ΔΟΚΙΜΗ: Ford Mustang GT

Ωμή… δύναμη, αίσθηση, εμπειρία! Αυτή η Mustang κάνει μπαμ στο πέρασμά της, τόσο με την εμφάνιση όσο και με τις χορευτικές της φιγούρες

  • -
  • -
Ισχύς421 PS
Ροπή530 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h4,8 sec
Μέση κατανάλωση13,5 lt/100km
Εκπομπές CO2299 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η Mustang η σωστή, φοράει έναν θηριώδη V8 κάτω από το καπό στέλνοντας μερικές εκατοντάδες άλογα στους πίσω τροχούς. Αν προκαλεί και με την εμφάνιση της, ακόμη καλύτερα…

Σίγουρα είναι και το κίτρινο χρώμα που βγάζει μάτι σε συνδυασμό με τη διπλή μαύρη γραμμή που διατρέχει κατά μήκος το κορμί της. Κυρίως όμως είναι αυτή η χυμώδης σιλουέτα, που γεννήθηκε την εποχή των muscle cars και ταξιδεύει στο χρόνο από το 1964 μέχρι σήμερα, έχοντας μαγέψει γενιές και γενιές με την εμφάνιση και τα κατορθώματά της. Το άλογο που τρέχει ελεύθερο είναι από τα πιο αναγνωρίσιμα εμβλήματα της αυτοκίνησης, με τη Mustang να έχει γράψει ιστορία στην άσφαλτο, στη μεγάλη οθόνη και στα social media! Το 2015, πέρασε για πρώτη φορά επίσημα τον Ατλαντικό για να προσθέσει σελίδες δόξας στο ευρωπαϊκό λεύκωμα της Ford.

Easy Burn Out

Με τόση ροπή, δε χρειάζεται και ιδιαίτερη τεχνική για να το καταφέρει ο οποιοσδήποτε, όμως η Ford απλοποιεί ακόμα πιο πολύ τη διαδικασία του burn out στη Mustang GT, με ένα ηλεκτρονικό σύστημα που ονομάζεται Electronic line lock. Μόλις το ενεργοποιήσεις, τα φρένα ακινητοποιούν τους εμπρός τροχούς αφήνοντας ελεύθερους τους πίσω. Έτσι, απλώς ξεκινάς κανονικά και ανάλογα με το πάτημα του γκαζιού ρυθμίζεις την ποσότητα και πυκνότητα του καπνού που βγαίνει πλουσιοπάροχα από τα πίσω λάστιχα! Και μετά, βουρ στον λαστιχά…

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Κινητήρας
  • Οδική συμπεριφορά
  • Λειτουργία ανάρτησης
  • Σωστά ρυθμισμένα ηλεκτρονικά βοηθήματα
  • Φρένα
  • Τιμόνι
  • Εξοπλισμός
  • Τιμή
ξινά
  • Κάποια πλαστικά στην καμπίνα
  • Πληθωρικές διαστάσεις
  • Χώροι πίσω επιβατών
  • Κατανάλωση
  • Τεκμήριο

 

Made in the USA

Το αμερικανικό fastback διατηρεί αναλλοίωτο τo διαχρονικό του στυλ χάρη στη χαρακτηριστική μάσκα, το μακρύ ανάγλυφο καπό, την κοντή ουρά και τα τρισδιάστατα πίσω φώτα με τρεις κάθετες μπάρες σε κάθε πλευρά. Η καταγωγή της Mustang δεν κρύβεται ούτε στην καμπίνα, τουλάχιστον σε σχεδίαση, πολυτέλεια, υλικά αλλά και κάποιες ατυχείς εργονομικές επιλογές. Οι αισθητικές αναφορές στο παρελθόν είναι καλοδεχούμενες και πετυχημένες και ο εξοπλισμός περιλαμβάνει κάθε σύγχρονο στοιχείο άνεσης, ασφάλειας και συνδεσιμότητας, αλλά οι χώροι πίσω είναι περιορισμένοι και η ποιότητα έχει δύο πρόσωπα: ποιοτικό δέρμα σε πολλά σημεία και σκληρό πλαστικό σε άλλα τόσα. Ποιος νοιάζεται όμως; Τα μπάκετ της Recaro στηρίζουν άψογα το σώμα και βάζουν το λιθαράκι τους στο αίσθημα εμπιστοσύνης που σου προσφέρει συνολικά η Mustang για να επιτεθείς. Κάθεσαι σχετικά ψηλά έχοντας μπροστά σου το θηριώδες καπό να γεμίζει το μισό ορίζοντα και νιώθεις ότι τραβάς τα βλέμματα, ενώ δεν λείπουν και επιφωνήματα θαυμασμού από τους πιο ενθουσιώδεις.

 

No replacement for displacement!

Η «μικρή» με την μεγάλη απόδοση, την ενδιαφέρουσα τιμή, τον πληθωρικό χαρακτήρα και την εξωστρεφή συμπεριφορά, είναι ένας καλός λόγος για να ξαναβγείς στους δρόμους για ένα νοσταλγικό ταξίδι παραδοσιακής οδηγικής απόλαυσης” καταλήγει ο Τσιγκρής στη δοκιμή της Mustang 2.3 EcoBoost με τον downsized κινητήρα που δίνει ευρωπαϊκή προοπτική στο ‘American Icon’. Η Mustang όμως είναι “Aμερικανιά” με τα όλα της και ως τέτοια της αξίζουν τα λογότυπα GT στο αμάξωμα και ένας θηριώδης V8 κάτω από το μακρύ της καπό. Ένας αλουμινένιος οκτακύλινδρος 4.951 κυβικών εκατοστών που κερνάει απλόχερα τους πίσω τροχούς με 421 ίππους και 530 Nm ροπής, μέσω χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων και μπλοκέ διαφορικού. Ο 5λιτρος βενζινοκινητήρας έχει πλούσια δύναμη, έχει όμως και ήχο που σε ξεσηκώνει, είτε ακούς το μπάσο γουργουρητό του χαμηλά είτε την οκτακύλινδρη στριγγλιά του στις υψηλές στροφές.

Με άλλα λίγα λόγια, ο V8 είναι ο πρωταγωνιστής εδώ. Και όσο περισσότερο πατάς το γκάζι, τόσο πιο πολύ σε συνεπαίρνει στο εκρηκτικό του τέμπο. Σανιδώνεις το δεξί πόδι στο πάτωμα και η Mustang επιταχύνει καταιγιστικά και ωμά. Τόσο ωμά που τα πίσω ελαστικά ψάχνουν απεγνωσμένα για πρόσφυση, ακόμα κι αν όντας ψαρωμένος στην αρχή μέχρι να βρεις τα πατήματά της, έχεις αφήσει το ESP σε επαγρύπνηση και είσαι με 3η σχέση στο κιβώτιο. Η μακριά κλιμάκωση του κιβωτίου συμβάλλει στο άπλωμα της δύναμης, με τον λεβιέ να ακολουθεί το απολαυστικό σύνολο σε αίσθηση και λειτουργία. Το 0-100 km/h είναι σύμφωνα με τη Ford υπόθεση 4,8 sec με την επιτάχυνση να κορυφώνεται στα 250 km/h τελικής ταχύτητας. Η 5λιτρη Mustang δεν ξεκινά όμως μόνο γρήγορα, αλλά σταματά και αποτελεσματικότατα χάρη στους αεριζόμενους δίσκους και τις ακούραστες 6πίστονες εμπρός δαγκάνες της Brembo.

 

VERY-VERY fun to drive!

Το θέμα μας όμως δεν είναι η ευθεία. Το θέμα εδώ είναι οι καλλιτεχνικές ανησυχίες της Mustang και του οδηγού της που ξεδιπλώνονται με το ESP απενεργοποιημένο. Ο τρόπος που χέρια και δεξί πόδι συνεργούν ελέγχοντας τιμόνι και γκάζι αντίστοιχα, ζωγραφίζοντας μαύρες κυκλικές γραμμές στον καμβά της ασφάλτου. Ή αλλιώς, οι χορευτικές φιγούρες στις οποίες επιδίδεται η GT επιδεικνύοντας προκλητικά τα οπίσθιά της δεξιά κι αριστερά.

Σύστημα διεύθυνσης και ανάρτηση συνεργάζονται αρμονικά και διαχειρίζονται αποτελεσματικά τις εντολές του οδηγού και τις αντιδράσεις του στιβαρού πλαισίου. Σίγουρα η GT απαιτεί χώρο και η αίσθηση συγκριτικά με την 2.3 EcoBoost είναι πιο βαριά και πιο βίαιη, αλλά μόνο αν είσαι άπειρος θα τα… χρειαστείς. Σε αυτή τη Mustang, αν επιτεθείς άγαρμπα από νωρίς δεν κινδυνεύεις να χάσεις μέτρα λόγω αρχικής υποστροφής όπως στη “μικρή”, αλλά από τουλάχιστον μεγαλοπρεπή τετ-α-κε. Ως γνώστης της πλαγιολίσθησης από την άλλη θα απολαύσεις τη μοναδική, μπρουτάλ συμπεριφορά της GT, δίνοντας τα εύσημα στους μηχανικούς της Ford. Και αν θελήσεις απλώς να κινηθείς γρήγορα, αρκεί η επιλογή του ανάλογου προγράμματος οδήγησης στο Drive Mode που προεπιλέγει τις κατάλληλες ρυθμίσεις σε τιμόνι, απόκριση γκαζιού και λειτουργία του ESP. Στο ‘Sport’ και το ‘Race’ νιώθεις τη μεγάλη Mustang να μαζεύεται. Γίνεται πιο αθλητική, εξαλείφει την ήπια πλαδαρότητα του ‘comfort’ και δείχνει μικρότερη και πιο ευέλικτη. Εκμεταλλεύεται τη σφικτή ρύθμιση των εμπρός γονάτων McPherson και των πολλαπλών συνδέσμων πίσω για να περιορίσει τις κλίσεις, να κρύψει μεγάλο μέρος των 4,78 m μήκους και των 1.720 kg βάρους και να προσφέρει σπορ ευελιξία και αποτελεσματικότητα. Χωρίς μάλιστα να κουράσει στις ανωμαλίες της αστικής καθημερινότητας, αφού η ανάρτησή της χαρακτηρίζεται από αθόρυβη και ποιοτική λειτουργία, παρά τους τροχούς 19’’ με ελαστικά 275/40 πίσω και 255/40 μπροστά.

Με τέτοια οδήγηση βέβαια η μέση κατανάλωση είναι σταθερά πάνω από 20 lt/100 km, ενώ ακόμη και με προσπάθεια δύσκολα θα δεις στο trip computer τιμές κάτω από 13. Αλλά δε σε νοιάζει. Είπαμε, το ζουμί σε αυτό το Ford είναι το γκάζι. Από εκεί ξεκινάει όλη η απόλαυση: σε ήχο, σε επιδόσεις, στην οδήγηση. Άλλωστε, η τιμή είναι σκέτη πρόκληση γι’ αυτά που προσφέρει. Όσο κι αν ψάξεις στους τιμοκαταλόγους, στα 60 και κάτι χιλιάρικα που κοστίζει η GT άλλο πισωκίνητο σπορ κουπέ με 421 ίππους και το γόητρο της Mustang δεν πρόκειται να βρεις.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

συμπέρασμα

Το ξεχωριστό DNA του αμερικανικού κουπέ της Ford είναι εδώ, αυτούσιο και εμπλουτισμένο με σύγχρονα στοιχεία άνεσης και ασφάλειας, στην ιδανική μάλιστα αναλογία. Το αποτέλεσμα είναι ένα επίκαιρο muscle car, ικανό να προσφέρει μοναδική απόλαυση με την εμφάνιση, τον ήχο και τη συμπεριφορά του στο δρόμο. Και όλα αυτά σε απίστευτη για την κατηγορία, το γόητρο και τις δυνατότητές του, τιμή. Η Mustang δίκαια συνεχίζει να είναι είδωλο της αυτοκινητιστικής κουλτούρας.

GOCAR TEST - Ford Mustang GT

Ford Mustang 2015 - static

Ford Mustang 2015

POLL

Τι περιμένετε για να αγοράσετε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Να υποχωρήσουν οι τιμές τους
  • Να αυξηθεί η αυτονομία τους
  • Να πληθύνουν οι δημόσιοι σταθμοί φόρτισης
69
GOCAR Magazine #69

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...