ΔΟΚΙΜΗ: FORD FOCUS ST 2.0 TDCi 185 PS

Η θηριώδης ροπή ενός turbodiesel με 185 άλογα, λύνει τον γρίφο του ιδανικού μικρομεσαίου για non stop σπορ στιγμές

  • -
  • -
Ισχύς185 PS
Ροπή400 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h8,1 sec
Μέση κατανάλωση4,2 lt/100km
Εκπομπές CO2110 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά
Ένα Focus ST που δεν πίνει, δεν καπνίζει και δεν κλείνει σπίτια! Η turbodiesel έκδοση παραμένει ένα γνήσιο σπορ αυτοκίνητο, με σφραγίδα πιστοποίησης Sport Technologies.

Διαχρονικά άξιο το δημιούργημα της Sport Technologies, καταφέρνει να γοητεύσει τους εκφραστές της οδήγησης συνήθως με βενζινοκινητήρα κάτω από το καπό του. Το Focus που οδηγούμε όμως παραμένει ST και όταν κάποια στιγμή ζητήσει ανεφοδιασμό, κεράστε το πετρέλαιο! Η αιχμή τους δόρατος στην γκάμα Focus φυσικά είναι ήδη διαθέσιμη και παραδοσιακά φέρει τα λογότυπα RS αναλαμβάνοντας την σκληροπυρηνική, σχεδόν racing άποψη στην κορυφή των hatchback, όμως o ρεαλιστικός σπορ ρόλος, από το 2002 που πρωτοεμφανίστηκε, φέρει τα λογότυπα ST.
Η Sport Technologies που είναι το εξειδικευμένο τμήμα της Ford στις πιπεράτες οδηγικά προτάσεις, φρόντισε ώστε το νεότερο Focus με τα συγκεκριμένα αρχικά να αποτελεί σκαλοπάτι για όσους δεν ψάχνουν το απόλυτο στην γκάμα και η είδηση για το ST δεν είναι μόνο ο 2λιτρος EcoBoost, αλλά και ο αντίστοιχος turbodiesel TDCi. Οι 185 ίπποι σήμερα ακούγονται λίγοι για δίλιτρο σπορ αυτοκίνητο. Όχι όμως αν το μοτέρ είναι ντίζελ και η ροπή του σκαρφαλώνει στα 400 Νm. Το Focus ST εκτός από τον EcoBoost σου προσφέρει και αυτή την επιλογή, μπαίνοντας και αυτό με την σειρά του στο κλαμπ των πετρελαιοκίνητων σπορ αυτοκινήτων που ασυμβίβαστα δεν νερώνουν την απόλαυση, τονίζοντας στα πλεονεκτήματα μια απόλυτα φυσιολογική κατανάλωση για να μην καταχωνιάσεις τα αγαπημένο σου αυτοκίνητο στο γκαράζ και να μπορείς να το κυκλοφορείς καθημερινά χωρίς να σου τσουρουφλίζει την τσέπη. Το σπορ hatch της Ford σαφώς και διαθέτει μυώδη εμφάνιση, σαφώς και δίνει έμφαση στον χαρακτήρα που αναζητά ο απαιτητικός οδηγός, ποτέ όμως σε βαθμό που να υπερβάλει. Πλέον εισβάλει στο παρακλάδι της ροπάτης και οικονομικής σπορ έκφρασης που πρώτο υιοθέτησε το VW Golf GTD και σιγά σιγά ακολούθησαν και άλλοι κατασκευαστές.

γλυκά
  • Δυναμισμός 
  • Σπορ αίσθηση και αισθητική
  • Οδική συμπεριφορά
  • Αμεσότητα
  • Τιμόνι
  • Επιδόσεις
  • Κατανάλωση
  • Ήχος
  • Φρένα
  • Ποιότητα κύλισης
  • Εξοπλισμός
  • Έκδοση hatchback και wagon
ξινά
  • Μεγάλος κύκλος στροφής (12 m)

 

ΞεχωριSTό

Η νέα κυψελωτή μάσκα με το λογότυπο ST στα αριστερά της, τα μακρόστενα φώτα καθαρού κρυστάλλου και οι σχεδιαστικές μικρολεπτομέρειες που τονίζουν τον δυναμισμό του γρήγορου Ford, όπως τα νεύρα στο καπό και οι νέας αισθητικής προβολείς ομίχλης, είναι στοιχεία που ξεχωρίζουν στο νέο Focus ST. Φυσικά διατηρεί την πτέρυγα, το διακριτικό body kit και την κεντρικά τοποθετημένη σιαμαία τραπεζοειδή απόληξη εξατμίσεων, ενώ οι 18’’ τροχοί της βασικής έκδοσης μπορούν προαιρετικά να γεμίσουν τους θόλους με αντίστοιχους 19’’. Κάτι που δεν εξυπηρετεί μόνο πάτημα και μόστρα, αλλά δίνει αέρα στα εμπρός αεριζόμενα δισκόφρενα να αλλάξουν διαστάσεις και από τα 320 mm να ανέβουν στα 335 mm. Από την άλλη σε αυτή την περίπτωση το προφίλ χαμηλώνει ακόμα περισσότερο από το ήδη χαμηλό 40άρι και στους ελληνικούς δρόμους με έμφαση στις κακοτεχνίες αυτό μεταφράζεται σε σύντομη επίσκεψη στο πλησιέστερο στην …λακκούβα, βουλκανιζατέρ!
Πάντως τόσο το βενζινοκίνητο, όσο και το πετρελαιοκίνητο ST της δοκιμής, δεν δηλώνουν με την εξωτερική τους εικόνα την ταυτότητα του κινητήρα που κρύβουν κάτω από το καπό. Μόνο όταν αντικρίσεις το κόκκινο στο στροφόμετρο στις 5.000 rpm θα καταλάβεις ότι το ST της δοκιμής δουλεύει σε πετρελαιοκίνητο τέμπο. Στα ενδότερα, τα μπάκετ της Recaro σε συνδυασμό δέρματος και υφάσματος βγάζουν μάτι και τα τρία μικρά αναλογικά όργανα (θερμοκρασία και πίεση λαδιού, πίεση turbo) στην κορυφή της κονσόλας χαράζουν την διαχωριστική γραμμή από τα απλά Focus. Στο σαλόνι επικρατεί μια sport premium αίσθηση με τον γενικότερο σχεδιασμό να παντρεύει την τόλμη με νέες τεχνολογίες που συναντά κανείς σε μεγαλύτερης κατηγορίας αυτοκίνητα.
Το σχετικά γνώριμο σκηνικό συμπληρώνουν οι λεπτομέρειες αλουμινίου, η διαφορετική και λειτουργικότερη κονσόλα με έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών που βελτιώνει την εργονομία και προσφέρει πρόσβαση σε όλες τις λειτουργίες του SYNC II (τη δεύτερη γενιά του συστήματος πολυμέσων της Ford). Η ποιοτική αναβάθμιση, έχει φέρει και σχεδιαστικές μικροαλλαγές που διαπιστώνεις με την δεύτερη ματιά, όπως το τριάκτινο τιμόνι, το χειρόφρενο, οι λειτουργικότεροι χώροι για μικροαντικείμενα και οι διακόπτες με περισσότερη σχεδιαστική έμπνευση. Φυσικά οι χώροι παραμένουν Focus με μικρές υποχωρήσεις για τα ογκωδέστερα Recaro, ενώ όποιος ψάχνει την πρακτικότητα να θυμίσουμε ότι η στέισον έκδοση τους περιμένει στις εκθέσεις.
Φυσικά στον εξοπλισμό περιλαμβάνονται οι συνήθεις ανέσεις αλλά και τα σύγχρονα εργαλεία της εποχής, όπως το Start & Stop, η ένδειξη αλλαγής ταχύτητας, το Bluetooth, τo σύστημα SYNC ΙΙ με Voice Control, τα φώτα LED και ένα πλήρες τεχνολογικό ρεπερτόριο από το σύγχρονο καλάθι της Ford. Η εργονομική αναβάθμιση είναι εμφανής από τον περιορισμό των διακοπτών στη κεντρική κονσόλα, ενώ συνολικά η σπορ αισθητική παντρεύεται με τις επίκαιρες ανέσεις.
Στάνταρ επίσης - μέσω του αναβαθμισμένου ESP τριών σταδίων απενεργοποίησης (On, Off και Sport) - είναι και το εξελιγμένο και επανασεταρισμένο ηλεκτρονικό διαφορικό Torque Vectoring Control που διαχειρίζεται το μοίρασμα της ισχύος στους κινητήριους τροχούς και ουσιαστικά περιορίζει το σπινάρισμα του εσωτερικού τροχού. Και φυσικά το σύστημα σύνθεσης ήχου, το αντηχείο Sound Symposer το οποίο ουσιαστικά ενισχύει τον ήχο του κινητήρα προς την καμπίνα ώστε να δημιουργεί σπορ ακουστική. Καταφέρνει μάλιστα να καμουφλάρει τον ήχο όταν βρίσκεσαι στην καμπίνα, σε βαθμό που αναρωτιέσαι αν όντως είναι diesel.

 

Non SΤop απόλαυση

Οι αρκετές επεμβάσεις που έγιναν στον απλό 2λιτρο TDCi, τον έκαναν να κερδίσει 35 επιπλέον ίππους αλλά κυρίως να απογειώσει την ροπή του. Με 185 ίππους και 400 Nm μπορείς να αισθάνεσαι καλά αν αναζητάς γρήγορες στιγμές ακόμα και αν δεν στροφάρει ψηλά όπως ο EcoBoost. Για να τα καταφέρει όμως μια σειρά από αλλαγές επηρέασαν την κυλινδροκεφαλή και το μπλοκ, την εισαγωγή και εξαγωγή, ενώ ένας υπερτροφοδότης μεταβλητής γεωμετρίας κρίθηκε απαραίτητος για το αποτέλεσμα. Το 6άρι μηχανικό κιβώτιο είναι μονόδρομος και δεν προβλέπεται άμεσα κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.
Όταν φτάνει η στιγμή που το ζεις πίσω από το τιμόνι αντιλαμβάνεσαι αμέσως ότι εκτός από την ψυχρή αποτελεσματικότητα που συναντάς και αλλού, φροντίζει σαν γνήσιο Ford να ταΐσει την ψυχική διάθεση του οδηγού. Αν και ξεπερνά τα 1.600 κιλά σε βάρος με οδηγό - συνοδηγό και γεμάτο ρεζερβουάρ, το νέο ST μεταφέρεται αέρινα και εύστοχα εκεί που σημαδεύει ο οδηγός, η ηχητική μελωδία ενισχύεται από το αντηχείο και η διάθεση ανεβαίνει κατακόρυφα. Τιμόνι, ανάρτηση, φρένα και πλαίσιο συμπεριφέρονται ορχηστρικά και το ST δεν σπαταλά μέτρα και δευτερόλεπτα στην διαδρομή. Το πάτημα παραμένει Focus εμφανώς εστιασμένο σε σπορ φιλοσοφία, διατηρώντας την επικοινωνιακή σχέση με τον οδηγό και την αίσθηση ευκολίας και ασφάλειας. Οι πληροφορίες από το γρήγορο και εμφανώς βελτιωμένο τιμόνι φτάνουν γεμάτες στα χέρια και η απουσία κλίσεων από το αμάξωμα δίνει στο ST ατόφια αίσθηση για να ορμήξεις στις διαδοχικές γρήγορες στροφές, όσο απαιτητικές και αν είναι. Η ποιοτικά σπορ συμπεριφορά, τα εύστοχα και αναίσθητα στην βαναυσότητα φρένα και η ευχάριστα επικοινωνιακή ουρά, το τοποθετούν στην κορυφή των προτιμήσεων αν πραγματικά σε απασχολεί η σπορ οδήγηση. Παραμένει γρήγορο και κοφτερό αλλά δεν συμβιβάζει την ποιοτική του κύλιση και τις σύγχρονες ανέσεις. 
Εντυπωσιακό όμως είναι ότι ο ψυχωμένος TDCi, διατηρεί ζωηρότατη την σχέση του με την σπορ φιλοσοφία. Αν και 23% αποδοτικότερος σε σχέση με τον αντίστοιχο 2λιτρο turbodiesel στην γκάμα Focus, οι 185 ίπποι περνούν σε δεύτερο πλάνο μπροστά στον πρωταγωνιστή που δεν είναι άλλος από τα 400 Nm ροπής, ενώ το μακρύτερο 6άρι κιβώτιο επιτρέπει καλύτερη εκμετάλλευση και εντυπωσιακές ρεπρίζ. Οι θετικές επιδόσεις (0-100 σε 8,1’’ και 217 km/h τελική ταχύτητα) άλλωστε, συνδυάζονται και με χαμηλή κατανάλωση που στρογγυλοκάθεται στο 8άρι ακόμα και στις βάναυσες ώρες της δημοσιογραφικής δοκιμής.
Το ευτύχημα για το ST είναι ότι εξυπηρετεί και με το παραπάνω τον ρόλο ενός πραγματικού GT που μπορείς να το απολαύσεις χωρίς ιδιαίτερους συμβιβασμούς σε απαιτητικό στροφιλίκι. Εξαιρετικά ζυγισμένο, διατηρεί το βάρος κοντά σε αυτό της βενζινοκίνητης έκδοσης και η ανάρτηση παραμένει σφιχτή για να παραμείνει απολαυστικό. Ομοιογένεια, επικοινωνία και οδηγική απόλαυση ταυτόχρονα με ποιοτική κύλιση και ισορροπία άνεσης. H αδιαπραγμάτευτα επικοινωνιακή συμπεριφορά αποτελεί κάστρο το οποίο δεν πέφτει! Στην πράξη το 2λιτρο TDCi βάζει τον οδηγό στο παιχνίδι της οδήγησης προσφέροντάς του χωρίς συμβιβασμούς όλα όσα πραγματικά χρειάζεται. Αν εξαιρέσεις τα απόλυτα νούμερα επιδόσεων το πετρελαιοκίνητο ST θα σε γοητεύσει κυριολεκτικά. Στα υπέρ φυσικά η ανώτερη αυτονομία και η κατανάλωση καθώς και συνολικά τα μικρότερα πάγια έξοδα σε σχέση με τον πιο διψασμένο αδερφό. Κερασάκι, μέσω του Sound Symposer, η προσομοίωση μπάσου πεντακύλινδρου ήχου που φτάνει στην καμπίνα στην θέση του πετρελαιοκίνητου κροταλίσματος στο βύθισμα του γκαζιού!
Αυθεντικό ακόμα και στην turbodiesel έκδοση, το ST προσφέρει αδιαμφισβήτητη συνέπεια οδηγικής απόλαυσης συγκροτημένη σε ένα σύγχρονο και ελκυστικό πακέτο. Τελικά, βενζίνη ή diesel, hatchback ή wagon, το ST είναι σήμα κατατεθέν εστιασμένο στην οδήγηση. 


ΦΩΤΟ/ VIDEO: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

συμπέρασμα

Η Ford χτυπάει την πόρτα και εισβάλει με αξιώσεις στο ολιγομελές club των γρήγορων turbodiesel hatchback. Το Focus ST εκτός από τον δίλιτρο EcoBoost προσφέρει και αυτή την επιλογή αν ψάχνεις σήμερα κάτι θεραπευτικά γρήγορο. Και μάλιστα η βενζινοκίνητη έκδοση όσο ζωηρή και αν είναι κρίνεται λιγότερο ρεαλιστική, μπροστά στα κατορθώματα της έκδοσης που αποφεύγει να συχνάζει στα βενζινάδικα, και όταν το κάνει αράζει για λίγο στην αντλία πετρελαίου. Είναι ένα γνήσιο σπορ αυτοκίνητο που δεν θα διστάσεις να το κυκλοφορείς καθημερινά, δεν θα χρειαστεί να το πηγαίνεις σιγά, δεν θα σε τρομάζουν οι αποστάσεις μαζί του! Όλα αυτά είναι δελεαστικά και ψυχοθεραπευτικά ταυτόχρονα, για τον ρομαντικό που θέλει να ζει την σπορ οδήγηση αλλά διστάζει να την ακολουθήσει λόγω συνθηκών. Σπορ turbodiesel λοιπόν, για τον πόνο του άλλου! 

GOCAR TEST - Ford Focus ST 2.0 TDCi

POLL

Ποια αυτοκίνητα σας άρεσαν στην έκθεση Αυτοκίνηση 2019;

  • Τα αυτοκίνητα πόλης
  • Τα ηλεκτρικά μοντέλα
  • Τα SUV
  • Τα οικογενειακά αυτοκίνητα
  • Δυστυχώς δεν κατάφερα να πάω
71
GOCAR Magazine #71

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...