ΔΟΚΙΜΗ: Fiat Tipo 5d 1.6 diesel 120 PS

Οι Ιταλοί επιστρέφουν μετά από πολλά χρόνια με το Tipo στην hatchback εκδοχή του και έχουν να πούνε πολλά

  • -
  • -
Ισχύς120 PS
Ροπή320 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,1 sec
Μέση κατανάλωση3,7 lt/100km
Εκπομπές CO298 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η επιστροφή του Fiat Tipo στην ευρύτερα γνωστή 5θυρη εκδοχή του αναμένεται να κερδίσει περισσότερο κοινό. Με πλούσια γκάμα κινητήρων, πλήρη εξοπλισμό από τη βασική του έκδοση και τιμή άκρως ελκυστική, το ιταλικό μικρομεσαίο μοντέλο ποντάρει στην καρδιά της κατηγορίας.


Ξεκίνησε δυναμικά την πορεία του στα τέλη της δεκαετίας του ’80 και βγήκε για να ανταγωνιστή στα ίσια τα ισχυρά μοντέλα της μικρομεσαίας κατηγορίας. Από τότε ακολούθησαν δύο γενιές Bravo και ενδιάμεσα μια Stilo η οποία δεν κατάφερε να αποδώσει τα αναμενόμενα για τους Ιταλούς. Σήμερα έρχονται με μια νέα εκδοχή του Tipo στην hatchback μορφή του, όπως το αρχέτυπο, αλλά με εντελώς νέα φιλοσοφία.

Δεν φιλοδοξεί να αποτελέσει την αναβίωση του πρώτου μοντέλου, κάτι που τα τελευταία χρόνια η Fiat μας έχει συνηθίσει να κάνει με το 500αράκι και πιο πρόσφατα με το 124 Spider, αλλά να παίξει το ρόλο ενός μοντέλου προσιτού, αλλά παράλληλα ολοκληρωμένου σε όλους τους τομείς, όπως εξάλλου είχαμε επισημάνει και στη δοκιμή της σεντάν εκδοχής του, η οποία προηγήθηκε χρονικά και σε κατασκευή από τη Fiat.


Με ιταλικό κοστούμι

Το ιταλικό 5θυρο Fiat Tipo σχεδιάζεται και παίρνει τις προδιαγραφές του από την γείτονα χώρα, αλλά έλκει μέρος της καταγωγής του και από την Τουρκία, εκεί όπου και κατασκευάζεται, προκειμένου να κρατηθεί το κόστος χαμηλά και κατ’ επέκταση να είναι άκρως ανταγωνιστικό σε επίπεδο τιμής και ακόμα πιο ελκυστικό στην αγορά. Με τη βάση να τοποθετείται λίγο πάνω από τα 12.000 ευρώ τα κατάφεραν και μάλιστα χωρίς να κάνουν ιδιαίτερες εκπτώσεις σε βασικούς τομείς.

Σχεδιαστικά σε κερδίζει με την πρώτη ματιά, με τους Ιταλούς να κάνουν για μια ακόμα φορά αυτό που γνωρίζουν άριστα… να ζωγραφίζουν στο μέταλλο. Μακρύ καπό με μακρόστενα φωτιστικά σώματα μεγάλες εισαγωγές αέρα, προβολείς ομίχλης στα άκρα του προφυλακτήρα και έντονες καμπύλες συνθέτουν τη σιλουέτα του νέου Tipo, με τη διαφορά εδώ, στην 5θυρη έκδοση να κάνει το πίσω μέρος. Αρμονικά εκτελεσμένο από τους Ιταλούς, με ανάλογης σχεδίασης λεπτά φώτα, αεροδυναμικά βοηθήματα στα πλαϊνά του πέμπτου κρυστάλλου και μια μικρή «φτερούγα που ενσωματώνεται στην πίσω πόρτα, για πρακτικούς και αισθητικούς λόγους.

Η ευρυχωρία σε πρώτο πλάνο

Με μήκος 4,37 m πλάτος 1,79 m και 1,50 m, το 5θυρο Tipo τοποθετείται στο άνω άκρο της κατηγορίας όσον αφορά το μέγεθος, κάτι που εξαργυρώνει και όσον αφορά τους χώρους. Άνετο για τους εμπρός επιβάτες, με φαρδιά καθίσματα και πολλές ρυθμίσεις που επιτρέπουν στους επιβαίνοντες να απολαύσουν τις μετακινήσεις μαζί του. Ανάλογα είναι τα πράγματα και πίσω, αφού εκεί θα βολευτούν ακόμα και τρία άτομα χωρίς ιδιαίτερες παραχωρήσεις, αφού το Tipo μπορεί να μην είναι το πιο ευρύχωρο αυτοκίνητο στην κατηγορία, αφήνοντας τον τίτλο στο Nissan Pulsar, αλλά είναι από τα πιο ικανά σε αυτόν τον τομέα. Κάτι που αποτυπώνεται ξεκάθαρα και στην τιμή του χώρου αποσκευών που φτάνει τα 440 λίτρα, πλησιάζοντας αυτοκίνητα ανώτερης κατηγορίας.



Η εικόνα στο εσωτερικό είναι ευχάριστη και μοντέρνα, με το Tipo να σε κερδίζει με τον εξοπλισμό του, αφού έρχεται… φορτωμένο από τη βασική του έκδοση. Για την κορυφαία Lounge της δοκιμής μας ούτε λόγος να γίνεται για παράπονα, αφού περιλαμβάνει περισσότερα από όσα θα αναζητήσει ένας αγοραστής αυτής της κατηγορίας. Εργονομικά οι Ιταλοί έχουν κάνει καλή δουλειά, με τα ελάχιστα κουμπιά στο ταμπλό να απελευθερώνουν το μυαλό και το μάτι.

Η οθόνη αφής του συστήματος infotainment είναι έγχρωμη και έχει διάσταση πέντε ιντσών. Συνδυάζεται με το Uconnect της Fiat και προσφέρει εύκολη πλοήγηση, δυνατότητα σύνδεσης με Bluetooth, ανάγνωση μηνυμάτων και φωνητικές εντολές, ακόμα και κάμερα οπισθοπορείας, κατόπιν παραγγελίας. Επιπλέον, υπάρχει δορυφορικό σύστημα πλοήγησης σε συνεργασία με την TomTom, ενώ διαθέσιμες είναι θύρες AUX και USB, με τα χειριστήρια στο τιμόνι να παρέχουν τη δυνατότητα ελέγχου των περισσότερων επιμέρους λειτουργιών, λύνοντας τα χέρια του οδηγού, συμβάλλοντας παράλληλα στην ασφάλεια.

Επιδόσεις και οικονομία

Η έκδοση της δοκιμής φοράει τον diesel 1.6 MultiJet II και είναι η ισχυρότερη στη γκάμα του Tipo. Διακρίνεται για την απόδοσή της με 120 ίππους στις 3.750 rpm και 320 Nm ροπής στις μόλις 1.750 rpm. Τιμή κορυφαία για την κατηγορία, όχι μόνο σε θεωρητικό επίπεδο, αλλά και στην πράξη, με το Tipo να αποδεικνύεται ικανό στα ταξίδια και όχι μόνο. Επιταχύνει δυνατά από το ρελαντί, με το σημείο που αποδίδεται η ροπή να συνοδεύεται από μια… κλωτσιά και απότομο τράβηγμα. Ενθουσιάζει εν γένει, αλλά μέσα στην πόλη είναι κάπως απότομο και μάλλον σε κάποιους ίσως φανεί κουραστικό.



Σε κάθε περίπτωση δεν θα νιώσεις να σου λείπει η δύναμη και δεν θα χρειαστεί να καταφύγεις στο σφιχτά σχετικά κλιμακωμένο κιβώτιο ταχυτήτων με τη λαστιχένια αίσθηση για να κινηθείς γρήγορα. Ακόμα και με 6η σχέση το Tipo 1.6 MTJ δείχνει πρόθυμο να επιταχύνει στην αναζήτηση της μέγιστη ταχύτητας των 200 km/h. Ανάλογα εντυπωσιακή είναι η επιτάχυνση από στάση με τα πρώτα 100 km/h να έρχονται σε μόλις 10,1 sec. Αντίστοιχα καλές είναι και οι περιβαλλοντικές επιδόσεις του αφού σύμφωνα με τον κατασκευαστή εκλύει στην ατμόσφαιρα 98 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο, ενώ απαιτεί μόλις 3,7 lt/100 km diesel. Στην πράξη η δεύτερη τιμή, αυτή της κατανάλωσης όπως την καταγράψαμε εμείς κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας ήταν κάτω από τα 7,0 lt/100 km, με σβέλτους ρυθμούς.

γλυκά
  • Χώροι
  • Τιμή
  • Άνεση
  • Αισθητική
  • Κινητήρας
  • Επιδόσεις
  • Φρένα
  • Εξοπλισμός
ξινά
  • Σκληρά πλαστικά
  • Αίσθηση επιλογέα ταχυτήτων
  • Απουσία Start & Stop

Στο δρόμο αναδεικνύεται το στιβαρό του πλαίσιο,. Η ανάρτηση είναι ήπια ρυθμισμένη, επιτρέποντας στο Tipo να περνάει πάνω από τις πολλές κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων με χαρακτηριστική άνεση, αφήνοντας μακριά από τους επιβαίνοντες κάθε ενόχληση. Υπό πίεση αποδεικνύεται ουδέτερο, με τα φαρδιά ελαστικά 225/45 σε ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών να αναλαμβάνουν το έργο της πρόσφυσης. Οι όποιες υποστροφικές τάσεις ελέγχονται εύκολα με τα ηλεκτρονικά βοηθήματα, του ελέγχου πρόσφυσης TCS και ESP σε κάθε περίπτωση να αποτελούν δικλίδα ασφαλείας. Το ηλεκτροϋδραυλικό τιμόνι δεν διακρίνεται για την αίσθηση που περνάει στα χέρια του οδηγού, αφού είναι ρυθμισμένο έτσι ώστε να κρατά εκτός τις κακοτεχνίες του δρόμου, αλλά και μέρος της πληροφόρησης που ίσως αναζητήσει ο πιο ενθουσιώδης. Για να βάζουμε τα πράγματα στη θέση τους όμως, το Fiat Tipo 5d 1.6 MTJ δεν είναι μια σπορ κατασκευή, αλλά ένα ασφαλές προσιτό οικογενειακό αυτοκίνητο και με αυτή την οπτική τα καταφέρνει πολύ καλά στο δρόμο και ακόμα καλύτερα σε όλους του άλλους τομείς.

συμπέρασμα

Το Tipo επιστρέφει με hatchback αμάξωμα πέντε πόρτες, πιο οικία για το κοινό εικόνα και αξιόλογο value for money. Συνδυάζει την ιταλική καλαίσθητη εικόνα με χώρους, ενώ με τον συγκεκριμένο diesel κινητήρα προσφέρει και επιδόσεις που το καθιστούν ευχάριστο και ασφαλές για μια οικογένεια.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

Fiat Tipo 5d video

POLL

Ποιο θα επιλέγατε για Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2020;

  • BMW Σειρά 1
  • Ford Puma
  • Peugeot 208
  • Porsche Taycan
  • Renault Clio
  • Tesla Model 3
  • Toyota Corolla
73
GOCAR Magazine #73

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...