ΔΟΚΙΜΗ: DS 4 Crossback 1.6 BlueHDi 120 PS EAT6

Η πολυτέλεια αποκτά ανησυχίες και εκδρομικό ρουχισμό

  • -
  • -
Ισχύς120 PS
Ροπή300 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,4 sec
Μέση κατανάλωση3,9 lt/100km
Εκπομπές CO2102 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Premium crossover που μιλάει γαλλικά και καλείται να αναστατώσει τα δεδομένα της κατηγορίας. Τα πλεονεκτήματα είναι με το μέρος του, αλλά και ο ανταγωνισμός ισχυρός.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Σπορ και κομψή αισθητική
  • Ποιότητα και φινέτσα
  • Τεχνολογία
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κύλισης
  • Ποιοτική ανάρτηση
  • Απόδοση
  • Κατανάλωση
  • Φρένα
  • Εξοπλισμός 
ξινά
  • Στενές πίσω πόρτες
  • Σταθερά πίσω παράθυρα

Η Citroen προβάλλει το άλλο κομμάτι του εαυτού της, αυτό που την έκανε γνωστή στο ένδοξο παρελθόν για την αντισυμβατικότητά της και την ξεχωριστή δημιουργική διάθεση. Οι σύγχρονες DS δημιουργίες αποδεικνύουν μια ξεκάθαρη απόσταση από τα mainstream μοντέλα των κατηγοριών που ασχολείται η γαλλική εταιρεία και είναι ουσιαστικά το premium παρακλάδι που ξεπήδησε από τα σπλάχνα της. Με τηv DS 4 κατάφερε να ταιριάξει, τα μέχρι σήμερα… αταίριαστα. Ένα σχεδιαστικό μίγμα σε hatchback βάση, με coupe γραμμές και στοιχεία, με ανάστημα crossover που στην έκδοση Crossback της δοκιμής καλείται να χτυπήσει την πόρτα της περιπέτειας έτσι όπως συνηθίζεται στην δημοφιλέστατη κλάση. Ναι λοιπόν, το κομψότατο αυτοκίνητο της DS Automobiles ψηλώνει το ανάστημά του και αποκτά τάσεις φυγής.

 

Premium δημιουργία με κομψή γαλότσα

Η κεντρική ιδέα σχεδιασμού παραμένει όμως η πρόσφατη εκτεταμένη ανανέωση που έφερε μια σειρά αλλαγών και βέβαια την απουσία του χαρακτηριστικού λοχιόσημου που διακρίνει τη Citroen. Πλέον οι premium δημιουργίες της σταδιοδρομούν από το υπάρχον δίκτυο μεν, αλλά ανεξάρτητα με τα λογότυπα DS, όπως αυτό που βγάζει μάτι στην μάσκα του Crossback. Γαρνιρισμένη με εντυπωσιακά σχεδιαστικά στοιχεία, η DS4 μοιράζει χαμόγελα στους περαστικούς, ενώ η φευγάτη έκδοση της δοκιμής ξεχωρίζει από τον ανασχεδιασμένο εμπρός προφυλακτήρα με την κομψή νέα γρίλια, τις ράγες οροφής, τα μαύρα φρύδια στους θόλους, τις διακοσμητικές ποδιές και τους τροχούς αλουμινίου σε διάσταση 18 ιντσών με σκούρα απόχρωση. Φυσικά τα 30 mm επιπλέον στο ύψος του, ουσιαστικά δίνουν ανάσες στην απόσταση από το έδαφος ώστε να εκπληρώνει με μεγαλύτερη ευκολία τις εκδρομικές του περιπλανήσεις. Η δημιουργική και πολυτελής εικόνα φυσικά δεν περιορίζεται μόνο στο εξωτερικό, αλλά αποτυπώνεται πληθωρικά και στο κομψό σαλόνι. Η σχεδιαστική λογική έχει κοινά στοιχεία με μια C4, χωρίς να λείπουν φυσικά στοιχεία διαφοροποίησης. Συναντάς αναβαθμισμένο διάκοσμο και ποιοτική συναρμολόγηση, χρήση μαλακών υλικών και καλοφινιρισμένων επιφανειών, ενώ και το επίπεδο εξοπλισμού είναι ανώτερο. Φυσικά περιλαμβάνονται δυνατότητες εξατομίκευσης στην αισθητική του σαλονιού, ανάλογα με τα γούστα του πελάτη, όπως και μια πλήρη κάλυψη σύγχρονων gadget, όπως το σύστημα συνδεσιμότητας CarPlay ακόμα και για τους κατόχους των τελευταίων συσκευών iPhones. Οι λειτουργίες όπως η πλοήγηση, η μουσική και οι ρυθμίσεις του αυτοκινήτου ελέγχονται από την 7 ιντσών οθόνη αφής, που βρίσκεται στο κέντρο της κονσόλας. Tην μεγάλη λίστα βασικού εξοπλισμού συμπληρώνει και ένα κατεβατό προαιρετικού που περιλαμβάνει τα πάντα, ακόμη και καθίσματα με λειτουργία μασάζ σε οδηγό και συνοδηγό. Ο οδηγός περιτριγυρίζεται από έναν σύγχρονο και πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων με μπλε φωτισμό, ενώ χωροταξικά, τόσο αυτός όσο και ο συνοδηγός δεν έχουν λόγους για παράπονα. Μόνο οι πίσω επιβάτες θα παραπονεθούν αν είναι πάνω από 1,80 m, κυρίως για τον διαθέσιμο χώρο πάνω από το κεφάλι, αλλά και για το στενό άνοιγμα της πόρτας τους. Σίγουρα έχουν κάθε λόγο να κοιτούν απορημένοι ψάχνοντας μάταια για διακόπτες παραθύρων μέχρι να διαπιστώσουν ότι αυτά είναι σταθερά! Τουλάχιστον, με 359 λίτρα, ο χώρος για τις αποσκευές τους παραμένει αξιοπρεπέστατος.

 

Ανάστημα και σθένος

Η ελαφρώς αυξημένη απόσταση από το έδαφος είναι και το μοναδικό του προνόμιο για να πατήσει εκτός ασφάλτου. Πρακτικά δηλαδή το Crossback δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να εξερευνήσει τον χωματόδρομο που του «γυάλισε», χωρίς το άγχος να αφήσει το μισό αυτοκίνητο κάτω. Η DS4 μπορεί να έχει ψηλώσει, διαθέτει όμως αρκετά σφιχτές αποσβέσεις στα αμορτισέρ και ασφάλτινο setup. Μαζί με το χαμηλό προφίλ στα λάστιχα δεν είναι συνδυασμός που κολακεύει την άνεση, όμως ο τρόπος που πατάει πείθει για επιθετική οδήγηση με συμμάχους το στιβαρό πλαίσιο, το επικοινωνιακό τιμόνι και τα σωστά φρένα. Τα όρια παραμένουν υψηλά, όμως ακόμα και αν το παρακάνεις, υπάρχει ο φύλακας άγγελος ESP που επαναφέρει την τάξη. Ευθύβολη αίσθηση ασφάλειας και ποιοτική κύλιση με απουσία αεροδυναμικών θορύβων χαρακτηρίζει την DS4 Crossback που προσφέρει λόγους για μακρινή και ξεκούραστη εκδρομή. Στα υπέρ και ο turbodiesel 1.6 με τα εξαιρετικά χαρακτηριστικά απόδοσης και λειτουργίας, διατηρώντας μικρές απαιτήσεις για καύσιμο ακόμα και όταν οδηγείς σε εξπρές ρυθμούς. Οι 120 ίπποι και τα 300 Nm ροπής ανταποκρίνονται θετικά και μπορεί να μην βάζουν σε πρωταγωνιστικό ρόλο τις επιδόσεις, όμως τα 11,4 sec για τα 0-100 km/h και τα 190 km/h τελικής ταχύτητας ικανοποιούν. Λιγότερο μεν σαν νούμερα, αλλά περισσότερο σαν αίσθηση. Το 6άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων καταφέρνει να απλοποιήσει την διαδικασία οδήγησης, κάνει εύστοχες αλλαγές αρκεί να μην του ζητήσεις σπορ συνήθειες. Εκεί θα σου δώσει να καταλάβεις ότι δεν θα ανταγωνιστεί την ταχύτητα και αμεσότητα αλλαγών ενός αντίστοιχου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη. Κατά τα άλλα λειτουργεί σωστά και δεν δημιουργεί συνθήκες για παράπονα. Ο σύγχρονος και γεμάτος τρόπος απόδοσης που συνδυάζεται και με γοητευτικά νούμερα κατανάλωσης είναι το ζητούμενο στην καθημερινότητα. Με το πόδι στο πάτωμα δύσκολα θα ξεπεράσεις τα 8-9 lt/100 km, κάτι που σύντομα θα ανακαλύψεις ότι δεν έχει νόημα, ενώ αν εκμεταλλεύεσαι την καλή περιοχή του κινητήρα στις χαμηλομεσαίες στροφές του θα κινηθείς σβέλτα χωρίς να νοιάζεσαι για την κατανάλωση και οι τιμές στο trip computer θα σε ενημερώνουν για περίπου 6 lt/100 km. Εν τέλει, αν ψάχνεις premium και ξεχωριστό crossover με αρετές και αισθητική που ξεφεύγει δημιουργικά, η DS 4 Crossback σου κλείνει δελεαστικά το μάτι.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

συμπέρασμα

Όταν η αριστοκρατία «ντύνεται» εκδρομικά αποκτά και το δικαίωμα να ακολουθήσει τα crossover χνάρια. Η premium DS 4 παντρεύει το στιλ με την light περιπέτεια κερδίζει τον χαρακτηρισμό Crossback και εισβάλλει επίσημα στις εξερευνητικές προτάσεις της αγοράς. Χωρίς τετρακίνηση μεν, κάτι που συνηθίζεται άλλωστε στην κλάση, αλλά με ικανή απόσταση από το έδαφος και έξτρα προστασία για να σε πάει εύκολα στην όμορφη παραλία ή στον δασικό δρόμο που θα γυαλίσει στο μάτι σου. Χωρίς να ανησυχείς για σημάδια που θα αφήσουν τραυματική εμπειρία στο ελκυστικό κορμί του, χωρίς όμως και υποσχέσεις extreme αποστολών προς τα βάθη της φύσης. Ένα ακόμα άρτιο και δημιουργικό σχεδιαστικά crossover, που ομορφαίνει την γειτονιά των εξερευνητών.   

Citroen DS 4 and DS 4 Crossback 2015

POLL

Τι θα αγόραζες σήμερα; Υβριδικό ή diesel;

  • Υβριδικό. Καλύτερη τεχνολογία, αντίστοιχη οικονομία
  • Diesel λόγω περισσότερων επιλογών
  • Δύσκολη επιλογή. Θέλει σκέψη...
66
GOCAR Magazine #66

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...