ΔΟΚΙΜΗ: FIAT Panda Cross 4x4 95 PS

Ανανεωμένο στα σημεία, αναβαθμισμένο σε συνδεσιμότητα και με 95 ντιζελάτους ίππους που συνδυάζονται με χαμηλό βάρος και τετρακίνηση

  • -
  • -
Ισχύς95 PS
Ροπή200 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h12,7 sec
Μέση κατανάλωση4,5 lt/100km
Εκπομπές CO2119 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η κορυφαία έκδοση του τετρακίνητου μικρού της FIAT, με ισχυρό 1.300άρη diesel 95 ίππων, μπόλικο στιλ και πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας.

Το Panda είχε πάντα μια ιδιαίτερη σχέση με την περιπέτεια, χάρη στις τετρακίνητες αλλά και τις Trekking εκδόσεις του. Στην τελευταία γενιά ωστόσο τα σκήπτρα ανήκουν στο Cross. Με 1.300άρη diesel 95 ίππων και όλα τα στοιχεία που χρειάζεται για να ανακατευτεί με τα στοιχεία της φύσης, το FIAT Panda Cross διψάει για περιπέτεια.

Το πρωτοδοκιμάσαμε στις αρχές του 2015 με το μοτέρ των 80 ίππων και μας άφησε άριστες εντυπώσεις. Εξωτερικά δεν αντιλαμβάνεσαι καμία διαφορά. Ακόμη και το χρώμα της δοκιμής είναι το ίδιο κίτρινο, με το οποίο κάνουν όμορφη αντίθεση τα μαύρα-γκρι προστατευτικά πλαστικά και οι κόκκινοι γάντζοι ρυμούλκησης. Στην καμπίνα από την άλλη υπάρχει ελαφρώς διαφορετικό τιμόνι με διπλό ασημί μπράτσο στο κάτω μέρος και βάση σύνδεσης smartphone στο επάνω μέρος του ταμπλό με θύρα USB για σύνδεση εξωτερικών πηγών ή φόρτιση συσκευών. Το σύστημα Uconnect περιλαμβάνει ράδιο, MP3, 6 ηχεία, Bluetooth και θύρα AUX. Μπορείς μάλιστα να κατεβάσεις το Uconnect app στο smartphone σου για να ακούς μουσική από το Deezer ή το TuneIn, να έχεις πρόσβαση στο Google Maps ή στο Waze, να ζητάς άμεση υποστήριξη από την Fiat όποτε χρειαστεί κλπ.

γλυκά
  • Εμφάνιση
  • Κομψό σαλόνι
  • Απόδοση κινητήρα
  • Οδική συμπεριφορά
  • Εκτός δρόμου δυνατότητες
  • Ποιότητα κύλισης
  • Κατανάλωση
  • Εξοπλισμός
ξινά
  • Θόρυβος κινητήρα
  • Ρηχές ποτηροθήκες
  • Τιμή

Κατά τα λοιπά, κάτω από την υπερυψωμένη κονσόλα υπάρχει μια όχι ιδιαίτερα ευπρόσιτη αλλά χρήσιμη θήκη, η θέση οδήγησης είναι ψηλή και προσφέρει καλή ορατότητα και η γενικότερη εικόνα είναι ευχάριστη. Στο τελευταίο συμβάλλει ο μοντέρνος διάκοσμος, η προσεγμένη ποιότητα κατασκευής, τα καθίσματα με συνδυασμό δέρματος-υφάσματος και τον πλούσιο εξοπλισμό.

Οι χώροι βολεύουν με άνεση τέσσερις ενήλικες και το πορτμπαγκάζ χωράει 225 lt αποσκευών που επαρκούν για τις καθημερινές ανάγκες στην πόλη ή για τις μικρές αποδράσεις του Σαββατοκύριακου. Στα μείον οι ποτηροθήκες, δυο στον αριθμό που είναι πολύ ρηχές και αδυνατούν να εξυπηρετήσουν τον ρόλο τους.

Γενικά, η αίσθηση που σου δίνει το Panda Cross είναι αυτή ενός ιδιαίτερα ευχάριστου μικρού αυτοκινήτου με μεγάλους χώρους και πολλές ανέσεις και δυνατότητες. Αίσθηση που ενισχύεται στην οδήγηση. Κάτω από το καπό του Panda Cross τοποθετήθηκε η ισχυρότερη εκδοχή του μικρού πετρελαιοκινητήρα 1.3 με τους 95 ίππους και 200 Nm ροπής. Το αποτέλεσμα είναι καλύτερες επιδόσεις, χάρη και στην κοντή κλιμάκωση του κιβωτίου των 5 σχέσεων, με το 0-100 km/h να ολοκληρώνεται σε 12,7 sec (έναντι 14,3 του προηγούμενου με τους 80 ίππους) και την τελική ταχύτητα στα 167 km/h (από 160). Ο Multijet II ακούγεται και έχει μια μικρή υστέρηση στις χαμηλές στροφές. Είναι όμως ελαστικός χωρίς κομπιάσματα και κραδασμούς από τις 1.000 rpm και δίνει τον καλύτερο του εαυτό μετά τις 2.000 rpm, κρατώντας τις ορέξεις του για πετρέλαιο σε χαμηλά επίπεδα. Στο trip μπορείς να δεις τιμές που κυμαίνονται από 5 μέχρι 8 lt/100 km, αναλόγως του στιλ οδήγησης, με τη μέση κατανάλωση της δοκιμής να παίζει στα 6 lt/100 km (FIAT: 4,5).



Στην άσφαλτο, το τετρακίνητο Panda σε εντυπωσιάζει με τη λειτουργία της ανάρτησης (γόνατα MacPherson εμπρός και καμπυλωτός ημιάκαμπτος άξονας πίσω). Η ρύθμισή της δείχνει αρχικά μαλακή αλλά τελικά προσφέρει πολύ καλή άνεση και άριστο κράτημα, με τις κλίσεις στις στροφές να διατηρούνται σε λογικά πλαίσια. Συμπεριφορά που δεν αλλάζει στο χώμα, όπου του Panda Cross αποδεικνύεται ιδιαίτερα αποτελεσματικό. Με εφόδια την τετρακίνηση, τις μεγάλες γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής (24, 21 και 34 μοίρες αντιστοίχως), τα 160 mm απόστασης από το έδαφος και τα χωμάτινα M+S ελαστικά, το μικρό FIAT μπορεί να αφήσει πίσω του βατούς χωματόδρομους και να αναμετρηθεί με δύσβατα περάσματα και τα στοιχεία της φύσης.

Σύμμαχος του οδηγού είναι και το Terrain Control με τον περιστροφικό διακόπτη στην κονσόλα που διαθέτει τρεις επιλογές: Auto, Lock και Hill Descent, ώστε να προσαρμοστεί το Cross ιδανικά στις εκάστοτε συνθήκες οδήγησης. Αξιοσημείωτη είναι και η αναρριχητική του ικανότητα. Σύμφωνα με τα στοιχεία του κατασκευαστή, μπορεί να σκαρφαλώσει σε κλίσεις 31,5 μοιρών (70%) και να κινηθεί σε πλάγια κλίση 55%!

Τελικά, το Panda Cross συνδυάζει άνεση και κράτημα στην άσφαλτο με off road δυνατότητες και χωράει πολύ στιλ σε μικρό πακέτο, χωρίς συμβιβασμούς σε χώρους ή εξοπλισμό. 

συμπέρασμα

Η αίσθηση που σου δίνει τελικά το Panda Cross είναι αυτή ενός οικονομικού, ιδιαίτερα ευχάριστου και “μανιτζέβελου” κόμπακτ αυτοκινήτου με μεγάλους χώρους και πολλές ανέσεις. Συνδυάζει την εικόνα ενός premium μικρού με σκληροτράχηλο χαρακτήρα. Από τη μια είναι απρόσμενα πολιτισμένο, άνετο και σταθερό στην άσφαλτο, από την άλλη κινείται σε off road σημεία που δεν το πιστεύεις, χάρη στο μικρό μέγεθος, το χαμηλό βάρος, τα M+S ελαστικά, την αποτελεσματική τετρακίνηση αλλά και τον ζωηρό diesel των 95 ίππων.



Fiat Panda Cross 2015 - Pocket Size SUV

POLL

Τι θα αγόραζες σήμερα; Υβριδικό ή diesel;

  • Υβριδικό. Καλύτερη τεχνολογία, αντίστοιχη οικονομία
  • Diesel λόγω περισσότερων επιλογών
  • Δύσκολη επιλογή. Θέλει σκέψη...
66
GOCAR Magazine #66

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...