ΔΟΚΙΜΗ: Abarth 124 Spider AT

Η θρυλική μάρκα με σήμα το σκορπιό διευρύνει τη γκάμα της με ένα μοντέλο αντάξιο της ιστορίας της

  • -
  • -
Ισχύς170 PS
Ροπή250 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h6,9 sec
Κατανάλωση μ.κ.6,6 lt/100km
Εκπομπές CO2153 gr/km
με μια ματιά

Πιο άγριο από το Fiat 124 Spider αλλά και το Mazda MX-5 στο οποίο και βασίζεται, με 1.400άρη τούρμπο κινητήρα 170 ίππων και τις σπορ ευλογίες της Abarth.

Η συνεργασία της FIAT με τη Mazda για τη δημιουργία του Fiat 124 Spider, ωφέλησε και την Abarth. Η θρυλική μάρκα εμπλούτισε τη γκάμα της με την “hot εκδοχή” του ιταλικού roadster που βασίζεται μεν στο MX-5, το τσίμπημα του σκορπιού ωστόσο το μεταμόρφωσε εντελώς!

Και πρώτα απ’ όλα στην εμφάνιση. Το καπό, οι ζάντες και το πορτμπαγκάζ που είναι βαμμένα σε μαύρο χρώμα πετυχαίνουν αφενός την αναφορά στο ιστορικό 124 Rally της δεκαετίας του ‘60, αφετέρου διαφοροποιούν το μοντέλο της Abarth από το αντίστοιχο FIAT. Σε αυτά προσθέστε ακόμη τις δύο διπλές απολήξεις της εξάτμισης Record Monza με τον υπέροχο ήχο και τους διαφορετικούς προφυλακτήρες με μεγαλύτερο αεραγωγό εμπρός και διαφορετικό διαχύτη πίσω, στοιχεία που τονώνουν το σπορ χαρακτήρα του ιταλικού roadster. Συνολικά, το μακρύ εμπρός μέρος και η προς τα πίσω τοποθετημένη καμπίνα επιβεβαιώνουν οπτικά την τέλεια κατανομή βάρους 50/50 που ανακοινώνουν οι Ιταλοί.



Στο εσωτερικό πρωταγωνιστεί το κόκκινο χρώμα στα δερμάτινα μπάκετ, στο κεντρικά τοποθετημένο στροφόμετρο, στην κορυφή του τιμονιού και στις ραφές των επενδύσεων. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, η ποιότητα κατασκευής προσεγμένη, ο εξοπλισμός πλούσιος και το πορτμπαγκάζ επαρκεί με τα 140 λίτρα χωρητικότητας. Από την άλλη, το τιμόνι δεν ρυθμίζεται σε απόσταση, οι θήκες για μικροαντικείμενα είναι περιορισμένες -ακόμη και το ντουλαπάκι του συνοδηγού απουσιάζει- και τα χειριστήρια του infotainment είναι άβολα τοποθετημένα δίπλα στο χειρόφρενο. Όσο για την οροφή, ανοιγοκλείνει μεν χειροκίνητα αλλά πανεύκολα, χωρίς καν να χρειαστεί να βγεις από το αυτοκίνητο.

Το στοιχείο που διαφοροποιεί κυρίως το Abarth φωλιάζει κάτω από το εμπρός καπό. Πρόκειται για τον 1.400άρη turbo MultiAir κινητήρα που αποδίδει 170 ίππους (από 140 του FIAT 124). Ισχύς που στην περίπτωσή μας φτάνει στους πίσω τροχούς μέσω κλασικού αυτόματου κιβωτίου 6 σχέσεων και μηχανικού διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης – φυσικά υπάρχει και έκδοση με χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο.



Ξεκινώντας από αυτό, λέμε εξαρχής πως θα προτιμούσαμε το χειροκίνητο. Κρίνοντάς το όμως από την πλευρά όποιου το επιλέξει θυσιάζοντας ενσυνείδητα μέρος του σπορ χαρακτήρα για χάρη της άνεσης, δεν το λες κακό. Πρέπει βέβαια να επιλέξεις το sport mode για να γίνονται σβέλτα οι αλλαγές, ενώ σημαντικό είναι ότι στη χειροκίνητη λειτουργία κρατά τη σχέση στον κόφτη (6.600 rpm) και δεν ανεβάζει αυτόματα.

Οδηγώντας, αυτό που σε πορώνει αρχικά είναι ο ήχος της εξάτμισης. Μια μπάσα βραχνάδα που γεμίζει τα αυτιά σου σε κάθε επιτάχυνση και δίνει θέση σε απολαυστικά σκασίματα όταν σηκώσεις το δεξί πόδι από το γκάζι. Το μικρό βάρος που μόλις ξεπερνά τον ένα τόνο (1.060 kg λέει η Abarth) είναι εύκολη υπόθεση για τους 170 ίππους και τα 250 Nm ροπής, οπότε οι επιδόσεις είναι μοιραία πολύ καλές: 6,9 sec για το 0-100 km/h και τελική ταχύτητα 229 km/h, σύμφωνα με τον κατασκευαστή. Υπάρχει βέβαια μια μικρή υστέρηση χαμηλά, αλλά από τις 3.000 rpm και μετά η δύναμη έρχεται πλουσιοπάροχα μέχρι τις 6.000 rpm σχεδόν.

Δεν χρειάζεται να το οδηγήσεις πολύ για να εκτιμήσεις το συνολικά ευχάριστο χαρακτήρα του Abarth 124 Spider. Το roadster με την ιαπωνική βάση και την ιταλική καρδιά σε κερδίζει από τις πρώτες κιόλας στροφές που θα βρεις εμπρός σου. Ελίσσεται ντελικάτα, είτε με γραμμές είτε σε γωνίες ανάρμοστες για δημόσιο δρόμο.



Το εξαιρετικά καλοζυγισμένο και στιβαρό πλαίσιο και το άμεσο και με πολύ καλή αίσθηση τιμόνι, εμπνέουν εμπιστοσύνη. Ακόμη και με το ESP σε θέση OFF, το τιμόνι εκτελεί με ακρίβεια τις εντολές σου, η υποστροφή είναι εξαιρετικά σπάνια και το πίσω μέρος ελέγχεται εύκολα με το γκάζι βοηθώντας σε να γευτείς τις χαρές της πίσω κίνησης. Βέβαια, θα πρέπει να προηγείσαι πάντα ένα βήμα σε ότι έχει να κάνει με το αυτόματο κιβώτιο, να έχεις επιλέξει δηλαδή λίγο πιο πριν την ιδανική σχέση για να έχεις διαθέσιμη ισχύ στο δεξί σου πόδι.

γλυκά
  • Οδηγική απόλαυση
  • Απόδοση κινητήρα
  • Αποτελεσματικότητα φρένων
  • Αίσθηση τιμονιού
  • Θέση οδήγησης
  • Στιβαρότητα πλαισίου
  • Εξοπλισμός
ξινά
  • Εργονομία διακοπτών infotainment
  • Θήκες για μικροαντικείμενα
  • Λειτουργία αυτόματου κιβωτίου

Παράλληλα, εντυπωσιακή είναι και η λειτουργία της σφικτής ανάρτησης που αποτελείται από διπλά ψαλίδια μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους (5 στον αριθμό) πίσω, με αμορτισέρ της Bilstein. Περιορίζει τις κλίσεις και προσφέρει πολύ καλό έλεγχο του αμαξώματος χωρίς να κοπανάει ενοχλητικά στις ανωμαλίες! Στα συν και τα τετραπίστονα Brembo εμπρός που επιδεικνύουν αποτελεσματικότητα και αντοχή.

Στο ταξίδι, αν είσαι με την οροφή ανοιχτή και τα παράθυρα σηκωμένα κινείσαι άνετα και χωρίς πολλή φασαρία με ταχύτητες 140 km/h. Με κλειστή την οροφή δεν βελτιώνονται δραματικά τα πράγματα καθώς η ηχομόνωση δεν είναι από τα δυνατά σημεία του 124. Αυτός όμως που επιλέγει το Abarth 124 Spider μόνο ησυχία δεν αναζητά. Μάλλον θόρυβο θέλει να κάνει, είτε με τον κινητήρα είτε με τους πίσω τροχούς... 

συμπέρασμα

Με τιμή που φλερτάρει στα 50 χιλιάρικα, το Abarth 124 Spider δεν το επιλέγεις με βάση τη λογική. Το επιλέγεις επειδή είναι ένα απολαυστικό στην οδήγηση roadster με ιταλικό ταπεραμέντο και ανόθευτο σπορ χαρακτήρα, που σέβεται τις ρίζες του. Επειδή μιλάει στο συναίσθημα. Και σε αυτή την περίπτωση, το παίρνεις με το χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο και όχι με το αυτόματο της δοκιμής.


ΦΩΤΟ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

VIDEOS

Abarth 124 spider - Performance. No Excuses.

Abarth 124 Spider Exhaust Sound

Abarth 124 Spider

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...