ΔΟΚΙΜΗ: Skoda Yeti Outdoor 1.2 TSI 110 PS

Η βάση για Yeti και η είσοδος στο Outdoor στιλ σερβίρεται με τον 1.2 TSI

  • -
  • -
Ισχύς110 PS
Ροπή175 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,9 sec
Μέση κατανάλωση5,5 lt/100km
Εκπομπές CO2128 gr/km
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Σταθερή αξία ποιοτικής ευρυχωρίας και πρακτικότητας, άρωμα εκδρομικής δραστηριότητας πακέτο με συνδυασμό απόδοσης και οικονομίας από τον μικρό TSI των 1.2 λίτρων. Η πάντα φρέσκια ανατρεπτική προσωπικότητα του Yeti, δηλώνει το παρόν στα SUV / Crossover.  


Το Yeti είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα επιμονής στις λειτουργικές λύσεις που απλοποιούν την καθημερινότητα, κάτι που οφείλει στην τετράγωνη αισθητική που το έκανε γνωστό από το 2009. Καταφέρνει να είναι άμεσα αναγνωρίσιμο χωρίς να ακολουθεί ριζοσπαστικές γραμμές σχεδιασμού με συναρπαστικές λεπτομέρειες. Απλή λογική που στηρίζεται σε ευθείες γραμμές, το κάνει να ξεχωρίζει από τον σύγχρονο σωρό των SUV και crossover της πιάτσας.

γλυκά
  • Στιλ περιπέτειας
  • Απόδοση κινητήρα
  • Οδική συμπεριφορά
  • Κομψό σαλόνι
  • Ποιοτική ανάρτηση
  • Πρακτικότητα
  • Κατανάλωση
  • Χώροι
  • Εξοπλισμός
ξινά
  • Light δυνατότητες εκτός δρόμου

 

Η Skoda επέλεξε από την αρχή λοιπόν ένα διαφορετικό σχεδιαστικό δρόμο σε σχέση με τον ανταγωνισμό, που επιμένει να βάζει κουπέ στοιχεία στις προτάσεις του υποσκελίζοντας τις καθημερινές ευκολίες στο βωμό της μοδάτης δυναμικής αισθητικής. Τελικά δικαιώθηκε με βάση την απήχηση και την αναγνωρισμένη πρακτικότητα που προσφέρει. Η πρώτη ανανέωση τέσσερα χρόνια πριν, έφερε αισθητικές παρεμβάσεις που διαχώριζαν τις απλές εκδόσεις από τις Outdoor με το πιο φευγάτο look, όμως στην επίκαιρη εμπορική του πορεία το συναντάμε κατασταλαγμένο στην Outdoor εικόνα του, με τον μικρό 1.2 TSI να αποτελεί το εναρκτήριο λάκτισμα επιλογής που συναντά κάνεις στους τιμοκαταλόγους της Skoda.

Φυσικά σερβίρεται εμφανώς εκσυγχρονισμένο στα δεδομένα της εποχής και σημαδεύει την καρδία των ανθρώπων που αναζητούν τις εκδρομικές προθέσεις του. Τα μοναδικά του «οff road» εφόδια βέβαια περιορίζονται στο ικανό ύψος από το έδαφος, τις ποδιές και στο ταλέντο των ηλεκτρονικών που επιλέγει ρυθμίσεις σε ABS, ESP και Traction Control ώστε να βελτιώσουν την απόδοση σε ολισθηρά και σαθρά εδάφη. Στο κομμάτι της αισθητικής το Yeti χαρακτηρίζεται πλέον από τα ενιαία παραλληλόγραμμα φωτιστικά σώματα και τους επίσης παραλληλόγραμμους προβολείς ομίχλης, ενώ στον χαρακτήρα του αυτοκινήτου συμβάλουν οι ποδιές εμπρός και πίσω και οι εξωτερικοί καθρέφτες βαμμένοι σε χρώμα ματ.



Στο εσωτερικό, ο ποιοτικός αέρας και η σύγχρονη εικόνα συνδυάζεται με εξοπλισμό και αισθητική που πείθει τον επισκέπτη, ενώ η εξαιρετική εκμετάλλευση χώρων παραμένει ο άσσος στο μανίκι του. Οι 5 ενήλικες απολαμβάνουν ένα φωτεινό και φιλόξενο σαλόνι, με τους πίσω να έχουν 3 ξεχωριστά καθίσματα με το μεσαίο σε πιο light διάσταση. Τα 405 έως 510 λίτρα του χώρου αποσκευών υπερεπαρκούν, ενώ το σύστημα VarioFlex δεν επιτρέπει στα καθίσματα μόνο να σύρονται εμπρός-πίσω, αλλά να αναδιπλώνονται ή και να αφαιρούνται τελείως, προσφέροντας ένα απόλυτα επίπεδο χώρο φόρτωσης 1.760 lt. Πλήθος αποθηκευτικών χώρων που συμβάλουν στην πρακτικότητα υπάρχουν και στον χώρο επιβατών, ενώ η σωστή θέση οδήγησης έρχεται με τις πολλαπλές ρυθμίσεις σε τιμόνι και κάθισμα. Στα ατού του Yeti ο πληρέστατος εξοπλισμός σε επίπεδο ασφαλείας και ο πλούσιος σε ανέσεις όσο ανηφορίζεις τις εκδόσεις προς την κορυφή τους.

TSI, εσύ σουπερσταρ!

Ο βασικός κινητήρας της γκάμας είναι ο 1.2 TSI που καταφέρνει να «λάμπει» όπου τοποθετείται. Mε 110 ίππους και 175 Nm να εμφανίζονται από χαμηλά, συγκεκριμένα από τις 1.400 rpm ενώ διατηρούνται έως και λίγο μετά τις 4.000 rpm, προσφέροντας ένα αποδοτικό εύρος 2.500 rpm, όπου μπορεί κανείς να εκμεταλλευτεί τις απλωμένες σχέσεις στο 6άρι κιβώτιο και να διαπιστώσει τον σβέλτο και οικονομικό χαρακτήρα του. Στην πράξη, αν και δεν διστάζει να κοκκινίσει το στροφόμετρό του, το πλούσιο βάρος (1.310 κιλά) εξομαλύνει τις προθέσεις του για ζωηρές επιταχύνσεις. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι το τράβηγμα δεν είναι απολαυστικό από τις 1.600-4.500 rpm και δεν είναι αναγκαίο να ξεπερνάς τις 5.000 rpm, αν δεν θες να διαπιστώσεις-επιβεβαιώσεις τα νούμερα του κατασκευαστή.

Σίγουρα τα 10,9’ για τα πρώτα 100 km/h και τα 179 km/h τελικής ταχύτητας δεν είναι τόσο συναρπαστικά σαν τιμές, όμως σπάνια θα σε απασχολήσουν στην καθημερινότητα. Πρακτικά πάντα νιώθεις το δεξί σου πόδι να εισπράττει αποτέλεσμα σε κάθε βύθιση, ενώ ακόμα και φορτωμένο το Yeti δεν θα δυσανασχετήσει για τον μικρό του κινητήρα. Αν είσαι επιθετικός στην οδήγηση η κατανάλωση θα σκαρφαλώσει παραπάνω από τα 9 lt/100 km, ενώ αν εκμεταλλεύεσαι την ροπάτη λειτουργία με αλλαγές στις 3.500 rpm, θα ρίξεις εύκολα την μέση κατανάλωση κοντά στα 7-8 lt/100 km. Σε κάθε περίπτωση το Yeti θα κινηθεί από σβέλτα έως γρήγορα και το μόνο που δεν θα συμβιβάσεις είναι η ταχύτητά σου.

Επίσης θετικό είναι το γεγονός ότι ταξιδεύει ήσυχα διατηρώντας χαμηλά τις στροφές του, χάρη στην μακριά 6η στο θετικό απ’ όλες τις απόψεις κιβώτιο. Την περίφημη κύλιση έρχεται να συμπληρώσει και μια ποιοτική συμπεριφορά ανάρτησης που δεν ταλαιπωρεί, ενώ την ίδια στιγμή προσφέρει καλή πληροφόρηση και αποτελεσματική γεύση, στο βαθμό που του επιτρέπει το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας. Η ανάρτηση διατηρεί την σφιχτή φιλοσοφία, όμως δεν θα νιώσεις ότι κοπανάει, ενώ αν επιτεθείς οι κλίσεις υπενθυμίζουν τι ακριβώς είναι αυτό που το οδηγείς έτσι γρήγορα. Φυσικά δεν αποτελεί προτεραιότητά του η σπορ οδήγηση, όμως αν βιάζεσαι δεν θα σκοντάψεις μαζί του.

Το Yeti αποδεικνύει ότι τα πάει καλά στους ανοιχτούς δρόμους, αλλά και στις συνεχείς στροφές που βρίσκει μπροστά του. Με όπλα του την ομοιογένεια από τιμόνι, πλαίσιο, ανάρτηση προσφέρει αίσθηση και κράτημα μικρομεσαίου αυτοκινήτου που δύσκολα βέβαια θα κρύψει το ανάστημα, αλλά ξαφνιάζει θετικά με την ευελιξία και δεν υπερβάλει με ανησυχητικές κλίσεις αμαξώματος. Η φιλικότητα και το ασφαλές πάτημα δημιουργούν ένα περιβάλλον εξερεύνησης που δεν βάζει περιορισμό στα χιλιόμετρα ή στον προορισμό. Ταυτόχρονα τα 180 mm απόστασης από το έδαφος λειτουργούν αγχολυτικά στον εκδρομέα και οι βατοί χωματόδρομοι ανήκουν στο ρεπερτόριο του Yeti. Συνολικά προσφέρει ευρεία γκάμα δυνατοτήτων για να ικανοποιήσει οδηγό και επιβάτες, όπως αρμόζει σε ένα σύγχρονο και καλά προικισμένο SUV/Crossover.

συμπέρασμα

Οπτικά το Yeti διαθέτει την τάση για περιπέτεια και ρεαλιστικά την θέληση να απαλύνει την καθημερινότητα του δραστήριου ιδιοκτήτη. Μπορεί να είναι μια εύστοχη εναλλακτική για οικογενειακό, με την πρακτικότητα και τους χώρους στα ντουζένια τους, παραμένει όμως παρεΐστικο και εκδρομικό για όσους αναζητούν ένα πρακτικό και ξέγνοιαστο στιλ αυτοκίνησης. Η ξεχωριστή προσωπικότητα διατηρείται σε υψηλό επίπεδο και δύσκολα θα το μπερδέψεις με άλλο, ενώ ο συνδυασμός δυναμισμού και κομψότητας πορεύεται αγκαζέ με το πλεονέκτημα του μικρού TSI των 1.2 λίτρων που εξασφαλίζει απόδοση και οικονομία. Ένα πολιτισμένο και σύγχρονο εσωτερικό περιβάλλον με αφθονία έξυπνων χώρων είναι λόγος να σε γοητεύσει, ενώ η ελκυστική τιμή παραμένει δέλεαρ για το κοινό των SUV / Crossover.

 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

SKODA Yeti and Yeti Outdoor

POLL

Τι θα αγόραζες σήμερα; Υβριδικό ή diesel;

  • Υβριδικό. Καλύτερη τεχνολογία, αντίστοιχη οικονομία
  • Diesel λόγω περισσότερων επιλογών
  • Δύσκολη επιλογή. Θέλει σκέψη...
65
GOCAR Magazine #65

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...