ΔΟΚΙΜΗ: Volkswagen Tiguan 1.4 TSI ACT DSG

Η 2η γενιά Tiguan έρχεται με συγκρατημένο δυναμισμό, αλλά ορμητική διάθεση για να εδραιωθεί στην κορυφή

  • -
  • -
Ισχύς150 PS
Ροπή250 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,2 sec
Μέση κατανάλωση6,0 lt/100km
Εκπομπές CO2139 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

To νέο Tiguan έρχεται σε MQB βερσιόν και φορτωμένο τεχνολογία από το πλούσιο ράφι της Volkswagen δείχνει να κάνει reload στην κατηγορία. 

γλυκά
  • Αισθητική
  • Ποιότητα και φινέτσα
  • Τεχνολογία
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κύλισης και ανάρτησης
  • Απόδοση
  • Επιδόσεις
  • Φρένα
  • Εξοπλισμός 
ξινά
  • Συγκρατημένη εξωτερική σχεδίαση
  • Αίσθηση τιμονιού
  • Τιμή

Σχεδόν δεκαετία και έγινε κατεστημένο στα μικρομεσαία SUV. Το επιθετικά δημιουργικό downsizing της Volkswagen έβγαλε νοκ άουτ τον δίλιτρο εκείνη την εποχή ανταγωνισμό που δεν είχε ξυπνήσει ακόμα. Ισχυρά ονόματα του SUV στερεώματος από το 2008 και μετά, έβλεπαν την δημοτικότητά τους να καταβαραθρώνεται και τους ενδιαφερόμενους να κατευθύνονται προς Volkswagen μεριά. Η τάση για SUV αποδοτικό αλλά και σύγχρονο με τους μικρότερους συμβιβασμούς, τυλιγμένο σε ενδιαφέρουσα εμφάνιση και χαμηλά πάγια, ήταν για το Tiguan διαβατήριο επιτυχίας που εξαργύρωσε σε πωλήσεις. Το περιτύλιγμα ελκυστικό και οι προδιαγραφές επίσης και κάπως έτσι ξεκίνησε ως SUV και σταδιακά πέρασε και στην ανερχόμενη κλάση των Crossover όταν δεν χρησιμοποιούσε το Haldex για να προσφέρει τετρακίνηση. Οι δικίνητες εκδόσεις το έκαναν ακόμα πιο προσιτό και είναι γνωστό άλλωστε ότι λίγοι είναι αυτοί που πραγματικά την χρειάζονται και περισσότεροι αυτοί που γοητεύονται από το εκδρομικό στιλ. Κάπως έτσι φτάνουμε στην νεότερη γενιά που έφτασε μέσα στο έτος, με το μαγικό ραβδί να προσφέρει ολοκληρωτικές αλλαγές από τη στιγμή που υιοθέτησε την MQB πλατφόρμα.

 

Μεγαλύτερο και ελαφρύτερο

Το νεότερο Tiguan δείχνει πληθωρικότερο στις διαστάσεις του, χωρίς όμως απώλεια στον δυναμισμό του. Φαρδύτερο 30 mm και μακρύτερο 60 mm, έχει χάσει 57 mm από το συνολικό του ύψος αλλά καθόλου από τους ωφέλιμους χώρους αν κρίνουμε και από τα επιπλέον 77 mm του μεταξονίου του. Πριν τους επιβεβαιώσει κανείς εισβάλοντας στα ενδότερα, η εξωτερική εικόνα του αυτοκινήτου προσφέρει διακριτικές και όχι τολμηρές λεπτομέρειες σχεδιασμού με τη νέα μάσκα να συγκεντρώνει τις περισσότερες αλλαγές όντας στενότερη και με ακόμα πιο παραλληλόγραμμα φωτιστικά σώματα. Τα έντονα νεύρα που τρέχουν στο καπό και στο πλάι του αμαξώματος πουσάρουν το δυναμικό στιλ που πάντα σερβίρεται με σεμνότητα. Συνολικά το Tiguan είναι κατά 13% αεροδυναμικότερο, βελτιώνοντας τον συντελεστή του από το 0,37 στο 0,32, ενώ επίσης καλά νέα έρχονται και από την δίαιτα που έχει υποβληθεί, ώστε να εμφανίζεται έως 53 κιλά πιο fit, με τα 12 από αυτά να προκύπτουν από τη νέα κατασκευαστική δομή του αμαξώματος. Tην ίδια στιγμή φυσικά, το νέο πλαίσιο εμφανίζεται στιβαρότερο από του προγενέστερου Tiguan.
Περνώντας στο εσωτερικό επιβεβαιώνεις την ποιοτική προσοχή που δίνει ο κατασκευαστής στα υλικά και τη συναρμολόγηση, την ευρύχωρη καμπίνα και την γνωστή σχεδιαστική εικόνα που θυμίζει άλλα μοντέλα του ομίλου(Golf, Touran). Οι αυξημένες εξωτερικές διαστάσεις και το μεταξόνιο έχουν αξιοποιηθεί την καμπίνα ώστε η ευρυχωρία να ικανοποιεί ακόμα και 5 ενήλικες. Το συρόμενα μετακινούμενο κατά 180 mm πίσω κάθισμα προσφέρει χώρο όπου ακριβώς ζητηθεί και ο χώρος αποσκευών, που έχει μεγαλώσει κατά 50 λίτρα, αποκτά χωρητικότητα από 420 έως 515 λίτρα.

Την high tech εικόνα συμπληρώνει το τεχνολογικό ρεπερτόριο της VW (στάνταρ τα Front Assist με λειτουργία City Emergency Braking και Pedestrian Monitoring, Lane Assist, Multi-Collision Brake και Pre-Crash). Ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων με διάδραση και έγχρωμη απεικόνιση προσφέρει πληροφόρηση ανάλογα με την διάθεση, ενώ το σύγχρονο σύστημα infotainment προβάλλεται μέσω μιας touch screen οθόνης 12,3’’ (Active Info Display) στην κεντρική κονσόλα.  

Ο 1.4 TSI των 150 ίππων και των 250 Nm ροπής διαθέτει άμεσο ψεκασμό, turbo και μεταβλητό χρονισμό/βύθισμα βαλβίδων ώστε να σερβίρει τα εξαιρετικά χαρακτηριστικά λειτουργίας και απόδοσης, ενώ ο κωδικός ACT, υπενθυμίζει ότι μπορεί να απενεργοποιεί δυο από τους τέσσερις κυλίνδρους όταν το φορτίο είναι μικρό με όφελος την κατανάλωση. Εκμεταλλευόμενος αυτή την ιδιαιτερότητα μπορείς με ελαφρύ πόδι και σύνεση να κινείσαι με 6-7 lt/100 km, ενώ αν γοητεύεσαι από τις επιδόσεις τότε θα ξεπεράσεις το δεκάρικο και η τελική τιμή εξαρτάται από το βάρος του ποδιού σου. Τα 9,2’’ για τα πρώτα 100 km/h από στάση και τα 200 km/h τελικής ταχύτητας δίνουν μια ευχάριστη εικόνα επιδόσεων αν συνυπολογίσει κανείς το βάρος που ξεπερνά τα 1.500 κιλά. Σε συνδυασμό με το 6άρι DSG η αίσθηση επιτάχυνσης έρχεται άμεσα και απροβλημάτιστα όποτε το ζητήσεις, ενώ στο δρόμο η εικόνα παραμένει σε υψηλό επίπεδο εσωκλείοντας τον συνδυασμό άνεση, κύλιση αποτελεσματικότητα και ασφάλεια.
Σίγουρα μπορείς να κινηθείς σβέλτα και η πληροφόρηση είναι καλή, όμως αν το παρακάνεις θα βρεθείς αντιμέτωπος με τις, ελεγχόμενες μεν αλλά υπαρκτές, κλίσεις από της ανάρτηση. Το ελαφρύ τιμόνι απέχει από το ιδανικό σε επίπεδο αίσθησης κυρίως όταν ανέβει ο ρυθμός, όμως τα φρένα συμπεριφέρονται αξιόπιστα ακόμα και με φορτίο. Παρόλα αυτά διατηρεί σε καλό επίπεδο την ευελιξία του, παραμένει ταξιδιάρικο, ενώ η εκδρομική διάθεση προκύπτει και από την απόσταση από το έδαφος (190 mm) που δεν θα το φρενάρουν στον δρόμο αναζήτησης της μαγικής παραλίας.
Το νέο Tiguan ξεχωρίζει ως προϊόν υψηλής αισθητικής στην πιάτσα των SUV/ Crossover. Προσφέρει εντυπωσιακή τεχνολογία που αποδίδει στην πράξη και ανώτερο επίπεδο απόδοσης ακόμα και με το μικρό βενζινοκινητήρα. Ένα πλήρες πακέτο ακόμα και από την βάση της πλούσιας γκάμας του.

 
  ΦΩΤΟ/VIDEO: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

συμπέρασμα
Συνδεσιμότητα, τεχνολογίες και στοιχεία από μεγαλύτερα αντίστοιχα αυτοκίνητα δίνουν στο νέο Tiguan τον premium αέρα που δύσκολα θα συναντήσεις στους ανταγωνιστές του. Ταυτόχρονα, κερδισμένο σε ευρυχωρία και πολυμορφικές ικανότητες υπερκαλύπτει τις ανάγκες και των πιο ιδιαίτερων απαιτήσεων, ενώ η εξασφαλισμένη αποδοτικότητα του σύγχρονου 1.4 TSI, σερβίρει απλόχερα επιδόσεις και οικονομία. Η τσιμπημένη τιμή δικαιολογείται από την εφαρμογή τεχνολογίας από το πάνω ράφι, μέρος της οποίας ανήκει στον στάνταρ εξοπλισμό.

GOCAR TEST - Volkswagen Tiguan 1.4 TSI DSG 2016

POLL

Τι θα αγόραζες σήμερα; Υβριδικό ή diesel;

  • Υβριδικό. Καλύτερη τεχνολογία, αντίστοιχη οικονομία
  • Diesel λόγω περισσότερων επιλογών
  • Δύσκολη επιλογή. Θέλει σκέψη...
65
GOCAR Magazine #65

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...