ΔΟΚΙΜΗ: Audi Q2 1.6 TDI

Το νέο Q2 κλείνει το κενό που υπήρχε στην βάση της γκάμας Q

  • -
  • -
Ισχύς116 PS
Ροπή250 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,3 sec
Μέση κατανάλωση4,4 lt/100km
Εκπομπές CO2114 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά
Το νεότερο μέλος της οικογένειας Q είναι το Q2, έρχεται να τοποθετηθεί κάπου ανάμεσα στη μικρομεσαία λογική και στις compact διαστάσεις. Και φυσικά, ανήκει στις premium προτάσεις στον κόσμο των compact SUV.


Τη στιγμή που το δημοφιλές Q3 είναι η μικρογραφία των μεγάλων Q το νεότερο μέλος της οικογένειας είναι το χαριτωμένο, δραστήριο και πολλά υποσχόμενο δυναμικό Audi. Αν κάτι έλειπε από την γκάμα είναι η παρουσία στην δημοφιλέστερη κατηγορία της εποχής, Crossover για άλλους, Compact SUV για την εταιρεία με έδρα το Ingolstadt. Με το Q2 η απουσία σβήνει και το νεότερο, μικρότερο και εκδρομικά προσανατολισμένο Q, βάζει θεμέλια για επιπλέον προσελεύσεις πελατών στις εκθέσεις Audi.  

 

Υπόθεση Q2

«Χτισμένο» στην ευμετάβλητη σύγχρονη πλατφόρμα MQB, το Q2 φωτογραφίζει εν μέρει την τοποθέτησή του στην κατηγορία. Αν και το μεγαλύτερο Q3 ακολουθεί την ίδια τακτική και μοιράζονται το ίδιο μεταξόνιο (2.603 mm), η σχεδιαστική προσέγγιση είναι εντελώς διαφορετική στο νεότερο. Στόχος, να ξεφύγει από τα συνήθη πρότυπα των κλασσικών SUV και να φέρει δυναμικά στοιχεία που θα το κάνει περισσότερο ελκυστικό, σαφώς νεανικότερο και με περιπετειώδες στιλ, χωρίς να ξεχνά την πολυτέλεια και τη σπορ λογική. Η σχέση της Audi άλλωστε με τη σπορ φιλοσοφία πάντα συνδέεται σε όλες τις προτάσεις της και το Q2 με το καλημέρα το δηλώνει αρχικά οπτικά. Το πολυγωνικό design, η γραμμή της οροφής που προσφέρει κουπέ στοιχεία στην κατάληξή της και οι κομψά δυναμικές λεπτομέρειες, δίνουν στο Q2 μια μυώδη εικόνα που ταιριάζει απόλυτα στο στόχο. Με το A pillar βαμμένο στο χρώμα του αμαξώματος και τα B και C σε σκούρα απόχρωση, η οροφή δείχνει να αιωρείται και προσφέρει ένα έξυπνο σχεδιαστικό τρικ. Μόνο στη βασική έκδοση θα βρείτε C pillar στο χρώμα του αμαξώματος, ενώ η Design διαφέρει από την Sport στην απόχρωσή του (γκρι και ασημί αντιστοίχως). Η ενδιάμεση έκδοση που είναι και αυτή της δοκιμής, διαθέτει γκρι μασπιέ και φρύδια στους θόλους τα οποία είναι γυαλιστερά και όχι άβαφα σαγρέ πλαστικά όπως συνηθίζεται στα περισσότερα αυτοκίνητα της κατηγορίας. Αν κάποιος τα επιθυμεί στο ίδιο χρώμα με το αμάξωμα, θα επιλέξει την πλουσιότερη έκδοση Sport.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Σπορ και κομψή αισθητική
  • Ποιότητα και φινέτσα
  • Τεχνολογίες
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κύλισης
  • Απόδοση
  • Εξοπλισμός 
ξινά
  • Ξερές αντιδράσεις από την ανάρτηση (με 17’’ τροχούς)
  • Ορατότητα πίσω

Στο εσωτερικό, αντικρίζεις μια γνώριμη από το A3 εικόνα. H νεανικότητα του μικρομεσαίου Audi υιοθετήθηκε αυτούσια σχεδιαστικά, αλλά και χωροταξικά μπορεί να πει κανείς ότι διαφέρουν ελάχιστα. Μόνο η κυρτή οροφή κλέβει λίγο από τον αέρα στην περιοχή των κεφαλιών, όμως και πάλι δεν θα ακουστούν παράπονα από τέσσερις ενήλικες που άνετα φιλοξενεί στην καμπίνα. Ο πέμπτος έχει να αντιμετωπίσει το τούνελ της μετάδοσης που υπάρχει ως υποδομή για τις quattro εκδόσεις, ενώ ο χώρος αποσκευών προσφέρει 405 λίτρα σε νορμάλ διάταξη και 1.050 με τις πλάτες των καθισμάτων κατεβασμένες. Οι χώροι για μικροαντικείμενα διευκολύνουν την καθημερινότητα, ενώ η premium αύρα προκύπτει από την προσεγμένη ποιότητα υλικών/συναρμολόγησης και τον διάκοσμο που προσφέρει η δυνατότητα εξατομίκευσης. Οι διακοσμητικές λωρίδες στο ταμπλό είναι διαθέσιμες σε έξι αποχρώσεις και τέσσερα διαφορετικά ανάγλυφα, ενώ υπάρχει η επιλογή διαφορετικού εσωτερικού φωτισμού διαμορφώνοντας την ατμόσφαιρα ανάλογα με τη διάθεση. Φυσικά ο εξοπλισμός είναι πλούσιος και επίκαιρος, ενώ η high tech εικόνα είναι διαθέσιμη στο πλούσιο τεχνολογικό καλάθι της Audi. Ψηφιακός πίνακας οργάνων virtual cockpit, head up display, Audi smartphone interface και MMI navigation plus είναι ένα μικρό δείγμα της διαθέσιμης τεχνολογίας που σύντομα θα τα δούμε συγκεντρωμένα σε κάποιο από τα επόμενα Q2 που θα παρελάσουν από  τις ηλεκτρονικές σελίδες του gocar.gr. Φυσικά δεν λείπουν προηγμένα συστήματα και τεχνολογίες ασφαλείας όπως για παράδειγμα το στάνταρ Audi Pre Sense, που αναγνωρίζει την πιθανότητα σύγκρουσης με προπορευόμενο όχημα, προειδοποιεί σε πρώτη φάση (ηχητικά και οπτικά) και σε δεύτερη, υποβοηθά το φρενάρισμα ή αναλαβαίνει αυτόματα την άμεση επιβράδυνση. 

 

Μυώδης αίσθηση

Οι κόμπακτ διαστάσεις δίνουν στο Q2 την αίσθηση που προϊδεάζει η εξωτερική του εικόνα. Δείχνει μικρότερο ή τουλάχιστον σε πείθει με την ευελιξία και την αμεσότητα ότι οδηγείς κάτι ευχάριστο και πρόθυμο να ακολουθήσει τις προθέσεις σου. Στο πολιτισμένο περιβάλλον της καμπίνας δεν προκύπτουν εργονομικά σφάλματα, η θέση οδήγησης θα βολέψει όλα τα αναστήματα και μόνο η φαρδιά τελευταία κολόνα και το κεκλιμένο παρμπρίζ επηρεάζει την ορατότητα προς τα πίσω. Η ηχομόνωση είναι προσεγμένη, όπως και η κύλιση που καταφέρνει να φιλτράρει σωστά ώστε να κερδίσει την ταμπέλα του ήσυχου και καλοτάξιδου. Ο αναβαθμισμένος 1.6 TDI, που αναμένεται να έχει τον μεγαλύτερο όγκο πωλήσεων, προσφέρει ένα ωφέλιμο και ιδιαίτερα αποδοτικό εύρος 3.000 σ.α.λ. και σε συνδυασμό με το ποιοτικό σε λειτουργία και αίσθηση 6άρι κιβώτιο, παντρεύει την ραφιναρισμένη απόδοση με καλές επιδόσεις και οικονομία. Προσφέρει 116 ίππους, ενώ τα 250 Nm ροπής είναι διαθέσιμα από τις 1.500 rpm και κάπως έτσι προκύπτουν τα 10,3’’ για τα 0-100 km/h και τα 197 km/h τελικής ταχύτητας. Η μέση κατανάλωση που ανακοινώνει το εργοστάσιο στρογγυλοκάθεται στα 4,4 lt/100 km κάτι εξαιρετικά δύσκολο να επιβεβαιωθεί αν οι συνθήκες δεν είναι ιδανικές και πίσω από το τιμόνι δεν βρίσκεται ο γκουρού της οικονομικής οδήγησης. Σε πιο αληθινές, οικονομικές στιγμές, ο μέσος οδηγός θα δει στο trip computer τιμές που ξεκινούν από το νούμερο 6, ενώ αν απελευθερώσει το στιλ του οι τιμές θα θρονιαστούν στον αριθμό 7. Τα 6-8 lt/100 km είναι και οι συνηθέστερες ενδείξεις που θα συνοδεύουν τη ζωή του turbodiesel Q2 και όλα εξαρτώνται από τον ρυθμό, το βάρος του ποδιού και την ταυτότητα της διαδρομής που επιλεγεί ο χρήστης.

Στον ανοιχτό δρόμο εμπνέει σιγουριά ώστε να κρατήσεις ψηλά την ταχύτητα όντας ασφαλές, επικοινωνιακό και ευθύβολο. Το τιμόνι παραμένει εύστοχο και έχει αποκτήσει περισσότερο βάρος για να τονώσει την αίσθηση, τη στιγμή που η σφιχτή ανάρτηση εκμηδενίζει τις κλίσεις υπό πίεση και δεν αφήνει περιθώριο για νερόβραστα σχόλια περί οδικής συμπεριφοράς. Αν αποφασίσεις να επιτεθείς με το τιμόνι του Q2 σε δρόμο με στροφές το σίγουρο είναι ότι θα εισπράξεις αποτελεσματικότητα ως σύνολο και σωστή πληροφόρηση. Το φρέσκο γερμανικό compact SUV, σε οποιαδήποτε ρύθμιση του Audi Drive Select διατηρεί την κεντρική ιδέα της συμπεριφοράς του αλώβητη και σε κερδίζει με τις σταθερές αντιδράσεις, την ευελιξία στις αλλαγές κατεύθυνσης και την ευκολία που ακολουθεί τις εντολές σου, χωρίς να παρεκκλίνει ή να δυστροπεί. Βέβαια το σπορ στήσιμο της ανάρτησης βγάζει αδυναμίες όσον αφορά την άνεση που προσφέρει. Οι ξέρες αντιδράσεις στις εγκάρσιες ανωμαλίες έρχονται αναμενόμενα και ίσως οι τροχοί των 16’’ με το πιο γεμάτο προφίλ στα λάστιχα να ισορροπήσουν ελαφρώς την κατάσταση. Τις πιο απαιτητικές και ανεξερεύνητες διαδρομές το Q2 τις αφήνει για τις quattro εκδόσεις που σύντομα θα ακολουθήσουν όπως και οι βενζινοκινητήρες TFSI (1.0 και 1,4 lt). Τότε θα ολοκληρωθεί η γκάμα δίνοντας στο Q2 σημαντικούς λόγους για να επισκεφτεί κανείς την πλησιέστερη Audi και να επιλέξει το αυτοκίνητο που του ταιριάζει. 

συμπέρασμα

Aν το δεις με κριτήριο κατηγορίας ενδεχομένως να το πεις ακριβό, αν όμως το κατατάξεις εκεί που ανήκει, στην κρεμ ντε λα κρεμ δηλαδή των compact SUV θα διαπιστώσεις ότι προσφέρει παραπάνω από ότι συνηθίζουν οι άμεσοι ανταγωνιστές του. Το νέο Q2 ενστερνίζεται το δόγμα της Audi που παραδοσιακά σερβίρει απόλυτη ισορροπία ανάμεσα σε σπορ διάθεση και ανέσεις πολυτέλειας. Η χρυσόσκονη της τεχνολογίας δηλώνει συνεχώς παρόν και η σχεδιαστική τσαχπινιά δεν απουσιάζει από το δυναμικά σύγχρονο κορμί του. Νεανικό και δραστήριο αναμένεται να κλέψει ματιές και καρδιές στην αναζήτηση του ιδανικού της μοδάτης κατηγορίας.



 
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ


Audi Q2 2016

Audi Q2 Interieur Design

POLL

Τι ποσό θα δίνατε για να αγοράσετε ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Έως 20.000 ευρώ
  • 20.000-40.000 ευρώ
  • Δεν με απασχολεί το ποσό αλλά η αυτονομία
  • Χωρίς δίκτυο φόρτισης δεν σκοπεύω να αγοράσω ηλεκτρικό
70
GOCAR Magazine #70

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...