ΔΟΚΙΜΗ: Honda Jazz 1.3 CVT

Θεωρητικά, ένα πολυεργαλείο όπως το Honda Jazz, στην αυτόματή του έκδοση θα απογειώνει την χρηστικότητά του. Τι ισχύει στην πράξη;

  • -
  • -
Ισχύς102 PS
Ροπή123 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h12,0 sec
Μέση κατανάλωση6,0 lt/100km
Εκπομπές CO2135 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η αυτόματη έκδοση του νέου supermini της Honda με κιβώτιο συνεχούς μεταβαλλόμενης σχέσης CVT.

Στη χειροκίνητη έκδοση, το νέο Honda Jazz τοποθετείται στο άνω άκρο της κατηγορίας τόσο χάρη στις επιδόσεις και τα χαρακτηριστικά του, όσο και με την τσιμπημένη τιμή του. Τιμή που στην αυτόματη έκδοση γίνεται ακόμη πιο αλμυρή. Ωστόσο, το Honda Jazz CVT με τις δύο προηγούμενες γενιές του έχει δημιουργήσει ισχυρό όνομα στην πιάτσα των αυτόματων supermini. Τι ισχύει με το νέο μοντέλο; Πάμε να δούμε.

Τεχνολογία CVT

Το κιβώτιο CVT προσφέρει επιτρέπει τη λειτουργία του κινητήρα στην πιο αποδοτική ζώνη του το περισσότερο διάστημα, μεταβάλλοντας συνεχώς τη σχέση μετάδοσης αντί να ρυθμίζει το άνοιγμα της πεταλούδας του γκαζιού. Με αυτόματο έλεγχο από το σύστημα διαχείρισης του κινητήρα, το CVT επιλέγει τη βέλτιστη σχέση ανάλογα με τις στροφές του κινητήρα, τη θέση του γκαζιού και την εντολή του οδηγού. Η οικονομία αυξάνεται περαιτέρω από την πιο αραιή κλιμάκωση του κιβωτίου και το μειωμένο βάρος.

Ασφάλεια ADAS
Στην αυτόματη έκδοση CVT, το νέο Honda Jazz εφοδιάζεται με το ADAS Pack που περιλαμβάνει πολλά νέα συστήματα ασφάλειας και άνεσης, όπως:
AHA (Agile Handling Assist): Λειτουργεί μέσω του συστήματος Vehicle Stability Assist, ασκώντας πίεση στα φρένα και σε οποιονδήποτε τροχό χρειαστεί, βελτιώνοντας την ευστάθεια του αυτοκινήτου.
Forward Collision Warning: Το Σύστημα Προειδοποίησης Επικείμενης Εμπρόσθιας Σύγκρουσης λειτουργεί με ταχύτητες πάνω από 15 km/h και εντοπίζει τον κίνδυνο σύγκρουσης με προπορευόμενο όχημα, χρησιμοποιώντας την κάμερα πολλαπλών λειτουργιών. Εάν ανιχνεύσει κίνδυνο σύγκρουσης, ειδοποιεί τον οδηγό με οπτικό και ηχητικό σήμα.
Traffic Sign Recognition System: Το Σύστημα Αναγνώρισης Σημάτων Οδικής Κυκλοφορίας χρησιμοποιεί τη κάμερα πολλαπλών λειτουργιών για την ανίχνευση οδικών σημάτων.
Intelligent Speed Limiter: Ο Έξυπνος Περιοριστής Ταχύτητας ρυθμίζει τη μέγιστη ταχύτητα του αυτοκινήτου σε επίπεδο που ορίζει ο οδηγός.
Lane Departure Warning: Το σύστημα Προειδοποίησης Απόκλισης από τη Λωρίδα Κυκλοφορίας προειδοποιεί τον οδηγό με ηχητικά και οπτικά σήματα εάν το αυτοκίνητο αλλάξει λωρίδα χωρίς να ανάψει φλας.
High Beam Support System: Το Σύστημα Υποστήριξης Μεγάλης Σκάλας λειτουργεί με ταχύτητες πάνω από 40km/h για την ενεργοποίηση / απενεργοποίηση της μεγάλης σκάλας φώτων ανάλογα με τα αντίθετα ερχόμενα ή προπορευόμενα οχήματα.
γλυκά
  • Χώροι
  • Πολυμορφικότητα
  • Ευελιξία
  • Ευκολία στη χρήση
  • Κατανάλωση καυσίμου
  • Οδική συμπεριφορά
  • Εξοπλισμός
ξινά
  • Τιμή
  • Θόρυβος μοτέρ στις επιταχύνσεις (λόγω CVT)

 

Σι-βι-τι

Το κιβώτιο συνεχούς μεταβαλλόμενης σχέσης (CVT) του Jazz είναι νέο και υπόσχεται ακόμα καλύτερη οικονομία καυσίμου και καλύτερη αίσθηση στην οδήγηση. Ένα νέο λογισμικό ελέγχου προσφέρει βελτιωμένη απόκριση του κινητήρα σε σχέση με τη θέση του πεντάλ του γκαζιού, ενώ οι στροφές του αυξάνονται αναλογικά δίνοντας πιο γραμμική, πιο φυσική αίσθηση. Εκτός από την εντελώς αυτόματη, διαθέτει και χειροκίνητη λειτουργία όπου αλλάζεις τις 7 προεπιλεγμένες σχέσεις με paddles πίσω από το τιμόνι.

Επιπλέον, χάρη στο πρόγραμμα Early Downshift During Braking (EDDB) αυξάνει αυτόματα τις στροφές του κινητήρα σε κατηφόρα ή σε στροφή για να συνδράμει στο φρενάρισμα, βοηθώντας στη συνέχεια στην άμεση ανάκτηση της ταχύτητας κίνησης. Ένα δεύτερο πρόγραμμα, το Fast Off, μετρά πόσο γρήγορα ο οδηγός αφήνει το πεντάλ του φρένου και διατηρεί σταθερές τις στροφές του κινητήρα για να ενεργοποιήσει το φρένο του κινητήρα σε τέτοιες περιπτώσεις. Για παράδειγμα, το Fast Off αναγνωρίζει πότε ο οδηγός ετοιμάζεται να προσπεράσει ένα προπορευόμενο όχημα, αλλά αντιλαμβάνεται τελευταία στιγμή πως δεν μπορεί να κάνει τον ελιγμό εξ αιτίας κάποιου άλλου οχήματος που κινείται στη γειτονική λωρίδα. Καθώς ο οδηγός αφήνει γρήγορα το πεντάλ του γκαζιού επιτρέποντας στο πίσω όχημα να περάσει, το Fast Off διατηρεί ψηλά τις στροφές του κινητήρα, συμβάλλοντας σε μια σύντομη προσπέραση, αμέσως μετά.

 

Στην πράξη

Όπως και σε κάθε άλλο Jazz, κάτω από το καπό βρίσκεται ο 1.300άρης i-VTEC των 102 ίππων και 123 Nm ροπής. Οδηγώντας την αυτόματη έκδοση σύντομα διαπιστώνεις ότι ο κινητήρας είναι ελαστικός από χαμηλά και πρόθυμος όσο ανεβαίνουν οι στροφές, με το κιβώτιο να βοηθά στις ζωηρές επιταχύνσεις, τόσο από στάση όσο και εν κινήσει (ρεπρίζ). Τόσο ζωηρές που τα 12,0 sec που ανακοινώνει η Honda για το 0-100 km/h δείχνουν μια μάλλον απαισιόδοξη τιμή. Στο κυνήγι των επιδόσεων, αλλά και στη Sport mode το CVT διατηρεί αναμενόμενα ψηλά τη βελόνα στο στροφόμετρο και τον θόρυβο από το μοτέρ, αν και συγκριτικά με το παρελθόν είναι πιο ήσυχο. Στο Drive mode από την άλλη, οι στροφές μένουν χαμηλά και εκμεταλλευόμενος την ελαστικότητα του i-VTEC μπορείς να κινείσαι σβέλτα, ήσυχα και πολύ οικονομικά, τόσο εντός όσο κι εκτός πόλης. Η μέση κατανάλωση της δοκιμής ήταν στα 6-6,4 lt/100 km, ενώ είναι αξιοσημείωτο πως στο ταξίδι το trip computer έδειχνε γύρω στα 5,5 και στην πόλη εύκολα έβλεπες κάτω από 7 lt/100 km.

Κατά τα άλλα, η ηχομόνωση και η ποιότητα κύλισης βρίσκονται σε υψηλό επίπεδο, ενώ η αναβαθμισμένη ανάρτηση εξασφαλίζει φιλικότητα, ευκολία, ασφάλεια και αποτελεσματικότητα στο δρόμο.

 

Μικρό αλλά οικογενειακό

Δεν είναι μυστικό πως το Jazz είναι από τα κορυφαία supermini σε χώρους και πρακτικότητα. Οι πίσω πόρτες ανοίγουν σε ορθή γωνία διευκολύνοντας αφάνταστα το μπες-βγες, ενώ πέντε ενήλικες, ακόμα και μεγάλων διαστάσεων, θα βολευτούν με όλες τους τις ανέσεις. Το πορτμπαγκάζ των 354 λίτρων είναι κορυφαίο και συναγωνίζεται μοντέλα της αμέσως μεγαλύτερης κατηγορίας. Τα Magic Seats πίσω όμως είναι ο πρωταγωνιστής, δίνοντας απίστευτες δυνατότητες διαμόρφωσης του εσωτερικού. Σημειώστε:

  • Utility mode: η πλάτη του πίσω καθίσματος αναδιπλώνεται πλήρως για τη δημιουργία ενός μεγάλου, επίπεδου χώρου φόρτωσης 1.314 λίτρων.
  • Tall mode: το έδρανο του πίσω καθίσματος ανασηκώνεται και ασφαλίζει σε κάθετη θέση, διαμορφώνοντας ένα σχεδόν επίπεδο χώρο φόρτωσης με ύψος 1.280 mm από το πάτωμα μέχρι την οροφή, για να χωράνε ψηλά αντικείμενα πίσω από τα εμπρός καθίσματα.
  • Long mode: η πλάτη του καθίσματος του συνοδηγού αναδιπλώνεται σε οριζόντια θέση, ενώ οι πλάτες των πίσω καθισμάτων αναδιπλώνονται προς τα εμπρός, διαμορφώνοντας ένα ‘τούνελ’ για τη μεταφορά φορτίων μήκους 2.480 mm.
  • Refresh mode: οι πλάτες των εμπρός καθισμάτων αναδιπλώνονται σε επίπεδη θέση, ως συνέχεια με τα έδρανα των πίσω καθισμάτων για τη δημιουργία ενός ‘καναπέ’ μήκους 1.580 mm, για να μπορούν οι επιβάτες να ξαπλώνουν πίσω και να απλώνουν τα πόδια τους.

 

Εντελώς νέο είναι και το ταμπλό, με σύγχρονη σχεδίαση αλλά και σκληρά πλαστικά, παντού. Τουλάχιστον η συναρμογή είναι προσεγμένη, η εργονομία σωστά μελετημένη και η ορατότητα εξαιρετική. Στα θετικά και ο πλούσιος εξοπλισμός της έκδοσης CVT Comfort που περιλαμβάνει στάνταρ το πακέτο τεχνολογιών υποβοήθησης του οδηγού ADAS Pack (βλέπε σχετικό ΒΟΧ), καθώς και το σύστημα infotainment Honda Connect με έγχρωμη οθόνη αφής 7’’, δορυφορικό σύστημα πλοήγησης Garmin, διάφορες πληροφορίες και ρυθμίσεις του αυτοκινήτου και δυνατότητα συγχρονισμού με smartphones ή άλλες προσωπικές συσκευές πολυμέσων (WiFi, Bluetooth, HDMI, και MirrorLink). Εννοείται πως οι 6 αερόσακοι, το σύστημα ελέγχου ευστάθειας VSA με Hill Start Assist (HSA), το air condition και οι ζάντες αλουμινίου είναι επίσης στάνταρ.

συμπέρασμα

Το αυτόματο κιβώτιο CVT έδινε πάντα ένα επιπλέον ατού στο Honda Jazz. Στη νέα γενιά έχει βελτιωθεί η ευκολία οδήγησης και έχει μειωθεί αρκετά ο θόρυβος του μοτέρ, δίνοντας έναν ακόμη πιο ολοκληρωμένο χαρακτήρα στο ιαπωνικό σουπερμίνι. Σε συνδυασμό με την οικονομία, την ασφάλεια, την ευκολία στην οδήγηση και την κορυφαία ευρυχωρία και πρακτικότητα, το Jazz CVT μπορεί να παίξει με άνεση το ρόλο του μοναδικού αυτοκινήτου μιας μικρής οικογένειας. Ωστόσο, απέναντι στην κατηγορία των μικρομεσαίων το φέρνει και η υψηλή τιμή του, με τον πλούσιο εξοπλισμό να χρυσώνει κάπως το χάπι.

HONDA JAZZ 2015 EUROPE

HONDA JAZZ 2015 GREECE

POLL

Τι θα αγόραζες σήμερα; Υβριδικό ή diesel;

  • Υβριδικό. Καλύτερη τεχνολογία, αντίστοιχη οικονομία
  • Diesel λόγω περισσότερων επιλογών
  • Δύσκολη επιλογή. Θέλει σκέψη...
67
GOCAR Magazine #67

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...