ΔΟΚΙΜΗ: SΕΑΤ Ateca 1.6 TDI

Ζούμε με το Ateca diesel για μια εβδομάδα και κάνουμε πολλά χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του, απολαμβάνοντας κάθε ένα από αυτά

  • -
  • -
Ισχύς115 PS
Ροπή250 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,5 sec
Μέση κατανάλωση4,6 lt/100km
Εκπομπές CO2120 gr/km
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Αυτή είναι η diesel έκδοση του πρώτου SUV της ισπανικής φίρμας με τον «μικρό» 1.6 TDI (υπάρχει και 2λιτρη). Συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και μετάδοση μόνο στους εμπρός τροχούς. 


Όταν η δοκιμή ενός αυτοκινήτου πέφτει πάνω σε κάποια αργία, τότε η δουλειά γίνεται απόλαυση. Σε αυτή την περίπτωση μπορείς να ζήσεις το αυτοκίνητο πραγματικά σε όλες τις συνθήκες, πέρα από την πραγματικότητα της καθημερινότητας και τη διαδρομή σπίτι – γραφείο. Μια τέτοια περίπτωση ήταν η δοκιμή του νέο Seat Ateca στην diesel εκδοχή του, που ήρθε πάνω στις άγιες μέρες του Πάσχα.

Με τον μικρό 1.6 TDi που αποδίδει 115 ίππους και 250 Nm ροπής και το χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων δείχνει πολλά υποσχόμενο για ένα οικονομικό ταξίδι μέχρι τα πάτρια εδάφη (της συζύγου) στην Πλαταριά Θεσπρωτίας, εκεί δίπλα στα κοσμοπολίτικα και ευρύτερα γνωστά Σύβοτα. Ο κατασκευαστής ανακοινώνει 4,3 lt/100 km και σε συνδυασμό με το 50άρι ρεζερβουάρ σίγουρα θα φτάνει μακριά χωρίς να σε υποχρεώνει να αναζητήσεις πρατήριο κάτι που καταγράφεται αναμφίβολα στα θετικά του.

Ωστόσο, δεν είναι μόνο η κατανάλωση που το καθιστά ελκυστικό για εμάς, αφού το Ateca έχει αποδείξει τις δυνατότητές του από την πρώτη κιόλας επαφή μας μαζί του στη δοκιμή της «μικρής» βασικής έκδοσης με τον 1.000άρη τούρμπο κινητήρα βενζίνης. Μας άρεσε και δεν το κρύψαμε και δεν εννοούμε μόνο αισθητικά. Τα κλασικά μοτίβα τις SEAT χαρακτηρίζουν και τη σχεδίαση του Ateca, με τις ευθείες γραμμές και τις γωνίες να κυριαρχούν. Οι τραπεζοειδούς σχεδίαση μάσκα βρίσκει το ταίρι της ανεστραμμένο στην κάτω εμπρός εισαγωγή, ενώ τα φωτιστικά σώματα LED με λειτουργία ημέρας αποτελούν σήμα κατατεθέν και την ταυτότητα του πρώτου SUV της ισπανικής φίρμας.

Το ψηλό του ανάστημα με καθαρή απόσταση από το έδαφος 188 mm του χαρίζουν ξεχωριστή προσωπικότητα σε σχέση με το Leon το οποίο μοιράζεται αρκετά κοινά στοιχεία. Κάτι που ισχύει και για το εσωτερικό. Γνώριμη η εικόνα, με την πρακτικότητα και την ευρυχωρία να είναι ξεκάθαρα υπέρ του Ateca. Τα 510 λίτρα χώρου αποσκευών είναι μόνο δίνουν μόνο μια από τις πολλές διαστάσεις του Ateca σε αυτόν τον τομέα. Βαλίτσες, πράγματα της συζύγου που δεν τα λες και λίγα αλλά και για τους γονείς και το σπίτι, ποδήλατο και πατίνι του μικρού, χωράνε χωρίς να είσαι ειδικός στο tetris. Τα πετάς μέσα στον αχανή χώρο και μένει άλλος τόσος για ακόμα περισσότερα.

Το ψηλό ταβάνι αφήνει αρκετό αέρα για το κεφάλι των επιβατών, ενώ και ο χώρος για τα πόδια των πίσω είναι τόσος που θα μπορούσε να καθίσει σταυροπόδι ακόμα και ένας… μπασκετμπολίστας. Οι διάσπαρτες θήκες για μικρότερα ή μεγαλύτερα αντικείμενα βόλεψαν όλα τα πράγματα του ταξιδιού και τα άγκιστρα, μια ωραία λεπτομέρεια στις μεσαίες κολόνες, μας κράταγαν τα μπουφάν. Αναμφίβολα η πρακτικότητα είναι από τα δυνατά σημεία του SEAT Ateca με το ισπανικό SUV όμως να μην περιορίζεται μόνο εκεί.

Δρόμο παίρνω, δρόμο αφήνω

Τα χιλιόμετρα περίπου 500 και το ταξίδι απαιτητικό, αφού παραδοσιακά η εθνική οδός Αθηνών - Πατρών δοκιμάζει τις αντοχές σου και τα νεύρα σου. Αυτή τη φορά όμως τα πράγματα ήταν διαφορετικά, αφού το έργο μετά από πολλά χρόνια χρονοτριβής παραδόθηκε και έκανε τη διαδρομή μέχρι την Πάτρα άνετη και κυρίως ασφαλή. Τα 200 χιλιόμετρα μέχρι τη μεγάλη καλοδιωτή γέφυρα καλύπτονται σε λιγότερο από δύο ώρες ακόμα και αν ακολουθείς ευλαβικά τα όρια ταχύτητας. Τα αντιθέτως ερχόμενα αυτοκίνητα δεν έρχονται τώρα σε επαφή, ούτε καν οπτική σε ορισμένα σημεία. Η σφιχτή ανάρτηση του SEAT Ateca κάνει τον έλεγχο του αυτοκινήτου ακόμα και με πολλά χιλιόμετρα παιχνίδι. Σε κερδίζει με την αμεσότητά του σε όλα τα επίπεδα, με τον μικρό diesel να αποδεικνύει τις αρετές του. Ο δείκτης καυσίμου μένει ψηλά για αρκετά χιλιόμετρα, αφού η κατανάλωση σε συνθήκες ταξιδιού είναι κάτω από 6 lt/100 km και κοντά στα 5,5. Η μακριά έκτη σχέση στο καλό σε αίσθηση και κούμπωμα χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων συμβάλει τα μέγιστα.

Η ροπή των 250 Nm σου επιτρέπει να προσπεράσεις με χαρακτηριστική ευκολία, χωρίς να χρειάζεται να καταφύγεις στον επιλογέα. Η δύναμη δεν ενθουσιάζει και παρά το γεγονός ότι είναι ίδια αυτή του μικρού βενζίνης, φαίνεται ότι αυτοί οι 115 ίπποι έχουν… πιο κοντά πόδια. Μικρότερο το εύρος λειτουργία του από αυτό της βενζίνης, δεν σε αφήνει να πιέσεις όπως συμβαίνει με τον TSI και να αναζητήσεις το κάτι παραπάνω για να κινηθείς λίγο πιο γρήγορα. Επιπλέον, αν το επιδιώξεις θα δεις και την τιμή του υπολογιστή ταξιδίου να ακολουθεί το ρυθμό σου και να ξεπερνάει εύκολα τα 7 lt/100 km.

γλυκά
  • Πρακτικότητα
  • Χώροι
  • Χρηστικότητα
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ευχάριστος χαρακτήρας
  • Κατανάλωση
  • Τιμή
ξινά
  • Περιορισμένη σχετικά άνεση

Σε κάθε περίπτωση καταφέρνει να διατηρεί υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα και μάλιστα χωρίς να κουράζει με τον θόρυβο που παράγει ο diesel, αφού η καλή ηχομόνωση κρατά έξω κάθε ενοχλητικό θόρυβο. Επιπλέον, από έναν διακόπτη στη βάση της κεντρικής κονσόλας μπορείς να επιλέξεις ένα πρόγραμμα οδήγησης από το «Driving Mode Selection» ανάλογα με τις ανάγκες και τις επιθυμίες σου, ανάμεσα στα Normal, Sport, Offroad ή Eco ή ακόμα και μέσω του Individual να θέσεις τις δικές σου παραμέτρους λειτουργίας. Οι πληροφορίες προβάλλονται στη μεγάλη οθόνη αφής η οποία έχει και αισθητήρα προσέγγισης, ανεβάζοντας στη βάση της τις επιλογές καθώς πλησιάζεις το χέρι σου.

Οι compact διαστάσεις του, 4.363 mm μήκος και 1.841 πλάτος το κάνουν ιδιαίτερα ευέλικτο, ενώ το βάρος του που περιορίζεται στα 1.375 κιλά και το καθιστούν λίγο πιο… εύσωμο από την έκδοση βενζίνης, κρύβονται από το καλό στήσιμο της ανάρτησης. Αυτή δεν επιτρέπει μεγάλες κλίσεις στο αμάξωμα ακόμα και σε κλειστά κομμάτια με στροφές, ελέγχοντας υποδειγματικά για SUV τις κινήσεις του. Πίσω από το τιμόνι του Ateca με την άψογη θέση οδήγησης δεν νιώθεις ότι οδηγείς ψηλό αυτοκίνητο, αλλά ένα καλά στημένο μικρομεσαίο, ικανό να σου χαρίσει χαμόγελα και απόλαυση σε κάθε διαδρομή. Το SEAT Ateca 1.6 TDI ξεκινάει από τα 23.850 ευρώ στη βασική του έκδοση, ενώ στη δική μας, την «καλή» έκδοση Style με τη μεγάλη οθόνη ανεβαίνει στα 25.950 ευρώ.

 

συμπέρασμα

Το SEAT Ateca μας κέρδισε από την πρώτη στιγμή με τη βασική έκδοση βενζίνης 1.0 TSI. Τώρα έρχεται με την επίσης μικρή TDI πετρελαίου να δείξει το άλλο του πρόσωπο που εστιάζει στην οικονομία. Ικανό σε κάθε περίπτωση, τα καταφέρνει στο έργο του χαρίζοντας αξιοσημείωτη αυτονομία σε μεγάλα ταξίδια και θα αποτελέσει τον ιδανικό σύντροφο που έχει αυτές τις προτεραιότητες. Από την άλλη όμως, ο αλέγρος χαρακτήρας του στο δρόμο, με τη σπιρτόζικη οδική συμπεριφορά, μας κάνει να κοιτάζουμε στην πρώτη μας αγάπη που είναι η έκδοση με τον μικρό βενζινοκινητήρα που του χαρίζει και το νεύρο που θα αναζητήσεις πίσω από το τιμόνι του καλοστημένου Ateca.


SEAT Ateca 2016

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
87
GOCAR Magazine #87

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...