ΔΟΚΙΜΗ: Citroen C3 Picasso 1.6 BlueHDi 100 PS

Με έμφαση στην ευρυχωρία, την ευελιξία, την ευκολία στη χρήση, αλλά και την οικονομία που προσφέρει ο 1.6 BlueHDi, το C3 Picasso αποτελεί έναν αξιόλογο σύμμαχο του οικογενειάρχη

  • -
  • -
Ισχύς100 PS
Ροπή254 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h12,1 sec
Μέση κατανάλωση3,9 lt/100km
Εκπομπές CO2101 gr/km
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Ένα μικρό ευέλικτο πολυχρηστικό όχημα από τον μετρ του είδους, με σπουδαίους χώρους και άνεση, που κινείται από ένα «καθαρό» Euro 6 μοτέρ diesel 100 ίππων που διακρίνεται για την ομαλή του λειτουργία και τη χαμηλή του κατανάλωση.

γλυκά

Χώροι

Άνεση

Χρηστικότητα

Ευελιξία

Κινητήρας

Κατανάλωση

ξινά

Εργονομικές ατέλειες

Αεροδυναμικός θόρυβος σε ταξίδι

17άρηδες τροχοί (περιορίζουν την άνεση)

Το όνομα της Citroen, αλλά και του ζωγράφου Picasso, μετά από σχεδόν 15 χρόνια ιστορίας είναι συνυφασμένο πλέον με τα πολυμορφικά οχήματα. Μεγαλύτερα ή μικρότερα όπως το C3 Picasso, σε κάθε περίπτωση εστιάζουν στη χρηστικότητα και τις ευκολίες που προσφέρουν σε ένα πακέτο συμπαγές που συμβάλει στην ευελιξία. Με μήκος που ξεπερνά ελαφρώς τα τέσσερα μέτρα και πλάτος 1.730 mm, (ύψος 1.621 mm), το μικρό MPV δεν σε προϊδεάζει για αυτό που θα συναντήσεις στο εσωτερικό του.

 

Full της ευρυχωρίας

Σε θεωρητικό επίπεδο λοιπόν εντάσσεται στην κατηγορία των supermini, αλλά μόνο όσον αφορά τις εξωτερικές του διαστάσεις. Με τον όγκο του χώρου αποσκευών να αγγίζει τα 500 λίτρα σε κανονικές συνθήκες και με πέντε επιβάτες στο εσωτερικό του και να φτάνει τα 1.506 λίτρα με τις πλάτες των πίσω καθισμάτων αναδιπλωμένες, μπορείτε να πάρετε μια εικόνα με αντικειμενικά κριτήρια και αριθμούς όσον αφορά την ευρυχωρία αυτού του μικρού γαλλικού MPV. Επιπλέον, υπάρχει η δυνατότητα αναδίπλωσης με μια κίνηση και του εμπρός καθίσματος του συνοδηγού για τη μεταφορά αντικειμένων μεγάλου μήκους.

Σε κανονικές συνθήκες οδηγός και συνοδηγός κάθονται ψηλά έχοντας άπλετη και απροβλημάτιστη ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις. Το τριγωνικό κρύσταλλο που σχηματίζεται από την πρώτη κολόνα και το εμπρός παρμπρίζ διευρύνει το οπτικό πεδίο προς τα εμπρός, χωρίς να αφήνει καμιά τυφλή γωνία. Οι μεγάλες κρυστάλλινες επιφάνειες κάνουν την καμπίνα των επιβατών φωτεινή και ευχάριστη, με τις πίσω πόρτες ωστόσο να διαθέτουν κουρτινάκια που κρατούν τον ήλιο εκτός.

Θήκες για μικροαντικείμενα, τραπεζάκια με φως στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων, μετακινούμενες κατά το διαμήκη άξονα πίσω θέσεις, με ρυθμιζόμενες πλάτες και άλλες τέτοιου είδους… λεπτομέρειες, χαρίζουν στο C3 Picasso υψηλό βαθμό πρακτικότητας, που το καθιστούν ένα πολυεργαλείο που θα εκτιμήσει αυτός που έχει αυξημένες μεταφορικές ανάγκες.

Σχεδιαστικά κατάφεραν να το κάνουν ξεχωριστό, παραμένοντας φρέσκο ακόμα και μετά από χρόνια. Η χαρακτηριστική διαρρύθμιση του ταμπλό, με τον απομακρυσμένο από τον οδηγό πίνακα των οργάνων, τον οποίο βρίσκεις στο κέντρο του και κοντά στο παρμπρίζ, αποτελεί την ταυτότητα της Citroen, αλλά σε υποχρεώνει να πάρεις τα μάτια σου από το δρόμο για να διαβάσεις τις πληροφορίες του. Το ίδιο συμβαίνει και με το ηχοσύστημα που είναι τοποθετημένο λίγο πιο κάτω - από όσο θα περίμενες – στην κεντρική κονσόλα, αλλά κατά τα λοιπά θα βρεις τα πάντα εκεί που τα περιμένεις και μάλιστα καλά φτιαγμένα.

 

Με στόχο την άνεση και την οικονομία

Στο δρόμο το C3 Picasso δείχνει άμεσα και ξεκάθαρα τον προορισμό του. Η άνεση είναι κυρίαρχη σε όλα τα επίπεδα, ξεκινώντας από την αίσθηση που λαμβάνεις από τα επιμέρους χειριστήρια. Ελαφρύ τιμόνι και επιλογέας, με εύκολο κούμπωμα αλλά και μεγάλες διαδρομές, που είναι όμως ψηλά τοποθετημένος κοντά στον οδηγό. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι ήπια με μεγάλες διαδρομές που καταπίνει τα πάντα με χαρακτηριστική ευκολία. Στη βασική του έκδοση το C3 Picasso έρχεται με τροχούς 15 ιντσών και σίγουρα θα είναι ακόμα πιο αποτελεσματικό στον τομέα της άνεσης, απ’ ότι το «δικό μας» Exclusive με τις έξτρα ζάντες 17 ιντσών που συμβάλουν στην αναβάθμιση της αισθητικής, αλλά περιορίζουν ως ένα βαθμό την άνεση.

Τάξη και ασφάλεια ισχύει και όσον αφορά την οδική συμπεριφορά του C3 Picasso. Δεν προκαλεί να παίξεις μαζί του, αλλά αποδεικνύεται φιλικό στο σύνολο σχεδόν των περιπτώσεων. Το στάνταρ μη απενεργοποιούμενο ESP θα σε προστατεύσει από κάθε αδέξιο χειρισμό, ενώ και τα φρένα αποδεικνύονται ισχυρά και αποτελεσματικά. Με σύμμαχο τον καλό diesel 1.6 BlueHDi με την πλούσια ροπή των 254 Nm που είναι διαθέσιμα από τις 1.750 rpm θα κινηθείς σβέλτα μέσα στην πόλη και θα προσπεράσεις με ασφάλεια εντός και εκτός αυτής, ενώ σε συνθήκες ταξιδιού το ψυχωμένο του τράβηγμα θα σε κάνει να αναζητήσεις την άδεια για να επιβεβαιώσεις ότι αποδίδει μόνο 100 ίππους και όχι παραπάνω. Τα 1.240 κιλά του δεν φαίνεται να επηρεάζουν αρνητικά τις επιδόσεις του, που μπορεί, με 0-100 km/h σε 12,1 km/h και μέγιστη ταχύτητα 179 km/h να μην κόβουν την ανάσα, αλλά κρίνονται απόλυτα ικανοποιητικές για την κατηγορία.

Η έλλειψη συστήματος Start & Stop του στοιχίζει σε κατανάλωση, η τιμή της οποίας είναι ακόμα και με αυτά τα δεδομένα άκρως ικανοποιητική. Μέσα στην πόλη, χωρίς καθόλου προσοχή από την πλευρά του οδηγού, σε συνθήκες κίνησης, σταμάτα – ξεκίνα, η μέση τιμή της κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας κυμάνθηκε κοντά στα 6,5 lt/100 km. Αντίθετα, όταν ο δρόμος ανοίξει και το C3 Picasso… «απλώσει» τον κινητήρα του, μπορεί, αξιοποιώντας τη μακριά κλιμάκωση χωρίς να επηρεάζεται από την απουσία της έκτης σχέσης, να πετύχει τιμές ελαφρώς κάτω από τα 5 lt/100 km.

Στην κατηγορία των μικρών οχημάτων μήκους τεσσάρων μέτρων το Citroen C3 Picasso μοιάζει να μην έχει ανταγωνισμό σε επίπεδο πρακτικότητας και άνεσης. Στη συγκεκριμένη έκδοση με τον 1.6 BlueHDi μάλιστα διευρύνει και το πεδίο δράσης του και σου επιτρέπει να αφήσεις πίσω σου το αστικό περιβάλλον για αναζήτηση περιπέτειας με όλα σου τα μπαγάζια.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΣ

συμπέρασμα

Το Citroen C3 Picasso 1.6 BlueHDi 100PS είναι το αυτοκίνητο που θα σε συνοδεύσει στην πόλη και τις εξορμήσεις εκτός αυτής παρέα με όλη την οικοσκευή σου. Δίνει έμφαση στην άνεση χωρίς να εστιάζει στις οδηγικές συγκινήσεις, προσφέροντας στην έκδοση με το συγκεκριμένο κινητήρα απροβλημάτιστα χιλιόμετρα χάρη στην πλούσια ροπή του, με σεβασμό και στην τσέπη του ιδιοκτήτη του, αφού η κατανάλωση μένει με χαρακτηριστική ευκολία σε χαμηλά νούμερα.

Citroen C3 Picasso 2016

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
89
GOCAR Magazine #89

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...