ΔΟΚΙΜΗ: Citroen C4 1.2 Puretech

Η μικρομεσαία Citroen, σε δημιουργικό downsizing

  • -
  • -
Ισχύς130 PS
Ροπή230 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,8 sec
Μέση κατανάλωση4,8 lt/100km
Εκπομπές CO2110 gr/km
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά
Κοσμική εμφάνιση, premium υπηρεσίες και ένας φρέσκος κινητήρας που κερδίζει τις εντυπώσεις. Ο 1.2 Puretech παντρεύει την απαράμιλλη άνεση με επιδόσεις και οικονομία.

Σερβιρισμένη με ελιτίστικη λογική, πληθωρικό στιλ και καμπύλες, η C4 προσφέρει τον δυναμισμό που χρειάζεται για να ανακατέψει την κλάση της. Χρειάζεται όμως και ένα πετυχημένο downsizing για να μπεις στο μάτι του ανταγωνισμού και ο νεος υπερτροφοδοτούμενος τρικύλινδρος 1.2 Puretech βενζίνης είναι εδώ για καλό σκοπό.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Απόδοση κινητήρα
  • Επιδόσεις
  • Οδική συμπεριφορά
  • Κομψό σαλόνι
  • Ποιοτική ανάρτηση
  • Άνεση
  • Κύλιση
  • Κατανάλωση
  • Χώροι
  • Εξοπλισμός 
ξυνά
  • Ποτηροθήκες
  • Χώροι μικροαντικειμένων

 

Κορυφαίο σύνολο

Η C4 έχει ήδη φορέσει τα καλά της και όντας εκσυγχρονισμένη, περίμενε το βενζινοκίνητο κερασάκι για να επανέλθει με αξιώσεις στην επικαιρότητα. Όσο το θέμα μας ήταν εστιασμένο γύρω από πετρελαιοκινητήρες, η Citroen και οι πωλητές της δεν είχαν να φοβηθούν πολλά. Τα επιχειρήματα έρρεαν και ο πελάτης στο πρώτο test drive έβαζε την υπογραφή του στην αγορά. Στην ερώτηση όμως περί βενζίνης, επικρατούσε σιωπή, τα στόματα μάλλον τα έβρισκαν μπαστούνια όταν δεν υπήρχε αντιπρόταση απέναντι στους μικρούς αποδοτικούς και οικονομικούς ταυτόχρονα βενζινοκινητήρες του ανταγωνισμού. Μια καλύτερη μέρα ξημερώνει για την Citroen από την στιγμή που λανσαρίστηκε ο 1.2 Puretech και βρήκε στέγη κάτω από το καπό της C4. Πριν μπουν επισήμως στην μάχη των μικρών κινητήρων turbo, οι Γάλλοι διένυσαν μια τετραετία έρευνας και εξέλιξης ώστε να είναι σίγουροι για το τελικό αποτέλεσμα. Στόχος δεν ήταν απλά η παρουσία αλλά η ουσιαστική εμφάνιση με ένα κορυφαίο σύνολο.
Εμβαθύνοντας τη θεωρεία λοιπόν ο νέος 1.2 Puretech χρησιμοποιεί μεταβλητό χρονισμό για την εισαγωγή και εξαγωγή και άμεσο ψεκασμό που φτάνει σε πίεση έως τα 200 bar, ενώ ο πολύστροφος στροβιλοσυμπιεστής ανεβάζει έως και 240.000 rpm. Πρακτικά το αποτέλεσμα που εισπράττει κανείς είναι 130 ίπποι και 230 Nm ροπής που ζωηρεύουν την διάθεση κάτω από το δεξί σου πόδι και σε κάνουν να πίνεις στην υγειά του! Γεμάτη απόδοση από χαμηλά, απουσία κραδασμού ακόμα και στο ρελαντί, κάτι που συνηθίζεται στους τρικύλινδρους και αμεσότητα παντρεμένη με διάρκεια μέχρι ψηλά χαρακτηρίζουν την ποιοτικότατη λειτουργία του. Από τη μια σου κάνει σαφές ότι δεν χρειάζεται να ανεβάζεις στροφές γιατί το απόθεμα ροπής και η ελαστικότητα θα σε αποζημιώσουν με γεμάτες επιταχύνσεις και ρεπρίζ, από την άλλη απολαμβάνεις την στιγμή που οι στροφές ανεβαίνουν με διάθεση.
Με λίγα λόγια είναι στο χέρι σου πως θα απολαύσεις τον 1.2 Puretech. Μπορεί η μέγιστη ροπή να κορυφώνεται στις 1.750 rpm όμως η ζωή στο στροφόμετρο ξεκινά αρκετά νωρίτερα. Λίγο μετά τις 1.300 rpm νιώθεις να ζωηρεύει, να φουσκώνει και να προσφέρει επιτάχυνση ακόμα και με 3η στο κιβώτιο και το κοντέρ στα 30 km/h. Όσο μένεις στο γκάζι οι στροφές και η ταχύτητα αυξάνονται αποφασιστικά και σύντομα διαπιστώνεις ότι ο μικρός τρικύλινδρος κάνει θαύματα, προσφέροντας ζωηρές επιταχύνσεις και υπερήφανες επιδόσεις. Τα πρώτα 100 km/h από στάση έρχονται σε 10,8’’ σύμφωνα με τον κατασκευαστή, αν και το γαλλικό χάτσμπακ δείχνει εμφανώς γρηγορότερο, ενώ η τελική ταχύτητα πλησιάζει τα 200 km/h. Πρακτικά οι ρεπρίζ είναι με το μέρος του ακόμα και αν το εύστοχο 6άρι χαρακτηρίζεται μακρύ.
Η αίσθηση μεγαλύτερου κινητήρα είναι εμφανής και θα μπορούσε να προσομοιώσει επιδόσεις και διάθεση ενός αποδοτικού ατμοσφαιρικού 1,8-2,0 λίτρων, την στιγμή που καταφέρνει να διατηρεί την κατανάλωση σε λογικά για την απόδοση επίπεδα. Στο βαρύ πόδι ο 1.2 Puretech πλησιάζει ή και ξεπερνά τα 10 lt/100 km, ενώ στο "πουπουλένιο πάτημα" το trip computer επιβεβαιώνει τιμές λίγο πάνω από τα 6 lt/100 km. Πέρα από τα θεωρητικά 4,7 lt/ 100 km που ανακοινώνει ο κατασκευαστής (και ίσως τα πλησιάσεις σε ευνοϊκότατες συνθήκες), μια ρεαλιστική μέση κατανάλωση χωρίς να βασανίζεσαι και ταυτόχρονα να οδηγείς απολαμβάνοντας τις δυνατότητες του κινητήρα, ορίζεται ανάμεσα στα 7 με 8 lt/100 km.       

Tο εσωτερικό παραμένει ντελικάτο και σύγχρονο, ενώ χωροταξικά η C4 δείχνει τον δρόμο στους ανταγωνιστές της. Αφθονία θέσεων για μικροαντικείμενα συμβάλουν στην πρακτικότητα, αν και οι ποτηροθήκες είναι στενότερες από το ιδανικό. Τα αναπαυτικά καθίσματα κάνουν εύκολη και άνετη την ζωή των πέντε επιβατών, ενώ κορυφαίος είναι και ο χώρος φόρτωσης των 408 λίτρων (380 με εφεδρικό τροχό αντί για κιτ επισκευής ελαστικού). Το υψηλό επίπεδο εξοπλισμού τόσο σε επίπεδο ασφάλειας όσο και άνεσης περιλαμβάνει πέραν των στάνταρ συνηθισμένων επίκαιρων ανέσεων και μια σειρά από τεχνολογίες που δίνουν Tech χαρακτήρα. Ο ξεκούραστος φωτισμός στην κυκλική τριπλέτα των ψηφιακών οργάνων και η έγχρωμη οθόνη αφής 7’’, ανεβάζουν επίπεδο την μικρομεσαία Citroen και την εναρμονίζουν με τα δεδομένα της εποχής σε επίπεδο συνδεσιμότητας, ψυχαγωγίας, πλοήγησης και επικοινωνίας. Η πληροφόρηση σε συνδυασμό με την οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα είναι σε υψηλό επίπεδο, η εργονομία εξαιρετική και η ποιότητα φινετσάτη και σε υψηλό επίπεδο ακόμα και με τον σκουρόχρωμο διάκοσμο.

 

Πλήρης σε όλα

Η ποιοτική κύλιση με απουσία αεροδυναμικών θορύβων και η ανάρτηση με έμφαση στην άνεση, είναι η κεντρική ιδέα συμπεριφοράς της C4. Ευθυβολία και εξαιρετική αίσθηση ασφάλειας και εικόνα ενός επίκαιρου μικρομεσαίου που δεν αναζητά πλέον την ροπή του turbodiesel για να εκδηλώσει χαρίσματα. Ο 1.2 Puretech υπερκαλύπτει το επίπεδο απόδοσης, κολακεύει τις επιδόσεις και αναδεικνύει την συμπεριφορά του αυτοκινήτου στον δρόμο, όντας ελαφρύτερος από έναν μεγαλύτερο κινητήρα βενζίνης (ατμοσφαιρικό ή τούρμπο) και φυσικά από οποιονδήποτε turbodiesel. Η κλασική αρχιτεκτονική στην ανάρτηση (γόνατα McPherson εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω) βάζει σε προτεραιότητα την ποιοτική απόδοση με έμφαση στην άνεση και ποιοτική κύλιση όμως τώρα είναι περισσότερο σαφής με το μπροστινό της σύστημα και αμεσότερη την στιγμή της υπερβολής. Σαφώς δεν μιλάμε για σπορ προσανατολισμό, με τη μαλακή ρύθμιση να επιτρέπει μεν την εμφάνιση κλίσεων, χωρίς όμως να χαλάει την επικοινωνιακή μανέστρα και την πληροφόρηση του οδηγού. Αντίθετα, η C4 καταφέρνει να πείθει ότι είναι ευχάριστη στην οδήγηση και αποτελεσματική στους χειρισμούς. Σίγουρα δεν νιώθεις ότι κρατάς το κορυφαίο τιμόνι στην κλάση, ούτε θα αλλάζεις κατεύθυνση με την σκέψη, όμως διατηρείς την αυτοπεποίθηση ψηλά ακόμα και όταν την οδηγείς σαν να σε καταδιώκουν.
Προβλέψιμη στις αντιδράσεις της, αισθάνεται άνετα ακόμα και σε απαιτητική ορεινή διαδρομή, ενώ εκεί που διαπρέπει είναι στην ποιοτική άνεση που προσφέρει στους επιβάτες, σημαδεύοντας το ιδανικό αυτοκίνητο στην κλάση για μακρινή και ξεκούραστη εκδρομή. Πραγματικά η ησυχία στην καμπίνα είναι πρωτόγνωρη για την κατηγορία, και το ταξίδι γίνεται απολαυστικό ακόμα και με ταχύτητες όχι ιδιαίτερα συμπαθητικές απέναντι στα ραντάρ της τροχαίας. Οι ανωμαλίες του δρόμου φιλτράρονται και περιορίζονται γενναιόδωρα τόσο σε ήχο όσο και σε ουσία με αποτέλεσμα τη δημιουργία ευτυχισμένων επιβατών.
Το στοίχημα σε επίπεδο άνεσης είναι κερδισμένο και ο ανταγωνισμός οφείλει να το αναγνωρίσει. Τώρα όμως η C4 δεν καυχιέται μόνο για τα πετρελαιοκίνητα χαρίσματα, αλλά ολοκληρώνεται και με ένα βραβευμένο κινητήριο σύνολο.

 ΦΩΤΟ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

συμπέρασμα

Με εξωτερική εμφάνιση επιβλητική, προσθήκη τεχνολογίας για να εναρμονιστεί με τα επίκαιρα δεδομένα της κλάσης και τον νεότερο 1.2 Puretech στα σπλάχνα της, η C4 κάνει δυναμικό και ουσιαστικό downsizing. Ο τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας διαπρέπει και ο συνολικός χαρακτήρας της μικρομεσαίας Citroen αποκτά πληθωρική απόδοση με σεβασμό στην κατανάλωση, στα πάγια έξοδα και στο περιβάλλον. Μπορεί να μην είναι το αυτοκίνητο που θα εξιτάρει σπορ συναισθήματα, όμως αντιμετωπίζει με χαρακτηριστική ευκολία κάθε δοκιμασία της καθημερινότητας ενός σύγχρονου μικρομεσαίου και βάζει υποψηφιότητα για επιτυχία στην κλάση της. Παραδοσιακά μάλιστα σερβίρεται με εξαιρετική σχέση προσφοράς και τιμής και το όλο πακέτο είναι δελεαστικό.    

Citroen C4 2015

POLL

Ποιο ηλεκτρικό πόλης προτιμάτε;

  • Honda e
  • SEAT Mii Electric
  • smart EQ fortwo coupe
  • smart EQ fortwo cabrio
  • smart EQ forfour
78
GOCAR Magazine #78

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...