ΔΟΚΙΜΗ: Citroen C3 1.2 Puretech 82 PS

Η 3η γενιά του γαλλικού σουπερμίνι επιστρατεύει ξεχωριστό στιλ, μοντέρνα τεχνολογία και απαράμιλλη άνεση και οπλίζεται με αυτοπεποίθηση για να αντιμετωπίσει τον κορυφαίο ανταγωνισμό

  • -
  • -
Ισχύς82 PS
Ροπή118 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h13,0 sec
Μέση κατανάλωση4,7 lt/100km
Εκπομπές CO2109 gr/km
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

 

με μια ματιά

Η τρίτη γενιά του γαλλικού σουπερμίνι εστιάζει σε τέσσερις αξίες με στόχο την κορυφή της κατηγορίας: Σχεδίαση, άνεση, τεχνολογία και εξατομίκευση. Διαθέσιμο με κινητήρες βενζίνης 1.2 PureTech και diesel 1.6 BlueHDi και σε τρεις εκδόσεις εξοπλισμού, LIVE, FEEL και SHINE.

Με σχεδόν ένα στα πέντε Citroen που πωλούνται στην Ευρώπη να είναι C3 και με τις συνολικές πωλήσεις του μοντέλου να έχουν περάσει τα 3,5 εκατομμύρια από το 2002 που πρωτοπαρουσιάστηκε, μόνο εύκολη δουλειά δεν είχαν οι υπεύθυνοι εξέλιξης της νέας, 3ης γενιάς. Κι όμως, οι Γάλλοι δεν φοβήθηκαν. Πάτησαν στα χνάρια του αντισυμβατικού C4 Cactus και δημιούργησαν ένα χαρισματικό σουπερμίνι. Το νέο C3 είναι ιδιαίτερα εκφραστικό και ταυτόχρονα σου δίνει τη δυνατότητα να εκφραστείς ο ίδιος! Επιβάλλεται στον περίγυρο με την φρεσκάδα που αποπνέει την αισθητική του και την ίδια στιγμή γίνεται ο καθρέπτης της προσωπικότητάς σου, μέσω της μεγάλης ποικιλίας επιλογών που σου δίνει για να το διαμορφώσεις στα γούστα σου.

Το βλέπεις στο δρόμο και είσαι σίγουρος: είναι Citroen. Τα λεπτά φώτα ημέρας εμπρός, το εμπνευσμένο από το DS3 πίσω μέρος, τα μαύρα προστατευτικά σε φτερά και μασπιέ και τα airbumps χαμηλά στις πόρτες που προσδίδουν κάτι από τον crossover αέρα του C4 Cactus, είναι στοιχεία που κάνουν ξεκάθαρη την καταγωγή του μοντέλου, χαρίζοντάς του κομψότητα και δυναμισμό. Χαρακτηριστική είναι και η μαύρη λωρίδα ψηλά στην τρίτη κολόνα, στις εκδόσεις με διχρωμία.

Έκδοση Shine

Η πλουσιότερη έκδοση της γκάμας που δοκιμάζουμε περιλαμβάνει στάνταρ, εκτός από τα στοιχεία ασφαλείας που προείπαμε, ESP, 6 αερόσακους, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, έγχρωμη οθόνη αφής 7’’ με ράδιο, σύστημα πλοήγησης 3D, Bluetooth, λειτουργία Mirrorscreen, θύρα USB και κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων, αυτόματο κλιματισμό, ραντάρ παρκαρίσματος, διχρωμία στο αμάξωμα, Airbump, προβολείς ομίχλης και ζάντες αλουμινίου 16’’.

Η ίδια φρεσκάδα συνεχίζεται και στο μοντέρνο εσωτερικό, όπου κυριαρχούν οι ευχάριστοι συνδυασμοί χρωμάτων και υλικών. Η θέση οδήγησης προσφέρει καλή ορατότητα και άνεση από το μαλακό κάθισμα, ενώ προσεγμένη είναι και η εργονομία. Αν και σκληρά στο σύνολο τους, τα πλαστικά είναι καλοβιδωμένα και ικανοποιούν σε εικόνα. Ατού είναι βέβαια και οι χώροι. Μεγάλοι για τέσσερις ενήλικες, ενίοτε και πέντε χωρίς ιδιαίτερες παραχωρήσεις.

Αντίστοιχα, το πορτμπαγκάζ είναι από τα καλύτερα στην κατηγορία με τετραγωνισμένο, εύκολα εκμεταλλεύσιμο σχήμα και χωρητικότητα 300 λίτρων, φιλοξενώντας μάλιστα κανονική ρεζέρβα και όχι κιτ επισκευής όπως είθισται πλέον στα μοντέλα του ανταγωνισμού. Το σκαλοπάτι που κάνει το πίσω κάθισμα όταν αναδιπλωθεί και η έλλειψη χειρολαβών στην οροφή δεν αρκούν για να μετριάσουν τη συνολικά εξαιρετική εικόνα.

Hi Tech

Το τεχνολογικό παλμαρές του νέου C3 περιλαμβάνει στάνταρ από τη βασική κιόλας έκδοση αρκετά συστήματα που αναβαθμίζουν την οδική ασφάλεια, όπως η προειδοποίηση του οδηγού για ακούσια αλλαγή λωρίδας (AFIL), η αυτόματη προσαρμογή ταχύτητας (Intelligent Speed Adaption), η ειδοποίηση ξεκούρασης του οδηγού (Coffee Break Alert), η αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας (Speed Limit Information), η υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα (Hill Assist), ο περιοριστής και ρυθμιστής ταχύτητας κλπ. 

Εκτός από ευρύχωρη κι ευχάριστη, η καμπίνα είναι επίσης προικισμένη με τεχνολογία. Στην κεντρική κονσόλα κυριαρχεί η οθόνη αφής από όπου χειρίζεσαι το ηχοσύστημα, τον κλιματισμό, τα συνδεδεμένα smartphones και το σύστημα infotainment.

Στην κορυφαία έκδοση δοκιμής Shine μάλιστα φιλοξενεί 3D σύστημα πλοήγησης και κάμερα οπισθοπορείας. Αυτό που ξεχωρίζει ωστόσο, είναι η ενσωματωμένη κάμερα Connected Cam πίσω από τον εσωτερικό καθρέπτη, με την οποία μπορείς να τραβάς φωτογραφίες ή βίντεο από τη διαδρομή σου και στη συνέχεια να τα ανεβάζεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μέσω εφαρμογής στο κινητό σου. Αλλά και σε ένα ενδεχόμενο ατύχημα, η κάμερα τραβά αυτόματα βίντεο τα τελευταία δευτερόλεπτα. Έξυπνο!

Εξατομίκευση

Πέρα από το μοναδικό στιλ που έχει εξωτερικά το C3, η Citroen δίνει τη δυνατότητα συνδυασμού των εννέα βασικών χρωματισμών με τρεις επιπλέον χρωματικές επιλογές για την οροφή, για όσους αρέσκονται στη διχρωμία, με τις επιλογές να φτάνουν τις 36 συνολικά. Για το εσωτερικό υπάρχουν διαθέσιμα 4 πακέτα: το βασικό με γκρι απόχρωση, το Urban Red της δοκιμής, το Metropolitan Grey και το Hype Colorado με πινελιές σε μπεζ-καφέ. Έτσι, ο καθένας μπορεί να προσαρμόσει το C3 στα προσωπικά του γούστα.

Στα του μοτέρ τώρα, κάτω από το καπό του δικού μας C3 φωλιάζει ο ατμοσφαιρικός 3κύλινδρος 1.2 PureTech βενζίνης που αποδίδει 82 ίππους και 118 Nm ροπής. Κινηθήκαμε αρκετά στο κέντρο της Αθήνας και τα προάστια και μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα ότι ο 1.200άρης εκπλήσσει ευχάριστα τόσο με την ήσυχη, χωρίς κραδασμούς λειτουργία του, όσο και με το νεύρο του.

Είναι χαρακτηριστική η ελαστικότητά του που σου επιτρέπει να κινείσαι με 40 km/h, 5η στο κιβώτιο και 1.000 rpm στο στροφόμετρο! Η αίσθηση που αποκομίζεις στις επιταχύνσεις είναι αισθητά καλύτερη από αυτό για το οποίο σε προϊδεάζουν τα ψυχρά νούμερα (0-100 km/h σε 13 sec).

γλυκά
  • Σχεδίαση μέσα-έξω
  • Διάκοσμος καμπίνας
  • Χώροι επιβατών / αποσκευών
  • Εξοπλισμός άνεσης & ασφάλειας
  • Λειτουργία ανάρτησης
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ζωηρός κινητήρας στην πόλη
  • Δυνατότητες εξατομίκευσης
ξινά
  • Αίσθηση κιβωτίου

Στον αυτοκινητόδρομο βέβαια θέλει πίεση, ειδικά με φορτίο. Χρειάζεται να επιστρατεύεις συχνά το μέτριο σε αίσθηση 5άρι κιβώτιο, αλλά τελικά ταξιδεύεις άνετα με 140 - 150 km/h. Παράλληλα, στο trip computer η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε στα πολύ καλά 6,7 lt/100 km (Citroen: 4,6 lt/100 km) και αυτό παρά την έλλειψη start stop.

Ένα από τα πολύ δυνατά σημεία του νέου C3 είναι και η ρύθμιση της ανάρτησης (γόνατα McPherson εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω). Απορροφά σαν μαγικό χαλί τις ανωμαλίες, ενώ ταυτόχρονα είναι όσο σφικτή χρειάζεται για να μην επιτρέπει στο αμάξωμα να πλέει ή να γέρνει αισθητά στις στροφές. Το αποτέλεσμα είναι άνεση και ποιότητα κύλισης που παραπέμπει στην τρανή παράδοση της Citroen στον συγκεκριμένο τομέα, αλλά και άριστη οδική συμπεριφορά που εμπνέει εμπιστοσύνη σε κάθε είδους διαδρομή. Επιπλέον, δεν ήταν λίγες οι φορές που εκτιμήσαμε τα δυνατά φρένα, την ευελιξία στην πόλη (κύκλος στροφής 10,6 m), αλλά και την ησυχία στο ταξίδι, χάρη στην προσεγμένη ηχομόνωση της καμπίνας.

συμπέρασμα

Τελικά, το C3 το ερωτεύεσαι. Με έντονη εκφραστικότητα, μοντέρνο στιλ, απαράμιλλη άνεση και χρηστική τεχνολογία, ξαναβγάζει στην επιφάνεια την cool αντισυμβατικότητα που διέκρινε την Citroen στο παρελθόν. Δίνει ώθηση στη νέα στρατηγική που θέλει τη γαλλική μάρκα να αφήνει τον mainstream χαρακτήρα και να περνά στην επίθεση στοχεύοντας περισσότερο στο συναίσθημα, δίχως όμως να απαρνείται τη λογική. Χωρίς αμφιβολία, το νέο Citroen C3 είναι ένα από τα μοντέλα πρωταγωνιστές του 2017.

 

ΔΕΣ ΕΔΩ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΤΙΜΕΣ ΤΟΥ ΝΕΟΥ C3


ΦΩΤΟ/VIDEO: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

GOCAR TEST - Citroen C3 1.2 82hp

POLL

Ποιο θα επιλέγατε για Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2020;

  • BMW Σειρά 1
  • Ford Puma
  • Peugeot 208
  • Porsche Taycan
  • Renault Clio
  • Tesla Model 3
  • Toyota Corolla
72
GOCAR Magazine #72

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...