ΔΟΚΙΜΗ: Volkswagen CrossPolo 1.4 TDI DSG

Μπορεί να μην είναι καθαρόαιμο crossover, αλλά το σίγουρο είναι ότι δεν θα σε αγχώσει ιδιαίτερα στα χαμηλά εμπόδια και στο πατημένο χώμα

  • -
  • -
Ισχύς90 PS
Ροπή230 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,9 sec
Κατανάλωση μ.κ.3,9 lt/100km
Εκπομπές CO2102 gr/km
με μια ματιά

To «ψηλωμένο» Polo είναι designάτο και δεν φοβάται να πατήσει χωματάκι, να περάσει μικρά εμπόδια και να… λασπωθεί, στα πλαίσια της λογικής πάντα .

γλυκά
  • Οικονομία καυσίμου
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Γκάμα προαιρετικού εξοπλισμού
  • Ασφαλής οδική συμπεριφορά
  • Εξωτερική σχεδίαση
ξινά
  • Συντηρητικό εσωτερικό
  • Τιμή
  • Off Road δυνατότητες

Ψάχνοντας τη σωστή κατηγορία για να τοποθετήσουμε το Volkswagen CrossPolo, καταλήξαμε (αναγκαστικά) στα supermini crossover μοντέλα. Ωστόσο, δεν ταιριάζει ακριβώς, μιας και δεν φτάνουν τα άβαφα μαύρα πλαστικά περιμετρικά του αμαξώματος και η απόσταση των 17,5 cm από το έδαφος για να χαρακτηριστεί ως crossover. Παρόλα αυτά η γερμανική εταιρεία κατάφερε να δημιουργήσει μία ξεχωριστή έκδοση του δημοφιλούς supermini για να παίζει «μπάλα»σε ένα γήπεδο, μόνο του.

Η εμφάνιση του CrossPolo, αλλά και η ονομασία του δημιουργεί πολλές φορές σύγχυση σχετικά με τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, αλλά τόσο η απόσταση από το έδαφος (όπως αναφέραμε παραπάνω) όσο και άλλοι παράγοντες (βλέπε τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά στις 17 ιντσών ζάντες αλουμινίου) δεν επιτρέπουν στο ψηλωμένο supermini να εξερευνήσει κακοτράχαλους δρόμους με ασφάλεια και να προσεγγίσει μέρη που πηγαίνουν κυρίως τα τετρακίνητα αυτοκίνητα. Από την άλλη, η κατά 3,5 cm αυξημένη απόσταση από το έδαφος σε σχέση με το απλό Polo, σού επιτρέπει να μην αγχώνεσαι αν χρειαστεί να σκαρφαλώσεις κάποιο πεζοδρόμιο, να περάσεις κάποιο μεγάλο σαμαράκι ή να οδηγήσεις σε πατημένο χώμα. Στην τελευταία περίπτωση, τα μαύρα προστατευτικά είναι αυτά που θα σε γλιτώσουν και από τυχόν αμυχές και εκδορές του χρώματος όταν οι τροχοί εκσφενδονίζουν πέτρες επάνω στο αμάξωμα. Το CrossPolo έρχεται αποκλειστικά ως 5θυρο και οι crossover πινελιές είναι αυτές που κάνουν το μοντέλο να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα αδέρφια του.

Περνώντας στο εσωτερικό, δεν μας εξέπληξε, μιας και συναντάμε το γνώριμο (ίσως και λίγο συντηρητικό) ταμπλό του απλού Polo. Φυσικά η premium αύρα δεν λείπει, αφού τα επάνω πλαστικά είναι μαλακά, και όσο κατεβαίνουμε προς τα κάτω μπορεί τα πράγματα να... σκληραίνουν, η ποιότητα όμως παραμένει προσεγμένη. Από πλευράς διαθέσιμων χώρων, οι θήκες για μικροαντικείμενα είναι κάτι παραπάνω από ικανοποιητικές, σε συνδυασμό και με το μεγάλο ντουλαπάκι μπροστά στον συνοδηγό. Η καμπίνα μπορεί να φιλοξενήσει 4 ενήλικες, αλλά αν το ύψος των πίσω επιβατών ξεπερνάει τα 1,75 m τότε, οι συχνές στάσεις για ξεκούραση σε ένα ταξίδι θα είναι αναπόφευκτες. Σε περίπτωση που τα 280 λίτρα του χώρου αποσκευών δεν σας είναι αρκετά, τότε οι στάνταρ ράγιες οροφής μπορούν να φιλοξενήσουν μπαγκαζιέρα για τον επιπλέον χώρο που επιθυμείτε.

Η «πηγή» της κίνησης του CrossPolo είναι ο 3κύλινδρος πετρελαιοκινητήρας 1.4 TDI BMT (BlueMotion Technology) των 90 ίππων και 230 Nm ροπής, ο οποίος είναι αρκετά σπιρτόζικος και σβέλτος, παρόλο που οι επιδόσεις που ανακοινωνει το εργοστάσιο (0-100 km/h σε 11,9 sec και τελική 177 km/h) δεν είναι νούμερα που εντυπωσιάζουν. Στο αυτοκίνητο δοκιμής, το diesel μοτέρ συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG 7 σχέσεων, το οποίο έχει ρυθμιστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να «ζωντανεύει» το supermini και να προσφέρει παραπάνω από ικανοποιητικό τράβηγμα. Η καλή απόκριση και ο ζωηρός του χαρακτήρας σταματάει όταν η βελόνα του στροφόμετρου δείξει πάνω από τις 4.000 rpm. Αυτός είναι και ο λόγος που δεν έχει ιδιαίτερο νόημα να οδηγείς με το πρόγραμμα S που έχει το DSG, μιας και κρατάει τις σχέσεις στο κιβώτιο σε υψηλότερες στροφές από το πρόγραμμα D.
Παρά το αυτόματο κιβώτιο και το 1.316 κιλών αμάξωμα, η κατανάλωση με φυσιολογική χρήση δεν έδειξε πάνω από τα 6 lt/ 100 km, τιμή αρκετά ρεαλιστική για ένα αυτοκίνητο με τα παραπάνω χαρακτηριστικά.


Στον δρόμο
δεν σε εντυπωσιάζει ιδιαίτερα, αλλά ούτε και σε απογοητεύει. Για να είμαστε πιο ακριβείς, το τιμόνι υπακούει άμεσα στις εντολές σου, ωστόσο το υπόλοιπο αμάξωμα δεν φαίνεται να ακολουθεί πιστά. Η ρύθμιση της ενισχυμένης ανάρτησης είναι μαλακή, κάτι που προσθέτει βαθμούς στην άνεση των επιβατών και την καθημερινή μετακίνηση, αλλά σε περίπτωση που το «ανήσυχο» πνεύμα του οδηγού κινηθεί γρήγορα, οι κλίσεις του αμαξώματος είναι αναμενόμενα τονισμένες χωρίς όμως να φοβίζουν. Οι μηχανικοί της Volkswagen έχουν κάνει καλή δουλειά στην μόνωση της καμπίνας, μιας και δεν ακούς τον γνώριμο "dieselοθόρυβο" του 3κύλινδρου μοτέρ. Αν αποφασίσεις όμως να ταξιδέψεις, οι αεροδυναμικοί θόρυβοι είναι σίγουρο ότι θα σε επισκεφτούν χωρίς να κουράζουν. Σε κάθε περίπτωση, κινείσαι άνετα και με ασφάλεια σε ταχύτητες άνω των 120 km/h.

H Volkswagen κατασκεύασε ένα ξεχωριστό μοντέλο, το οποίο φέρει στιλιστικές πινελιές εμπνευσμένες από το "στρατόπεδο" των crossover μαγνητίζοντας τα βλέμματα, ενώ η αυξημένη απόσταση από το έδαφος σε σχέση με το απλό Polo δεν προσφέρει μεγάλο έργο εκτός δρόμου, αλλά σε γλιτώνει από "γκρίνια" και άγχος, ακόμη και στην αστική καθημερινότητα.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: VOLKSWAGEN, ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

συμπέρασμα

Με την κίνηση της Volkswagen, να συνδυάσει δηλαδή το στιλιστικό ύφος των crossover με τα πλεονεκτήματα ενός supermini, φαίνεται πως η γερμανική εταιρεία ενδιαφέρεται να κερδίσει τους μοντέρνους και αυτούς που θέλουν να ξεχωρίζουν από τα συνηθισμένα. Το αποτέλεσμα είναι να έχουμε ένα ολοκληρωμένο designάτο πακέτο, με λίγα περισσότερα εκατοστά απόσταση από το έδαφος και με ένα ζωηρό και ταυτόχρονα οικονομικό diesel μηχανολογικό σύνολο κάτω από το καπό.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...