ΔΟΚΙΜΗ: Citroen C3 1.2 PureTech 82PS

To γαλλικό supermini δελεάζει τόσο με τον πλούσιο εξοπλισμό όσο και με την ελκυστική του τιμή. Μήπως τελικά να γλυκοκοιτάξουμε ξανά τα βενζινοκίνητα μοντέλα;

  • -
  • -
Ισχύς82 PS
Ροπή118 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h12,3 sec
Μέση κατανάλωση4,5 lt/100km
Εκπομπές CO299 gr/km
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Το supermini της Citroen εφοδιάζεται με βενζινοκινητήρα 1.2 PureTech 82 ίππων, ο οποίος ταιριάζει στο φόντο της αστικής καθημερινότητας.

γλυκά
  • Μοντέρνα εμφάνιση
  • Άνεση ανάρτησης
  • Εξοπλισμός
  • Κατανάλωση καυσίμου
  • Ευρυχωρία καμπίνας
ξινά
  • Κλίσεις αμαξώματος στη γρήγορη οδήγηση
  • Κουμπιά μενού του infotainment

Η βενζινοκίνητη έκδοση του ανανεωμένου C3 έρχεται να μπει σαν «σφήνα» ανάμεσα από τις δύο πετρελαιοκίνητες εκδόσεις (1.6 BlueHDi 100 PS & 1.6 BlueHDi 75 PS), γεφυρώνοντας αφενός το χάσμα ιπποδύναμης που υπάρχει και αφετέρου να αποδείξει ότι οι κινητήρες βενζίνης νέας τεχνολογίας PureTech μπορούν να είναι αποδοτικοί και οικονομικοί.
Λόγος γίνεται για τον 3κύλινδρο 1.2 ατμοσφαιρικό κινητήρα των 82 ίππων και 118 Nm ροπής, ο οποίος προσφέρει το «νεύρο» που χρειάζεται το supermini μοντέλο για να κινηθεί άνετα και σβέλτα στην καθημερινότητα (0-100 km/h σε 12,3 sec). Η μέση κατανάλωση που ανακοινώνει το εργοστάσιο είναι 4,3 lt/ 100 km, με πιο ρεαλιστική τιμή τα 5,5 lt/ 100 km, όπως διαπιστώσαμε κατά τη δοκιμή μας με χαλαρή οδήγηση. Προφανώς, αυτό το νούμερο ανεβαίνει όταν αρχίζεις να βυθίζεις το πεντάλ του γκαζιού χωρίς τύψεις και βλέπεις εύκολα πάνω από 6 λίτρα στο trip computer.

Ο κινητήρας PureTech έρχεται «πακέτο» με την φρεσκάδα του μοντέλου. Οι σχεδιαστές είναι φυσικά Γάλλοι και έτσι εξηγούνται οι «ντελικάτες» στιλιστικές επιλογές στην εξωτερική του εμφάνιση, κρατώντας το supermini μέσα στο trend της εποχής. Οι πινελιές που ζωντανεύουν το παιχνιδιάρικο στιλ του μοντέλου εντοπίζονται στα νέα φώτα πορείας και στις χρωμιωμένες λεπτομέρειες, ενώ –αναμφίβολα- στον μαγνητισμό της προσοχής των περαστικών κατά το πέρασμά μας συνέβαλλε και ο ιδιαίτερος «γλυκός» μωβ χρωματισμός.



Περνώντας στο εσωτερικό
του C3, επικρατεί μια μινιμαλιστική κομψότητα, εξαλείφοντας στην ουσία αρκετά κουμπιά και διακόπτες από το ποιοτικό ταμπλό του γαλλικού μοντέλου. Το σύστημα πολυμέσων SMEG που αποτελείται από την οθόνη αφής 7 ιντσών διαθέτει ενσωματωμένο Navigation, Bluetooth, θύρα USB και πρωτόκολλα Mirror Link και CarPlay, τα οποία καθιστούν δυνατή τη σύνδεση συσκευών Android και Apple (iPhone 5 και άνω) αντίστοιχα, με απεικόνιση των κύριων λειτουργιών τους στην οθόνη. Τα μόνα «ψεγάδια» που βρήκαμε ήταν οι έλλειψη ποτηροθηκών και τα μπουτόν του μενού και της ρύθμισης έντασης του infotainment που βρίσκονται πολύ πιο χαμηλά στο ταμπλό. Το εκτεταμένο παρμπρίζ που ονομάζει Zenith η Citroen, εντυπωσιάζει μιας και προσθέτει βαθμούς τόσο στην ορατότητα, όσο και στη φωτεινότητα του εσωτερικού, θυσιάζοντας όμως την πλαϊνή ανάκλιση των σκιαδιών. Χωροταξικά το C3 δεν αφήνει περιθώρια για αρνητικά σχόλια. Οι χώροι βολεύουν τέσσερις ενήλικες, οι θέσεις για μικροαντικείμενα επαρκούν για καθημερινές αστικές μετακινήσεις και ο χώρος αποσκευών είναι 300 λίτρα, τιμή που κατατάσσει το supermini αρκετά πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας του.

Στην οδήγηση, η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης κάνει εξαρχής φανερό τον προσανατολισμό του αυτοκινήτου προς την άνεση, αφήνοντας το αμάξωμα να γέρνει στις στροφές, πάντα όμως με ασφάλεια χάρη και στο στάνταρ ESP, το οποίο κάνει την εμφάνισή του συχνά-πυκνά όταν ο οδηγός οδηγήσει λίγο πιο σβέλτα. Από την άλλη, απορροφά με περίσσεια άνεση τις ανωμαλίες του δρόμου και σε συνδυασμό με το ελαφρύ τιμόνι καθιστά το C3 ευκολοδήγητο στην αστική καθημερινότητα. Δεν κυνηγάει τις επιδόσεις, αλλά τα 12,3 sec που χρειάζεται για να ολοκληρώσει τη διαδικασία των 0-100 km/h για ένα ατμοσφαιρικό σύνολο ακούγονται αρκετά εμψυχωτικά και φυσιολογικά για ένα αυτοκίνητο πόλης. Το ταξίδι μπορείς επίσης να το απολαύσεις μιας και στο δρόμο είναι άνετο και ασφαλές, ωστόσο μην έχεις μεγάλες προσδοκίες από το 1.200άρι μοτέρ.

Για μια ακόμα φορά το C3 μας εκπλήσσει για το μοντέρνο του design και το γαλλικό του ταπεραμέντο, τα οποία ξεχειλίζουν τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά. Αν σε όλα αυτά προσθέσεις και την δελεαστική του τιμή, η οποία ξεκινάει από 11.803 ευρώ για τη βασική έκδοση με έκπτωση, έχεις ένα σημαντικό λόγο για να πετάξεις στην άκρη τις παρωπίδες και να ξανασκεφτείς την επιλογή της βενζίνης.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

συμπέρασμα
Ευρύχωρο, με πλούσιο εξοπλισμό και μέσα στο trend της εποχής, το βενζινοκίνητο C3 προσφέρει μία πρόταση που πρέπει να καλοσκεφτείς, μιας και η βασική τιμή (με έκπτωση) παίζει κάτω από τα 12.000 ευρώ. Αποτελεί μία καλή value for money επιλογή, ειδικά σε αυτή τη χώρα και την εποχή που ζούμε.

New Citroën C3

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
85
GOCAR Magazine #85

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...