ΔΟΚΙΜΗ: SsangYong Tivoli 1.6 6ΑΤ FWD ECO LPG

Η SsangYong οπλίζει το crossover της με LPG και εξασφαλίζει χαμηλό κόστος μετακίνησης και εργοστασιακή εγγύηση

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Υγραεριοκίνηση με 5ετή εργοστασιακή εγγύηση από την SsangYong και κάπως έτσι το Tivoli αποκτά το ενδιαφέρον που αναζητά ο ενδιαφερόμενος των κομπακτ και οικονομικών στη χρήση crossover. 


Το Tivoli ουσιαστικά πάτησε το κουμπί της επανεκκίνησης για την SsangYong που η επόμενη μέρα την βρήκε σε λογική downsizing. Μικρότερα αμαξώματα και φρέσκια φιλοσοφία, με το Tivoli να είναι το πρώτο δείγμα και ένα μικρών διαστάσεων crossover. Με μήκος σχεδόν 4,2 m και μεταξόνιο 2.6 μέτρων, το Tivoli σημαδεύει την μοδάτη κατηγορία περιπέτειας και αστικής μετακίνησης με ένα κομψό και ιδιαίτερα δυναμικό τρόπο. Σχεδιαστικά σίγουρα δεν περνάει απαρατήρητο, δείχνει αρκετά δυναμικό και εκπέμπει ευρωπαϊκή αύρα, όμως ο ανταγωνισμός και η τσιμπημένη κατανάλωση της βενζινοκίνητης έκδοσης δεν έδωσε μεγάλα περιθώρια επιτυχίας στο στίβο των πωλήσεων.

Λύση LPG

Τη λύση στο «πρόβλημα» δίνει το Liquefied Petroleum Gas, δηλαδή το υγραέριο όπως το γνωρίζει ο περισσότερος κόσμος. Στην ουσία είναι μίγμα προπανίου βουτανίου με μεγαλύτερη θερμοδυναμική ικανότητα κάτι που επιτρέπει καθαρότερη καύση και παρεμφερή απόδοση σε σχέση με τη βενζίνη. Αν ψάχνεις το μέγιστο σε επιδόσεις το γυρνάς σε αμόλυβδη, όμως αν το ζητούμενο είναι απόδοση σε συνδυασμό με οικονομία, το υγραέριο είναι σαφώς πιο συμφέρουσα λύση και με αυτό το σκεπτικό η SsangYong προχώρησε στην εφαρμογή του. Το σύστημα υγραεριοκίνησης είναι επώνυμο (BRC), με προέλευση από την Ιταλία που έχει παράδοση στην κατασκευή συστημάτων LPG. Θεωρείται από τα πιο σύγχρονα με άμεση σύνδεση στην OBD θύρα του αυτοκινήτου και εξασφαλίζει την απροβλημάτιστη και εγγυημένη λειτουργία, με το κόστος του να είναι 1.200 ευρώ.

Η δεξαμενή τοποθετείται στον χώρο της ρεζέρβας και δεν επηρεάζει την χωρητικότητα του χώρου αποσκευών. Η αναμενόμενη απουσία του πέμπτου τροχού λύνεται με ένα κιτ επισκευής, ενώ η πλήρωση των 54 lt υγραερίου, γίνεται δίπλα από την τάπα της βενζίνης, αφού πρώτα βιδωθεί ο προσαρμογέας. Το ευγενές με το περιβάλλον νέο καύσιμο του Tivoli, καταλήγει σε υγρή μορφή στον θάλαμο καύσης από τα έξτρα τοποθετημένα μπεκ και η ενημέρωση για το υπολειπόμενη ποσότητα στη δεξαμενή ή η επιλογή του καυσίμου, γίνεται από ένα διακριτικό στρογγυλό διακόπτη που έχει τοποθετηθεί στην αριστερή πλευρά του ταμπλό και περιλαμβάνει και ενδεικτικές λυχνίες.

Οι 128 ίπποι είναι εξαιρετικό νούμερο για τον ατμοσφαιρικό των 1,6 λίτρων, όμως τα 160 Nm ροπής στις 4.600 rpm, δείχνουν ότι το Tivoli με το αμάξωμα των τουλάχιστον 1.300 κιλών έχει δύσκολο έργο όταν κυνηγάει τις επιδόσεις. Το μοτέρ ζητάει στροφές για να αποδώσει τα μέγιστα και τότε η κατανάλωση σκαρφαλώνει σε διψήφιο νούμερο που δεν το κολακεύει. Αν εκλογικεύσεις τις απαιτήσεις σου θα διαπιστώσεις ότι μπορείς να είσαι σβέλτος χωρίς να ξεζουμίζεις τον κινητήρα και το καύσιμο στο ρεζερβουάρ. Τότε θα δεις την κατανάλωση σε μικτή διαδρομή να στρογγυλοκάθεται στην περιοχή των 8 lt/100 km και θα διαπιστώσεις τα θετικά στοιχεία συμπεριφοράς του crossover της SsangYong.

Με την χρήση LPG η SsangYong κάνει την μετακίνηση ακόμα πιο οικονομική σε κόστος με δεδομένη την σχεδόν μισή αξία που κοστίζει το λίτρο σε σχέση με την βενζίνη. Η απόδοση μπορεί να είναι ελάχιστα υποδεέστερη, όπως συνηθίζεται σε κάθε αυτοκίνητο που χρησιμοποιεί υγραέριο, όμως είναι αισθητή μόνο στην μετάβαση από το ένα καύσιμο στο άλλο και δεν επηρεάζει τα χαρακτηριστικά λειτουργείας. Η κατανάλωση πλησιάζει τα 10 lt/100 km, που με βάση τη διαφορά στην τιμή του ενός καυσίμου με το άλλο, εξασφαλίζει 35% φτηνότερη μετακίνηση και παραπάνω από 500 km αυτονομίας που σε συνδυασμό με το ρεζερβουάρ βενζίνης δίνει ένα απροβλημάτιστο βεληνεκές στο Tivoli που ξεπερνά τα 1000 km.

Κατά τα άλλα, τα γνωστά!

Ήταν μια καλή ευκαιρία να θυμηθούμε τις καλές εντυπώσεις που μας άφησε προ διετίας, όταν το οδηγήσαμε για πρώτη φορά. Το ευρωπαϊκό πάτημα, η απουσία πλεύσεων από την ανάρτηση και η σωστή ισορροπία άνεσης και αποτελεσματικότητας παραμένουν στοιχεία που το χαρακτηρίζουν. Φλογερή εμφάνιση, πιπεράτο σαλόνι και εξοπλισμός ενώ παρά τα φορτωμένα χιλιόμετρα διατηρούσε την κατάστασή του σε βαθμό που να μπορείς να το λες ποιοτικό σε κατασκευή και συναρμολόγηση. Ούτε τριγμοί, ούτε γυαλισμένα πλαστικά μαρτυρούσαν ότι η εφαρμογή της υγραεριοκίνησης έγινε σε ένα αυτοκίνητο με γεμάτα δυο χρόνια χρήσης και χιλιάδες χιλιόμετρα στο ενεργητικό του. Το εσωτερικό σχεδιαστικά μπορεί να μην κραυγάζει όσο η εξωτερική εικόνα, αλλά διατηρεί την ευρωπαϊκή λογική σχεδίασης και δείχνει έμπνευση. Ο εξοπλισμός συμβαδίζει με τα σύγχρονα δεδομένα, όντας πλούσιος και επίκαιρος από την βάση της γκάμας. Το Tivoli δεν έχει λόγο να αισθάνεται μειονεκτικά στην κλάση του, ενώ οι διαθέσιμοι χώροι για μικροαντικείμενα είναι αρκετοί και απόλυτα πρακτικοί.

γλυκά
  • Δυναμική σχεδίαση
  • Μοντέρνο σαλόνι
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Χώροι
  • Πρακτικότητα
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κύλισης
  • Κατανάλωση
  • Αυτονομία (στο σύνολο)  
  • Εξοπλισμός
  • Εγγύηση

 

ξινά
  • Ορατότητα πίσω 

Η ευρύχωρη καμπίνα, οφείλει στο μεταξόνιο τους καλούς χώρους για 5 ενήλικες. Το ίδιο υποστηρίζει άλλωστε και ο χώρος αποσκευών των 423 λίτρων, αλλά και η ανάκληση των πίσω καθισμάτων που εκτός από την γωνία της πλάτης ανάλογα με τα γούστα των επιβατών, δημιουργούν σχεδόν ένα επίπεδο και λειτουργικό χώρο όταν χρειαστεί να μεταφερθούν ογκώδη αντικείμενα. Στο δρόμο, το Tivoli είναι ευχάριστο, προβλέψιμο και ασφαλές με τα ηλεκτρονικά στο On. Αν τα απενεργοποιήσεις τότε αποκτάς μια συμμετοχική ουρά και μια σπορ εσανς στη συμπεριφορά του, που γίνεται ακόμα πιο ευχάριστη όταν αφήσεις την άσφαλτο και περιπλανιέσαι σε χωμάτινο τερέν. Φυσικά η προσθιοκίνητη λογική και οι τροχοί των 18’’ που διέθετε το αυτοκίνητο της δοκιμής δεν αφήνουν περιθώρια για ηρωισμούς και επιβάλουν την εκδρομική σύνεση όπως οφείλει κάθε crossover. Η ανάρτηση πάντως τα καταφέρνει και εδώ καλά, αν και το χαμηλό προφίλ των ελαστικών δεν είναι και ο καλύτερος σύμμαχος. Σε συνδυασμό με τη δελεαστική τιμή και την εφαρμογή της υγραεριοκίνησης, πολλαπλασιάζει την διάθεση για περιπλάνηση που υπόσχεται ο εκδρομικός του χαρακτήρας.

 

συμπέρασμα

Με τις ευλογίες της SsangYong η οικονομική μετακίνηση με υγραέριο βρίσκει επίσημα εφαρμογή στο Tivoli, με επώνυμη ιταλική εγκατάσταση και κόστος που βρίσκεις στην ελεύθερη αγορά. Η προσεγμένη δουλειά της SsangYong όσον αφορά το Tivoli και της ελληνικής αντιπροσωπείας να ασχοληθεί σοβαρά με την προώθηση της υγραεριοκίνησης, δείχνει αρκετά δελεαστική για να σταθείς στα χαρακτηριστικά του και να μην το προσπεράσεις αβίαστα. Ποιοτικό, ευρύχωρο και προσεγμένο στη σχεδιαστική λεπτομέρεια προσφέρει ευρωπαϊκό στιλ και δυναμισμό σε εικόνα και συμπεριφορά, ενώ τώρα απογειώνει τη συνολική αυτονομία και περιορίζει το κόστος μετακίνησης. Κερασάκι τα 5 χρόνια εγγύηση, που δεν μεταβάλλονται με την τοποθέτηση LPG.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ 

SsangYong Tivoli 2015 - white

SsangYong Tivoli 2015 - Driving & Exterior

SsangYong Tivoli 2015 - Interior

POLL

Τι θα αγόραζες σήμερα; Υβριδικό ή diesel;

  • Υβριδικό. Καλύτερη τεχνολογία, αντίστοιχη οικονομία
  • Diesel λόγω περισσότερων επιλογών
  • Δύσκολη επιλογή. Θέλει σκέψη...
67
GOCAR Magazine #67

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...