ΔΟΚΙΜΗ: SsangYong XLV 1.6 Diesel

Το Tivoli μπαίνει στον Προκρούστη και το αποτέλεσμα ενισχύει τον οικογενειακό προσανατολισμό του κορεατικού crossover

  • -
  • -
Ισχύς115 PS
Ροπή300 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h0,0 sec
Μέση κατανάλωση4,5 lt/100km
Εκπομπές CO2117 gr/km
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Βασισμένο στο Tivoli αλλά μακρύτερο και με μεγαλύτερους χώρους, το XLV στοχεύει περισσότερο στον οικογενειάρχη υποψήφιο αγοραστή crossover.


Μπορεί σύμφωνα με τη SsangYong η ονομασία να προέρχεται από τη φράση “eXciting smart Lifestyle Vehicle”, ωστόσο παραπέμπει στο Xtra Large… Όχι χωρίς λόγο. Το XLV είναι ουσιαστικά μια αρκετά μακρύτερη εκδοχή του γνωστού μας Tivoli, με χώρους για 5 ενήλικες και τεράστιο πορτμπαγκάζ.

γλυκά
  • Καμπίνα
  • Ποιότητα
  • Χώροι επιβατών
  • Πορτμπαγκάζ
  • Οδική συμεριφορά
  • Ποιότητα κύλισης
  • Εξοπλισμός
  • Εγγύηση
ξινά
  • Κατανάλωση (υπό πίεση)
  • Ορατότητα λοξά προς τα πίσω

Συγκεκριμένα, το XLV έχει ίδιο μεταξόνιο (2,6 m) συγκριτικά με το Tivoli αλλά είναι μακρύτερο κατά 238 mm φτάνοντας τα 4.440 mm, με το επιπλέον μήκος να προστίθεται από την 3η κολόνα (C-pillar) και πίσω. Άλλωστε και οι σχεδιαστικές διαφορές των δύο μοντέλων εστιάζονται στο πίσω μέρος, με το πιο ογκώδες XLV να κάνει αισθητή την αύξηση του μήκους. Παρά την προσθετική, το αισθητικό αποτέλεσμα δεν αφαιρεί πολύ από την κομψότητα του Tivoli. Γενικά το XLV τραβά βλέμματα απορίας και θαυμασμού, στο πέρασμά του.

 

XL πορτμπαγκάζ

Η ουσία όμως του διαφοροποιημένου πίσω μέρους αφορά όπως είπαμε κυρίως τον χώρο αποσκευών που μεγάλωσε αισθητά και από τα 423 λίτρα του Tivoli ανέβηκε στα 720! Αν μάλιστα αναδιπλωθεί και το πίσω κάθισμα, η συνολική χωρητικότητα σκαρφαλώνει στα 1.440 λίτρα. Το πορτμπαγκάζ από μόνο του έχει ακανόνιστο σχήμα δυσκολεύοντας ελαφρώς την πλήρη εκμετάλλευσή του, διαθέτει όμως μεγάλο άνοιγμα και δεύτερο δάπεδο που γίνεται συνέχεια της πλάτης του πίσω καθίσματος όταν αυτή αναδιπλωθεί για να έχεις εντελώς επίπεδο χώρο φόρτωσης. Εκτός από την αναδίπλωση σε ποσοστό 60:40, οι πλάτες του πίσω καθίσματος έχουν τη δυνατότητα να ρυθμίσουν την κλίση τους έως και 32,5 μοίρες.

Στην άριστη βαθμολογία στον τομέα της ευρυχωρίας συμβάλλει η υπόλοιπη καμπίνα, με τέσσερις ενήλικες να χωράνε πολύ άνετα ενώ κι ένα πέμπτο να βολεύεται χωρίς πολλές παραχωρήσεις. Ακόμη, υπάρχουν πολλές θέσεις για μικροπράγματα, χώρος για μπουκάλια 1,5 λίτρου στα πλαϊνά των εμπρός θυρών και πρίζα 220V/115V στο πορτμπαγκάζ. Η θέση οδήγησης είναι ψηλή και γενικά σωστή, παρά το γεγονός πως το τιμόνι δεν ρυθμίζεται σε απόσταση, και προσφέρει καλή ορατότητα με εξαίρεση τις πίσω γωνίες, ενώ τα δυο στρογγυλά όργανα πίσω από το τιμόνι είναι όμορφα και φιλοξενούν μια οθόνη πληροφοριών ανάμεσά τους. Το ταμπλό έχει σύγχρονη σχεδίαση και διακρίνεται για τα ποιοτικά υλικά και την προσεγμένη συναρμολόγηση, ενώ η οθόνη αφής 7 ιντσών φροντίζει για την πλοήγηση, την ψυχαγωγία και τη συνδεσιμότητα. Διαθέτει θύρες AUX, USB & HDMI που επιτρέπουν την αναπαραγωγή ήχου από εξωτερικές πηγές, καθώς και σύστημα Bluetooth που δίνει τη δυνατότητα (και) ασύρματης σύνδεσης iPod και iPhone. Μόνη ένσταση οι μικροί διακόπτες του κλιματισμού στην κεντρική κονσόλα που απαιτούν εξοικείωση. Έμφαση έχει δοθεί και στον τομέα της ασφάλειας με τον εξοπλισμό να περιλαμβάνει στοιχεία όπως οι 7 αερόσακοι (μετωπικοί, πλευρικοί, κεφαλής και αερόσακος για τα γόνατα του οδηγού), ESP, Hill Start Assist (Σύστημα Υποβοήθησης Εκκίνησης στην Ανηφόρα), φώτα ημέρας LED και προαιρετικά φώτα xenon.

 


1.6D & FWD: Ο ιδανικός συνδυασμός

Το νέο XLV είναι διαθέσιμο σε τετρακίνητες και μπροσθιοκίνητες εκδόσεις, είτε με 1.600άρη κινητήρα βενζίνης 128 ίππων είτε με τον 1.6 turbodiesel e-XDi160 που κινεί το αυτοκίνητο της δοκιμής και ο οποίος στέλνει 115 ίππους και 300 Nm ροπής στους εμπρός τροχούς. Έχοντας δοκιμάσει το τετρακίνητο Ssangyong Tivoli 1.6D 4x4 Auto, πιστεύουμε πως ο συνδυασμός του 1.600άρη πετρελαιοκινητήρα με κίνηση εμπρός και χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων είναι ο ιδανικός.

Ο κινητήρας ακούγεται και υστερεί ελαφρώς χαμηλά αλλά έχει δύναμη μετά τις 1.500 rpm κινώντας με νεύρο το XLV. Αν και η SsangYong δεν δίνει επίσημο χρόνο για το 0-100 km/h, υπολογίστε κοντά στα 11,5 sec ενώ η τελική ταχύτητα ανακοινώνεται στα 170 km/h. Το XLV νιώθει άνετα τόσο σε αστικές διαδρομές όσο και στο ταξίδι, όπου μπορεί και διατηρεί άνετα υψηλή ταχύτητα. Άνετα, αλλά όχι όσο οικονομικά θα περίμενες. Αν το πιέσεις, η κατανάλωση ξεπερνά τα 8,5 lt/100 km, ενώ με χαλαρή οδήγηση πέφτει στα 6. Μια λογική μέση τιμή κυμαίνεται στα 7 lt/100 km (εργοστασιακός μέσος όρος: 4,7 lt/100 km)

Στο δρόμο το XLV δίνει έμφαση στην άνεση και την ποιοτική κύλιση. Παρότι αισθητά πιο μαλακό από το τετρακίνητο Tivoli και με ημιάκαμπτο άξονα πίσω αντί για πολλαπλούς συνδέσμους, είναι πιο ανάλαφρο, σβέλτο και συγκροτημένο. Γέρνει αν στρίψεις με φόρα αλλά δεν χάνει εύκολα την πρόσφυσή του και δεν πλέει πάνω στην ανάρτησή του. Γενικά είναι προβλέψιμο και εύκολο στον έλεγχο, δίνοντας αίσθηση ασφάλειας. Το τιμόνι ικανοποιεί σε αίσθηση και ρυθμίζεται σε τρία mode: Comfort, Normal και Sport, αν και το Normal είναι μάλλον η καλύτερη επιλογή, αφού στο Sport βαραίνει χωρίς ουσία.

Τελικά, το XLV είναι αναμφισβήτητα πιο λογική επιλογή από το Tivoli λόγω χώρων προφανώς. Αν και τα περίπου 1.700 ευρώ δεν είναι αμελητέα διαφορά, εντούτοις με βασική τιμή λίγο πάνω από 20 χιλιάρικα το XLV 1.6 Diesel παραμένει προσιτό. Στα συν τα 5 χρόνια εγγύησης και δωρεάν service, στα μείον το όνομα SsangYong που χρειάζεται χρόνο για να εδραιωθεί εκ νέου στην ελληνική αγορά. Αναμφίβολα όμως, προϊόντα σαν τα XLV και Tivoli είναι αυτά που χρειάζεται η κορεατική μάρκα για να πετύχει το στόχο της.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

ΔΟΚΙΜΗ Ssangyong Tivoli 1.6 Diesel 4x4 Auto

ΔOKIMH SsangYong Tivoli 1.6 AUTO FWD

 

συμπέρασμα

Αν οι χώροι είναι η πρώτη σας προτεραιότητα, το XLV αξίζει την προσοχή σας ειδικά στην έκδοση με τον πετρελαιοκινητήρα των 1,6 λίτρων. Αν πάλι η εμφάνιση είναι το ζητούμενο και οι απαιτήσεις για χώρους είναι πιο χαμηλά στη λίστα παραγόντων που κρίνουν την επιλογή, η ζυγαριά γέρνει ξεκάθαρα προς το Tivoli.

SsangYong XLV

POLL

Τι θα αγόραζες σήμερα; Υβριδικό ή diesel;

  • Υβριδικό. Καλύτερη τεχνολογία, αντίστοιχη οικονομία
  • Diesel λόγω περισσότερων επιλογών
  • Δύσκολη επιλογή. Θέλει σκέψη...
66
GOCAR Magazine #66

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...