ΔΟΚΙΜΗ: MINI Cooper Cabrio 1.5 136 PS

Η 3η γενιά ΜΙΝΙ Cabrio πετάει τη σκούφια της για ανοιχτό ουρανό

  • -
  • -
Ισχύς136 PS
Ροπή230 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h8,8 sec
Μέση κατανάλωση4,9 lt/100km
Εκπομπές CO2114 gr/km
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Παραδοσιακά απολαυστικό στο δρόμο και άνευ αντίπαλου σε μπροσθιοκίνητο του είδους σε επίπεδο σπορ συμπεριφοράς. To νέο ΜΙΝΙ Cabrio στην έκδοση Cooper με τον τρικύλινδρο 1.5 των 136 ίππων είναι η χρυσή τομή στην …«ξεσκούφωτη» version και σερβίρεται σε premium πιάτο τόσο από ελκυστικό στιλ – δυνατότητες, όσο και από τιμή!

γλυκά
  • Αισθητική
  • Ποιοτική οροφή
  • Φινέτσα
  • Τεχνολογία
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κύλισης και ανάρτησης
  • Απόδοση
  • Επιδόσεις
  • Φρένα
  • Εξοπλισμός
ξινά
  • Ορατότητα πίσω
  • Χώροι πίσω
  • Κατανάλωση
  • Τιμή

Σε μόλις 18’’ και με ταχύτητα έως 30 km/h αν κινείσαι, η υφασμάτινη οροφή διπλώνει στην πλάτη των επιβατών και το MINI εκφράζει κυριολεκτικά τον όρο Cabrio ή Convertible, προσφέροντας τον ανοιχτό ουρανό, πιάτο πάνω από τα κεφάλια του οδηγού και της παρέας του. Ο ζωηρός και απολαυστικός σε επίπεδο συμπεριφοράς χαρακτήρας που εκφράζει την επιτυχία του MINI, παντρεύεται με την μαλακή οροφή και το εύστοχο πάντρεμα κλασικού και μοντέρνου, συνδυάζεται με την ανέμελη διάθεση. Σε ένα κανονικό MINI σε εντυπωσιάζει ο χαρακτήρας του, με το ανοιχτό όμως εντυπωσιάζεις και στο πέρασμά σου.

 

Ασκεπής

Στην 3η ανοιχτή γενιά, το MINI έρχεται με απλωμένες διαστάσεις όμως παρόλα αυτά δεν το δείχνει πάρα μόνο αν το βάλεις δίπλα στην πρώτη προσπάθεια της εταιρείας στην Cabrio γειτονιά. Κατά 98 mm μακρύτερο, 44 mm φαρδύτερο και σκάρτο χιλιοστό ψηλότερο είναι στοιχεία που χαρακτηρίζουν το μέγεθος. Το μεταξόνιο μετά την αύξηση των 28 mm αγγίζει τα 2.495 mm και όλες αυτές οι αλλαγές έχουν ωφελήσει το ΜΙΝΙ Convertible συνολικά. Οι χώροι έγιναν λίγο πιο αεράτοι, το στιλ παραμένει στα φόρτε του και για ακόμα μια φορά κάνει σαφές ότι ανήκει στην premium γενιά της ρετροκλάσικ αναβίωσης. Η αναλλοίωτη ταυτότητα διατηρείται από τα σταθερά στρογγυλά φώτα που φωλιάζουν στις αντίστοιχες τρύπες του καπό, το όρθιο παρμπρίζ και την εξαγωνική μάσκα, ενώ μικρολεπτομέρειες όπως η LED περίμετρος στα εμπρός φώτα, τα μεγαλύτερα πίσω φώτα που ισορροπούν ανάμεσα σε πίσω φτερά και την ανάποδα ανοιγόμενη μακρόστενη πόρτα του χώρου αποσκευών είναι μερικές λεπτομέρειες από τον σχεδιαστικό του κόσμο. Φυσικά αν κάτι κυριαρχεί και ξεχωρίζει από τις κοινές κλειστές εκδόσεις είναι η κομψή υφασμάτινη κουκούλα που γίνεται και αυτή προϊόν εξατομίκευσης, ενώ «κάθεται» με δυναμικό στιλ στο αμάξωμα ακόμα και όταν δεν την ξεδιπλώσεις. Πέρα ότι ανοιγοκλείνει γρήγορα, ηλεκτρικά φυσικά (από διακόπτη γειτονικό στους αεροπορικούς για τις πλαφονιέρες) δίνει τη δυνατότητα να ανοίξεις μόνο το πάνω κομμάτι σαν ηλιοροφή, ενώ σύμφωνα με την εταιρεία συνολικά είναι ενισχυμένη και καλύτερα θερμομονωμένη. Το εσωτερικό θυμίζει κατά το ήμισυ τα αδέρφια του. Κατά αρχάς στην δίπορτη καμπίνα απουσιάζουν οι κολώνες και οι ενισχύσεις που έχει υποστεί για να πουσάρει την στρεπτική ακαμψία έχουν ανεβάσει το βάρος κατά 100 επιπλέον κιλά κάτι αναμενόμενο από τη στιγμή που μιλάμε για ανοιχτή έκδοση. Ο αναβαθμισμένος αέρας της σύγχρονης εικόνας που συναντάς σε ένα MINI βρίσκεται και εδώ τόσο στα όργανα που είναι πίσω από το τιμόνι (κυκλικό ταχύμετρο και στροφόμετρο σε στιλ ημισέληνου), όσο και στην περιοχή της κονσόλας. Το κυκλικό όργανο στην κορυφή της φωτίζεται ανάλογα με το στιλ οδήγησης και φιλοξενεί πλέον ψηφιακές πληροφορίες σχετικά με το αυτοκίνητο, αλλά και για το κομμάτι της ενημέρωσης, ψυχαγωγίας, πλοήγησης, ενώ οι διακόπτες αεροπορικού τύπου στην βάση της κονσόλας παραμένουν, με πρωταγωνιστικό ρόλο να έχει ο κόκκινος που αφορά το Start button. Δίπλα από το χειρόφρενο σε εργονομική θέση βρίσκεται το MINI Connected με το οποίο θα επεμβαίνεις στις πληροφορίες που επιθυμείς να λαμβάνεις από την οθόνη. Ο εξοπλισμός είναι ούτως ή άλλως πλούσιος ενώ ομοίως πλούσια είναι και τα προνόμια της προαιρετικής λίστας, με την ποιοτική εικόνα να θεωρείται δεδομένη και τον ορεξάτο διάκοσμο να είναι θέμα γούστου και τσέπης. Χωροταξικά στο νέο, διαπιστώνεις ότι έγιναν φιλότιμες προσπάθειες χωρίς όμως να σημαίνει ότι πίσω θα βολευτούν ενήλικες ακόμα και μετρίου αναστήματος. Περισσότερο τα παιδιά θα είναι αυτά που θα απολαύσουν τις πίσω θέσεις, ενώ και ο χώρος αποσκευών δεν είναι στα ντουζένια του παρά το γεγονός ότι κέρδισε 45 λίτρα σε σχέση με τον προκάτοχο. Με 215 λίτρα, χωρίς την οροφή κατεβασμένη (τότε τα διαθέσιμα λίτρα γίνονται 160) τουλάχιστον οι μεταφορικές ανάγκες ικανοποιούνται.

 

Να MINI ανοιχτό παρακαλώ!

Επι της ουσίας αυτός που το επιλεγεί θα το οδηγεί συχνά πυκνά ανοιχτό και θα απολαμβάνει τις βόλτες του με σωστή προστασία από τον αέρα με τους στροβιλισμούς να εμφανίζονται κυρίως πίσω και όσο ανεβαίνει η ταχύτητα. Πρακτικά η ακαμψία δεν επηρεάζεται και το MINI Cabrio μπορεί να θυμίζει σε συμπεριφορά τα κλειστά αδέρφια του. Εμφανώς βαρύτερο μεν αλλά ομοίως επικοινωνιακό και ευχάριστο θα σε επιβραβεύσει με την απολαυστική συμπεριφορά του που χαρακτηρίζεται από ευχάριστη ευελιξία και ζωντάνια, που περνά σαν αίσθηση στον οδηγό. Εξαιρετικό σε ζύγισμα, νιώθεις ανά πάσα στιγμή που πατούν οι τροχοί σου και ποιες οι προθέσεις τους και κρατάς ένα παραδοσιακά επικοινωνιακό τιμόνι που δεν θα σε ξαφνιάσει με τις ακαριαίες αντιδράσεις, ούτε θα σου λείψει η πληροφόρηση. Η καρτίσια συμπεριφορά παντρεύεται με την άνεση που χρειαζόταν για να ολοκληρωθεί σαν αυτοκίνητο και τώρα δεν είναι αναγκαίο να οδηγείς με την ταυτότητα στο στόμα για να απολαύσεις οδήγηση. Η σπορ συμπεριφορά παραμένει τατουάζ στο πετσί του και η δραστήρια ουρά διατηρεί τον ρόλο της αν αναζητάς πλασαρίσματα με τα ηλεκτρονικά απενεργοποιημένα. Αν κάτι σε χαλάει με κατεβασμένη την κουκούλα είναι η ορατότητα πίσω που ουσιαστικά ακυρώνει τον κεντρικό καθρέφτη, ενώ με ανεβασμένη πάλι προβληματίζει κυρίως από τα φαρδιά τμήματά της. Τουλάχιστον κλειστό, ταξιδεύει σαν να μην υπάρχει υφασμάτινη οροφή, δείγμα της προσοχής του κατασκευαστή στην λεπτομέρεια. Με τον υπερτροφοδοτούμενο τρικύλινδρο των 1.5 λίτρων να ταιριάζει γάντι για την λογική του αυτοκίνητου, το MINI Cabrio δεν προβληματίζεται στο θέμα της απόδοσης. Αποδίδει 136 ίππους στις 4.500 rpm και 230 Nm ροπή μόλις από τις 1.250 rpm, κάτι που σημαίνει ότι σχεδόν από το ρελαντί αφήνει τον αζύγιστο ήχο του τρικύλινδρου και το Cooper είναι γεμάτο, ζωηρό και ευδιάθετο να εκδηλώσει επιταχύνσεις. Η καλή περιοχή είναι οι χαμηλομεσαίες, χωρίς να σημαίνει ότι αρνείται την υπερστροφία, όμως ψηλά δεν θα σε αφήσει με το στόμα ορθάνοιχτο. Οι επιδόσεις είναι καλές για τα δεδομένα των απλωμένων σχέσεων στο 6άρι κιβώτιο, με τα 0-100 km/h να έρχονται σε 8,8’’ και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 208 km/h. Με βάση την χαμηλόροπη λογική του θα περίμενε κανείς και εντυπωσιακή κατανάλωση όμως το Cooper δυσκολεύεται να επιβεβαιώσει τα 4,9 lt/100 km που ανακοινώνει ο κατασκευαστής. Συνηθέστερες καταναλώσεις τριγυρίζουν συν-πλην τα 9 lt/100 km ενώ σε πολύ οικονομικό τέμπο θα δεις λίγο παραπάνω από τα 7 λίτρα.

Αν γοητεύεσαι στην ιδέα του ξεχωριστού αυτοκινήτου που πρεσβεύει, αν δεν μπορείς να αντισταθείς στον ανοιχτό ουρανό και τις καλοκαιρινές βραδιές με το αεράκι να κυκλοφορεί ελεύθερο στο σαλόνι του αυτοκινήτου, τότε πρέπει να προτιμήσεις το MINI της δοκιμής.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ 

συμπέρασμα

Αν ψάχνεις ανοιχτό ουρανό σε σπορ συσκευασία, συνήθως θα αναζητήσεις την τύχη σου στην roadster γειτονιά, που η αλήθεια είναι ότι τον τελευταίο καιρό φυτοζωεί στην ελληνική πραγματικότητα. Ανοιχτές προτάσεις θα βρεις φυσικά, όμως λίγες μπορούν να υποστηρίξουν την σπορ συμπεριφορά όπως ένα MINI. Δεν θεωρείται φτηνό, όμως τουλάχιστον υποστηρίζει σε κάθε επίπεδο την τιμή προσφέροντας ένα πλήρες σύνολο που θα σου ανεβάσει την διάθεση. Μεγαλύτερο από το προγενέστερο, πληρέστερο σε απόδοση και τεχνολογίες και εμφανώς ωριμότερο χωρίς όμως να απωλέσει τον παιχνιδιάρικο χαρακτήρα, το ανοιχτό MINI ήρθε για να μείνει ψηλά στις προτιμήσεις όσων εκτιμούν τον συνδυασμό δυναμικό και ξεχωριστό ταυτοχρόνως.

MINI Convertible - Explore The Features

The New MINI Convertible This Day Forward

POLL

Τι ποσό θα δίνατε για να αγοράσετε ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Έως 20.000 ευρώ
  • 20.000-40.000 ευρώ
  • Δεν με απασχολεί το ποσό αλλά η αυτονομία
  • Χωρίς δίκτυο φόρτισης δεν σκοπεύω να αγοράσω ηλεκτρικό
71
GOCAR Magazine #71

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ 2019 (LIVE)

GOCAR TV

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ 2019 (LIVE)