεμιέρα στο Ibiza και οι Ισπανοί είναι οι πρώτοι που την αξιοποιούν και σχεδιαστικά με μικρότερους πρόβολους εμπρός και πίσω, κάτι εφικτό με το θεαματικό μεταξόνιο στα 2.564 mm.

Πέντε διαφορετικές κατεργασίες ποιότητας χάλυβα εξασφαλίζουν 33% αυξημένη ακαμψία και καλύτερα αποτελέσματα στην παθητική ασφάλεια, ενώ η αύξηση του μεταξονίου κατά 95 mm δημιουργεί προϋποθέσεις ευρυχωρίας στο εσωτερικό. Πράγματι, η είσοδος στο νέο Ibiza επιβεβαιώνει την αλλαγή, αρχικά όμως σε κερδίζει η νέα εικόνα που θα μπορούσε κάλλιστα να δηλώνει παρόν σε ανώτερης κλάσης αυτοκίνητο. Μπορεί τα υλικά να είναι σκληρά στο σύνολό τους, όμως είναι καλοφινιρισμένα και συναρμολογημένα έτσι που θα πάψεις να ασχολείσαι μαζί τους στο λεπτό. Σχεδιαστικά σε κερδίζει με την λιτά εμπνευσμένη οπτική που δεν φλυαρεί και στοχεύει στην ουσία. Ο πίνακας οργάνων θυμίζει Leon και προσφέρει ευκρίνεια και πληροφόρηση με αναλογικό και ψηφιακό τρόπο, ενώ η εργονομία και οι θέσεις μικροαντικειμένων απλοποιούν την καθημερινότητα.

Από την επόμενη σεζόν που θα έχει πλήρη ολοκλήρωση η γκάμα εκδόσεων και κινητήρων, θα προσφέρεται και εντελώς ψηφιακός πίνακας οργάνων με παραμετροποίηση ανάλογα με τα θέλω του οδηγού. Μια φαρδιά ανθρακί φάσα δημιουργεί premium εικόνα που κορυφώνεται με την κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής black panel 8’’ για εξασφάλιση ενημέρωσης και ψυχαγωγίας με συνδεσιμότητα επιλογών Apple Car Play, Android Auto και Mirror Link.

Συνολικά είναι πλούσιο από την βάση των εκδόσεων, ενώ το ρεπερτόριο εξοπλισμού προσφέρει όλες αυτές τις σύγχρονες τεχνολογίες -  Full LED, Front Assist, Adaptive Cruise Control, Keyless Entry System με κουμπί εκκίνησης του κινητήρα, πίσω αισθητήρες στάθμευσης με κάμερα οπισθοπορείας, αναγνώριση κόπωσης οδηγού, αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης με αναγνώριση πεζών και Multi Collision Brake που ενεργοποιείται σε σύγκρουση και μειώνει τις συνέπειες πολλαπλής σύγκρουσης  - που συναντάς συνήθως σε μεγαλύτερες κατηγορίες. Χωροταξικά τώρα το μεγαλύτερο πλάτος και η νέα πλατφόρμα, που έχει ακροβολίσει την καμπίνα εμπρός και πίσω, έχουν δημιουργήσει χώρους μικρομεσαίου. Δεν είναι υπερβολή και πραγματικά μια τετράδα ενηλίκων με υψηλό ανάστημα θα επιβεβαιώσει στο νέο Ibiza τον τίτλο της ευρυχωρίας. Ακόμα και ο μεσαίος επιβάτης δεν θα νιώσει παρείσακτος, οι χώροι σε γόνατα και κεφάλι επαρκούν για να μην χρειαστείς μικρομεσαίο, ενώ ο χώρος αποσκευών των 355 λίτρων συναγωνίζεται τη μεγάλη κατηγορία και είναι από τους πρωτοπόρους στην κλάση Β.

 #Leonaodigisw#

Σε χαρακτηριστικά, προθέσεις και εικόνα το Ibiza κερδίζει τις εντυπώσεις, κάτι που συνεχίζει όταν βρεθείς με το τιμόνι στα χέρια. Αν με δεμένα τα μάτια σε έβαζαν στη θέση του οδηγού και σου τα απελευθέρωναν με την εκκίνηση, η γενικότερη εικόνα που θα αποκόμιζες είναι ότι οδηγείς Leon. Μπορεί το τιμόνι να μην έχει τόσο βάρος για να του δώσεις τον τίτλο του κορυφαίου, όμως είναι ακριβές και προσφέρει ουσιαστική πληροφόρηση για τα τεκτενόμενα. Παράλληλα τα αυξημένα μετατρόχια, το στιβαρό και ελαφρύ πλαίσιο και η βελτιωμένη ανάρτηση, συνεργάζονται αρμονικά ώστε το supermini της Seat να προσφέρει απρόσμενη αποτελεσματικότητα στην γρήγορη οδήγηση. Χρειάστηκε από την Ερμιόνη να κυνηγήσουμε το χρόνο για ένα ηλιοβασίλεμα στο Ναύπλιο, αλλά κανείς δεν τα χρειάστηκε! Ένα στομάχι μόνο εκεί πίσω δεξιά ταλαιπωρήθηκε, αλλά έζησε αδιαμαρτύρητα το δυναμισμό και τον αέρινο ρυθμό στη συμπεριφορά του νέου Ibiza. Ώριμο, εύστοχο και ευέλικτο ακολουθεί ακαριαία τις εντολές που του δίνεις και σε βοηθά να διατηρήσεις την ταχύτητα της ευθείας ακόμα και αν η διαδρομή είναι γαρνιρισμένη με γρήγορες στροφές.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Σπορ και κομψή αισθητική
  • Ποιότητα
  • Χώροι
  • Τεχνολογία
  • Οδική συμπεριφορά
  • Απόδοση
  • Κατανάλωση
  • Φρένα
  • Εξοπλισμός
  • Τιμή
ξινά
  • Σκληρά πλαστικά
  • ESC μόνιμα on

Αλλά και στα πιο σφιχτά κομμάτια του επαρχιακού δικτύου το Ibiza διατηρεί το ανάλαφρο πάτημα και ακολουθεί πιστά τις γραμμές που έχεις στο μυαλό σου, ενώ ταυτόχρονα η αποτελεσματικότητα, η αίσθηση και η αντοχή των φρένων επιτρέπουν απροβλημάτιστη διαχείριση της ταχύτητας. Αν για κάτι πρέπει να γκρινιάξεις είναι για τα μόνιμα ενεργοποιημένα ηλεκτρονικά που δεν αφήνουν το παιχνίδι να εξελιχθεί έτσι όπως θα επιθυμούσε ένας ψαγμένος. Και αυτό γιατί το στήσιμο είναι τόσο ικανό και οι αντιδράσεις τόσο ισορροπημένες που ξυπνάει ο διάολος μέσα σου! Μικρό το κακό βέβαια γιατί τα όρια είναι υψηλά και οι αισθητήρες δίνουν εντολή «σωτηρίας» σε timing που δεν αφαλοκόβει τη χαρά της οδήγησης. Σύμμαχος του ικανού συνόλου είναι ο 3κυλινδρος TSI των 999 cc, που στην έκδοση με τους 115 ίππους καρπώνεσαι 20 επιπλέον ίππους, 25 Nm ροπή, 6άρι κιβώτιο και δισκόφρενα στους πίσω τροχούς, σε σχέση με την αντίστοιχη 95άρα. Δικαιολογεί απόλυτα τα € 500 διαφοράς και διαπρέπει σε εύρος λειτουργίας, ζωηρής και πολιτισμένης απόδοσης και σε επιδόσεις που προσφέρει στο αμάξωμα των 1.140 κιλών. Επισήμως ανακοινώνονται 195 km/h τελικής ταχύτητας και 9,3’’ για τα πρώτα 100 km/h από στάση, κάτι που δεν απέχει από την πραγματικότητα.

Στον ανοικτό δρόμο δεν δυσκολεύεται να περάσει τα 200 km/h στο ταχύμετρο και να σκαρφαλώσει με επιμονή δεκαπέντε παραπάνω, διατηρώντας την ευθύβολη αίσθηση και την ατάραχη συμπεριφορά στις υψηλές ταχύτητες. Παράλληλα εντυπωσιάζει με την ποιότητα κύλισης και την ησυχία που διατηρεί στην καμπίνα επιβατών κάτι που πουσάρει την εκδρομική διάθεση και τον καλοτάξιδο χαρακτήρα. Με 200 Nm ροπή διαθέσιμα από τις 2.000 σ.α.λ. η μακριά κλιμάκωση του κιβωτίου όχι μόνο δεν επηρεάζει την συνεχόμενη επιτάχυνση, αλλά διατηρεί τις στροφές χαμηλά κάτι που παρασύρει θετικά και την κατανάλωση. Ταξιδεύει πάνω από τα όρια ταχύτητας με την κατανάλωση κοντά στα 6 - 6,5 lt/100 km και με φυσιολογικά σβέλτη οδήγηση σπάνια θα ξεπεράσεις τα 7 με 8 lt/100 km. Βέβαια αν αναζητάς επιβεβαίωση στα απόλυτα νούμερα επιδόσεων και αν η μια σχέση διαδέχεται την άλλη μόνο αν το μοτέρ «περάσει» από τα κόκκινα, τότε μην περιμένεις κάτι λιγότερο από δεκάρια γιοματάρια! Σύντομα όμως θα καταλάβεις ότι δεν υπάρχει λόγος να το ξεζουμίζεις για να πας σβέλτα. Το νέο Ibiza αλλάζει μέτρα και σταθμά στην κατηγορία και αποκτά εποπτικό ρόλο για την ώρα. Αγγίζει την ολοκλήρωση και ρίχνει γέφυρες απεξάρτησης από την στενή έννοια του όρου supermini.

συμπέρασμα

Εδώ και 33 χρόνια σηκώνει στις πλάτες του τη φίρμα και είναι από τους βασικότερους πυλώνες αναγέννησης της ισπανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Παραμένει ένα από τα πλέον αναγνωρίσιμα μοντέλα της Seat στη σύγχρονη ιστορία της με όνομα που πολλές φορές τυγχάνει μεγαλύτερης αναγνώρισης ακόμα και από την ίδια την εταιρία. Η 5η γενιά Ibiza δεν έρχεται απλά σαν συνέχεια μιας supermini υπόθεσης, αλλά με στόχο να πατήσει στο ψηλότερο σκαλοπάτι της κλάσης και να παραμείνει εκεί. Επιβεβαιώνει εν ολίγοις τη SEAT που το αναφέρει ως το καλύτερο στην ιστορία της μάρκας χάρη στη σχεδίαση, την ποιότητα, τον εξοπλισμό, τη συνδεσιμότητα, την ασφάλεια και τα δυναμικά χαρακτηριστικά του. Και μέσα σε όλα αυτά έχει και την τιμή με το μέρος του, ενώ προνομιακές τιμές λανσαρίσματος με πακέτα extra εξοπλισμού σε εκπτώσεις 65% της αρχικής, περιμένουν τους ενδιαφερόμενους στις εκθέσεις SEAT. 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

VIDEOS

GOCAR TEST - Seat Ibiza 1.0 TSI 115 PS

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...