ΔΟΚΙΜΗ: Nissan Navara NP 300 2.3 Double Cab

Η επόμενη μέρα για το Nissan Navara έρχεται δυναμικά. Το θηριώδες στιλ του υπόσχεται συνέπεια στα επαγγελματικά του καθήκοντα

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Το νέο Navara έκανε το βήμα παραπάνω, κέρδισε τεχνολογία από το καλάθι της Nissan και φυσικά δεν ξέχασε τις παραδοσιακές του αξίες. 

γλυκά
  • Σκληροτράχηλο στιλ
  • Ποιότητα
  • Εξοπλισμός
  • Κινητήρας
  • Προδιαγραφές για off-road
  • Απόδοση
  • Χώρος φόρτωσης
  • Κατανάλωση
ξινά
  • Αναπηδήσεις πίσω (περιορισμένες μεν, αλλά υπαρκτές)

Κάθε νέο Nissan που εμφανίζεται, συνηθίζεται να κοπιάρει την εταιρική φυσιογνωμία που καθορίζουν τα πετυχημένα μοντέλα της (βλέπε Qashqai, X-Trail). Για το Navara όμως η επόμενη μέρα δεν ακολούθησε το ίδιο μοτίβο και ο λόγος είναι απλός και κατανοητός! Ανήκει στα pick-up, μια κατηγορία που από μόνη της έχει ξεχωριστή θέση στην ιστορία της εταιρείας και επί της ουσίας μετράει 80 χρόνια. Θα μπορούσε λοιπόν εύκολα να αποκτήσει trendy μακιγιάζ, όμως δεν έπρεπε να πει απεταξάμην από τη brutal γοητεία του σκληροτράχηλου, που διαχρονικά συνηθίζεται στη δημοφιλή κατηγορία.
Ένα pick-up οφείλει να είναι «αμάσητο» και να το δείχνει ταυτόχρονα. Σαφώς όχι τόσο ώστε να τρώνε όλο το φαΐ τους τα μικρά παιδιά όταν το αντικρίζουν, αλλά τόσο όσο για να υποστηρίζει τα διαφημιστικά σλόγκαν και τα αντίστοιχα βίντεο που τα συνοδεύουν. Από την άλλη όμως ο κόσμος εξελίσσεται, η εξέλιξη επιβάλλεται και τα αγροτικά δεν είναι τα αποπαίδια της αυτοκινητοβιομηχανίας που θα την βγάλουν με ένα ξεροκόμματο τεχνολογίας σε κάθε επόμενο επεισόδιο. Έτσι λοιπόν η 12η στο σύνολο γενιά pick up της Nissan και η 3η της οικογένειας Navara, έρχεται δυναμικά με ορατές αλλά και κρυφές αλλαγές που τονίζουν τον ισχυρό χαρακτήρα και την διάθεση να επιστρέψει σε θέση κορυφής. Μάλιστα, ξεκινά την καριέρα του έχοντας ήδη εξασφαλίσει το Διεθνές Βραβείο Pick-Up και δείχνει έτοιμο για να πρωταγωνιστήσει στην αγορά των ελαφρών ημιφορτηγών.

 

Το μικρό θηρίο στο λιβάδι

Με την πρώτη ματιά το NP300 σε κερδίζει με την επιβλητικότητα της σχεδίασης. Είναι πληθωρικό και θηριώδες μπροστά, κάτι που τονίζεται από το υπερυψωμένο καπό και τις δυναμικές λεπτομέρειες όπως τα φουσκώματα και τις επενδύσεις χρωμίου σε μια νέα μάσκα απόλυτα ταιριαστή για τον προορισμό του μικρού φορτηγού της Nissan. Οι σχεδιαστές ακολούθησαν βατό μονοπάτι για να δώσουν ξεχωριστό και αναγνωρίσιμο χαρακτήρα στο Navara και κατάφεραν ένα θηριώδες παρουσιαστικό που δίπλα του ο ανταγωνισμός δείχνει αγύμναστος!
Σημαντικό ρόλο παίζουν και οι διαστάσεις που απλώθηκαν, με το pick up της Nissan να σημαδεύει τα 5.300 mm μήκους και να γεμίζει το δρόμο με τα σχεδόν δυο μέτρα πλάτους (1.850 mm χωρίς καθρέφτες, 2.075 mm με καθρέφτες). Φυσικά σε ύψος παραμένει αγέρωχο (1.840 mm), ενώ σημαντική είναι η αυξημένη κατά 67 mm καρότσα στην διπλοκάμπινη έκδοση που είχαμε διαθέσιμη για δοκιμή. O ωφέλιμος χώρος φόρτωσης είναι σχεδόν τετράγωνος και έχει μήκος 1.580 mm και πλάτος 1.560 mm, εκτός από τα σημεία στους θόλους που προσφέρουν 1.130 mm, ενώ η πόρτα βρίσκεται στα 815 mm από το έδαφος. Η επένδυση από πλαστικό βοηθά ώστε να μην τραυματίζεται η λαμαρίνα, ενώ μια σειρά από αξεσουάρ από τον επίσημο κατάλογο της Nissan δίνει λύσεις σε θέματα αποθήκευσης και πρακτικότητας. Για ακόμα μεγαλύτερες μεταφορικές απαιτήσεις υπάρχει η έκδοση Κing Cab που θυσιάζει βέβαια την διπλή καμπίνα και αρκείται στην μιάμιση. Και στις δυο περιπτώσεις το ωφέλιμο φορτίο είναι άνω του ενός τόνου και η ικανότητα ρυμούλκησης σημαδεύει τους τρεισήμισι τόνους.

 

Φιλοξενία Navara

Ο σκληροτράχηλος χαρακτήρας είναι δεδομένος, όμως το Navara τον καμουφλάρει όταν μπεις στο εσωτερικό του. Τότε βρίσκεσαι αντιμέτωπος με μια δημιουργική σχεδίαση και μια ευρύχωρη καμπίνα με επιβατικές ανέσεις και εξοπλισμό. Το μακρύ μεταξόνιο των 3.150 mm βοηθά τόσο στην μεγαλύτερη διαμόρφωση του χώρου φόρτωσης, όσο και της καμπίνας. Χωροταξικά αλλά και σχεδιαστικά θα μπορούσες να βρίσκεσαι σε ένα σύγχρονο SUV, όμως βρίσκεσαι σε ένα Double Cab pick up, με χώρο για τρεις στο πίσω κάθισμα. Το μόνο που δεν μπορείς να αποφύγεις είναι το ψηλό πάτωμα και τα ελαφρώς χαμηλότερα έδρανα καθισμάτων εξαιτίας της παραδοσιακής σκάλας που χρησιμοποιεί κάθε ελαφρύ ημιφορτηγό που σέβεται τον ανθεκτικό του ρόλο.
Στην ανανεωμένη εικόνα του σαλονιού συναντάς σκληρά μεν αλλά καλοσυναρμολογημένα υλικά με σωστό φινίρισμα και μοντέρνα αισθητική, χωρίς φρου φρου και αρώματα μόνο και μόνο για τον εντυπωσιασμό. Εργονομικά δεν αντιμετωπίζεις σφάλματα και ο εξοπλισμός είναι ικανοποιητικότατος από την βασική έκδοση. Μπορεί να εμπλουτιστεί από το τεχνολογικό καλάθι της Nissan που φρόντισε να εφοδιάσει το ελαφρύ ημιφορτηγό της με ποικιλία σύγχρονων gadgets ανάλογα με το βάθος της τσέπης του ενδιαφερόμενου. Πέρα από τις συνηθισμένες ανέσεις, όπως τριγύρω ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρονικό κλιματισμό και cruise control, το Nissan Connect με οθόνη αφής 7’’ προσφέρεται για συνδεσιμότητα, πλοήγηση και ψυχαγωγία. Η κάμερα οπισθοπορείας είναι καλός σύμμαχος στο παρκάρισμα, ενώ κολακεύουν την ασφάλεια τα συστήματα Forward Emergency Braking (για αποφυγή σύγκρουσης) και Around View Monitor (προσφέρει περιμετρική θέαση). 

 

Σκληρό καρύδι, τρυφερή ψυχή

Το νέο Navara όφειλε να είναι το ίδιο ανθεκτικό και σκληροτράχηλο με τις γενιές που προηγήθηκαν, αλλά και να γαρνίρει με περισσότερο σύγχρονη εικόνα την συμπεριφορά του. Δύσκολο εγχείρημα όταν είσαι αναγκασμένος να χρησιμοποιείς πλαίσιο τύπου σκάλας και άκαμπτο άξονα πίσω, που συνήθως πάνε πακέτο με ημιελλειπτικά φύλλα σούστας για να αντέξουν το φορτίο. Μέχρι και τις εκδόσεις King Cab τα σουστόφυλλα αποτελούν κύριο χαρακτηριστικό της πίσω ανάρτησης, όμως στην Double Cab που δοκιμάζουμε, η πίσω ανάρτηση πατάει σε ελικοειδή ελατήρια και χρησιμοποιεί πέντε συνδέσμους στήριξης για να δώσει αύρα συνέπειας και άνεσης από την crossover λογική. Κοινώς, καλύτερη συμπεριφορά ακόμα και όταν δεν υπάρχει φορτίο στην πλάτη, περιορίζοντας τις αναπηδήσεις/ταλαντώσεις και διαβάζοντας καλύτερα το ανάγλυφο. Αυτή η νέα φιλοσοφία ωφέλησε και κατά 20 κιλά το συνολικό βάρος ανάρτησης που σημαίνει βελτιωμένα χαρακτηριστικά οδικής συμπεριφοράς από τη μείωση μη αναρτώμενης μάζας. Οι αλλαγές αυτές βελτιώνουν την άνεση στην καθημερινή οδήγηση ενώ ωφελούν και την ποιότητα κύλισης στο ταξίδι σε συνδυασμό και με άλλες αναβαθμίσεις όπως η ηχομόνωση της καμπίνας.
Η ψυχή του Navara είναι ο κινητήρας του. Ένας 2,3 λίτρων πετρελαιοκινητήρας με τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας και άμεσο ψεκασμό καλείται να υποστηρίξει ότι προσφέρει απόδοση βελτιωμένη κατά 24% σε σχέση με τον προκάτοχό του, ενώ ξεχωρίζει για την οικονομία και το πράσινο αποτύπωμα σύμφωνα με τον κατασκευαστή. Με 160 ίππους και 403 Nm ροπής, είναι η μικρή εκδοχή, γιατί υπάρχει στην ίδια χωρητικότητα έκδοση 190 ίππων με διπλό τούρμπο. Σημασία όμως ακόμα και για την μικρότερη που οδηγούμε είναι ότι έχει κορυφαία τιμή ροπής, διαθέσιμη από τις 1.500 στροφές και το Navara εμφανίζεται ζωηρό σε απόδοση και επιδόσεις, πάντα για τα δεδομένα της κατηγορίας. Άσχετα αν η νομοθεσία απαγορεύει τέτοιες ταχύτητες για αυτοκίνητα του είδους, το σύγχρονο Navara ταξιδεύει εύκολα ακόμα και κοντά στην τελική του (172 km/h), ενώ και οι επιταχύνσεις από στάση κρίνονται ικανοποιητικές.
Συνολικά στην άσφαλτο πατάει και ελίσσεται με σιγουριά μέχρι τον σβέλτο ρυθμό που δεν ενεργοποιεί το στρίγκλισμα των ελαστικών. Από εκεί και πέρα, ο οδηγός έχει να αντιμετωπίσει τις αδυναμίες του άκαμπτου άξονα και την υποστροφική τάση που συνηθίζει ένα αυτοκίνητο με όλο το βάρος συγκεντρωμένο εμπρός. Στα χώματα αισθάνεται καλύτερα! Η ενδοτική ανάρτηση δουλεύει σωστά και προσφέρει έλεγχο και άνεση, ενώ το Navara δείχνει ακόμα πιο ευέλικτο για παιχνίδι. Με την κίνηση μόνο πίσω και με απενεργοποιημένα τα ηλεκτρονικά θα σε αφήσει να γλιστρήσεις την ουρά, ενώ με τετρακίνηση θα απολαύσεις ταχύτητα σιγουριά και πρόσφυση στα ολισθηρά τερέν. Αν τα πράγματα ζορίσουν, στρίβεις τον περιστροφικό διακόπτη στο 4LO για κοντές σχέσεις και σκαρφαλώνεις εκεί που δεν φαντάζεσαι. Αν μάλιστα πάρεις και την βοήθεια  του ηλεκτρονικού διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης (eLSD), των Hill Descent Control (HDC) και Hill Start Assist (HSA), η δεξιοτεχνία σε τράιαλ συνθήκες είναι εξασφαλισμένη.
Πρακτικά το Navara δείχνει ότι τα δόντια του είναι κοφτερά και δεν φοβάται τη μάχη με τον ανταγωνισμό. Είτε ως εργαλείο για δουλειά είτε σαν όχημα απόδρασης, το θηριώδες Nissan θα συνεχίσει να γράφει σελίδες στην ένδοξη ιστορία του και δείχνει έτοιμο για να πρωταγωνιστήσει στην αγορά των ελαφρών ημιφορτηγών.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Κινητήρας                     2.298 cc, turbodiesel

Ιπποδύναμη                 160 PS/3.750 σ.α.λ

Ροπή                              403 Nm/1.500-2.500 σ.α.λ

Κιβώτιο                          6άρι, μηχανικό

Μεταξόνιο                     3.150 mm

Μήκος                            5.300 mm

Μήκος καρότσας          1.580 mm

Τελική ταχύτητα            172 km/h

Μέση κατανάλωση       6,4 lt/100 km

Τροχοί                             255/60R18

Βάρος                             232 kg

Τιμή                                 από 30.600 €



ΦΩΤΟ/VIDEO: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

συμπέρασμα

Τρίτη γενιά Navara με το δημοφιλές pick up της Nissan να έρχεται τόσο ανανεωμένο όσο και εκσυγχρονισμένο επιβάλει η εποχή. Η μακρά ιστορία της ιαπωνικής εταιρείας στα ελαφρά ημιφορτηγά συνεχίζεται με το νέο NP 300 να έχει κερδίσει ήδη το Διεθνές Βραβείο Pick-Up, ως ένδειξη αναγνώρισης στο πολύπλευρο ταλέντο του. Φορτωμένο τεχνολογία, ωριμότητα και προδιαγραφές που δικαιολογεί την ύπαρξή του στην αφρόκρεμα των pick up, έχει κάθε λόγο να ελπίζει σε μια εμπορική πορεία ανάλογη της ιστορίας και της φήμης που συνοδεύει διαχρονικά τα σκληροτράχηλα Nissan με επαγγελματική στόχευση. 

GOCAR TEST - Nissan Navara NP300

POLL

Τι κίνητρα πρέπει να δοθούν για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ελλάδα;

  • Έκπτωση τουλάχιστον 5.000 ευρώ
  • Δωρεάν στάθμευση παντού
  • Δωρεάν διέλευση από τους σταθμούς διοδίων
  • Δωρεάν φόρτιση σε δημόσιους σταθμούς
  • Όλα τα παραπάνω
64
GOCAR Magazine #64

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...