ΔΟΚΙΜΗ: Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD 9AT

To δημοφιλές SUV της Honda με πλήρες οπλοστάσιο

  • -
  • -
Ισχύς160 PS
Ροπή350 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,0 sec
Μέση κατανάλωση5,1 lt/100km
Εκπομπές CO2134 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Το ανανεωμένο CR-V, καρπώνεται τις υπηρεσίες του νέου αυτόματου κιβωτίου 9 σχέσεων και πακέτο με τον ισχυρότατο i-DTEC υπόσχεται θαύματα. 

Με 160 πετρελαιοκίνητους ίππους και 350 Nm ροπής από 1,6 λίτρα, το CR-V ξεκινά με γκολ από τα αποδυτήρια όσον αφορά τη μάχη στην πιάτσα των οχημάτων ελευθέρου χρόνου, ελληνιστί. Και δεν μένει μόνο εκεί, γιατί εκτός από το εντυπωσιακό επίπεδο εξοπλισμού που παραδοσιακά βρίσκει κανείς τα τελευταία χρόνια σε ένα Honda, το ιαπωνικό μοντέλο προσφέρει τετρακίνηση για να δικαιολογήσει στην κυριολεξία τον παραδοσιακό όρο SUV. Η αφορμή για μια νέα γνωριμία όμως με το τελευταίας γενιάς CR-V είναι το νέο αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων που απογειώνει το τεχνολογικό επίπεδο του δημοφιλούς Honda.

 

Μαζεμένο, ελαφρύ, ταχύ και σύγχρονο

Το CR-V απολαμβάνει τις υπηρεσίες ενός αυτόματου κιβωτίου εννέα σχέσεων που αντικαθιστά το προηγούμενο πεντατάχυτο. Το νέο κιβώτιο είναι ελαφρύτερο κατά 35 κιλά σε σχέση με αυτό που αντικαθιστά. Είναι κατασκευασμένο από την ZF με διαστάσεις πρωτόγνωρα μαζεμένες (367 mm x 521 mm x 429 mm) και είναι ιδανικό για αυτοκίνητα σε μπροσθιοκίνητη διάταξη και δυνατότητα τετρακίνησης, σαν την περίπτωση του Honda CR-V. Εδώ ο συνδυασμός κιβωτίου και 1.6 i-DTEC κινητήρα ζυγίζουν μαζί 65 ολόκληρα κιλά λιγότερα συγκριτικά με τον προηγούμενο αντίστοιχο συνδυασμό, κάτι που προσφέρει ιδανικότερη κατανομή βαρών και οφέλη σε οδική συμπεριφορά, άνεση και αμεσότητα.

Η πολύ κοντή πρώτη σχέση διασφαλίζει γρήγορη και δυναμική εκκίνηση, ενώ η πολύ μακριά τελευταία σχέση έχει σαν αποτέλεσμα μειωμένες στροφές του κινητήρα και κατ’ επέκταση μειωμένα επίπεδα κατανάλωσης και θορύβων σε ταχύτητες ταξιδιού. Ουσιαστικά η εξαιρετικά κοντή 1η θα συνδράμει αρκετά στο off-road, ενώ την πολύ μακριά 9η θα τη δείτε μόνο στον αυτοκινητόδρομο. Κατ΄ επέκτασιν, οι τελευταίες 4 σχέσεις παίζουν ρόλο Overdrive με την κλιμάκωση να είναι πιο πυκνή στις πρώτες πέντε, για καλύτερη εκμετάλλευση της ροπής και με την μικρότερη επιβάρυνση σε επίπεδο κατανάλωσης. Φυσικά, πέρα από την αυτόματη λειτουργία υπάρχει και η σειριακή χειροκίνητη με τις αλλαγές να γίνονται είτε από τον μικροκαμωμένο λεβιέ στην κονσόλα είτε από τα paddles που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι. Η βελτιωμένη απόκριση είναι εμφανέστερη στο ανέβασμα και λιγότερο στο κατέβασμα, αν και στη δεύτερη περίπτωση εδώ δίνεται η δυνατότητα στο χρήστη να κατεβάσει από 9η κατευθείαν σε 5η και από 7η σε 4η. Στο auto mode, το έξυπνο λογισμικό «διαβάζει» τον τρόπο οδήγησης και ανάλογα με τις στροφές του κινητήρα και την πίεση στο γκάζι, παραμετροποιεί τις αλλαγές ανάλογα με το στιλ του οδηγού.

γλυκά
  • Εμφάνιση μέσα - έξω
  • Απόδοση & λειτουργία κινητήρα
  • Αυτόματο κιβώτιο
  • Επιδόσεις
  • Κατανάλωση καυσίμου
  • Οδική συμπεριφορά
  • Άνεση ανάρτησης
  • Ευρυχωρία – πρακτικότητα
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Εξοπλισμός άνεσης & ασφάλειας
  • 5ετής εγγύηση
ξινά
  • Τιμή
  • Σκληρό πίσω κάθισμα στη μέση

Ο τετρακύλινδρος 1.6 i-DTEC της σειράς Earth Dreams Technology της Honda αποδίδει 160 PS στις 4.000 rpm και 350 Nm ροπής στις 2.000 rpm. Το σύστημα υπερσυμπίεσης δύο σταδίων αποτελείται από δύο turbo σειριακά τοποθετημένα ως προς τη ροή των καυσαερίων. Το πρώτο είναι υψηλής πίεσης και είναι υπεύθυνο για την εισαγωγή αέρα στον κινητήρα στις χαμηλές στροφές, ενώ το δεύτερο είναι χαμηλής πίεσης και λειτουργεί στις υψηλές στροφές του κινητήρα. Στη μεσαία ζώνη στροφών και τα δύο turbo λειτουργούν μαζί.

Στην οδήγηση απολαμβάνεις τον αποδοτικό κινητήρα με το μεγάλο εύρος απόδοσης, την εξαιρετική ηχομόνωση σε συνδυασμό με την χαμηλόστροφη λειτουργία του μοτέρ στον αυτοκινητόδρομο και την αμεσότητα επιτάχυνσης κάθε φορά που βυθίζεις το δεξί πόδι. Τα 100 km/h από στάση έρχονται σε 10 sec (έναντι 9,6 sec της έκδοσης με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο) και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 197 km/h. Σύμφωνα με τους Ιάπωνες η αυτόματη 9ταχυτη έκδοση πετυχαίνει μέση κατανάλωση καυσίμου 5,1 lt/100km και εκπομπές CO2 134 g/km. Στην πράξη, αν οδηγείς νορμάλ κυμαίνεσαι σχετικά εύκολα στα 7 με 7,5 lt/100 km και μόνο αν κυνηγήσεις τις επιδόσεις θα δεις την τιμή στο trip computer να σκαρφαλώνει πάνω από τα 8.

Γενικά, κινητήρας και κιβώτιο συνεργάζονται αρμονικά, ενώ οι σφιχτές ρυθμίσεις της ανάρτησης και η τετρακίνηση εξασφαλίζουν υψηλά περιθώρια πρόσφυσης που σερβίρονται κυρίως προς όφελος της ασφάλειας και αποτελεσματικότητας. Το αυτόματο CR-V κρατάει πολύ καλά ενώ την ίδια στιγμή απορροφά αποτελεσματικά τις ανωμαλίες και προσφέρει ποιοτική κύλιση. Στην εξαιρετική οδική συμπεριφορά συμβάλλουν το άμεσο και με σωστό βάρος τιμόνι και τα δυνατά φρένα. Εκτός δρόμου, η άνεση από την ανάρτηση συνεχίζει να είναι πολύ καλή, ενώ η τετρακίνηση λειτουργεί αρκετά αποτελεσματικά και το αμάξωμα παρότι απέχει μόνο 165 mm από το έδαφος, δεν βρίσκει εύκολα κάτω. Φυσικά και το CR-V δεν είναι off-road animal, αλλά δεν λέει όχι σε μικρές, απολαυστικές δόσεις περιπέτειας.

Το σύστημα τετρακίνησης σχεδιάστηκε για άμεση αντίδραση στο σπινάρισμα των εμπρός βασικών κινητήριων τροχών μοιράζοντας τη ροπή έως και σε ποσοστό 30% στον πίσω άξονα. Εξακολουθεί να χρησιμοποιεί πολύδισκο συμπλέκτη για σύνδεση με το πίσω διαφορικό, αλλά αντί των δύο υδραυλικών αντλιών και του μηχανισμού σφαιρικού εκκέντρου των προηγούμενων συστημάτων, χρησιμοποιεί τώρα έναν ηλεκτροκινητήρα που λειτουργεί το συμπλέκτη μέσω υδραυλικής αντλίας. Ο ηλεκτροκινητήρας ελέγχεται από το Intelligent Control System, που επιτρέπει την κατανομή της ισχύος βάσει των συνθηκών. Το νέο σύστημα ανιχνεύει τις αλλαγές στις ταχύτητες περιστροφής κάθε τροχού πολύ ταχύτερα συγκριτικά με το παλιό σύστημα, βοηθώντας στην αποφυγή της ολίσθησης των τροχών σε επιφάνειες με χαμηλό συντελεστή τριβής όπως το χιόνι.

 

Συνέπεια στην ποιότητα και ευρυχωρία

Οπτικά το SUV Honda σε πείθει με την σύγχρονη εικόνα του, τόσο έξω όσο και μέσα. Και βέβαια σε κερδίζει με την ποιοτική του λογική χωρίς να προσπαθεί να ταυτιστεί με premium γερμανικά πρότυπα. Ο αναβαθμισμένος διάκοσμος διαθέτει πινελιές πολυτέλειας, διαπρέπει σε ποιότητα αφής και συναρμογής ενώ τώρα έχει μαλακώσει κάποια από τα υλικά του που παντρεύονται σωστά με τα σκληρότερα. Ο πλουραλισμός στην πληροφόρηση προκύπτει από τον τρισδιάστατο πίνακα οργάνων, αλλά και το στάνταρ Honda Connect. Από την οθόνη αφής 7 ιντσών μπορείς να έχεις πρόσβαση σε πληροφορίες σχετικά με το αυτοκίνητο και την οδήγηση, να συνδέσεις το smartphone μέσω του MirrorLink, να ακούσεις μουσική/ ραδιόφωνο, να συνδεθείς στο internet ή να κατεβάσεις εφαρμογές από το Honda App Centre. Προαιρετικά διατίθεται και δορυφορικό σύστημα πλοήγησης Garmin που ενσωματώνεται στο Honda Connect με προ-φορτωμένους χάρτες. Σε συνδυασμό με τον πλούσιο εξοπλισμό, τη σωστή θέση οδήγησης και τη μελετημένη εργονομία, νιώθεις το περιβάλλον CR-V ιδανικό κάτι που συμβαίνει παραδοσιακά και με τους χώρους τόσο για επιβάτες όσο και για αποσκευές. Τέσσερις ενήλικες θα απολαύσουν την ευρυχωρία, ενώ τα 589 λίτρα αποθηκευτικού χώρου, εκτινάσσονται στα 1.669 λίτρα με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος, διαδικασία που γίνεται πανεύκολα με το τράβηγμα ενός ιμάντα κάτω από το κάθισμα ή ενός μοχλού από το πορτμπαγκάζ.

Η ουσία είναι ότι το CR-V ακόμα και με αλμυρή τιμή έχει καταιγιστικά πλεονεκτήματα, στα οποία συγκαταλέγονται 5 χρόνια εγγύησης, οδικής βοήθειας και service. Έτσι, εμφανίζεται σαν μια από τις πιο ολοκληρωμένες προτάσεις στην κατηγορία.

συμπέρασμα

Φθηνό δεν το λες, ακόμα και μετα την γενναία μείωση στον τιμοκατάλογο που προσφέρει CR-V στην 2WD, χειροκίνητη (6 σχέσεων) με 120 ίππους, από 30.950. Αν ψάχνεις την βάση από εκεί ξεκινάς, αν ψάχνεις όμως την κορυφή σε CR-V χρειάζεσαι περίπου επτά χιλιάδες επιπλέον. Στα € 37.600 (€ 2.820 λιγότερα) βέβαια αποκτάς τον «καλό» πετρελαιοκινητήρα με τους 40 επιπλέον ίππους, τετρακίνηση, το σύγχρονο 9άρι αυτόματο και φυσικά ένα υπερπλήρες εξοπλιστικό πακέτο. Κάπως έτσι διαμορφώνεται ένα από τα πιο ολοκληρωμένα SUV της αγοράς με την σφραγίδα ποιότητας και συνέπειας του Ιάπωνα κατασκευαστή να παίζει τον ρόλο της. Και όχι μόνο, γιατί οι παροχές Honda συνεχίζονται με 5ετες πλάνο μετα την απομάκρυνση από το ταμείο…



Honda CR-V 1.6 Diesel 4WD AT9 2017

HONDA CR-V 2015

POLL

Τι θα αγόραζες σήμερα; Υβριδικό ή diesel;

  • Υβριδικό. Καλύτερη τεχνολογία, αντίστοιχη οικονομία
  • Diesel λόγω περισσότερων επιλογών
  • Δύσκολη επιλογή. Θέλει σκέψη...
65
GOCAR Magazine #65

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...